Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pravá kůže se dávala většinou do dražších aut, ale v žádném případě ji nelze vyloučit i u Hadimršky (na přání). Mám dojem že T-57A kupé Bohemia má také tapecírunk v pravé kůži, ale to je zakázková kastle. V archivu kopřivnického muzea se dá u většiny vozů dohledat nejen původní barva, ale i původní čalounění.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle, nevím, jak jsi došel k tomu, že se dá dohledat čalounění i barva? V muzeu mi několikrát sdělili, že v Obchodních knihách jsou jen informace o typu karoserie a prvním majiteli. Sám jsem měl možnost si v nich listovat a fotit si je. A jiná evidence se nedochovala.
Nechci se tady přít, ale pokud bys měl nějaký jiný zdroj informací bud jen rád.
Vašek
Nechci se tady přít, ale pokud bys měl nějaký jiný zdroj informací bud jen rád.
Vašek
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak na to se budu muset zeptat kolegy, který mi tvrdil že barvu i typ čalounění si zjistil v Kopřivnici (možná se to uvádělo jen v případě individuálních požadavků).
Každopádně při mých písemných dotazech na určité vozy mi bylo vždy sděleno pouze datum převzetí vozu prvním majitelem a jeho adresa (mnohdy jen částečná), takže máš asi pravdu. Knihy jsem v rukách neměl.
Každopádně při mých písemných dotazech na určité vozy mi bylo vždy sděleno pouze datum převzetí vozu prvním majitelem a jeho adresa (mnohdy jen částečná), takže máš asi pravdu. Knihy jsem v rukách neměl.
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Kluci dám sem několik fotek co jsem nafotil v muzeu v Kopřivnici, právě toho výše zmiňovaného vzorníku a knihy objednávek. Omlouvám se za kvalitu fotek, ale v mísnosti za špatného osvětlení se holt blesk použít někdy musí. Naschvál si všimněte barev pro T57 co se standardně stříkalo a co dnes vidíte na vet. srazech, ale byl jsem upozorněn,že se dala objednat i jiná barva ze vzorníku, ale díky tomu, že T57 byla ta nejlevnější, tak se to skoro nevyužívalo, pokud nebylo auto karosováno jinou karosárnou. Z toho i plyne co se dá a nedá z knihy zjistit, ale dříve prý existovala i kniha zakázek, ale ta už prý není.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To je super Libor ze si nafotil tie vzorky.Mame lepsi prehlad.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Podobný ,,vzorkovník,, (i když né tak rozsáhlý) má na svých stránkách i Vašek, ale pozor fotografie dost zkresluje skutečné barvy.
Docela mě překvapil výběr barev pro T-87 (zvláště ta oranžová )
Podle přiložené kopie dopisu existovala kniha zakázek ještě v roce 1991 (viz poznámka o nosiči zavazadel).
Docela mě překvapil výběr barev pro T-87 (zvláště ta oranžová )
Podle přiložené kopie dopisu existovala kniha zakázek ještě v roce 1991 (viz poznámka o nosiči zavazadel).
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To máš pravdu. I foto s bleskem a bez něj je jiný odstín. A to tam ještě mají čísla dobových barev převedená do ral odstínů. Ale na to se nedá vůbec spoléhat, protože moje původní barva je 162 odstín a dle toho ralu vychází uplně jinak, takže si ji právě nechávám míchat podle kousku co mě zbyl originál v ohybu dveří.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Posielam modru Tatricku ked nikto neda.Sice je to kabriolet ale je modra.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 57 "Áčko"
Čí je to značka? Stará rakouská?
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Je to stiahnute od Holandanov.Dufam ze sa nebudu hnevat.
Re: Tatra 57 "Áčko"
To je to Holandské Áčko, jehož renovace se tu před cca. 2 roky probírala. Koukám že stále ještě nemají očalouněnou střechu zevnitř.
Tak já se také pochlubím. Prodal jsem pár ,,drobností,, a mohl si konečně dovolit nové obutí na Tatru. Konečně jsem mohl sundat ty 30 let staré a zpuchřelé Barumky 6,00x16 a obout fungl nové Kudrnáče 5,25x16, které na ní patří. Docela mě překvapilo ( i když jsem s tím tak trochu počítal) jak Tatra díky menším pneu (a tedy i lehčímu převodu) v kopcích ožila.
Tak já se také pochlubím. Prodal jsem pár ,,drobností,, a mohl si konečně dovolit nové obutí na Tatru. Konečně jsem mohl sundat ty 30 let staré a zpuchřelé Barumky 6,00x16 a obout fungl nové Kudrnáče 5,25x16, které na ní patří. Docela mě překvapilo ( i když jsem s tím tak trochu počítal) jak Tatra díky menším pneu (a tedy i lehčímu převodu) v kopcích ožila.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tyto pneu mám vlastně od samého začátku ježdění a neměl jsem možnost porovnání s jinou pneumatikou,ale velmi dobré vlastnostni mohu rovněž potvrdit. Snad jen když jsem jednou nechal v zatáčce nohu trochu více na plynu,silnice mě bylá úzká.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Staré ztvrdlé Barumky za mokra už dost klouzaly.
Samozřejmě že s Tatrou si nemůžeš dovolit to co s novým autem.
Na zkoušku jsem si vyjel i ten kopec jehož zdolání jsem dal na YouTube. Zatímco dříve jsem musel před přejezdem řadit na 2, s menšími pneumatiky jsem vyjel celý kopec na 3.
Z nových pneu mám opravdu radost. Ještě by to chtělo poklice. Šilhánovy repliky ale stojí 2500,- Kč (x4= 10 tis.) a originály jsou asi ještě dražší.
Samozřejmě že s Tatrou si nemůžeš dovolit to co s novým autem.
Na zkoušku jsem si vyjel i ten kopec jehož zdolání jsem dal na YouTube. Zatímco dříve jsem musel před přejezdem řadit na 2, s menšími pneumatiky jsem vyjel celý kopec na 3.
Z nových pneu mám opravdu radost. Ještě by to chtělo poklice. Šilhánovy repliky ale stojí 2500,- Kč (x4= 10 tis.) a originály jsou asi ještě dražší.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
aj ja práve riešim podobný problém a nie je to veru nič jednoduché..farby, hlavne metalízy, sa za tie roky hodne zmenili a z dnešných surovín namiešať podobný odtieň je dosť problém. Ak to aj pod nejakým uhlom sedí, pod iným môže tá farba hrať do úplne iných odtieňov. A to nehovorím o vzorkovníkoch, podľa ktorých keď sa namieša, vznikne často tiež iný odtieň...Libor napísal:To máš pravdu. I foto s bleskem a bez něj je jiný odstín. A to tam ještě mají čísla dobových barev převedená do ral odstínů. Ale na to se nedá vůbec spoléhat, protože moje původní barva je 162 odstín a dle toho ralu vychází uplně jinak, takže si ji právě nechávám míchat podle kousku co mě zbyl originál v ohybu dveří.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak to je mě známo,že je radno být při jízdě s nohama při zemi Ale někdy ti to nedá..
Ty repliky jsem viděl a cena je samozřejmě dost vysoká ,dle mého názoru se dost liší. Alespoň ty kryty ,které jsem od nich viděl. Zde je foto všech 4 krytů ,které byly na mé Tatře .
Ty repliky jsem viděl a cena je samozřejmě dost vysoká ,dle mého názoru se dost liší. Alespoň ty kryty ,které jsem od nich viděl. Zde je foto všech 4 krytů ,které byly na mé Tatře .
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel super ze uz mas vo farbe auta disky.Zhanam aj ja plne disky mam 10ks dierkovanych.Nemam dakto na vymenu?
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pokud se povede odhalit aspoň malý kousek povrchu s původním věrným odstínem, nevidím v tom problém. K přesné definici odstínu stačí vhodný spektrální fotometr, kterým se změří autentický povrch (výstupem mhou být např. souřadnice L, a, b, komletní křivka barevného spektra..). Pro nastavení odstínu nového laku se později se výsledek porovná a případná nevyhovující složka barvy nebo světlosti se koriguje.ondrej napísal:aj ja práve riešim podobný problém a nie je to veru nič jednoduché..farby, hlavne metalízy, sa za tie roky hodne zmenili a z dnešných surovín namiešať podobný odtieň je dosť problém. Ak to aj pod nejakým uhlom sedí, pod iným môže tá farba hrať do úplne iných odtieňov. A to nehovorím o vzorkovníkoch, podľa ktorých keď sa namieša, vznikne často tiež iný odtieň...Libor napísal:To máš pravdu. I foto s bleskem a bez něj je jiný odstín. A to tam ještě mají čísla dobových barev převedená do ral odstínů. Ale na to se nedá vůbec spoléhat, protože moje původní barva je 162 odstín a dle toho ralu vychází uplně jinak, takže si ji právě nechávám míchat podle kousku co mě zbyl originál v ohybu dveří.
Re: Tatra 57 "Áčko"
No ona ta barva stárne i na voze a to nejen UV zářením, tudíž i ta v záhybech dveří může mít po těch letech jiný odstín než před lety.
Proč si nenecháž děrované disky ? Mě osobně se líbí víc než ty plné, ale bohužel můj vůz byl z výroby vybaven plnými disky (zezadu mají vyražený stejný rok výroby jako má vůz = jsou původní).
Já měl na voze poklice ,,Buldog,, (viz. foto). Dochovala se mi pouze jedna. Druhou (náhradní) jsem koupil na burze za 300,- Kč, ale byla trochu pomačkaná a bez držáku (podstavce). Nedávno někdo takovou poklici nabízel za možnost GO motoru na Oktávce. Zajímalo by mě za kolik ji nakonec prodal.
Proč si nenecháž děrované disky ? Mě osobně se líbí víc než ty plné, ale bohužel můj vůz byl z výroby vybaven plnými disky (zezadu mají vyražený stejný rok výroby jako má vůz = jsou původní).
Já měl na voze poklice ,,Buldog,, (viz. foto). Dochovala se mi pouze jedna. Druhou (náhradní) jsem koupil na burze za 300,- Kč, ale byla trochu pomačkaná a bez držáku (podstavce). Nedávno někdo takovou poklici nabízel za možnost GO motoru na Oktávce. Zajímalo by mě za kolik ji nakonec prodal.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ano tie dierkove lepsie vyzneju ale tie plne disky su na tu dobu presnejsie.Dierkove su skor na typ 57 B.Je tato modra farba vo dverach orginalna na Tatre 57 a?Co myslite?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných