Tatra 57 "Áčko"
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
A ještě: Plátěná střecha má velký dřevěný oblouk,(připne se zřejmě nějakými sponami k zadním sloupkům) a 2 oblouky ocelové. Všechny oblouky jsou uchyceny na pantech, které jsou zapuštěny do toho vybrání v zadní části výdřevy. Vyobrazení tohohle pantu jsem zatím nikde nenašel.Nemáte po ruce obrázek? Děkuju. A ještě mě napadá uchycení a vypínání střechy u čelního skla a na bocích. Vepředu je jakási lišta? (viz foto), ale jak tam střecha drží?
Chce to sehnat někoho kdo právě renovuje polokabrio.
Nezlobte se na mě, ale já nemám žádnou dokumentaci (kreslil jsem si to jen na papírky a ty potom zahodil), moc si to už nepamatuji a střechu kvůli tomu párat nebudu. Navíc, jak jsem již psal celá moje střecha včetně konstrukce je samodomo. Snažil jsem se dodržet tvar i funkci, ale přeci jen jsem si něco občas zjednodušil (dělal jsem to v roce 1990 a moc možností jsem neměl).
Přední část plátěné střechy je napínána (a tvarována) sklopným rámem, který kopíruje tvar přední části střechy z limusíny. Já mám pouze část toho rámu (označeno červeně) na kterém má být ještě připevněna další část (zřejmě pevný tvarovaný plech - lišta) která tu střechu dopíná více do krajů (na fialovém voze potažena světle hnědou koženkou). Nevím jak je k tomu rámu uchycena plachta (já tam mám šroubky na které zaháknu dirky v plachtě). Rám je dotažen ke kastli napínáky nad čelním sklem, zaháknutými do háků na rámu.
Hlavní dřevěný oblouk je na dlouhém plechovém pantu (cca. dlouhý trojúhelník ze silného plechu), který má čep kývání pod ,,podokenním trámkem,,, který má u polokabria prohlubeň v kterém ten dlouhý plech pantu běhá (zakryt deskou čalounění). Plechové (ploché) oblouky (v horní části doplněné dřevěným pásem pro připevňovací hřebíčky plachty) mají čepy na ,,podokenním trámu,, (plocháček přichycený dvěma šroubky a na něm navařené dvě krátké trubičky v kterých jsou čepy)- označeno zeleně. V cca 1/2 zadního plechového oblouku je začepován další malý oblouk (kulatinka) - označen modře.
Ozdobné nůžky na boku dopínají hlavní dřevěný oblouk k zadním sloupkům dveří.
Plech je nahoře zahnut jen pár centimetrů (zhruba k těm obloukům) a přibit hřebíčky. Zadní strana sloupku je oplechovaná samostatným plechem, vyhnutým na vnější straně dozadu, kde je překryt venkovním plechem karoserie (vznikne tam jakési ,,závětří,, pro hlavní dřev. oblouk).
Nezlobte se na mě, ale já nemám žádnou dokumentaci (kreslil jsem si to jen na papírky a ty potom zahodil), moc si to už nepamatuji a střechu kvůli tomu párat nebudu. Navíc, jak jsem již psal celá moje střecha včetně konstrukce je samodomo. Snažil jsem se dodržet tvar i funkci, ale přeci jen jsem si něco občas zjednodušil (dělal jsem to v roce 1990 a moc možností jsem neměl).
Přední část plátěné střechy je napínána (a tvarována) sklopným rámem, který kopíruje tvar přední části střechy z limusíny. Já mám pouze část toho rámu (označeno červeně) na kterém má být ještě připevněna další část (zřejmě pevný tvarovaný plech - lišta) která tu střechu dopíná více do krajů (na fialovém voze potažena světle hnědou koženkou). Nevím jak je k tomu rámu uchycena plachta (já tam mám šroubky na které zaháknu dirky v plachtě). Rám je dotažen ke kastli napínáky nad čelním sklem, zaháknutými do háků na rámu.
Hlavní dřevěný oblouk je na dlouhém plechovém pantu (cca. dlouhý trojúhelník ze silného plechu), který má čep kývání pod ,,podokenním trámkem,,, který má u polokabria prohlubeň v kterém ten dlouhý plech pantu běhá (zakryt deskou čalounění). Plechové (ploché) oblouky (v horní části doplněné dřevěným pásem pro připevňovací hřebíčky plachty) mají čepy na ,,podokenním trámu,, (plocháček přichycený dvěma šroubky a na něm navařené dvě krátké trubičky v kterých jsou čepy)- označeno zeleně. V cca 1/2 zadního plechového oblouku je začepován další malý oblouk (kulatinka) - označen modře.
Ozdobné nůžky na boku dopínají hlavní dřevěný oblouk k zadním sloupkům dveří.
Plech je nahoře zahnut jen pár centimetrů (zhruba k těm obloukům) a přibit hřebíčky. Zadní strana sloupku je oplechovaná samostatným plechem, vyhnutým na vnější straně dozadu, kde je překryt venkovním plechem karoserie (vznikne tam jakési ,,závětří,, pro hlavní dřev. oblouk).
Nyní trochu mimo (doufal jsem že se najde někdo jiný kdo to nafotí abych si tady nepřipadal jako na ,,one men show,,)
Takto vypadají měrky oleje. Ta rovná je upravené pro snažší uchycení, neboť ty se zatočeným koncem (originál) jsou dost utopené za zapalovací cívkou.
Existuje ještě jeden druh měrky (kterou momentálně nemohu najít). Ta je součástí krytky nalévacího a odvětrávacího komínku přichyceného na motor přírubkou se dvěma šrouby. Těch motorů ale moc není.
Takto vypadají měrky oleje. Ta rovná je upravené pro snažší uchycení, neboť ty se zatočeným koncem (originál) jsou dost utopené za zapalovací cívkou.
Existuje ještě jeden druh měrky (kterou momentálně nemohu najít). Ta je součástí krytky nalévacího a odvětrávacího komínku přichyceného na motor přírubkou se dvěma šrouby. Těch motorů ale moc není.
Tatra 57A
Děkuji Karle za fotky měrek oleje.Chtěl jsem se zeptat jaký olej máte v motoru.Jestli máte stále olej A nebo zda jste přešli na olej AD. Přivezl jsem v pondělí válce po výbrusu a nové písty a řešim zda motor rozebrat vyčistit a jestli to vůbec jde,aby se dal nalít olej AD. V případě, že je lepší přejít na olej AD, jak nejlépe vyčistit motor od karbonu?
Já měl motor celý rozebraný (a vyčištěný) a tak používám M8AD. Velice důležité je vyčistit dutiny v klikách klikového hřídele, které jsou z čela uzavřeny velkými šroubovacími záslepkami. V jedné klice jsem měl tyto dutiny zcela vyplněny ,,betonovými,, úsadami, které jsem musel vysekat starým šroubovákem a kladivem. Neméně důležité je samozřejmě také vypláchnout i ostatní kanálky (nějaké zaručené rozpouštědlo snad někdo doporučí).
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Já jsem čištění kliky řešil asi 14 dní Nalil jsem tam speciální rozpuštědlo Helmitin 694 ,které jsem koupil v obchodě kde prodávají barvy. Vždy jeden den to nechal působit a pak opět nalití nové. Neustále z kliky tekly hrozné věci. Po dlouhou dobu. Pak pročištění wapem asi o 120 barech kdy se dostal ven i zbytek usazenin a okamžité zalití olejem kvůli korozi.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Při úklidu na půdě jsem zjistil, že disponuji mnoha kusy skel do zadních bočních oken. Pokud má někdo zájem, zde je má adresa jfranc@volny.cz Skla jsou u Českých Budějovic. Po dohodě je dovezu i na burzu - např. do Chotusic či do Brna.
Jestli máš na mysli vydrolenou ložiskovou kompozici zadního kluzného ložiska klikového hřídele, tak těžko seženeš nějaké použitelné a budeš si muset nechat vyrobit nové. V 70tých letech se to řešilo montáží kuličkového ložiska, tak jako to měly starší T-57. Buď se muselo sehnat zadní víko ze staršího typu, které je pro to kuličkové ložisko uzpůsobeno, nebo se otvor pro kuličkové ložisko prostě vysoustružil do původního víka. Dnes ale již funguje spousta renovačních firem, které jsou schopné přebrousit kliku a odlít novou kompozici ložisek. V Eccoře za to chtěli (v roce 2002) 10 tis. Mě to dělali v Liberci za 7 tis. Nebylo to sice úplně to pravé ořechové (na poprvé to zmastili, ale po mých připomínkách to udělali na podruhé již dobře), ale vyšlo mě to levněji, a hlavně jsem nemusel jet přes celou republiku. Nevím kde bydlíš, ale jistě by se nějaká brusírna klikovek našla i u vás (na internetu, v Motor Journalu nebo v Tip pro Oldtimeru jistě něco najdeš).
Tatra 57A
To ložisko je celé, vydrolené neni,ale má prasklinu,jde spíš o mechanické poškození.Ten motor byl dělaný v 70.letech podle papírů.Jsem od Rožmitála pod Třemšínem.Výbrus a nové písty jsem měl dělat v Praze.Koukal jsem na jejich stránky a ty to umí udělat,ale otázkou je cena.Uvidíme co a jak.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 40 neregistrovaných