Zjednodušené krycí plechy motoru jsou původní. Mám je také na T57A z roku 1936. Na T57A z roku 1937 jsme měli už "důkladnější" oplechování motoru - překrytí listových per.Karel napísal:
To Áčko je nádhera. Má to tak někdo štěstí (nebo tučné konto ).
Ty plechy kolem motoru ale asi nejsou původní (jsou dost zjednodušené).
Tatra 57 "Áčko"
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
http://www.veterantatra.com/?L=1&ID=151
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Zase ty plechy.
Zdravím Karla a všechny tatrováky,
rád bych Tě prosím Karle poprosil jestli bys ve Tvém albu nenašel nějaké foto plechů kolem motoru na krátkém áčku. Já jsem na mém motoru tyto plechy měl ,patrně byly originální,ale nejsem si tím zcela jist. Byly však totálně "zmordované" Snažím se je nyní dát do nějaké použitelného stavu,ale nedaří se mě . Tyto plechy jsou podobně jednoduché jako na leporelu ,které je zde na těchto stránkách vidět. Problém je však ten,že na mém motoru je kryt ventátoru jednodušší a já si nejsem jistý jestli mám být přední část plechu uchycená za horní šroub tlumiče pérování a dále pak zahnutí plechů..Alespoň já jsem to tak podobně měl. díky moc..
rád bych Tě prosím Karle poprosil jestli bys ve Tvém albu nenašel nějaké foto plechů kolem motoru na krátkém áčku. Já jsem na mém motoru tyto plechy měl ,patrně byly originální,ale nejsem si tím zcela jist. Byly však totálně "zmordované" Snažím se je nyní dát do nějaké použitelného stavu,ale nedaří se mě . Tyto plechy jsou podobně jednoduché jako na leporelu ,které je zde na těchto stránkách vidět. Problém je však ten,že na mém motoru je kryt ventátoru jednodušší a já si nejsem jistý jestli mám být přední část plechu uchycená za horní šroub tlumiče pérování a dále pak zahnutí plechů..Alespoň já jsem to tak podobně měl. díky moc..
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Ty plechy na motoru rozhodně nejsou moc krásné.Já jsem hledal také fotku motoru T57 žehličky ,ale také jsem žádnou nikde nenašel.Takže se pokusím o namontování těch mých.
Jinak jsem zkoušel motor po Tvé radě obrátit klapku tak ,aby byly volné kanály pro volnoběh při zavřené klapce. Motor funguje naprosto dokonale a drží již otáčky a nezhasíná. Rovněž perfektně startuje .Při studeném startu jsem použil sytič. Při opětovném startu cca po 5 minutovém běhu již staroval bez sytiče. Snad mě jen připadlo ,že si jako studený nepatrně při akcelerovaní střelil,ale pak když se ohřál bylo vše v pořádku.
Jinak jsem zkoušel motor po Tvé radě obrátit klapku tak ,aby byly volné kanály pro volnoběh při zavřené klapce. Motor funguje naprosto dokonale a drží již otáčky a nezhasíná. Rovněž perfektně startuje .Při studeném startu jsem použil sytič. Při opětovném startu cca po 5 minutovém běhu již staroval bez sytiče. Snad mě jen připadlo ,že si jako studený nepatrně při akcelerovaní střelil,ale pak když se ohřál bylo vše v pořádku.
Jak jsem již jednou psal motor T-57 nemá termostat, který by udržoval správnou provozní teplotu motoru a proto je dost často podchlazený (lépe než by se přehříval). Já mám ve svém voze za přední maskou za tím účelem zhotovenou roletku ovládanou bowdenem z místa řidiče (podobně jako to měla Š-Octávia). Někdy se stává že při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem se již ohřátý motor znovu podchladí a po přidání plynu pod kopcem si opět prskne. Je to jednoduchý stroj, který reaguje na změnu provozních podmínek (je jí zima tak kašle ), není to žádný automat řízený počítačem.
Jen tak mimochodem jezdil jsi někdy se Š-100/120 ? S tou bylo třeba jet na sytič i několik kilometrů, než se motor ohřál natolik, aby přestal škubat a začal pořádně jet. Vždy jsem si při tom vzpoměl na film ,,Vesničko má středisková,, kde v jednom záběru pan Hrušínský odjíždí se studenou služební Š-100 stylem,, přískoky vpřed,,.
Jen tak mimochodem jezdil jsi někdy se Š-100/120 ? S tou bylo třeba jet na sytič i několik kilometrů, než se motor ohřál natolik, aby přestal škubat a začal pořádně jet. Vždy jsem si při tom vzpoměl na film ,,Vesničko má středisková,, kde v jednom záběru pan Hrušínský odjíždí se studenou služební Š-100 stylem,, přískoky vpřed,,.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Š 100 jsem samozřejmě měl a někdy to s ní byla pěkná prča a ten samý problém mě napadl také co se týče studeného motoru a sytiče.
Ale především jsem vycházel ze skutečnosti,že na mém motoru byl téměř rozpadlý karburátor Amal,zcela jistě nebylo možné ho již zachránit. Bohužel šílení překupníci ,kteří si myslí ,že sedí na zlaté žíle na burzách za něj chtějí totálně nekřesťanské peníze.
Takže jsem od svého známého koupil karburátor Zenith 30T ,který však nebyl v dobré kondici.Osa klapky totálně vydřená a s velkou vůlí,jiná jehla,jiné trysky. Takže jsem vše poopravil ,správně natryskoval a dal vše dohromady .Neměl jsem jistotu zda je vše v pořádku a vlastně až nyní vše začalo fungovat tak jak má.Takže jsem měl radost.
Jen tak mimochodem jezdil jsi někdy se Š-100/120 ? S tou bylo třeba jet na sytič i několik kilometrů, než se motor ohřál natolik, aby přestal škubat a začal pořádně jet. Vždy jsem si při tom vzpoměl na film ,,Vesničko má středisková,, kde v jednom záběru pan Hrušínský odjíždí se studenou služební Š-100 stylem,, přískoky vpřed,,.[/quote]
Ale především jsem vycházel ze skutečnosti,že na mém motoru byl téměř rozpadlý karburátor Amal,zcela jistě nebylo možné ho již zachránit. Bohužel šílení překupníci ,kteří si myslí ,že sedí na zlaté žíle na burzách za něj chtějí totálně nekřesťanské peníze.
Takže jsem od svého známého koupil karburátor Zenith 30T ,který však nebyl v dobré kondici.Osa klapky totálně vydřená a s velkou vůlí,jiná jehla,jiné trysky. Takže jsem vše poopravil ,správně natryskoval a dal vše dohromady .Neměl jsem jistotu zda je vše v pořádku a vlastně až nyní vše začalo fungovat tak jak má.Takže jsem měl radost.
Jen tak mimochodem jezdil jsi někdy se Š-100/120 ? S tou bylo třeba jet na sytič i několik kilometrů, než se motor ohřál natolik, aby přestal škubat a začal pořádně jet. Vždy jsem si při tom vzpoměl na film ,,Vesničko má středisková,, kde v jednom záběru pan Hrušínský odjíždí se studenou služební Š-100 stylem,, přískoky vpřed,,.[/quote]
Pár neveselých fotografií. Ta první je z roku 1986 a ty poslední z roku 2006. Na těch zadních dveřích z rubové strany si všimněte rozlámané překližky, která je pod nepůvodním pozink. plechem. Stejná překližka (a pozink. plech) byla i na bocích zadní části vozu z čehož usuzuji že to byla původně dodávka s překližkovou zadní částí kastle potaženou koženkou. Při přestavbě zadní části na kombi už byl použit pozink. plech.
T-57A combi
Tak tu mám další záhadu. Podle přišroubované boční lišty až k zadním dveřím, předních dveří bez větračky a zadních dveří s panty vpravo jde nepochybně o čisté Áčko. Nějak mi tam ale nesedí ten volant vlevo (asi z Octávie). Podle mezistěny a palubky to nevypadá že by to někdo předělával dodatečně. Převodovka je rovněž zajímavá. Má totiž díry na brzdový vyrovnavač na obou stranách. Žehlička a Áčko má díru vpravo, Béčko a Káčko ji mají vlevo, jde tedy zřejmě o nějaký přechodový typ (viz diskuze o motoru s nálitky na startér na obou stranách).
Že by to bylo provedení na vývoz do některé země kde se tehdy jezdilo vpravo ? Také to může být licenční výrobek některé zahraniční firmy. Například německá firma DETRA (DEutsche taTRA) vyráběla licenčně T-52 s řízením vlevo (v německu se jezdilo vpravo).
Viděl jsem Pragu Baby (tuším že z roku 1934) které měla také volant vlevo a rozhodně to nebyla žádná pozdější předělávka. O přechodu na pravostranný provoz se u nás ve 30tých letech dost diskutovalo a některé automobilky se na to i připravovali.
Viděl jsem Pragu Baby (tuším že z roku 1934) které měla také volant vlevo a rozhodně to nebyla žádná pozdější předělávka. O přechodu na pravostranný provoz se u nás ve 30tých letech dost diskutovalo a některé automobilky se na to i připravovali.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných