Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 07 Okt 2006, 14:53

http://www.veterantatra.com/?L=1&ID=151
Karel napísal::shock: :shock: :shock:
To Áčko je nádhera. Má to tak někdo štěstí (nebo tučné konto :? ).
Ty plechy kolem motoru ale asi nejsou původní (jsou dost zjednodušené).
Zjednodušené krycí plechy motoru jsou původní. Mám je také na T57A z roku 1936. Na T57A z roku 1937 jsme měli už "důkladnější" oplechování motoru - překrytí listových per.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Zase ty plechy.

Príspevok od užívateľa JáPavel » 25 Okt 2006, 18:53

Zdravím Karla a všechny tatrováky,
rád bych Tě prosím Karle poprosil jestli bys ve Tvém albu nenašel nějaké foto plechů kolem motoru na krátkém áčku. Já jsem na mém motoru tyto plechy měl ,patrně byly originální,ale nejsem si tím zcela jist. Byly však totálně "zmordované" Snažím se je nyní dát do nějaké použitelného stavu,ale nedaří se mě . Tyto plechy jsou podobně jednoduché jako na leporelu ,které je zde na těchto stránkách vidět. Problém je však ten,že na mém motoru je kryt ventátoru jednodušší a já si nejsem jistý jestli mám být přední část plechu uchycená za horní šroub tlumiče pérování a dále pak zahnutí plechů..Alespoň já jsem to tak podobně měl. díky moc..

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Okt 2006, 19:28

Tak to bohužel nemohu sloužit. Viděl jsem jen jedno krátké Áčko s plechy a to je mělo jen za válci. Většina vozů už tyto plechy neměla.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 26 Okt 2006, 10:22

Ty plechy na motoru rozhodně nejsou moc krásné.Já jsem hledal také fotku motoru T57 žehličky ,ale také jsem žádnou nikde nenašel.Takže se pokusím o namontování těch mých.
Jinak jsem zkoušel motor po Tvé radě obrátit klapku tak ,aby byly volné kanály pro volnoběh při zavřené klapce. Motor funguje naprosto dokonale a drží již otáčky a nezhasíná. Rovněž perfektně startuje .Při studeném startu jsem použil sytič. Při opětovném startu cca po 5 minutovém běhu již staroval bez sytiče. Snad mě jen připadlo ,že si jako studený nepatrně při akcelerovaní střelil,ale pak když se ohřál bylo vše v pořádku.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Okt 2006, 18:41

Každá T-57 když je studená tak při akceleraci ,,kašle,, do karbecu (chudá směs). Když je motor studený chce to buď nechat trochu déle otevřený (nebo jen pootevřený) sytič, nebo ji jen současně s přidáním plynu dát ,,cucnout,, ze sytiče (tak to dělám já). Když se motor ohřeje mělo by to přestat.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Okt 2006, 03:24

Jak jsem již jednou psal motor T-57 nemá termostat, který by udržoval správnou provozní teplotu motoru a proto je dost často podchlazený (lépe než by se přehříval). Já mám ve svém voze za přední maskou za tím účelem zhotovenou roletku ovládanou bowdenem z místa řidiče (podobně jako to měla Š-Octávia). Někdy se stává že při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem se již ohřátý motor znovu podchladí a po přidání plynu pod kopcem si opět prskne. Je to jednoduchý stroj, který reaguje na změnu provozních podmínek (je jí zima tak kašle :wink: ), není to žádný automat řízený počítačem.

Jen tak mimochodem jezdil jsi někdy se Š-100/120 ? S tou bylo třeba jet na sytič i několik kilometrů, než se motor ohřál natolik, aby přestal škubat a začal pořádně jet. Vždy jsem si při tom vzpoměl na film ,,Vesničko má středisková,, kde v jednom záběru pan Hrušínský odjíždí se studenou služební Š-100 stylem,, přískoky vpřed,,.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Okt 2006, 08:43

Š 100 jsem samozřejmě měl a někdy to s ní byla pěkná prča a ten samý problém mě napadl také co se týče studeného motoru a sytiče.
Ale především jsem vycházel ze skutečnosti,že na mém motoru byl téměř rozpadlý karburátor Amal,zcela jistě nebylo možné ho již zachránit. Bohužel šílení překupníci ,kteří si myslí ,že sedí na zlaté žíle na burzách za něj chtějí totálně nekřesťanské peníze.
Takže jsem od svého známého koupil karburátor Zenith 30T ,který však nebyl v dobré kondici.Osa klapky totálně vydřená a s velkou vůlí,jiná jehla,jiné trysky. Takže jsem vše poopravil ,správně natryskoval a dal vše dohromady .Neměl jsem jistotu zda je vše v pořádku a vlastně až nyní vše začalo fungovat tak jak má.Takže jsem měl radost.


Jen tak mimochodem jezdil jsi někdy se Š-100/120 ? S tou bylo třeba jet na sytič i několik kilometrů, než se motor ohřál natolik, aby přestal škubat a začal pořádně jet. Vždy jsem si při tom vzpoměl na film ,,Vesničko má středisková,, kde v jednom záběru pan Hrušínský odjíždí se studenou služební Š-100 stylem,, přískoky vpřed,,.[/quote]

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Okt 2006, 12:19

Pavle, nemáš náhodou navíc volnoběžnou trysku pro AMAL 26 ?
Prílohy
amal 1.jpg
amal 2.jpg
amal 3.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Okt 2006, 07:55

Zcela jistě Tě zklamu.Amal již víc jak rok nemám. Prodal jsem to co z něj zbylo právě kvůli tryskám ,plováku atd. Věci navíc jsem k němu neměl.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Okt 2006, 19:45

Díky za odpověď.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 03 Nov 2006, 20:22

Pár neveselých fotografií. Ta první je z roku 1986 a ty poslední z roku 2006. Na těch zadních dveřích z rubové strany si všimněte rozlámané překližky, která je pod nepůvodním pozink. plechem. Stejná překližka (a pozink. plech) byla i na bocích zadní části vozu z čehož usuzuji že to byla původně dodávka s překližkovou zadní částí kastle potaženou koženkou. Při přestavbě zadní části na kombi už byl použit pozink. plech.
Prílohy
Dveře zadní rub.jpg
Dveře rub.jpg
Dveře líc.jpg
můj kombik.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 04 Nov 2006, 19:05

Škoda, že byl ve špatném stavu...
Dnes by se Ti hodil do kolekce Áček :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Nov 2006, 19:14

No ještě bych k nim musel sehnat T-57A sport. :lol:
Opravdu jsem ho kupoval s tím že budu mít ucelenou kolekci továrních karoserií T-57A. Když jsem ale přišel o polokabrio tak jsem to vzdal. Dnes už bych dal dohromady i toho kombíka (po zkušenostech s opravou polokabria), ale tehdy byla jiná doba.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Nov 2006, 20:14

Zřejmě poslední letošní jízda, aneb příprava na zimní spánek.
Prílohy
z garáže.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 25 Nov 2006, 21:41

karel:
pekne zatisie :)
Co je to auto vpravo. Tusim ze je to tiez vzduchom chladeny vzadu ulozeny... chrobak? Mozno sa mylim, nevidim dobre.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Nov 2006, 21:48

Ano je to také vzducháč. Majitelem je syn kolegy který vlastní tu červenou Žehličku.
Prílohy
25. 11. 2006 II.jpg
do garáže.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

T-57A combi

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Jan 2007, 09:10

Tak tu mám další záhadu. Podle přišroubované boční lišty až k zadním dveřím, předních dveří bez větračky a zadních dveří s panty vpravo jde nepochybně o čisté Áčko. Nějak mi tam ale nesedí ten volant vlevo (asi z Octávie). Podle mezistěny a palubky to nevypadá že by to někdo předělával dodatečně. Převodovka je rovněž zajímavá. Má totiž díry na brzdový vyrovnavač na obou stranách. Žehlička a Áčko má díru vpravo, Béčko a Káčko ji mají vlevo, jde tedy zřejmě o nějaký přechodový typ (viz diskuze o motoru s nálitky na startér na obou stranách).
Prílohy
převodovka.jpg
vnitřek.jpg
zadní dveře.jpg
přední dveře.jpg
celek.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 07 Jan 2007, 17:45

Můj děda měl áčko z roku 1937 s volantem vlevo.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 07 Jan 2007, 17:47

Doplňuji - originál áčko kombi z roku 1937 s volantem vlevo.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 07 Jan 2007, 18:35

Že by to bylo provedení na vývoz do některé země kde se tehdy jezdilo vpravo ? Také to může být licenční výrobek některé zahraniční firmy. Například německá firma DETRA (DEutsche taTRA) vyráběla licenčně T-52 s řízením vlevo (v německu se jezdilo vpravo).
Viděl jsem Pragu Baby (tuším že z roku 1934) které měla také volant vlevo a rozhodně to nebyla žádná pozdější předělávka. O přechodu na pravostranný provoz se u nás ve 30tých letech dost diskutovalo a některé automobilky se na to i připravovali.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných