Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Sep 2006, 13:58

Samozřejmě po stranách motoru mají být ještě krycí plechy. Ty jsou tam ale jen proto aby za špatného počasí necákalo od kol na motor. Vzhledem k tomu že ale znesnadňují přístup k motoru a příslušenství (např. ke startéru, nebo kontrola a dolévání oleje do převodovky) většina majitelů je při první opravě motoru sundala a už nevrátila zpět. Já mám bohužel jen Béčkové plechy, které na Áčko moc nepasují ( mám dojem že krátké Áčko je mělo také trochu odlišné od dlouhého). Někde zpět v tomto vláknu je obrázek jednoho dlouhého Áčka s přechromovaným motorem, které ty plechy má.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Sep 2006, 20:12

Tady je ten přechromovaný motor dlouhého Áčka s krycími plechy.
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=6674
Krátké Áčko má ty plechy trochu jinak protože nemá širokou skříň ventilátoru (mám dojem že jsou jen za válci jako u Žehličky).

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 15 Sep 2006, 06:02

převod
Prílohy
F10.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 15 Sep 2006, 06:02

sání
Prílohy
F13.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Sep 2006, 06:58

Máš obráceně ovládání škrtící klapky. Táhlo má jít zespodu.
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=8251
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=8252
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=6330
Takto ti nemůže správně fungovat volnoběžný okruh, protože je schovaný pod škrtící klapkou. Asi jsi ji při skládání karburátoru dal obráceně (pokud máš ten samý Zenith 30T jako já)

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 18 Sep 2006, 06:56

Tvojí poznámkou o špatně namontované klapce jsi mě Karle nasadil brouka do hlavy :roll: . Karburátor jsem rozebíral a kompletoval někdy kolem vánoc ,takže si již nepamatuji jak jsem to tam dal .Ale myslím ,že správně .Při zavřené klapce je vidět otvor pro volnoběh.Ale raději se na to mrknu. Jinak otáčky na volnoběh jsou velmi dobré . Motor se klidně převaluje při 5ti stech otáčkách .Na regulátor bohatosti směsi však moc dobře nereaguje,spíše vůbec. Již jsem se tady na tento můj problém již ptal. Po akcelerování si motor své volnoběžné otáčky již neudrží a zhasíná. Jen pokud dám vyšší volnoběžné otážky. Zatím ještě nemám dodělaný výfuk,takže nemohu zkoušet dál.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

karbec

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Sep 2006, 17:25

Pořádně si prohlédni toto schéma
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=6330
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=8251
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=8252
a porovnej se svým karburátorem.
Pokud sešlápneš plynový pedál přenáší se tlak tlačnou tyčkou (táhlem) na první ,,véčko,,, z něj další tlačnou tyčkou (táhlem) na druhé ,,véčko,, které ale převádí tlak na TAH a poslední tyčka je již ,,tažná,, a u tvého zapojení pak táhne škrtící klapku vrchem, tzn. že přední hrana klapky (po směru jízdy) jde směrem nahoru. Poslední ,,tažná,, tyčka musí škrtící klapku táhnout spodem, aby přední hrana klapky šla dolu.
Buď máš tedy otočenou klapku, a nebo ten plynový pedál nemůže fungovat tak jak má.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

karbec

Príspevok od užívateľa JáPavel » 20 Sep 2006, 06:20

Zdravím,

takže jsi měl Karle naprostou pravdu.Díky moc za radu ,asi bych se s tím pral hodně dlouho.Teď se vysvětlil i problém zhasínání motoru po akcelerování .Klapku jsem měl otočenou,tudíž mě otvírala směrem nahoru.Kanálek pro volnoběh byl díky tomu zavřený. Spletl jsem si ho s kanálem pro sytič. Takže nyní klapka při zavření zakrývá větší mísící otvor a malý je pro směs na volnoběh.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Sep 2006, 06:57

Pokud máš karbec ještě venku zkontroluj zda klapka dosedá v zadní části dobře k hrdlu. Klapka má většinou v hřídeli možnost malého stranového posunu (než ji dotáhneš šroubky) a mě se při výměně hřídelky stalo že jsem klapku dostatečně nevycentroval a ona pak na přední straně dosedala k hrdlu, ale na zadní ne a bralo to tam falešný vzduch. Rovněž se podívej jestli nemáš klapku vzhůru nohama, neboť některé klapky mají dosedací hrany sešikmené, aby lépe dosedaly.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 20 Sep 2006, 07:35

Karburátor mám samozřejmě ještě venku.K této záměně došlo asi při výměně osičky klapky.Byla klasicky velmi vydřená.Takže mě kamarád dělal dle originálu novou. Tu klapku usadit a vystředit ji tak ,aby netáhla na žádnou stranu a dobře zavírala je docela zábava na delší chvilku :roll:Jinak díky tomu všemu musím opět předělat táhla ovládání karburátoru :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Sep 2006, 07:56

Mělo by stačit předělat jen to poslední táhlo přímo u karburátoru.

Já jsem si také přidělal práci. Kolega do mě tak dlouho hučel že musím s tou elektrikou něco udělat až jsem ho poslechl a celou ji vytrhal :cry:
Měl jsem ještě ve voze původní svazky kabelů, které ale byly na některých místech nastavované. Nová elektrika (mlhovka,blinkry,....) k tomu byla dost dobastlená a tak jsem vše vytrhal a čeká mě spousta práce :cry: . Protože nemám opletené kabely budu to dělat z nových, což mě dost štve, ale časem bych chtěl dát alespoň tam kde je to vidět ty opletené (jsou dost drahé).

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 20 Sep 2006, 08:33

Mě ta nová instalace čeká také :cry: :cry:
Ty kabely co tam byly jsou ve velmi dobrém stavu a navíc jsem doma ještě nějaké opletené měl. Ovšem semtam se nějaký oděrek na izolaci najde. :roll: Zdá se mě ,že celá instalace je docela dost předimenzovaná a neodpovídá pruřezům ,které jsou uvedeny v elektrickém zapojení. Jinak jsem si na burze v Chotusicích koupil dvě velké cívky starého,ale nového vojenského kabelu s opletenou a impregnovanou izolací.(před X lety jsem byl na vojně u spojařů a těchto cívek jsme měli na ústředně hromady) :roll: Prodával je tam nějaký Slovák ,usmloval jsem ho na 400 korun. Jen ten průřez by mohl být větší .Takže to budu kombinovat s originál dráty. Jen jsem měl problém se scháněním opletené izolace ve které byly dráty vedeny kapotou ke světlům a k motoru. Dá se to také řešit tak ,že do těch opletených bužírek a pod palubovku se použijí nové dráty s PVC izolací a na konec dráty staré.Takhle jsem to také viděl. Nebo je ještě možnost použít dráty komplet nové a natáhnout na jednotlivé žíly opletenou izolaci ,kterou také prodávají. Vypadá to celkem pěkně ,jen je to také pracnější. Přesně si již ale nepamatuji jak byl vedený přívodní kabel od baterie ke spínači. Tuším ,že procházel malým otvorem pod příčkou pravé zadní sedačky a dále byl veden vnitřkem pravého vnitřního prahu. Opravdu mě veškeré detaily při demontáži před renovací neutkvěly v paměti :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

kabel

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Sep 2006, 13:43

Hlavní kabel je skutečně veden dírou v pravém rohu příčky pod zadníma sedadlama, podél pravého prahu a skrz přední přepážku (v pravém dolním rohu) na nožní spínač startéru. U provedení Bosch je tu připojen kabel na spínací skříňku u provedení Scintilla ten kabel vede na relátko na dynamu a teprve odtud na spínací skříňku.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 20 Sep 2006, 23:23

hmm, na severní Moravě :?....stále rostou 8) .
http://www.veterantatra.com/?L=1&ID=151

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 21 Sep 2006, 08:41

:shock: :shock: :shock:
To Áčko je nádhera. Má to tak někdo štěstí (nebo tučné konto :? ).
Ty plechy kolem motoru ale asi nejsou původní (jsou dost zjednodušené).

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 21 Sep 2006, 18:28

Luxusní....velice luxusní nález!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 06 Okt 2006, 12:22

Zdravím všechny padesátsedmičkáře :lol:

Chtěl jsem se zeptat Karla jestli náhodou neví jak byl vedený výfuk na krátkém Áčku. Vzhledem k tomu,že zde byl ještě podvozek z čisté 57 ,výfuk.tlumič byl napříč ,přišroubovaný na diferenciálu .Pomocí čtyř svorníku ,které jsou po obvodu znaku zadní stěny diferenciálu. Já jsem však tento originální direnciál musel vyměnit za novější na kterém již po svornících není ani památky :cry: Tento problém jsem řešil delší dobu ,částečně jsem vycházel z původního výfukové potrubí ,které již samozřejmě není originální.Porubí je svedeno na levou stranu a cca pod podlahou u spolujezdce byl tlumič ,asi ze Škody Spartak nebo Oktávky.Vždy zde zůstává jen problém kam s rourou nebo tlumičem ,kvůli lankám brzd. Zatím jsem naohýbal rouru ,tak aby se vyhla těmto lanům a tlumič mám rovněž u difernciálu ,ale za ním.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Okt 2006, 17:50

Krátké Áčko má výfuk jako Žehlička (tzn. sveden na jednu stranu a tlumič na zadní stěně diferáku). Mám dojem že i na Béčkovém diferáku jsou nálitky na ty čtyři šrouby k uchycení výfuku, akorát v nich nejsou vyvrtány díry se závity. Kolega je tam při výměně žehličkového dif. za rychlejší Áčkový vyvrtával dodatečně. Káčko má tlumič také jako Žehlička a ten držák výfuku je zároveň tvarován jako hák na vlečení dalších vozidel.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 07 Okt 2006, 14:52

http://www.veterantatra.com/?L=1&ID=151
Karel napísal::shock: :shock: :shock:
To Áčko je nádhera. Má to tak někdo štěstí (nebo tučné konto :? ).
Ty plechy kolem motoru ale asi nejsou původní (jsou dost zjednodušené).
Zjednodušené krycí plechy motoru jsou původní. Mám je také na T57A z roku 1936. Na T57A z roku 1937 jsme měli už "důkladnější" oplechování motoru - překrytí listových per.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 07 Okt 2006, 14:52

http://www.veterantatra.com/?L=1&ID=151
Karel napísal::shock: :shock: :shock:
To Áčko je nádhera. Má to tak někdo štěstí (nebo tučné konto :? ).
Ty plechy kolem motoru ale asi nejsou původní (jsou dost zjednodušené).
Zjednodušené krycí plechy motoru jsou původní. Mám je také na T57A z roku 1936. Na T57A z roku 1937 jsme měli už "důkladnější" oplechování motoru - překrytí listových per.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných