Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Júl 2006, 19:21

pěkná fotka....tatra si mákla :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 16 Júl 2006, 20:17

Tatra si mákla, ale vyjela naprosto bez problému (6,5 km stále do kopce, převýšení 650 metrů, poslední 3 km na dvojku) narozdíl od některých vodou chlazených vozů, který si museli dát občas pauzu a chladit.

JáPavel

Príspevok od užívateľa JáPavel » 19 Júl 2006, 11:01

Rád bych se zeptal Karla ,jestli nemá ve svém albu foto jak by měl vypadat stěrač na krátkém Áčku.. Řeším nyní co tam dám .Viděl jsem nějaké stěrače u p.Šilhána,ale nebyl jsem si jistý. Původně jsem měl na své Tatře nějaký novější. díky Pavel

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Júl 2006, 14:14

neco je videt na fotografiich pristrojovych desek, mozna to pomuze:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_31.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_32.jpg

viz. fotogalerie u technickeho popisku T57
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

T-57A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Júl 2006, 21:14

Nejhezčí Áčko je roadster. :o :lol: :D
Prílohy
červená sport II.jpg
modrá sport III.jpg
modrá sport IV.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 20 Júl 2006, 21:24

Fešná je :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

T-57A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Júl 2006, 21:28

Tak ještě jeden krasavec :lol: (nebo krasavice :?: )

Ty starší mají pevné čelní sklo, ta modrá, novější (1937) má čelní sklo sklopné.
V těch dnešních vedrech to musí být paráda jet se sklopeným čelním sklem.
Prílohy
T-57A sport  II.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 20 Júl 2006, 21:31

Já bych řekl, že sklápění čelního okna bylo za příplatek.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Júl 2006, 21:37

Je to možné, ale ta modrá byla z těchto tří nejnovější (1937).
Ta bílá s červenými blatníky měla přechodový (žehličkový) spodek (úzká prsa) a přechodové (žehličkové) zámky dveří.
Prílohy
T-57A sport-volant II.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 20 Júl 2006, 21:43

Pár obrázků z prospektu...
Prílohy
áčko roadster 2.jpg
áčko roadster 1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

sport

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Júl 2006, 21:47

Tak ještě jedna štíhlá prdelka :P
Prílohy
Sport zezadu.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 20 Júl 2006, 22:52

:), moc pekne exemplare

Karel: myslis, ze jde o stejny vuz ? :
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_54.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_66.jpg

a kdyz uz odstranujes SPZ, tak si dej zalezet - vcetne stinu ;)
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_65.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

sport

Príspevok od užívateľa Karel » 21 Júl 2006, 06:29

To stínování je pěkné :wink: . Ještě se musím hodně učit, ale nemám na to moc času (jsem rád když si najdu chvilku po práci :cry: ). Proč se vlastně ty SPZ odstraňují (na některých stránkách jsou vozy i se SPZ)?

Ta modrá T-57A sport je ta samá jako na té černobílé fotce, dokonce je to foceno i ve stejném městě (Liberec) a má i stále stejného majitele (už asi 30 let). Rozdíl je jen v letopočtu (1992 - 2006) :lol: .

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

skla

Príspevok od užívateľa Karel » 16 Aug 2006, 13:33

Tak nám to tady nějak usnulo.
Na vlákně o dílech na Tatraplán jsme se dotkli problematiky skel v automobilech. Já jsem měl ve všech vozech (3x T-57A, 1x T-57B) přední sklo lepené. V prospektech je uváděno jako bezpečnostní sklo LU. Boční okna jsou pravděpodobně u předválečných vozů obyčejná (tímto se omlouvám A.T. za mystifikaci :oops: ). U T-57A dost často praská dveřní spouštěcí okno v cca. 1/3 zepředu (zhruba tam kde má T-57B sloupek větračky). U dodávkových vozů uvádí výrobce v prospektu boční okna polozrcadlová. Na žádném mém voze (r.v. 1937-1940) jsem na žádném okně nenašel značku výrobce. Je možné že se začala uvádět až po válce.

Několik článků z ,,Lexikonu Československých automobilistů,, z roku 1935.
Prílohy
sklo 4-2.jpg
sklo 4-1.jpg
sklo 3-2.jpg
sklo 3-1.jpg
Sklo 2-1.jpg

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 16 Aug 2006, 14:15

Omlouvat se nemusíš, já zase nevěděl, že lepená skla se dělala už před válkou. Podle mého pokud má někdo boční skla na 57 lepená (tj. v hraně skla je vidět jasně předěl mezi vrstvami), tak je to později měněné sklo, kdy na místo rozbitého někdo uřízl kus z lepeného skla, protože to chtěl mít "bezpečnostní" a přitom kalené sklo dost dobře řezat nejde.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

sklo

Príspevok od užívateľa Karel » 16 Aug 2006, 14:53

A.T.
S tím předělem v hraně skla na vozech 57 jsi mi připoměl kde jsem to viděl. Kolega měl v Žehličce dveřní stahovací okna rozlámaná a proto si je nechal uříznout z lepeného skla. Jelikož s tímto vozem občas jezdím, nějak mi ta rozpůlená hrana stahovacího okna (většinou jezdím s otevřeným oknem) uvízla v podvědomí a proto jsem tvrdil že i boční okna jsou lepená. Po tvé připomínce že tomu nevěříš, jsem se šel podívat do garáže na své vozy a zjistil že všechna moje stahovací okna (ty pevná vysklívat nebudu :wink: ) jsou jednovrstvá. Zároveň jsem si vzpoměl na ,,rozlámaná,, původní okna u kolegy a rovněž na svoji bouračku s polokabriem, kdy popraskané (lepené) čelní sklo zůstalo pohromadě, zatímco boční okno se rozlámalo na několik velmi nebezpečných kusů (naštěstí bylo při nehodě stažené ve dveřích).

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Aug 2006, 16:01

U T-52 mám značení MIRIT pouzena bočních zadních sklech a na zadním skle.
Na rezervních dveřích T-52 je značka MIRIT i na předních bočních sklech.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

skla

Príspevok od užívateľa Karel » 16 Aug 2006, 16:09

Možná se druh skla dodával podle stupně výbavy, či na přání.
Lepší (dražší) auta (T-52) lepší (dražší) značkové sklo, levnější auta (T-57) levnější sklo.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Aug 2006, 17:47

Na fotce jde vidět předěl mezi vrstvami...
Prílohy
rs T-43 1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Skla

Príspevok od užívateľa JáPavel » 22 Aug 2006, 08:57

Zdravím všechny,

já v současné době také řeším tento problém.Mám již kabinu nasazeno,takže ladím stahovačky a jezdím se skly nahoru a dolů. Nevím zdali se jedná o originální skla,ale bohužel jsem jedno sklo musel nechat přibrousit ,byl to však dle slov pána ze sklenářství risk,jednalo se patrně o kalené sklo,ale dopadlo to dobře. Rovněž mám problém i s čelním sklem .Při demontáži byla na něm malá tečka.Samozřejmě při tlaku ,který bylo nutné vyvinout při demontáži ,sklo prasklo na tři díly. Takže bude nutné toto sklo vyříznout nové. V celém autě jsou skla tloušky 5 mm . Nevím zdali je možné namontovat lepené sklo o tlouštce 5 mm. Bylo mi řečeno ,že je možnost jen 4 a 6 mm.

Ještě bych rád poporosil o radu nebo nějakou dobovou fotku kde se nachází na palubovce krátkého Áčka zásuvka pro lampičku. Mám doma zásuvku Bosch a nejsem si jist zdali jsem ji někde viděl na Tatře 57.

děkuji P

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných