Tatra 57 "Áčko"
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
neco je videt na fotografiich pristrojovych desek, mozna to pomuze:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_31.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_32.jpg
viz. fotogalerie u technickeho popisku T57
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_31.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_32.jpg
viz. fotogalerie u technickeho popisku T57
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk
T-57A sport
Tak ještě jeden krasavec (nebo krasavice )
Ty starší mají pevné čelní sklo, ta modrá, novější (1937) má čelní sklo sklopné.
V těch dnešních vedrech to musí být paráda jet se sklopeným čelním sklem.
Ty starší mají pevné čelní sklo, ta modrá, novější (1937) má čelní sklo sklopné.
V těch dnešních vedrech to musí být paráda jet se sklopeným čelním sklem.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
, moc pekne exemplare
Karel: myslis, ze jde o stejny vuz ? :
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_54.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_66.jpg
a kdyz uz odstranujes SPZ, tak si dej zalezet - vcetne stinu
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_65.jpg
Karel: myslis, ze jde o stejny vuz ? :
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_54.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_66.jpg
a kdyz uz odstranujes SPZ, tak si dej zalezet - vcetne stinu
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_65.jpg
sport
To stínování je pěkné . Ještě se musím hodně učit, ale nemám na to moc času (jsem rád když si najdu chvilku po práci ). Proč se vlastně ty SPZ odstraňují (na některých stránkách jsou vozy i se SPZ)?
Ta modrá T-57A sport je ta samá jako na té černobílé fotce, dokonce je to foceno i ve stejném městě (Liberec) a má i stále stejného majitele (už asi 30 let). Rozdíl je jen v letopočtu (1992 - 2006) .
Ta modrá T-57A sport je ta samá jako na té černobílé fotce, dokonce je to foceno i ve stejném městě (Liberec) a má i stále stejného majitele (už asi 30 let). Rozdíl je jen v letopočtu (1992 - 2006) .
skla
Tak nám to tady nějak usnulo.
Na vlákně o dílech na Tatraplán jsme se dotkli problematiky skel v automobilech. Já jsem měl ve všech vozech (3x T-57A, 1x T-57B) přední sklo lepené. V prospektech je uváděno jako bezpečnostní sklo LU. Boční okna jsou pravděpodobně u předválečných vozů obyčejná (tímto se omlouvám A.T. za mystifikaci ). U T-57A dost často praská dveřní spouštěcí okno v cca. 1/3 zepředu (zhruba tam kde má T-57B sloupek větračky). U dodávkových vozů uvádí výrobce v prospektu boční okna polozrcadlová. Na žádném mém voze (r.v. 1937-1940) jsem na žádném okně nenašel značku výrobce. Je možné že se začala uvádět až po válce.
Několik článků z ,,Lexikonu Československých automobilistů,, z roku 1935.
Na vlákně o dílech na Tatraplán jsme se dotkli problematiky skel v automobilech. Já jsem měl ve všech vozech (3x T-57A, 1x T-57B) přední sklo lepené. V prospektech je uváděno jako bezpečnostní sklo LU. Boční okna jsou pravděpodobně u předválečných vozů obyčejná (tímto se omlouvám A.T. za mystifikaci ). U T-57A dost často praská dveřní spouštěcí okno v cca. 1/3 zepředu (zhruba tam kde má T-57B sloupek větračky). U dodávkových vozů uvádí výrobce v prospektu boční okna polozrcadlová. Na žádném mém voze (r.v. 1937-1940) jsem na žádném okně nenašel značku výrobce. Je možné že se začala uvádět až po válce.
Několik článků z ,,Lexikonu Československých automobilistů,, z roku 1935.
Omlouvat se nemusíš, já zase nevěděl, že lepená skla se dělala už před válkou. Podle mého pokud má někdo boční skla na 57 lepená (tj. v hraně skla je vidět jasně předěl mezi vrstvami), tak je to později měněné sklo, kdy na místo rozbitého někdo uřízl kus z lepeného skla, protože to chtěl mít "bezpečnostní" a přitom kalené sklo dost dobře řezat nejde.
sklo
A.T.
S tím předělem v hraně skla na vozech 57 jsi mi připoměl kde jsem to viděl. Kolega měl v Žehličce dveřní stahovací okna rozlámaná a proto si je nechal uříznout z lepeného skla. Jelikož s tímto vozem občas jezdím, nějak mi ta rozpůlená hrana stahovacího okna (většinou jezdím s otevřeným oknem) uvízla v podvědomí a proto jsem tvrdil že i boční okna jsou lepená. Po tvé připomínce že tomu nevěříš, jsem se šel podívat do garáže na své vozy a zjistil že všechna moje stahovací okna (ty pevná vysklívat nebudu ) jsou jednovrstvá. Zároveň jsem si vzpoměl na ,,rozlámaná,, původní okna u kolegy a rovněž na svoji bouračku s polokabriem, kdy popraskané (lepené) čelní sklo zůstalo pohromadě, zatímco boční okno se rozlámalo na několik velmi nebezpečných kusů (naštěstí bylo při nehodě stažené ve dveřích).
S tím předělem v hraně skla na vozech 57 jsi mi připoměl kde jsem to viděl. Kolega měl v Žehličce dveřní stahovací okna rozlámaná a proto si je nechal uříznout z lepeného skla. Jelikož s tímto vozem občas jezdím, nějak mi ta rozpůlená hrana stahovacího okna (většinou jezdím s otevřeným oknem) uvízla v podvědomí a proto jsem tvrdil že i boční okna jsou lepená. Po tvé připomínce že tomu nevěříš, jsem se šel podívat do garáže na své vozy a zjistil že všechna moje stahovací okna (ty pevná vysklívat nebudu ) jsou jednovrstvá. Zároveň jsem si vzpoměl na ,,rozlámaná,, původní okna u kolegy a rovněž na svoji bouračku s polokabriem, kdy popraskané (lepené) čelní sklo zůstalo pohromadě, zatímco boční okno se rozlámalo na několik velmi nebezpečných kusů (naštěstí bylo při nehodě stažené ve dveřích).
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Skla
Zdravím všechny,
já v současné době také řeším tento problém.Mám již kabinu nasazeno,takže ladím stahovačky a jezdím se skly nahoru a dolů. Nevím zdali se jedná o originální skla,ale bohužel jsem jedno sklo musel nechat přibrousit ,byl to však dle slov pána ze sklenářství risk,jednalo se patrně o kalené sklo,ale dopadlo to dobře. Rovněž mám problém i s čelním sklem .Při demontáži byla na něm malá tečka.Samozřejmě při tlaku ,který bylo nutné vyvinout při demontáži ,sklo prasklo na tři díly. Takže bude nutné toto sklo vyříznout nové. V celém autě jsou skla tloušky 5 mm . Nevím zdali je možné namontovat lepené sklo o tlouštce 5 mm. Bylo mi řečeno ,že je možnost jen 4 a 6 mm.
Ještě bych rád poporosil o radu nebo nějakou dobovou fotku kde se nachází na palubovce krátkého Áčka zásuvka pro lampičku. Mám doma zásuvku Bosch a nejsem si jist zdali jsem ji někde viděl na Tatře 57.
děkuji P
já v současné době také řeším tento problém.Mám již kabinu nasazeno,takže ladím stahovačky a jezdím se skly nahoru a dolů. Nevím zdali se jedná o originální skla,ale bohužel jsem jedno sklo musel nechat přibrousit ,byl to však dle slov pána ze sklenářství risk,jednalo se patrně o kalené sklo,ale dopadlo to dobře. Rovněž mám problém i s čelním sklem .Při demontáži byla na něm malá tečka.Samozřejmě při tlaku ,který bylo nutné vyvinout při demontáži ,sklo prasklo na tři díly. Takže bude nutné toto sklo vyříznout nové. V celém autě jsou skla tloušky 5 mm . Nevím zdali je možné namontovat lepené sklo o tlouštce 5 mm. Bylo mi řečeno ,že je možnost jen 4 a 6 mm.
Ještě bych rád poporosil o radu nebo nějakou dobovou fotku kde se nachází na palubovce krátkého Áčka zásuvka pro lampičku. Mám doma zásuvku Bosch a nejsem si jist zdali jsem ji někde viděl na Tatře 57.
děkuji P
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných