Trocha aerodynamiky

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 01 Feb 2006, 17:58

AT: tatra vyjímečná nebyla. Tatra 77 měla výhodu v použití zcela "nové" konstrukce podvozku a uložení motoru což například Wikov 35 Kapka neměl. Většina pokusů automobilek o aerodynamické vozy ze začátku 30tých let ztroskotal právě na šasí vozu. Karosérii protáhnout a zaerodynamičnit nebyl až takový problém, ale zkonstruovat podvozek pro aerodynamický vůz už asi tak lehké nebylo. A právě u T-77 se to konstruktérům povedlo.

Jinak osobně si myslím, že aerodynamické vozy tatra jsou pěkné, ale kdybych si měl vybrat mazi T-87 a T-75 šestisedadlovou lim, beru T-75! Tatra 75 je velice elegantní vůz a navíc šestisedadlových verzí T-75 se vyrobilo pouze 313 kusů v letech 1936 až 1938.
A jinak kolik šestimístných T-75 jste viděli např. na srazu v Bečvách? a kolik tam bylo T-87...
Prílohy
T-75 6.jpg
T-75 6.jpg (215.59 KiB) 7661 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 01 Feb 2006, 18:17

...
Prílohy
Tatra 75.jpg
Tatra 75.jpg (141.25 KiB) 7646 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Feb 2006, 00:30

Michael: na obou obrazkach je T75 model 1935 nebo 1936, ze ;)
A pekna je, takova uhlazena - zadne zbytecne vybouleniny.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Feb 2006, 10:58

DR napsal: A pekna je, takova uhlazena - zadne zbytecne vybouleniny - přesně tak. Jednoduchá krása je právě to co mám na tatrách rád.
Pro mne osobně je nejpovedenější karosérie čtyřmístné limuzíny T-75 a T-57A roadster. Ovšem to neporovnávám s T-77 atd...
Prílohy
Tatra 75 2.jpg
Tatra 75 2.jpg (90.27 KiB) 7568 zobrazení
prospekt t 75.jpg
prospekt t 75.jpg (150.42 KiB) 7569 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 02 Feb 2006, 12:34

Veľmi, veľmi pekný dizajn, skutočne. Jedna z najkrajších karosérii tohoto starého štýlu

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Apr 2006, 17:31

Audi Front jako hračka.
Prílohy
jaray 2.jpg
jaray 1.jpg

c.h.a.p.m.a.n

Príspevok od užívateľa c.h.a.p.m.a.n » 16 Apr 2006, 12:35

Ten "Hurvínek" vyzerá velmi pekne... Robil sa aj seriovo,alebo zas len 3kusy a šmitec... kolko ich bolo cca. vyrobených?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Apr 2006, 13:48

Určitě se vyráběl sériově.
Řekl bych, že se vyrobilo kolem 300 kusů.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2006, 16:20

Trocha Francouzké elegance. :wink:
Prílohy
Peugeot 1.jpg
Peugeot.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2006, 16:22

A jedna ,, klasika ,,
Prílohy
Tatraplán.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2006, 19:14

A ještě Švédský pohled na věc.
Prílohy
SAAB.jpg
SAAB 2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2007, 09:24

Dalo by se říct že i toto je aerodynamické (tedy pouze v otevřené verzi). Zajímavé je rovněž to že přední nápravu tvoří dvě příčná listová pera :!: a motor pohánějící zadní nápravu je uložen vzadu :!: .
Prílohy
Hanomag 1.jpg
Hanomag 2.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných