Trocha aerodynamiky

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 26 Jan 2006, 19:17

Málo známá aerodynamická JAWA 700, která je také stvořena pod taktovkou Paula Jaraye jako závodní vůz. Druhé foto zachycuje přední část vozu Maybach typ SW 35, který je vyobrazen výše.
Prílohy
Maybach- předek.jpg
Maybach- předek.jpg (160.69 KiB) 12887 zobrazení
Jawa 700.jpg
r.v. 1934
Jawa 700.jpg (132.16 KiB) 12887 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Jan 2006, 19:56

k tomu vláčiku(tiež sa ospravedlnujem za off topic): prúdový motor(letecký) patentoval v roku 1930 angličan Frank Whittle...prvý prúdový motor bol postavený 1937 tiež Frankom Whittlom (jasne , bol to vojenský inžinier, a peniaze na vývoj boli štátne)... V nemecku mu konkuroval Heinkel s inžinierom pre vývoj "tryskového" motora Hansom von Ohainom...Zbytok sveta zaostával, aj amíci... v 36stom bolo zadané v USA nejaké nariadenie na vývoj leteckých motorov a už v 39 tom mali docela slušný funkčný motor, ktorý však mal exrémne malú životnost...no a potom začali kopčit angličanov...v začiatku boli schopný postavit prúdový motor v USA len traja výrobcovia , a to Allis Chalmers, Westinghaus, General Elektric, v podstate sú to podniky čo vyrábali turbokompresorové piestové motory... Podla mna niekedy v roku 1933 (cca predpokladám rok výroby toho "škaredého" auta) neboli ani materiály na lopatky (creep, a všetky ostatné "škodné" čo posobia na materiál v tak jednoduchom motore) a neboli ani technológie na výrobu lopatiek, ktoré by zniesli používanie v tak nepriaznivom prostredí...a ak áno, tak by sa ten motor musel docela často menit ...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 26 Jan 2006, 20:52

vláčik: jedná sa o prvý aerodynamický vlak v usa(pravdepodobne aj na svete) :shock: je pohánaný "nejakým" diesel-elektromotorom, bol škostruovaný vo february 1934, nejaký pán Pullman( vo firme Budd built Burlington Zephyr) ho skonštrovala, volal sa(ten vlak) M10000, "City of Salina",
http://www.northeast.railfan.net/diesel107.html
ináč tá mašinka sa my velmo velmo páči neviem či nepresedlám na väčšie stroje :wink: :roll: , je to delo....
prvá prúdová lokomotýva bola okolo roku 1966 tiež v usa....
Prílohy
bl289.jpg
bl289.jpg (38.97 KiB) 12843 zobrazení
upm100.jpg
upm100.jpg (190.74 KiB) 12848 zobrazení
upM10000c.jpg
upM10000c.jpg (34.4 KiB) 12847 zobrazení
es9.jpg
es9.jpg (411.67 KiB) 12848 zobrazení

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 26 Jan 2006, 21:10

Ááááááá, tak Zephyr to je :idea: ,, no jo, já jsem psal, že sem to už někde viděl dnuká. Ale sluší mu to, co? 8) A že tam je diesel, no, zmátl mě ten čumák :oops:

A co se týče těch turbínek :wink:, Marek, Koovo, to bude chlapy na delší diskuzi, protože IMHO se v některých věcech zásadně neshodnem. Ovšem abychom nezasíraly diskuzi tuná, nechal bych to zatím vychladnout a když tak zítra odpoledne bych pokračoval např. ve fóru "Obecné diskuze". Šlo by???
P.S. Ještě jednó sorry za off Topic, když tak přesun směr obecné.disk. .

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Jan 2006, 22:20

OK: už sa teším...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Jan 2006, 21:58

Dalším zajímavým aerodynamickým vozem na jehož stvoření se podílel Paul Jaray je Wikov 35 "kapka". Tomuto automobilu se nedá upřít prvenství prvního československého aerodynamického vozu, který byl nabízen široké veřejnosti již na podzimním pražském autosalonu v roce 1931. Wikov 35 kapka byl postaven na klasickém podvozku limuzíny typu 35. Dosahoval nejvyšší rychlosti 105 km/hod. Vzbudil sice ohlas na autosálonech i v tisku, ovšem méně už u kupujících. Údajně se vyrobily 3 kusy, které se od sebe lišily různými úpravami.
Prílohy
kapka 3.jpg
kapka 3.jpg (129.99 KiB) 12730 zobrazení
kapka 2.jpg
kapka 2.jpg (55.56 KiB) 12731 zobrazení
Kapka 1.jpg
Kapka 1.jpg (133.89 KiB) 12732 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Jan 2006, 22:26

Michael: o tomhle aute uz jsem taky cetl - ze pry jen prvni prototyp mel tyto vydute blatniky - ukazaly se jako prilis pracne na vyrobu

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 30 Jan 2006, 23:57

:shock: :shock: :shock: :roll:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Jan 2006, 08:56

Michael - k tej "kapke" by si mohol zverejniť aj obrázok "helmy" (určite ho máš), aby sa dalo porovnať, z čoho vlastne vznikla...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Jan 2006, 14:12

ondrej: "helmy" :?: :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 31 Jan 2006, 14:15

Ondrej : dobrá připomínka :wink:
Druhé foto je Wikov 35 "helma"
Prílohy
helma.jpg
helma.jpg (126.1 KiB) 12638 zobrazení
Tatra 70  helma.jpg
Tatra 70 helma.jpg (102.38 KiB) 12636 zobrazení

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 31 Jan 2006, 14:32

Michael: pod šestimístnou limuzínou Tatra vidím dvě koncovky výfuku,takže to bude typ 80.
Stále mi uniká smysl označení "helma" :roll:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Jan 2006, 14:42

Michael: aha, fakt ten zadek vypada jak nemecka helma, nebo helma Darth Wadera (nebo jak se ten borec vlastne jmenuje) :)

Matyjas: to s temi vyfuky je jednoznacny rozpoznavaci znak ?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 31 Jan 2006, 14:49

Matyjas: asi to bude T-80
Helma se říká podla tvaru, které připomínají (aspoň mi) středověkou helmu rytíře. Dvě okna vzadu připomínají otvory pro oči, hrana v ose zadní partie zase chránič nosu...
Prílohy
Praga S Picolo 3.jpg
Praga S Picolo s kryty kol
Praga S Picolo 3.jpg (153.96 KiB) 12719 zobrazení

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 31 Jan 2006, 16:11

DRracer: výfukové potrubí je určitě jeden z mála (nebo snad jediný?) vnější rozpoznávací znak.Tatře 80 vede od vnitřních stran bloku motoru symetrické potrubí,které se pozvolna rozbíhá k oběma stranám vozu.Oba tlumiče výfuku jsou z obou bočních pohledů dobře patrné pod stupačkou, v druhé polovině vozu (blíže k zadní nápravě).T70 má výfukové potrubí svedené na pravé straně motoru a celé potrubí je uloženo pod pravou půlkou vozu.
Michael:na té "helmě" něco bude,už to taky vidím :wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Jan 2006, 16:24

Matyjas: diky ;)

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 31 Jan 2006, 20:22

Zetka 6 Hurvínek. Velice sympatické autíčko 8)
Prílohy
hurvínek 4.jpg
hurvínek 4.jpg (216.97 KiB) 12653 zobrazení
hurvínek 3.jpg
hurvínek 3.jpg (198.83 KiB) 12654 zobrazení
hurvínek 2.jpg
hurvínek 2.jpg (73.22 KiB) 12655 zobrazení
hurvínek 1.jpg
hurvínek 1.jpg (149.2 KiB) 12658 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 01 Feb 2006, 09:37

No a můžeme o téhle Zetce říct, že má aerodynamickou karoserii nebo ne? Já jen jestli tedy Tatra byla s tou aerodynamikou tak vyjímečná jak si zde mnozí namlouvají nebo nebyla.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 01 Feb 2006, 09:46

Samozřejmě,že nebyla.I Škoda měla v roce 34 svůj proudnicový vůz,který byl velice líbivý,skoro bych řekl,že hezčí než 77,ikdyž poněkud malý.Tady se spíš jedná o to prvenství v sériové výrobě.(Což taky není až tak jisté)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Feb 2006, 10:13

a podvozok je tieš aero u toho hurvínka? má rovnú podlahu, bez výčnievajúcej nápravy(hlavne vpredu)?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných