Technicke popisy Tater

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Technicke popisy Tater

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2004, 22:28

Jak jste si jiz jiste vsimli, vznikaji zde na tatraportalu popisy jednotlivych typu z produkce tovarny Tatra Koprivnice. Snazime se, aby byl popis pokud mozno dostatecny, obsahoval relevantni data a pripadne upozornil na nektere odlisnosti jednotlivych typu. Popisy jsou doprovazeny fotografiemi a pripadne i modelem. Nekteri navstevnici (zejmena Lubos - diky :!: ) poskytli malo zname dobove fotografie pro lepsi predstavu o danem typu.

Otazky do plena: co Vam v popisech chybi, nebo naopak co Vam pripada jako nadbytecne ?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 08 Sep 2004, 15:12

Mám taký dojem, že súčasní návštevníci portálu asi popisy menej známych áut Tatra veľmi neoceňujú. Možno by bolo dobre prednostne sa zamerať na popisy známejších a novších modelov (T-600, T-87, T138....)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Sep 2004, 18:53

...t613 :?:

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 08 Sep 2004, 19:03

ondrej: diky za feedback, pripravim par novejsich.

Ale takova T613 - to je chutovka a nejradsi bych ji prenechal (spolu s T815) zdejsimu sirokemu publiku :) , nebot T613 doma nemam v meritku 1:1. Hlasi se nekdo dobrovolne ?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Sep 2004, 19:04

Pardon, nebyl jsem prihlasen...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 08 Sep 2004, 19:54

Ja sa skor tesim tym starsim, pretoze o tych novsich bolo uz popisane dost. Ale aj tie potesia :wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Sep 2004, 20:26

Uprimne receno, nejvic me zajima mezivalecna produkce. Asi proto, ze jsem vetsinu z toho nikdy nevidel na silnici ;) .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 09 Sep 2004, 08:57

Ak bude záujem, rád pomôžem formou recenzie nových príspevkov pred ich zverejnením, pokiaľ budem môcť.
No a s T613 by som sa neponáhľal, o nej je toho popísané relatívne dosť aj inde. takže môže počkať.

603

Príspevok od užívateľa 603 » 09 Sep 2004, 09:07

hej.. aj ja chcem recenzovat...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Sep 2004, 10:08

ondrej, 603: Skvele, diky za nabidku. Pokud mate chut, muzete zacit s tim, co uz je zde na webu, konec koncu proto se to dela a proto je to "stale" v tstovacim provozu ;). Nekdy v pondelo pribydou dalsi, tentokrat novejsi.

603

Príspevok od užívateľa 603 » 09 Sep 2004, 10:24

hej, no odo mna to neber nejak doslova.. ja sa v tatrach vobec neviznam, a vobec by som si nedovolil nieco recenzovat, alebo cenzuravat... na to musia byt ini machri... asi by bolo najlepsie keby slo o spolupracu s priamo s koprivnicou..

Martin

Príspevok od užívateľa Martin » 09 Sep 2004, 11:49

Já si myslím, že popisy méně známých Tater jsou užitečné, alespoň pro mě. Novější Tatry přece známe.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Sep 2004, 12:17

Recenzovat muze kdokoli :), jinymi slovy, pokud tam naleznete nejakou (slusne receno) nesrovnalost nebo mate na neco jiny nazor, toto forum je idealnim mistem pro zverejneni. Mohou se k tomu jednoduse vyjadrit i "machri" a spolecne snad dospejeme k nejakemu zaveru.

Martin: ja si myslim, ze popisky vsech Tater (vc. NW) jsou uzitecne. Popisuji vyvoj techniky, obrazi v sobe take trochu dobu, pomohou novackum v orientaci v bohate historii Tatry a "machrum" mozna poskytnou prostor pro diskusi nebo ujasneni. Souhlasim, ze nove Tatry asi vsichni vicemene zname, ale i tak se najde spousta detailu, o kterych si mnohdy nejsme zcela jisti. Jsem presvedcen, ze na tato fora chodi mnoho opravdovych "guruu" :) , kteri vedi o cem mluvi a radi prispeji svou troskou do mlyna - tedy diskuse.

risan

Príspevok od užívateľa risan » 09 Sep 2004, 13:36

Velice dobře jsem se pobavil nad větou "asi by bolo najlepsie keby slo o spolupracu s priamo s koprivnicou.. ". Hned dvě veci mi tam přišly k smíchu.

1. nechápu, jak může někdo dát do jedné věty slova "Kopřivnice" a "spolupráce". Podle mne je to protimluv.

2. Jestli "koprivnicou" byla myšlena továrna, tak to tedy fakt nevím, jak by ona mohla přispět něčím k objasnění své historie. Lidé, co něco věděli tam už dávno nepracují, v archivu mají chaos a nikdo se v tom pořádně nevyzná, prameny nejsou nijak valné.

603

Príspevok od užívateľa 603 » 09 Sep 2004, 14:09

mal som na mysli muzeum...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 09 Sep 2004, 14:11

ondrej napísal:Mám taký dojem, že súčasní návštevníci portálu asi popisy menej známych áut Tatra veľmi neoceňujú.
Nevim, jak ostastni, ale ja to ocenuju velice velice kladne. Urcite kladneji, nez popis obycejnych T603 a T613. :-D

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 17 Okt 2004, 23:37

Jedna velmi obsáhlá stránka a vůbec ne jen o Tatrách:

http://bimbo.fjfi.cvut.cz/~sivak/tatra/tatra.htm

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 18 Okt 2004, 09:36

Ja si tiez myslim ze najprv by som preferoval popisy starsich typov tatier, ako napr. 613 o ktorych je vsade dost. A NAJMA tych raritnych nakolko tych je rekordne malo.

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 27 Jan 2005, 15:59

Je pravda že je toho o 613 veľa ale aj tak sú tu brobné chybyčky.
Ja síce viem o čo sa jedná ale hovoril si že sem chodia aj ľudia zo zahraničia tak potom je náprava na mieste. :?:

1.) Karburátor JIKOV SEDR, DDSR ani EDSR niesú dvojité ale DVOJKOMOROVÉ. Možno si niekto bude myslieť že to je jedno a zbytočné chytanie za slovíčka. Ale je v nich principiálny rozdiel a to:

- Dvojitý k. má dve samostatné komory, ktoré pripravujú zmes pre SAMOSTATNÉ navzájom oddelené válce!
Taký by som chcel veľmi rád mať ale bohu žiaľ.

- A dvojkomorový k. je ten na Tatre, čiže pripravuje zmes pre rovnaké válce ale na kvalite zmesi sa podieľajú obe komory rôzne a spoločne!
Pre ich postupnosť otvárania sa sa môžu volať Registre.



Ďalšia nepresnosť je pri diferenciály.

Je pravda že existujú aj také s prevodovým pomerom ale tie sa volajú samosvorné a nieje v T 613!
V popise tým bol určite myslený stály prevod, ktorý je v osobných vozidlách spojený s diferenciálom. Ale sú aj vozidlá ktoré diferenciál nemajú a zároveň majú stály prevod! To len na okraj.

Dúfam že to nebude brané ako provokácia alebo ja už neviem čo!
Nikoho prácu tým nechcem znehodnotiť!
Chcem len poradiť!

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 27 Jan 2005, 16:37

D.P.: diky za podnetne pripominky, bude opraveno pri nejblizsi prilezitosti. Cokoli jeste objevis nespravne popsane, budeme velmi radi, kdyz na to upozornis (ja rozhodne ANO !) Proto se to dela, aby se k tomu vyjadrilo co nejvice lidi.

karburatory: netusil jsem, ze je v tom rozdil - potom to, co je na T603 je co ? Ma t603 sani pro kazdy valec zvlast, nebo se to v tom micha ?

diferencial: oznaceni vychazi ze spolecne template, ktera se pouziva i pro ostatni vozy. Asi mas pravdu, ze v tomto pripade by bylo lepsi oznacovat ten udaj jako staly prevod.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných