Technicke popisy Tater

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 27 Jan 2005, 21:06

Já bych si to radči dvakrát ověřil, než něco opravoval. I sám výrobce toho karburátoru n. p. Motor České Budějovice i n. p. Tatra tyto karburátory označovaly v oficiálních materiálech jako dvojité, tak pokud tu DPovu klasifikaci striktně nenařizuje nějaká ČSN, nevidím v tom žádnou nepřesnost.

Celé desítky let se dvojitý karburátor chápe jako 2 v 1, tedy logicky musí mít dvě komory, aby to nebylo prázdné reklamní heslo.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 27 Jan 2005, 21:28

ale práve preto že sa to chápe ako 2 v ,1 čo mali tušim 603ky tak to boli naozaj 2 x dva karb. v jednom odliatku so spoločnou plavákovou komorou ale v 613ke máme len 2 x dvojkomorový,by mal byť jasne oznečený rozdiel medzi nimi.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 27 Jan 2005, 22:16

Lubos: automaticka kontrola zafungovala 8) Kdyby ta informace byla bez diskuse spravne, nikdo by se nejspis neozval ;).

Takze jak ?

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 27 Jan 2005, 22:16

V odbornej literature je za 2komorovy karbec označovaný karburator,ktorý ma dve komory-jednu bežnu ako ostatne jednokomoraky a v tej druhej sa skrtiaca klapka otvára pri viac zošlapnutom plyn. pedále-teda až pri vyššých otáčkach.toto je moj poznatok.Možno na 613 je nejaká,aj ked len malá konštrukčná odchýlka(alebo úchylka)a preto je označovaný ako dvojitý...

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 27 Jan 2005, 22:37

Tak sa dohodnime, oba typy su 2komorove ale jeden je dvojstupňový a druhý dvojitý.

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 27 Jan 2005, 22:41

Palo: Znie to logicky... Takže sa mi to nezdá :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 27 Jan 2005, 22:43

I DDSR jsou pořád dva karburátory v jednom, že ty dva stupně (karburátory) mají nějak jinak rozděleny funkce, to je jenom jejich modifikace. Je to tedy narozdíl od SSOP dvoustupňový karburátor, ale pořád dvojitý! Že se ten druhý stupeň (karburátor) uvádí do činnosti postupně, tomu se právě říká Registr a to je právě to "R" v označení toho karburátoru.

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 28 Jan 2005, 12:12

Takže..

Je samozrejmé že dvojstupňový a dvojitý majú dve komory, to je v poriadku.

Register je preto register lebo sa otvárajú komory postupne, to je tiež v poriadku. To že sa tie komory otvárajú buď mechanicky(Weber) alebo podtlakovo(JIKOV) to je teraz jedno.

Každopádne je medzi nimi PRINCIPIÁLNY rozdiel a je to aj v norme(zoženiem, napíšem).

Popis Dvojité, trojité, štvorité karb.:

Vidíte že tých -itých môže byť aj viac. Ide totiž o K. ktoré sú akoby 2,3,4 v jednom! Čiže namiesto toho aby mal napr. 4 valec 4 samostatné K. tak sa vymyslel štvoritý K., ktorého KAŽDÁ komora pracuje v tomto prípade pre jeden valec ale sú spojené do jedného kusu s jednou plavákovou komorou a s jedným voľnobežným okruhom aby bolo ich NASTAVOVANIE neporovnateľne jednoduchšie.
Takéto K. majú napr. motocykle alebo staré závodné autá, aj športové ako napr. SHELBY COBRA, ktorá má dva štvorité K. SHELBY. Čiže jej 8 valcový motor má akoby 8 samostatných K. ktoré reagujú len na požiadavky konkrétneho valca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To isté aj motocykle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS: TIETO VŠETKY SÚ JEDNOSTUPŇOVÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!


A teraz dvoj stupňové aké sú v T 613:(keď už píšem o K. tak toho napíšem aj viac)

Keďže klasický jednostupňový K.(čiže obyčajný s jednou komorou) nespĺňal emisné a hlavne ekonomické požiadavky tak sa hľadali cesty ako to zmeniť.
Všetci vieme že K. nedodáva palivo ale poskytuje na základe požiadavky motora, čiže podtlaku v sacom potrubí(S narastajúcim podtlakom rastie aj množstvo dodaného paliva)!
Lenže klasický K. by bez úprav dodával so zvyšujúcimi sa ot. až moc veľké množstvo paliva a to motor vôbec nepotrebuje!

Preto prvý nápad bol obmezovať postupne prietok paliva čo bolo moc komplikované a bolo viacero spôsobov. Ako najvýhodnejší sa javí až do dnes používaný (už neviem ako sa to volá) pomocou emulzných trubíc.
A to takto: keď sa podtlak zvyšuje tak začne klesať palivo v emulznej šachte a hladina pretína otvory v emulznej trubke. Tým že ich pretne akoby unikala časť podtlaku mimo. Toto sa opakuje viac krát, podľa toho koľko je tam vrstiev otvorov(čím viac tým sú skoky plynulejšie). Týmto sa
brzdí to nepotrebné množstvo paliva.

ALE to ešte nestačilo konštuktéri chceli mať prevádzku ešte ekonomickejšiu pri stávajúcom výkone motora. Preto zaviedli tzv. dvojstupňové K. ktorých OBA stupne pracujú pre TIE ISTÉ valce len každý z nich v inej kvalite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dvoj stupňové preto labo ich činnosť pozostáva z dvojstupňovéj prevádzky.
Týmto riešením sa dosiahlo ešte lepšie škrtenie v nízkych ot.(alebo pri nízkej záťaži čo je presnejšie povedané) a lepšou dodávkou pri vysokej záťaži. Daloby sa povedať že ide o akýsi záťažový regulátor.
Takéto komory niesú náhodou konštruované tak že prvá z nich má všetky hodnoty menšie a druhá(alebo druhý stupeň) všetky väčšie. Samozrejme v oboch z nich je brzdenie emulznou trubicou!

V počiatkoch bol druhý stupeň ovládavý len mechanicky, čo je z hľadiska výkonu dobré lebo je lepšie mať pri prudkom zaťažení bohatšiu zmes(Weber) ale z hľadiska ekon. nevhodné. Peto časom vymysleli otváranie druhého stupňa podtlakom ako jeto u JIKOVov.

Takže na záver: Dvojitý alebo viac-itý :) K. je vlastne niekoľko samostatných K. v jednom a dvoj stupňový je jeden v ktorom pracujú dve komory stupňovito alebo postupne alebo ...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 28 Jan 2005, 12:14

asi zablokujem vykricniky.

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 28 Jan 2005, 12:24

etienne, preco? Ved mne sa to paci 8)

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 28 Jan 2005, 12:34

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tak ešte kým sú... :D

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 28 Jan 2005, 12:38

Lebo my normalni na zvyraznenie pouzivame zvyraznenie a na upozornenie maximalne 3-4 vykricniky.

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

!

Príspevok od užívateľa carlos » 28 Jan 2005, 12:41

D.P. sleduješ?vobec sa nezapájam :) ale ked sa zapojím!.... :evil:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 28 Jan 2005, 12:45

Ked sa zapojis bude zapojeny a pod prudom :-)

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 28 Jan 2005, 13:01

Ved kazdy ma svoj STYL 8) Aspon vieme, ze je to D.P. (ani nemusi mat nick) :P

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Jan 2005, 13:04

Aj toto som bol ja ... :evil:

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 28 Jan 2005, 15:05

...tak dobre... !!!! :D

...bol by som reagoval aj skôr :wink: ale do teraz som robil tú ťahovku!

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 28 Jan 2005, 15:23

Ešte možno také malé doplnenie k tým popisom.

Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.
Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.

...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.
- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...

Do iných Tatier sa nevyznám, jedine potom do Vysokých...

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 28 Jan 2005, 15:25

Ešte možno také malé doplnenie k tým popisom.

Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.
Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.

...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.
- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...

Do iných Tatier sa nevyznám, jedine potom do Vysokých...


Ozaj a tie "počitačové" obrázky sa dajú použiť aj do CADu? Alebo aspon do iného grafickáňého programu?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 28 Jan 2005, 16:04

D.P.: podarilo se Ti rozjet zajimavou diskusi. Prestoze nekteri citi jistou averzi, jadro sdeleni je myslim jasne. Az se shodnete na spolecnem oznaceni, ihned se to v techn. popisku opravi.

Modely: pouzivam VRML2.0 (alias VRML97), protoze jsou k tomu na webu zdarma pluginy do browseru a kazdy si to pak muze prohlizet a "chodit" okolo virtualniho auta. Kamen urazu ale je ten, ze norma VRML2.0 ISO 14772 je VEELMI obsahla a dnesni 3D programy ji nepodporuji celou, aspon ne tolik, aby natahly moje modely ;) (coz mi vlastne docela vyhovuje ;) ). Takze, pokud nekdo chce, muzu mu poslat 3DS verzi nejakeho modelu (vetsina CADu a jinych modelovacu to umi), ale bude bez normalovych vektoru a materialu (barev), protoze to nemam hotove a uprimne se mi do toho ani moc nechce ;)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 75 neregistrovaných