Technicke popisy Tater
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já bych si to radči dvakrát ověřil, než něco opravoval. I sám výrobce toho karburátoru n. p. Motor České Budějovice i n. p. Tatra tyto karburátory označovaly v oficiálních materiálech jako dvojité, tak pokud tu DPovu klasifikaci striktně nenařizuje nějaká ČSN, nevidím v tom žádnou nepřesnost.
Celé desítky let se dvojitý karburátor chápe jako 2 v 1, tedy logicky musí mít dvě komory, aby to nebylo prázdné reklamní heslo.
Celé desítky let se dvojitý karburátor chápe jako 2 v 1, tedy logicky musí mít dvě komory, aby to nebylo prázdné reklamní heslo.
V odbornej literature je za 2komorovy karbec označovaný karburator,ktorý ma dve komory-jednu bežnu ako ostatne jednokomoraky a v tej druhej sa skrtiaca klapka otvára pri viac zošlapnutom plyn. pedále-teda až pri vyššých otáčkach.toto je moj poznatok.Možno na 613 je nejaká,aj ked len malá konštrukčná odchýlka(alebo úchylka)a preto je označovaný ako dvojitý...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
I DDSR jsou pořád dva karburátory v jednom, že ty dva stupně (karburátory) mají nějak jinak rozděleny funkce, to je jenom jejich modifikace. Je to tedy narozdíl od SSOP dvoustupňový karburátor, ale pořád dvojitý! Že se ten druhý stupeň (karburátor) uvádí do činnosti postupně, tomu se právě říká Registr a to je právě to "R" v označení toho karburátoru.
Takže..
Je samozrejmé že dvojstupňový a dvojitý majú dve komory, to je v poriadku.
Register je preto register lebo sa otvárajú komory postupne, to je tiež v poriadku. To že sa tie komory otvárajú buď mechanicky(Weber) alebo podtlakovo(JIKOV) to je teraz jedno.
Každopádne je medzi nimi PRINCIPIÁLNY rozdiel a je to aj v norme(zoženiem, napíšem).
Popis Dvojité, trojité, štvorité karb.:
Vidíte že tých -itých môže byť aj viac. Ide totiž o K. ktoré sú akoby 2,3,4 v jednom! Čiže namiesto toho aby mal napr. 4 valec 4 samostatné K. tak sa vymyslel štvoritý K., ktorého KAŽDÁ komora pracuje v tomto prípade pre jeden valec ale sú spojené do jedného kusu s jednou plavákovou komorou a s jedným voľnobežným okruhom aby bolo ich NASTAVOVANIE neporovnateľne jednoduchšie.
Takéto K. majú napr. motocykle alebo staré závodné autá, aj športové ako napr. SHELBY COBRA, ktorá má dva štvorité K. SHELBY. Čiže jej 8 valcový motor má akoby 8 samostatných K. ktoré reagujú len na požiadavky konkrétneho valca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To isté aj motocykle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS: TIETO VŠETKY SÚ JEDNOSTUPŇOVÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!
A teraz dvoj stupňové aké sú v T 613:(keď už píšem o K. tak toho napíšem aj viac)
Keďže klasický jednostupňový K.(čiže obyčajný s jednou komorou) nespĺňal emisné a hlavne ekonomické požiadavky tak sa hľadali cesty ako to zmeniť.
Všetci vieme že K. nedodáva palivo ale poskytuje na základe požiadavky motora, čiže podtlaku v sacom potrubí(S narastajúcim podtlakom rastie aj množstvo dodaného paliva)!
Lenže klasický K. by bez úprav dodával so zvyšujúcimi sa ot. až moc veľké množstvo paliva a to motor vôbec nepotrebuje!
Preto prvý nápad bol obmezovať postupne prietok paliva čo bolo moc komplikované a bolo viacero spôsobov. Ako najvýhodnejší sa javí až do dnes používaný (už neviem ako sa to volá) pomocou emulzných trubíc.
A to takto: keď sa podtlak zvyšuje tak začne klesať palivo v emulznej šachte a hladina pretína otvory v emulznej trubke. Tým že ich pretne akoby unikala časť podtlaku mimo. Toto sa opakuje viac krát, podľa toho koľko je tam vrstiev otvorov(čím viac tým sú skoky plynulejšie). Týmto sa
brzdí to nepotrebné množstvo paliva.
ALE to ešte nestačilo konštuktéri chceli mať prevádzku ešte ekonomickejšiu pri stávajúcom výkone motora. Preto zaviedli tzv. dvojstupňové K. ktorých OBA stupne pracujú pre TIE ISTÉ valce len každý z nich v inej kvalite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dvoj stupňové preto labo ich činnosť pozostáva z dvojstupňovéj prevádzky.
Týmto riešením sa dosiahlo ešte lepšie škrtenie v nízkych ot.(alebo pri nízkej záťaži čo je presnejšie povedané) a lepšou dodávkou pri vysokej záťaži. Daloby sa povedať že ide o akýsi záťažový regulátor.
Takéto komory niesú náhodou konštruované tak že prvá z nich má všetky hodnoty menšie a druhá(alebo druhý stupeň) všetky väčšie. Samozrejme v oboch z nich je brzdenie emulznou trubicou!
V počiatkoch bol druhý stupeň ovládavý len mechanicky, čo je z hľadiska výkonu dobré lebo je lepšie mať pri prudkom zaťažení bohatšiu zmes(Weber) ale z hľadiska ekon. nevhodné. Peto časom vymysleli otváranie druhého stupňa podtlakom ako jeto u JIKOVov.
Takže na záver: Dvojitý alebo viac-itý K. je vlastne niekoľko samostatných K. v jednom a dvoj stupňový je jeden v ktorom pracujú dve komory stupňovito alebo postupne alebo ...
Je samozrejmé že dvojstupňový a dvojitý majú dve komory, to je v poriadku.
Register je preto register lebo sa otvárajú komory postupne, to je tiež v poriadku. To že sa tie komory otvárajú buď mechanicky(Weber) alebo podtlakovo(JIKOV) to je teraz jedno.
Každopádne je medzi nimi PRINCIPIÁLNY rozdiel a je to aj v norme(zoženiem, napíšem).
Popis Dvojité, trojité, štvorité karb.:
Vidíte že tých -itých môže byť aj viac. Ide totiž o K. ktoré sú akoby 2,3,4 v jednom! Čiže namiesto toho aby mal napr. 4 valec 4 samostatné K. tak sa vymyslel štvoritý K., ktorého KAŽDÁ komora pracuje v tomto prípade pre jeden valec ale sú spojené do jedného kusu s jednou plavákovou komorou a s jedným voľnobežným okruhom aby bolo ich NASTAVOVANIE neporovnateľne jednoduchšie.
Takéto K. majú napr. motocykle alebo staré závodné autá, aj športové ako napr. SHELBY COBRA, ktorá má dva štvorité K. SHELBY. Čiže jej 8 valcový motor má akoby 8 samostatných K. ktoré reagujú len na požiadavky konkrétneho valca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To isté aj motocykle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS: TIETO VŠETKY SÚ JEDNOSTUPŇOVÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!
A teraz dvoj stupňové aké sú v T 613:(keď už píšem o K. tak toho napíšem aj viac)
Keďže klasický jednostupňový K.(čiže obyčajný s jednou komorou) nespĺňal emisné a hlavne ekonomické požiadavky tak sa hľadali cesty ako to zmeniť.
Všetci vieme že K. nedodáva palivo ale poskytuje na základe požiadavky motora, čiže podtlaku v sacom potrubí(S narastajúcim podtlakom rastie aj množstvo dodaného paliva)!
Lenže klasický K. by bez úprav dodával so zvyšujúcimi sa ot. až moc veľké množstvo paliva a to motor vôbec nepotrebuje!
Preto prvý nápad bol obmezovať postupne prietok paliva čo bolo moc komplikované a bolo viacero spôsobov. Ako najvýhodnejší sa javí až do dnes používaný (už neviem ako sa to volá) pomocou emulzných trubíc.
A to takto: keď sa podtlak zvyšuje tak začne klesať palivo v emulznej šachte a hladina pretína otvory v emulznej trubke. Tým že ich pretne akoby unikala časť podtlaku mimo. Toto sa opakuje viac krát, podľa toho koľko je tam vrstiev otvorov(čím viac tým sú skoky plynulejšie). Týmto sa
brzdí to nepotrebné množstvo paliva.
ALE to ešte nestačilo konštuktéri chceli mať prevádzku ešte ekonomickejšiu pri stávajúcom výkone motora. Preto zaviedli tzv. dvojstupňové K. ktorých OBA stupne pracujú pre TIE ISTÉ valce len každý z nich v inej kvalite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dvoj stupňové preto labo ich činnosť pozostáva z dvojstupňovéj prevádzky.
Týmto riešením sa dosiahlo ešte lepšie škrtenie v nízkych ot.(alebo pri nízkej záťaži čo je presnejšie povedané) a lepšou dodávkou pri vysokej záťaži. Daloby sa povedať že ide o akýsi záťažový regulátor.
Takéto komory niesú náhodou konštruované tak že prvá z nich má všetky hodnoty menšie a druhá(alebo druhý stupeň) všetky väčšie. Samozrejme v oboch z nich je brzdenie emulznou trubicou!
V počiatkoch bol druhý stupeň ovládavý len mechanicky, čo je z hľadiska výkonu dobré lebo je lepšie mať pri prudkom zaťažení bohatšiu zmes(Weber) ale z hľadiska ekon. nevhodné. Peto časom vymysleli otváranie druhého stupňa podtlakom ako jeto u JIKOVov.
Takže na záver: Dvojitý alebo viac-itý K. je vlastne niekoľko samostatných K. v jednom a dvoj stupňový je jeden v ktorom pracujú dve komory stupňovito alebo postupne alebo ...
Ešte možno také malé doplnenie k tým popisom.
Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.
Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.
...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.
- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...
Do iných Tatier sa nevyznám, jedine potom do Vysokých...
Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.
Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.
...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.
- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...
Do iných Tatier sa nevyznám, jedine potom do Vysokých...
Ešte možno také malé doplnenie k tým popisom.
Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.
Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.
...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.
- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...
Do iných Tatier sa nevyznám, jedine potom do Vysokých...
Ozaj a tie "počitačové" obrázky sa dajú použiť aj do CADu? Alebo aspon do iného grafickáňého programu?
Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.
Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.
...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.
- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...
Do iných Tatier sa nevyznám, jedine potom do Vysokých...
Ozaj a tie "počitačové" obrázky sa dajú použiť aj do CADu? Alebo aspon do iného grafickáňého programu?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
D.P.: podarilo se Ti rozjet zajimavou diskusi. Prestoze nekteri citi jistou averzi, jadro sdeleni je myslim jasne. Az se shodnete na spolecnem oznaceni, ihned se to v techn. popisku opravi.
Modely: pouzivam VRML2.0 (alias VRML97), protoze jsou k tomu na webu zdarma pluginy do browseru a kazdy si to pak muze prohlizet a "chodit" okolo virtualniho auta. Kamen urazu ale je ten, ze norma VRML2.0 ISO 14772 je VEELMI obsahla a dnesni 3D programy ji nepodporuji celou, aspon ne tolik, aby natahly moje modely (coz mi vlastne docela vyhovuje ). Takze, pokud nekdo chce, muzu mu poslat 3DS verzi nejakeho modelu (vetsina CADu a jinych modelovacu to umi), ale bude bez normalovych vektoru a materialu (barev), protoze to nemam hotove a uprimne se mi do toho ani moc nechce
Modely: pouzivam VRML2.0 (alias VRML97), protoze jsou k tomu na webu zdarma pluginy do browseru a kazdy si to pak muze prohlizet a "chodit" okolo virtualniho auta. Kamen urazu ale je ten, ze norma VRML2.0 ISO 14772 je VEELMI obsahla a dnesni 3D programy ji nepodporuji celou, aspon ne tolik, aby natahly moje modely (coz mi vlastne docela vyhovuje ). Takze, pokud nekdo chce, muzu mu poslat 3DS verzi nejakeho modelu (vetsina CADu a jinych modelovacu to umi), ale bude bez normalovych vektoru a materialu (barev), protoze to nemam hotove a uprimne se mi do toho ani moc nechce
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 75 neregistrovaných