Forum Historie
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Forum Historie
Vazeni kolegove Tatrovaci,
dekuji etiennovi za vytvoreni nove sekce for, ktera bude venovana diskusim o historii koprivnicke Tatry a souvisejicich tematech.
Zde bude take nejvhodnejsi pokladat sve dotazy a pripominky ohledne databaze Tater, ktera je pristupna z hlavni stranky tatraportalu a postupne se rozrusta. K nekterym Tatram jsou k dispozici modely ve virtualni realite. Pokud v technickem popisu Tater objevite jakoukoli nesrovnalost, nebo budete mit dotaz ohledne virtualni reality, hlaste to nejlepe zde.
Necht Vas provazi Sila (vzduchem chlazenych motoru )
dekuji etiennovi za vytvoreni nove sekce for, ktera bude venovana diskusim o historii koprivnicke Tatry a souvisejicich tematech.
Zde bude take nejvhodnejsi pokladat sve dotazy a pripominky ohledne databaze Tater, ktera je pristupna z hlavni stranky tatraportalu a postupne se rozrusta. K nekterym Tatram jsou k dispozici modely ve virtualni realite. Pokud v technickem popisu Tater objevite jakoukoli nesrovnalost, nebo budete mit dotaz ohledne virtualni reality, hlaste to nejlepe zde.
Necht Vas provazi Sila (vzduchem chlazenych motoru )
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Dobře když sme u té historie, tak jen malý článeček: http://automag.wz.cz/legendy/cesko/czbrouk.html
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Teď se mi zrovna dostala do ruky zajímavá kniha "Auto dobývá světa" od Wilfrida Badeho, do češtiny přeložená a vydaná za Protektorátu a tam se člověk může dočíst jak Vůdce vymyslel Brouka...
Jen pro ilustraci ocituji poslední dva odstavce tohoto veledíla:
"I všechna pozdější díla budou nejdříve jmenovati v historii automobilu tyto hlavní tři:
Carl Benz, Gottlieb Daimler, Adolf Hitler!"
Jen pro ilustraci ocituji poslední dva odstavce tohoto veledíla:
"I všechna pozdější díla budou nejdříve jmenovati v historii automobilu tyto hlavní tři:
Carl Benz, Gottlieb Daimler, Adolf Hitler!"
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Maly clanecek o pomerne kontroverzni zalezitosti: opisoval Porsche, nebo ne ?
Osobne si myslim, ze sdileni technickych znalosti a vysledku mezi prateli neni vylouceno. Jak je ostatne v clanku naznaceno, s vyvojem levneho automobilu i aerodynamikou se experimentovalo i u jinych automobilek. Vedeni Tatry v roce 1933 rozhodlo o seriove produkci velkych aerodynamickych limuzin T77, u male TV570 se vyhoda aerodynamicka karoserie prilis neprojevila.
Nekde jsem zaslechl, ze Ferdinand Porsche dokonce nejaky cas v Tatre pracoval, ale nemam to potvrzene.
Osobne si myslim, ze sdileni technickych znalosti a vysledku mezi prateli neni vylouceno. Jak je ostatne v clanku naznaceno, s vyvojem levneho automobilu i aerodynamikou se experimentovalo i u jinych automobilek. Vedeni Tatry v roce 1933 rozhodlo o seriove produkci velkych aerodynamickych limuzin T77, u male TV570 se vyhoda aerodynamicka karoserie prilis neprojevila.
Nekde jsem zaslechl, ze Ferdinand Porsche dokonce nejaky cas v Tatre pracoval, ale nemam to potvrzene.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Bodejť by ne: Brouk VW nebyl dítětem Dr. F.Porsche, otce legendárních sportovních aut, ale českého technika Hanse Ledwinky. Adolf Hitler odbivoval Ledwinkowu vzduchem chlazenou Tatru s motorem vzadu, lichocením ho přemluvil, aby udělal detailní nákresy, a ty pak předal Dr. Porschovi. Porsche se stal slavným, Ledwinka zemřel v zapomnění a volkswagenovského brouka se prodalo přes 20 milionů."
Zdroj: Jonathan Mantle, kniha Automobilové války, vydání 1997
Zdroj: Jonathan Mantle, kniha Automobilové války, vydání 1997
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
veľmi demagogické, diletantské, neseriózne a tendenčné - nemožno vždy veriť všetkému, čo sa napíše...Tominec napísal:Bodejť by ne: Brouk VW nebyl dítětem Dr. F.Porsche, otce legendárních sportovních aut, ale českého technika Hanse Ledwinky. Adolf Hitler odbivoval Ledwinkowu vzduchem chlazenou Tatru s motorem vzadu, lichocením ho přemluvil, aby udělal detailní nákresy, a ty pak předal Dr. Porschovi. Porsche se stal slavným, Ledwinka zemřel v zapomnění a volkswagenovského brouka se prodalo přes 20 milionů."
Zdroj: Jonathan Mantle, kniha Automobilové války, vydání 1997
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Mne se jako nejpravdepodobnejsi zda toto podani: F. Porsche a H. Ledwinka udrzovali pratelske vztahy, urcite se i bavili o technickych zalezitostech. Tatra pak postavila prototyp TV570, po testech vedeni fabriky rozhodlo, ze se vyhody aerodynamicke karoserie prilis neprojevuji do 80km/h a ze se budou delat velke limuziny, ktere daji hodne pres 140. F.Porsche dotahl do finalni podoby brouka, ktery se pak stal legendou. Samozrejme, ze TV570, brouk, T97 maji spolecne znaky, tehdy se s tim hodne experimentovalo. A vzhledem k tomu, ze se T97 broukovi az prilis podobala (a asi i predcila v mnoha parametrech), byla po okupaci CSR veskera dokumentace T97 odvezena do rajchu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných