Forum Historie

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Forum Historie

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Aug 2004, 19:43

Vazeni kolegove Tatrovaci,
dekuji etiennovi za vytvoreni nove sekce for, ktera bude venovana diskusim o historii koprivnicke Tatry a souvisejicich tematech.

Zde bude take nejvhodnejsi pokladat sve dotazy a pripominky ohledne databaze Tater, ktera je pristupna z hlavni stranky tatraportalu a postupne se rozrusta. K nekterym Tatram jsou k dispozici modely ve virtualni realite. Pokud v technickem popisu Tater objevite jakoukoli nesrovnalost, nebo budete mit dotaz ohledne virtualni reality, hlaste to nejlepe zde.

Necht Vas provazi Sila (vzduchem chlazenych motoru :) )

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 30 Aug 2004, 20:22

Luku som tvoj otec :wink:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 30 Aug 2004, 20:23

A ja som Joda :lol: Ale no tak. Aj to je hostoria, ale to sem nepatri :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Aug 2004, 21:48

Nějak už vám nerozumím... Jakou řečí to mluvíte? :?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Aug 2004, 21:58

To nic, to jen inspirace tou "Silou" (Star Wars) :) .

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 30 Aug 2004, 22:52

Dobře když sme u té historie, tak jen malý článeček: http://automag.wz.cz/legendy/cesko/czbrouk.html

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Aug 2004, 23:14

Teď se mi zrovna dostala do ruky zajímavá kniha "Auto dobývá světa" od Wilfrida Badeho, do češtiny přeložená a vydaná za Protektorátu a tam se člověk může dočíst jak Vůdce vymyslel Brouka...

Jen pro ilustraci ocituji poslední dva odstavce tohoto veledíla:

"I všechna pozdější díla budou nejdříve jmenovati v historii automobilu tyto hlavní tři:
Carl Benz, Gottlieb Daimler, Adolf Hitler!"

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Aug 2004, 23:16

Maly clanecek o pomerne kontroverzni zalezitosti: opisoval Porsche, nebo ne ?

Osobne si myslim, ze sdileni technickych znalosti a vysledku mezi prateli neni vylouceno. Jak je ostatne v clanku naznaceno, s vyvojem levneho automobilu i aerodynamikou se experimentovalo i u jinych automobilek. Vedeni Tatry v roce 1933 rozhodlo o seriove produkci velkych aerodynamickych limuzin T77, u male TV570 se vyhoda aerodynamicka karoserie prilis neprojevila.

Nekde jsem zaslechl, ze Ferdinand Porsche dokonce nejaky cas v Tatre pracoval, ale nemam to potvrzene.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 30 Aug 2004, 23:30

No a ja som niekde cital, ze za druhej svetovej vojny boli aj archivy Tatry znarodnene Nemeckom. Nepodarilo sa vsetko, ale bolo toho dost. A odtial vraj vychadzali aj pri tvorbe Brouka. No neviem co je na tom pravdy...

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 30 Aug 2004, 23:44

Ferdinand a Adolf
Prílohy
ferdinand.jpg
ferdinand.jpg (49.22 KiB) 11516 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Aug 2004, 23:49

Pěkná fotka, nevíš kdy byla pořízena?

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 30 Aug 2004, 23:53

Nevím, ale prototypy byly hotové v zimě 1936.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 31 Aug 2004, 00:00

Vůdci se chlazení vzduchem evidentně líbí... :P

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 31 Aug 2004, 00:06

Bodejť by ne: Brouk VW nebyl dítětem Dr. F.Porsche, otce legendárních sportovních aut, ale českého technika Hanse Ledwinky. Adolf Hitler odbivoval Ledwinkowu vzduchem chlazenou Tatru s motorem vzadu, lichocením ho přemluvil, aby udělal detailní nákresy, a ty pak předal Dr. Porschovi. Porsche se stal slavným, Ledwinka zemřel v zapomnění a volkswagenovského brouka se prodalo přes 20 milionů."
Zdroj: Jonathan Mantle, kniha Automobilové války, vydání 1997

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 31 Aug 2004, 00:22

No ta kniha je "trochu" tendenční, ale možná to tak nějak bylo... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 05 Jan 2005, 11:16


Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Jan 2005, 08:24

Tominec napísal:Bodejť by ne: Brouk VW nebyl dítětem Dr. F.Porsche, otce legendárních sportovních aut, ale českého technika Hanse Ledwinky. Adolf Hitler odbivoval Ledwinkowu vzduchem chlazenou Tatru s motorem vzadu, lichocením ho přemluvil, aby udělal detailní nákresy, a ty pak předal Dr. Porschovi. Porsche se stal slavným, Ledwinka zemřel v zapomnění a volkswagenovského brouka se prodalo přes 20 milionů."
Zdroj: Jonathan Mantle, kniha Automobilové války, vydání 1997
veľmi demagogické, diletantské, neseriózne a tendenčné - nemožno vždy veriť všetkému, čo sa napíše...

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 06 Jan 2005, 10:14

ondrej: Samozřejmě sem si to nevzal k srdci, jen sem chtěl citovat, co sem si přečetl a proto sem uvedl i zdroj. Jak to tehdy ve skutečnosti bylo, dnes už asi nikdo jistě neví. Těch spekulací o "propojení" Tatra-WW-Porsche-... je, jak víme, popsáno mnohem více... :o

603

Príspevok od užívateľa 603 » 06 Jan 2005, 12:44

ja osm dokonca niekde cital ze sa tatra s porsche sudila... a nakoniec porsche mimosudne odskodnil ledwinkovu rodinu.. ale kde to bolo??? a kto bol autor??? a este som cital ze v porsche muzeu slovo ledwinka a tatra nevyslovovat... :)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 06 Jan 2005, 12:55

Mne se jako nejpravdepodobnejsi zda toto podani: F. Porsche a H. Ledwinka udrzovali pratelske vztahy, urcite se i bavili o technickych zalezitostech. Tatra pak postavila prototyp TV570, po testech vedeni fabriky rozhodlo, ze se vyhody aerodynamicke karoserie prilis neprojevuji do 80km/h a ze se budou delat velke limuziny, ktere daji hodne pres 140. F.Porsche dotahl do finalni podoby brouka, ktery se pak stal legendou. Samozrejme, ze TV570, brouk, T97 maji spolecne znaky, tehdy se s tim hodne experimentovalo. A vzhledem k tomu, ze se T97 broukovi az prilis podobala (a asi i predcila v mnoha parametrech), byla po okupaci CSR veskera dokumentace T97 odvezena do rajchu.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných