Tatra 57 "Čistá"
Žehličky měly i odlišnou konstrukci uvnitř převodovky. Soukolí 3. rychlosti mělo rovné ozubení a rychlost se zasouvala přímí kolo na kolo. Novější provedení již mělo 3. rychlost se šikmým ozubením (je tišší), ve stálém záběru a rychlost se zapínala zubovou spojkou jako u přímého záběru (4. rychlost). Dost často se literatuře objevuje že 3. a 4. je synchronizovaná, ale ty zubové spojky mají k synchronům hodně daleko. Převodovky se od sebe dají snadno poznat podle toho že starší provedení má náhon na tachometr na pravé polovině skříně, zatímco nové provedení má náhon tachometru na levé polovině skříně, více vzadu. U nového provedení prochází hřídel k náhonu tachometru skrz otvor v nosné rouře (i když to tak na první pohled nevypadá) a proto je před demontáží převodovky z roury potřeba nejdříve vyšroubovat tuto hřídel. Tuto novou převodovku již měly údajně i poslední Žehličky, každopádně je mají všechna další provedení ( A,B,K).
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
dvousedadlovy sportovni vuz predelany na ctyrsedadlovy
zdroj:
http://cme.szm.sk/galery/veteran/index.htm
http://tatraklub.tatraportal.sk/meet_pr ... 2004_2.htm
zdroj:
http://cme.szm.sk/galery/veteran/index.htm
http://tatraklub.tatraportal.sk/meet_pr ... 2004_2.htm
- Prílohy
-
- t57_19.jpg (104.27 KiB) 15986 zobrazení
-
- t57_20.jpg (21 KiB) 15989 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
DR: Prvně jsem si myslel, že to byl 2sic, ale teď mi to připadá jako předělaný kabriolet (limuzína). Dveře jsou upraveny ve stylu 2 sice, ale zadní partie je stejná jako u kabrioletu nebo limuzíny.
Zde je podobná úprava, ale tato vychází přímo z 2sice. http://www.tatra4sale.com/index.php?page=t57.roadster
Zde je podobná úprava, ale tato vychází přímo z 2sice. http://www.tatra4sale.com/index.php?page=t57.roadster
Je to celé divné. Polokabrio a limusina mají vystouplí přední sloupek. Pokud je to originál auto, je to bomba, ale spíš si myslím že si někdo (kdo má dost peněz) nechal udělat kastli podle svých představ (taky by se mi líbila). Dnes už není problé si nechat postavit novou kastli. Mám dojem že výrobou nových karoserií na T-57 sport a T-57K se zabýval Mgr. Tupý v Kladně a snad i v Kopřivnici (či okolí) se někdo výrobou replik karoserií zabýval.
V letech 1950 - 1970 se spíše otevřené vozy uzavíraly, kvůli pohodlí a teplu, neboť se používaly ke každodennímu ježdění.
To já bych typoval buď již ve 30tých letech (původně dvoučlená rodina se rozrostla o děti a 2sic již nestačil) a nebo od 80tých let výše, to již začínalo veteránské rejdění a takto staré vozy se již používaly k příležitostným vyjížďkám. Jako nejpravděpodobnější se mi ale jeví úprava (či novostavba) ze současnosti (jako např. V. Zapadlík a jeho Walter Junior).
To já bych typoval buď již ve 30tých letech (původně dvoučlená rodina se rozrostla o děti a 2sic již nestačil) a nebo od 80tých let výše, to již začínalo veteránské rejdění a takto staré vozy se již používaly k příležitostným vyjížďkám. Jako nejpravděpodobnější se mi ale jeví úprava (či novostavba) ze současnosti (jako např. V. Zapadlík a jeho Walter Junior).
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Karel: Já myslel úpravu té zelené.
Pokuď myslíš tuto http://www.tatra4sale.com/index.php?page=t57.roadster tak to s tebou souhlasím.
U té zelené může být více důvodů proč je otevřená, ale stále si myslím, že to byla původně limuzína nebo kabriolet. Přední okno s držáky a (možná) dveře z 2sice jsou, ale zadek auta asi ne.
Pokuď myslíš tuto http://www.tatra4sale.com/index.php?page=t57.roadster tak to s tebou souhlasím.
U té zelené může být více důvodů proč je otevřená, ale stále si myslím, že to byla původně limuzína nebo kabriolet. Přední okno s držáky a (možná) dveře z 2sice jsou, ale zadek auta asi ne.
Ta zelená rozhodně vznikla zkřížením polokabrioletu (či limusíny) s 2 sicem.Ty dveře neodpovídají ani polokabr. ani 2 sicu. Otázka je kdy k tomu došlo. Dnes jsou velmi oblíbené novostavby více podle přání majitele než podle toho co se skutečně vyrábelo. Vzhledem k množství karosáren za první republiky lze jen těžko dokázat že to není práce nějaké malé karosárny z té doby.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Karel napsal: Vzhledem k množství karosáren za první republiky lze jen těžko dokázat že to není práce nějaké malé karosárny z té doby.
S tím souhlasím, ale může to být také z let 1950-1970 .
Dohledal jsem foto, na kterém je patrné, že dveře nejsou z 2sice ani kabrioletu/limuzíny.
S tím souhlasím, ale může to být také z let 1950-1970 .
Dohledal jsem foto, na kterém je patrné, že dveře nejsou z 2sice ani kabrioletu/limuzíny.
- Prílohy
-
- zelené cabrio.jpg (201.58 KiB) 15934 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Karel: To je také jedna z možností.
Před časem jsem u kolegy viděl zajímavé tovární fota různých typů tater. Nespal jsem potom dva dny....
Např. šestisedadlová T-30 s otomanem na levé straně vozu.... a mnoho dalších velice zajímavých dob. fotografií!!!
Hadimršek ve všech verzích se vyrobilo přes 26 400 kusů a každé auto se určitě nefotilo....
Před časem jsem u kolegy viděl zajímavé tovární fota různých typů tater. Nespal jsem potom dva dny....
Např. šestisedadlová T-30 s otomanem na levé straně vozu.... a mnoho dalších velice zajímavých dob. fotografií!!!
Hadimršek ve všech verzích se vyrobilo přes 26 400 kusů a každé auto se určitě nefotilo....
Jedno zajímavé foto z jedné neméně zajímavé knihy. Popisek tvrdí že je to typ T- 57, ale já si myslím že jde o T-52 (zřejmě tiskařský šotek). Všimněte si rozdělené haubny s bradou a otvoru pro natáčecí kliku. Nezná někdo bližší informace ?
- Prílohy
-
- T-52 od Sodomky
- 52 Sodomka AMV.JPG (76.73 KiB) 15776 zobrazení
-
- Údajná T-57 od Sodomky
- 57 Sodomka.JPG (81.9 KiB) 15779 zobrazení
Jsem rád že jste mi potvrdili moje závěry. Bohužel některá odborná literatura se překlepy jen hemží. Ta skutečná Sodomkova Žehlička je ten 2sic sport s upravenou střechou a spouštěcími okny ve dveřích ? Nebo máte fotky ještě nějaké ? Tu Gomolovu ,,Hadimršku,, mám pouze v prvním vydání. Vzhledem k ceně ,jsem si již druhé vydání nekupoval.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní