Strana 2 z 4
Napísané: 19 Jan 2005, 17:06
od užívateľa fantomas
drracer - dík za upezornenie asi v tom začínam mať chaos, iste bude ked si ešte raz overím udaje cez archív
Napísané: 19 Jan 2005, 17:09
od užívateľa fantomas
ale pokial si pamatám tak prvé 2 číslice z obsahu su 19. teraz som pozeral rosenkranza a tam som našiel T30/52 so sprievodnými znakmi aké mám ja a on uvádza motor 1910 uvidíme čo z toho vyleze
Napísané: 19 Jan 2005, 17:10
od užívateľa DRracer
A vida, tady je dva-a-padesatkovita lista na boku taky:
http://www.tatraportal.com/popisky/t52/t52_03.jpg
Napísané: 19 Jan 2005, 17:12
od užívateľa DRracer
fantomas: presne to je 1909 a nejaky drobny ( (vrtani / 2) ^ 2 ) * PI * zdvih * 4.
Napísané: 19 Jan 2005, 17:43
od užívateľa Michael
Pro DRracer: Je škoda, že se nedochovaly Tatry 30 s hranat. blatníky:(
Napísané: 19 Jan 2005, 18:25
od užívateľa DRracer
hranate blatniky: vzdy jsem si myslel, ze to byla zalezitost jen toho prototypu, ale ted vidim, ze az posledni verze T30 mely blatniky kulate.
A jak s tou T54. To je pro me celkem zahada. Uvadi se, ze slo o jeden z nejspolehlivejsich vozu koprivnicke Tatry, ktery zurocil zkusenosti z T30, T52 apod. Ma taky nejake dobre definovatelne odlisujici znaky od T30 a T52 ?
Napísané: 19 Jan 2005, 20:43
od užívateľa Michael
1). TATRA 54 („čistá“) dvoudvéřová limuzína: Motor T-54 má vrtání 70mm a zdvih 95mm, je opticky stejný jako u typu T30 a 52. Podvozek je stejný jako u T-30 = stejná přední náprava, převodovka, zadní náprava ( listových per je méně ), nosná roura ( její délka je upravena pro danou karoserii ). Brzdy mechanické. Motor dává název vozu T-54( „čistá“).
Karoserie: Hlavním rozpoznávacím znakem při prvním pohledu je to, že má ukončené dveře v jedné rovině ze stupačkou a nemá hranu při přechodu „torpéda“(část před čelním sklem).Tento typ se dá jednoduše spléct s typem Tatra 52 krátká dvoudveřová limuzína, nebo také s posledními T-12.
2). TATRA 54/30 dvoudvéřová limuzína: Je typem karosérie stejná jako výše popsaná TATRA 54 („čistá“). Označení T54/30 je proto, že byl původní motor T-54 o síle 20 koní nahrazen motorem z TATRY 30 o síle 24 koní. Podvozek a karosérie zůstala beze změny.
Tato úprava byla provedena kvůli zákazníkům ( nebo také z přebytků motorů typu TATRA 30?).
3). TATRA 54/30 (54?) čtyřdvéřová limuzína: Tento typ, spíše jeho karosérie je totiž použita a upravena z Tatry 52 (já jsem tento model nazval přechodový, protože jeto něco mezi starou 52kou a všem jistě známou 52 s novým tvarem kapoty jako ÁČKO) řekl bych z roku 1934/1935. Tuto 52jku poznáte podle zešikmeného okna, a také podle dveří které kopírují zešikmení okna! Vůz má taky plechový „šiltík“ nad oknem, který je už části střechy.
Při úpravě karoserie vlastně vynechali zadní (třetí) okno a zadní díl karoserie přimontovali hned za zadní dveře a tím vznikla tato karoserie. Přední dveře nechaly stejné, akorát zadní upravily výkrojem pro zadní blatník a tím zíkali karoserii velice podobnou vozu TATRA 75 čtyřdvéřový Sedan.Délka podvozku zůstala beze změny. Tento typ vznikl podle mých informací z důvodů přebytku a nevyužití karosářských dílů z TATRY 52 „přechodový model“ . Zatím jsem viděl tři po renovaci a dva před renovací.
4). TATRA 54/30 Sanitní vůz : Začnu od podvozku: Tady už bylo potřeba delší nosné roury a proto to ozančení 54/30 a použití podvozku „dlouhé Tatry 30. Motor ponechali asi kvůli hospodárnosti z Tatry 54 („čistá“). Karosérie se vyráběly v největším počtu v České Lípě – BOHEMIA ( no v největším počtu do pěti kusů ). Další karosářské úpravy u jiných karosářů jsou pravděpodobné.
- První Tatry 54 jsou z roku 1931-1932
Tento typ bych přirovnal k posledním vyráběným 12ctkám
Omlouvám se za případné chyby v textu
Napísané: 19 Jan 2005, 20:45
od užívateľa Michael
Napísané: 19 Jan 2005, 20:48
od užívateľa Michael
Napísané: 19 Jan 2005, 21:05
od užívateľa DRracer
Michael:
Bravo, ihned bude zapracovano do popisku. Mezitim muzes zkouknout T30 a T52
.
PS: nekde mam obrazek zehlicky T52 (uzitkova s tou drevenou korbou), ktera ma sikme predni sklo. Mrknu se o vikendu po nem.
Napísané: 19 Jan 2005, 23:31
od užívateľa DRracer
Jeste T30 vs T52: Zajimavy detail je design prednich kulatych blatniku. Porovnejte nasledujici obrazky:
u techto T30 zacinaji predni blatniky POD urovni predelu kapota - hlinikova vana pred motorem (nevim, jak se ten kus spravne jmenuje
):
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_14.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_10.jpg
u modrozelene taxikarske T30 zacinaji blatniky NA stejne urovni:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_03.jpg
U T52 zacinaji kulate blatniky take NA stejne urovni, navic se mi zdaji vpredu vice vykrojene:
http://www.tatraportal.sk/data/fotogaleria/t57_07.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t52/t52_03.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t52/t52_02.jpg
Napísané: 19 Jan 2005, 23:49
od užívateľa Mojžo
Tieto malé Tatrovečky sú také chutnučké
Aj ja si musím takú zohnať
Napísané: 20 Jan 2005, 00:10
od užívateľa DRracer
Male
Vzdyt ta sestisedadlova tricitka ma na delku skoro 5 metru
Napísané: 20 Jan 2005, 00:12
od užívateľa Mojžo
Taký... drobňásek to je, zlatučké autíčka
Napísané: 20 Jan 2005, 00:15
od užívateľa DRracer
Kdyz ji postavim vedle T613, tak musim uznat, ze je drobatko mensi ... hlavne na sirku
Napísané: 20 Jan 2005, 00:19
od užívateľa Mojžo
Kua to už chce guráž postaviť čokoľvek vedľa T613 to už nemusí len tak niečo obstáť. Snáď ešte iná Tatra... mm... taká 603-ka môže dokonca hrdo vypnúť prsia chápeš
To veľmi dobré autá sú darmo
Napísané: 20 Jan 2005, 18:44
od užívateľa Michael
Ukončení blatníků u " brady" se časem měnilo a šlo čím dál níže. Zajímavostí je, že se u Tater 12 při výměně starých blatníků za nové často použ. přední blatníky z T-57A.
Napísané: 31 Jan 2005, 16:03
od užívateľa DRracer
Slibena T52 s modernejsi kabinou (jestli se to tak da nazvat
) Jak na to ted ale koukam, tak ma hranate blatniky
.
Napísané: 31 Jan 2005, 16:09
od užívateľa Michael
DRracer nazdar!: Je to Tatra 12. Byla před 2-3lety na prodej. před válkou to byla "vana" a po válce ji překarosovali na válník jako spousty dalších vozů.
Skusím ti poslat fotku T-52 válník
Napísané: 31 Jan 2005, 16:19
od užívateľa DRracer
Ha, takze dvanactka
Blatniky by odpovidaly, proc to ma ale tak kulatou kabinu
Jinak tahle fotka je tak 15-20 let stara, byla to jedna z mych prvnich fotek a delal jsem ji tehdy jeste na otcovo klasickem analogovem fotaku (enjoy oldies
)