Strana 2 z 2

Napísané: 10 Feb 2006, 11:38
od užívateľa ondrej
takže čo je fíber, už vieš - a v tej knihe nie je zmienka aj o vulkanfíbre?
myslím, ale že sa ten materiál už pekných pár rokov nepoužíva...

Napísané: 10 Feb 2006, 11:53
od užívateľa MarekK
najlepšie je že pohromade som to nenašiel musel som prezriet 4 knihy, aby som napísaůl aspon toto...
vulkánfíber je fíber - hydrát celulózy, tých fíbrou je dost druhov, vulkánfíber je jedným z nich, používa sa na podložky vo vzduchotechnike(tam som si pametal nejaký vulkánfíber), izolácie kolajovách stykov, KUFRE, krabice, kolečká, ozubené kolečká dokonca matice!!! ...

Napísané: 10 Feb 2006, 18:05
od užívateľa Michael
pár obrázků

Napísané: 10 Feb 2006, 19:21
od užívateľa DRracer
Michael: lisi se motory motor T-111 a.jpg a motor T-111 b.jpg i necim jinym nez vzduchovymi filtry? Nebo je jedno z toho TV910 (200 poniku) a dalsi T111 (180 poniku) ?

Napísané: 10 Feb 2006, 20:00
od užívateľa Matyjas
Motor T 111A se liší od původního v následujících věcech:již zmíněný vzduchový filtr,jiné provedení hlav válců-sací potrubí je mezi válci výf.potrubí na vnějších stranách-jiné uspořádání ventilů,jiný tvar spalovacího prostoru,ze tří vačkových hřídelů ovládájí výf.ventily dva hřídele(u T111 naopak dva hřídele ovládají sací ventily.Chladící ventilátory jsou u T111A poháněné řemeny.Určitě by se našly i další změny ale výše jmenované jsou podle mne nejmarkatnější.
Ještě k produkci(podle K.Rosenkranze)
1942-245 1951-458
1943-1200 1952-375
1945-45 1953-2977
1946-225 1954-3323
1947-232 1955-2519
1948-345 1956-2355
1949-273 1957-2658
1950-463 1958-2905
1959-3297
1960-3700
1961-3296
1962-2800ks.

Napísané: 10 Feb 2006, 20:13
od užívateľa DRracer
Matyjas: diky za doplneni

mel jsem na mysli rozdil mezi temi dvema konkretnimi obrazky, ktere poslal Michael - oba motory maji pohon ventilatoru retezy:
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_a.jpg
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_b.jpg

Napísané: 10 Feb 2006, 20:23
od užívateľa Michael
Na obrázku l2 je nějaká "křížená" verze.

Napísané: 10 Feb 2006, 20:25
od užívateľa Michael
na l1 je první verze motoru

Napísané: 11 Feb 2006, 02:09
od užívateľa Luboš
obr 111 b je poslední provedení motoru 111 před rekonstrukcí na 111A. Podle Tatry (i Kleinhampla) má výkon 175 k při 1800 ot/min.

Je zajímavé, že se ty údaje o vyrobených 111kách docela liší. Ty počty, co jsem psal já, zjišťoval před třiceti lety p. Stiborek, což je člověk, který v Tatře opravdu pracoval, tak komu věřit?

T-111 jeřáb

Napísané: 08 Mar 2006, 22:53
od užívateľa Karel
Tady je jeden (nepříliš kvalitní) obrázek stále sloužící T-111. Údajně je z roku 1942, ale tvar budky tomu neodpovídá. Vzhledem k tomu, že ještě nedávno byly na pozenku majitele k spatření pozůstatky minimálně dalších dvou T-111 domnívám se že tato jezdící je slepenec ze všech typů a ten rok výroby 1942 je pouze v TP.Pohon jeřábové nástavby (T-52) už také není původní (Š-1202).

Napísané: 08 Mar 2006, 23:06
od užívateľa DRracer
Karel: 1942? Hm, pokud by to byla pravda, mela by mit jedno z prvnich provedeni motoru TV910 se "zavratnym" vykonem 220 poniku...
Ovsem jak pises, celokovova kabina vyvinuta puvodne pro T128 na zacatku padesatych let tomu rozhodne neodpovida.

Napísané: 08 Mar 2006, 23:14
od užívateľa Karel
Jak jsem již psal rozhodně tomu roku 1942 nevěřím. Vzhledem k tomu že je neustále v provozu a u soc. podniků se GO prováděli dost často výměnným způsobem bude ten rok výroby 1942 opravdu jen na papíře. Ale i tak je to výdrž.

Napísané: 08 Mar 2006, 23:32
od užívateľa koušák
No jednu pojizdnou T111 jerab maji na JZD Kadov u Blatne. Pred dvema-tremi lety jsem ji videl na poli v akci. Kovova kastle, skusim nekdy blizsi foto.

Napísané: 26 Mar 2006, 23:12
od užívateľa tatracyber

motor T111A

Napísané: 18 Máj 2006, 11:55
od užívateľa Pavel Reiser
Zdravím vespolek. Máme v opatrování motorový vůz M131.1, který je pháněn zde diskutovaným úžasným motorom Tatra 111A typ T 301. Jenže léta běží a únava materiálu se projevuje ... prostě chce to nové náhradní díly. Proto se chci poptat mezi vámi odborníky, zda nemáte ponětí, zda je možno sehnat ND na tento motor, ať již novovýroba, dělá-li to někdo, nebo z NZ atp.
"Drážní" verze motoru se liší od automobilového "otočenými" hlavami, tj. sání je přiváděno vně a výfuk je uvnitř "véčka".
Hoří nám hlavně hlavy, páč hliník je už vyhřátý některé se zkrucují, štefty v tom moc už taky nedrží ... dík za pomoc ! Můžete se pokochat naší tatrovkou na http://www.lokalkagroup.cz

P.R.

Napísané: 21 Máj 2006, 20:08
od užívateľa brano
Nejaké druhovojnové fotečky T111 by sa nenašli ?

Napísané: 23 Jún 2006, 18:45
od užívateľa Karel
Tak jsem dnes opět potkal naši budovatelku socialismu. Vracela se právě ze šichty v místním kamenolomu. Podle TP je z roku 1947, ale nejsou tam uvedena žádná čísla podvozku, ani motoru :?: :?
Řidič, který s ní jezdí již skoro 40 let tvrdí že v 70tých letech byla při GO vyměněna původní dřevěná kabina za novější a rovněž byl vyměněn motor, ostatní je prý původní :?: :? .

Napísané: 07 Sep 2007, 12:54
od užívateľa Radinko
...

Napísané: 07 Sep 2007, 21:26
od užívateľa Radinko
...

Re: Nazdar panove mam uplne novy magneton na t111 kolik tak muze

Napísané: 04 Máj 2008, 23:52
od užívateľa Neregistrovaný
Luboš napísal:Které 111 měly ráfky 8x20? Já bych řekl, že ty poválečné už měly 9x20 a v 50. letech už naprosto běžně 10X20. Stejně tak se v 50. letech už běžně montovaly pneumatiky 11,00-20, akorát na starších sklápěčích, co měly omezenou nosnost na 8t byly ještě počátkem 50. let vidět 10,50x20. Ještě užší gumy jsou jen výsledkem válečné a těsně poválečné zásobovací mizérie, kdy se nová auta dokonce dodávala bez pneumatik!

Motory před T111A mají označení T111 a na 200 HP bych moc nevěřil. Podle příručky mají jen 175 k při 1800 ot/min a trvalý výkon byl pak udáván na nějakých 135 k.

Dříve než stojedenáctky prý dostaly tyto motory (značené původně jako typ 103) některé Tatry 81 a mnoho autorů uvádí pak označení těchto vehyklů jako "T6500/111", obráceně (což by bylo logičtější) jsem to zatím nikde neviděl. Označení V910 nebo i T910 se taky občas objevuje, ale spíše ne moc oficiálně. Ale třeba odvozené motory z V3Sky jsou taky T912, osmnáctivál údajně do tanku Tiger je V955 atd.

Co ti tam chybí převodové poměry, tak ty jsou:

1. rychlost 5,29
2. rychlost 2,78
3. rychlost 1,62
4. rychlost 1,00
zpátečka 5,91

redukce
silniční 1,82
terénní 4,52

Pak motory 111A mají dvě dynama PAL-Magneton 02.9057.55 po 200W, jedno 300W měly jen původní motory 111 na levé straně.
U spouštěčů PAL-Magneton 02-9187.04 je i koncem 50. let uváděn výkon jen 6 k a ne 6,6kW, to se mi hned zdálo nějak mnoho...

Průměr té centrální roury jsem taky hledal, ale ani v Dílenské příručce nenašel...