Tatra 57 "Áčko"
Tohoto kombíka znám pouze z fotografií. Vzhledem k tomu že číslo podvozku je vyraženo na motoru, který je velmi jednoduché vyměnit moc bych u vozu bez papírů tomuto číslu nevěřil. Přesto posílám foto čísla motoru (číslo podvozku nemám nafocené).
Já měl čistokrevného Áčkového kombíka (volant vpravo), který měl i původní Áčkový motor (vrtání 70mm a malá klika s protizávažím) a přesto na něm byla vyražena čísla motoru i podvozku z Béčkového kombíka, na jehož papírech to jezdilo (na STK si toho nikdy nevšimli ).
S tím číslováním z Tatry je to taky zajímavé. Jak je možné že T-57A vyrobená v prosinci 1938, tedy jedno z posledních Áček, mělo číslo podvozku 45513 (motor 188520) když do té doby bylo celkem vyrobeno cca. 6000 žehliček a cca.7000 Áček (dohromady tedy cca. 13000 kusů všech T-57). Buď měl každý typ vyhrazenou určitou sérii čísel (proč má ale potom T-57A z června 1937 číslo podvozku 39899 a motoru 174902), nebo ty podvozky a motory číslovali tak jak šli z výroby bez ohledu na typ.
Já měl čistokrevného Áčkového kombíka (volant vpravo), který měl i původní Áčkový motor (vrtání 70mm a malá klika s protizávažím) a přesto na něm byla vyražena čísla motoru i podvozku z Béčkového kombíka, na jehož papírech to jezdilo (na STK si toho nikdy nevšimli ).
S tím číslováním z Tatry je to taky zajímavé. Jak je možné že T-57A vyrobená v prosinci 1938, tedy jedno z posledních Áček, mělo číslo podvozku 45513 (motor 188520) když do té doby bylo celkem vyrobeno cca. 6000 žehliček a cca.7000 Áček (dohromady tedy cca. 13000 kusů všech T-57). Buď měl každý typ vyhrazenou určitou sérii čísel (proč má ale potom T-57A z června 1937 číslo podvozku 39899 a motoru 174902), nebo ty podvozky a motory číslovali tak jak šli z výroby bez ohledu na typ.
Číslovali to tehdy jak to šlo z fabriky. Ostatně tak to tam dělali až do konce výroby osobáků, akorát občas začali novou řadu.Karel napísal:Buď měl každý typ vyhrazenou určitou sérii čísel (proč má ale potom T-57A z června 1937 číslo podvozku 39899 a motoru 174902), nebo ty podvozky a motory číslovali tak jak šli z výroby bez ohledu na typ.
Hnědé áčko
Takyjsem na něj koukal. Ta cena je celkem slušná, jen doufám že i ta výdřeva je tak pěkná jako plechy.
Má falešné větračky Asi nějaká samo domo úprava. Jak jsem již jednou psal Áčková dveřní okna dost často praskají právě v místě kde je ten sloupek falešné větračky.
Má falešné větračky Asi nějaká samo domo úprava. Jak jsem již jednou psal Áčková dveřní okna dost často praskají právě v místě kde je ten sloupek falešné větračky.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
směrovky na Áčku
Dobrý den všem přátelům Tatry. Před 2 měsíci jsem si konečně splnil dávný sen a pořídil Áčko z roku 1938. Tedy spíš zatím jen hromadu šrotu.
K tomu, že jsem se odvážil, hodně přispěly vaše příspěvky v tomto fóru. Budu vděčný za každou radu a odpověď.
Prozatím by mě zajímalo, zda v základním vybavení Áčka z roku 38 byly v předním sloupku zapuštěné výklopné směrové šipky, nebo je to nějaká dodatečná úprava?
Dík. Ivo
K tomu, že jsem se odvážil, hodně přispěly vaše příspěvky v tomto fóru. Budu vděčný za každou radu a odpověď.
Prozatím by mě zajímalo, zda v základním vybavení Áčka z roku 38 byly v předním sloupku zapuštěné výklopné směrové šipky, nebo je to nějaká dodatečná úprava?
Dík. Ivo
Áčko z roku 1938 může mít výklopné směrovky již z výroby.
Jestli je to tak originál z fabriky (protože někdy se tam dodělávaly i dodatečně) poznáš podle toho že v místech kde mají ostatní Áčka lucerničky (v horní části předních sloupků) by neměly být žádné dirky po těchto lucerničkách.
V místech kde jsou výklopné směrovky je také trochu upravená výdřeva oproti vozům které tam tyto směrovky neměly z výroby.
Jestli je to tak originál z fabriky (protože někdy se tam dodělávaly i dodatečně) poznáš podle toho že v místech kde mají ostatní Áčka lucerničky (v horní části předních sloupků) by neměly být žádné dirky po těchto lucerničkách.
V místech kde jsou výklopné směrovky je také trochu upravená výdřeva oproti vozům které tam tyto směrovky neměly z výroby.
Moje Áčko vyrobené koncem roku 1938 má také některé prvky shodné s předválečným Béčkem (poválečná Béčka už jsou trochu jiná). Jedná se o vnitřní a vnější kliky, ozdobné chromované kryty zámků, omezovač otevření dveří (místo koženého řemenu je tam kovové táhlo procházející skrz dveře). Další odlišností je železný ozdobný rámeček kolem žebrování kapoty, který je u starších ročníků (1936-37) mosazný.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Dík moc, taky jsem si myslel, že to bude originál, jen jsem to na mnoha Áčkách zatím neviděl. Výdřeva je opravdu v místech šipek upravená (a vypadá to původně).
Jinak tohle je a bude opravdu proces resuscitace ,výdřeva je od zadních sloupků dopředu celá shnilá (ale už ji mám rozdělanou),podlaha též, koroze spodních partií karoserie, přední přepážka je na hadry... Na motoru chybí sání, karburátor, rozdělovač...ojnice budou asi taky poškozené (ale mám náhradní)...A jak to zatím vypadá uvnitř? K tomu jeden obráízek...
Jinak tohle je a bude opravdu proces resuscitace ,výdřeva je od zadních sloupků dopředu celá shnilá (ale už ji mám rozdělanou),podlaha též, koroze spodních partií karoserie, přední přepážka je na hadry... Na motoru chybí sání, karburátor, rozdělovač...ojnice budou asi taky poškozené (ale mám náhradní)...A jak to zatím vypadá uvnitř? K tomu jeden obráízek...
Po nehodě mého polokabria 1938 jsem měl možnost důkladně prozkoumat kapsu se zapuštěnou výklopnou směrovkou a porovnat s limusínou 1937. U ročníku 1937 je v místech kapsy vodorovná výztuha, která je u ročníku 1938 o několik centimetrů posunuta, aby se tam ta kapsa vešla. Tato úprava byla určitě provedena již při výrobě výdřevy, před jejím závěrečným oplechováním. Na oplechované karoserii tato úprava nelze provést a těžko by někdo později páral plechy kvůly zapuštění směrovek (raději by použil menší směrovky). Při opravě jsem oškrábal celé přední sloupky až na plech a marně jsem na nich hledal dirky po upevnění lucerniček, či po drátku k jejich napájení. Můj vůz vyrobený v prosinci 1938 nikdy neměl lucerničky na sloupcích a zapuštěné výklopné směrovky měl již z fabriky.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Karle, po přečtení Tvého vysvětlení jsem zjistil, že my si nerozumíme jen v názvosloví. Já považuji za přední sloupek (tzv. sloupek A) spojitou hmotu vytvořenou ze dřeva začínající u prahu a končící přechodem do střechy. Zvnějšku je tento sloupek A oplechováním spojen s dalšími dřevěnými a kovovými výztuhami v přední části karosérie.
Béčka měla zapuštěné výklopné šipky do sloupku A v prostoru nad spodní hranou oken. Takto zapuštěné šipky do sloupku A jsem neviděl na žádném Áčku.
Béčka měla zapuštěné výklopné šipky do sloupku A v prostoru nad spodní hranou oken. Takto zapuštěné šipky do sloupku A jsem neviděl na žádném Áčku.
Omlouvám se za nepochopení.
Áčka skutečně neměla výklopné směrovky zapuštěné tam kde Béčka, ale podstatně níže (proto jsem přidal několik foto).
Ivo se sice také ptal na sloupek, ale jistě měl na mysli to co já (na jeho fotce je ta zaslepené kapsa patrná)
Áčka skutečně neměla výklopné směrovky zapuštěné tam kde Béčka, ale podstatně níže (proto jsem přidal několik foto).
Ivo se sice také ptal na sloupek, ale jistě měl na mysli to co já (na jeho fotce je ta zaslepené kapsa patrná)
- Prílohy
-
- kapsa.jpg (6.17 KiB) 13280 zobrazení
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Jo,jo. Je to tak jak oba říkáte. Problém byl v tom, že já ještě nevěděl, co je přesně sloupek A, a tak jsem to celé vepředu nazval "předním sloupkem". Když už jsme u té výdřevy, chtěl jsem se zeptat, jestli nevíte, čím se dřevo původně ošetřovalo před oplechováním? Fermeží? Čím nově dodělané díly napustit dneska? Nebo to nechat dýchat? Zdravím.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných