pneumatiky na tatru

Tu môžete diskutovať o veciach v inzercii z hlavnej stránky
Užívateľov profilový obrázok
mato
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 843
Dátum registrácie: 26 Máj 2004, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa mato » 24 Jan 2006, 20:45

pozeram do TP, a mam povolene 205/70HR14 aj 215/70HR14. A kedze uz na zadnej naprave mam 205ky od Fuldy, tak snad budu na jar aj na predok ... a MP7 poputuje maximalne do rezervy.

smejo

Príspevok od užívateľa smejo » 24 Jan 2006, 22:03

maju označenie 91H cena za kus cca2000sk

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 24 Jan 2006, 23:29

91-index nosnosti nech žije extrém vrmmmm :lol:..., ten rozmer by sa dal ešte zniesť ale 91 index hmotnosti no? :roll:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Jan 2006, 23:57

Nezabudajte, ze hmotnostny index ovplyvnuje rychlostny a naopak. Pokial sa jazdi pomaly, kludne moze byt hmotnostny index mensi. Inak kolko si myslite, ze ma hmotnostny index pneu rozmeru 205/55/16 bez zosilnenej konstrukcie XL, ktora byva pisana v prospektoch?

Aj ked malo by sa davat to co pise vyrobca, minimalne preratat na dany rozmer disku pneu tak, aby bol zachovany obvod kola koli tachu a drzat sa toho hmotnostneho indexu, ktory by mal byt u MiL tusim 94. Ako to je u kratkej neviem, ale info sa roznia, najnizsie cislo som cital 91, hoci v prospektoch ani nikde to nieje uvedene. Vlastne naco, ked je pisany rozmer, vsakze.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Jan 2006, 00:52

Výrobce netají ani zatížení náprav, takže se ten minimální index dá podle tabulky přesně určit. To by mohl třeba Ujco vyhledat, byl by tu od něj aspoň jeden příspěvek s nějakou informační hodnotou. :wink:

Jinak OR38 byly 93H, MP7 95T, pokud má auto TZ na 2,2t, tak se vyžaduje dokonce index 99.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 25 Jan 2006, 01:10

Zaujimave, ja som mal OR38 95T :)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Jan 2006, 01:19

Já mám jednu gumu OR38 (Made in Czech Republic!) a ta má rychlost S, hmotnostní teď nevím.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 25 Jan 2006, 01:50

Ideš LubošKO, ideš, synak

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Jan 2006, 01:55

Teď zrovna ne... :P

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 25 Jan 2006, 09:03

kovoo: napíš sem tie hmotnosti ked ste boli vážit korejku!! je to docela zaujímavé...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 25 Jan 2006, 09:14

Aj kratka 613ka by mala mat pneu s indexom aspon 94 bo nikdy neviete kedy pojdete plne nalozeny s rodinkou po dialnici na dovolenku a v takej situacii si schussdefekt asi nikto nepraje. Ale kto chodi prevazne sam, tak na aute vydrzia fpohode aj 91-ky.

DJ Rozbíjač

Príspevok od užívateľa DJ Rozbíjač » 25 Jan 2006, 10:12

Luboš tam má pre istotu 100/108 Eurocargo

neregystrovanýkovoo

Príspevok od užívateľa neregystrovanýkovoo » 25 Jan 2006, 12:03

páni čo sa tu človek nedozvie tak aj index hmotnosti tam dávate to je huste.... :lol: :shock: , čo takto tam dávať galúsky z bicykla.....
ten papier kuknem na tie hmotnosti ked sme vážili našu koreječku páni budete dosti prekvapený hlavne tý 91indexom :D

ujco

Príspevok od užívateľa ujco » 25 Jan 2006, 13:06

ahoj kovoo hod to sem co najskor som velmi zvedavy

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 25 Jan 2006, 13:23

Netvrdim, ze som to najlepsie spracoval, ale tu mate nejaku tabulku s hmotnostami a rychlostami.

http://147.175.125.3/613/index.php?wiew=html/pneu.php

Inak Stevo ma pravdu, treba sa snazit dodrzat aspon tych 94

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Jan 2006, 15:24

DJ Rozbíjač napísal:Luboš tam má pre istotu 100/108 Eurocargo
Luboš nemá potřebu tatru přetěžovat a je na tom finančně tak dobře, že si může dovolit i předpisové gumy... :)

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 25 Jan 2006, 17:31

no páni už som to dal dokopi teda:
auto: tatra 613-3 OTS-EX, r.v 1991., stav tach do 355000km, motor E1/1-10563, vin číslo na obr.
test bol prevádzaný s dvoma osobami(70-85kg), 3/4plná nádrž, 1L vody v ostrekovači :lol:, auto je vo výbornej technickej kondícií(subjektývny pocit), žiadne gigantické nánosy blata atď...
doporučujem si pozrieť rozloženie hmotností na jednotlivé nápravy a celkovú hmotnosť auta.... :shock:
test prebiehal jednotlivo najprv na prednej náprave potom na zadnej postupnýmy vybráciami......(niektorý koumáci budú mať námietky k tranparentnosti toho testu ale buď....) :lol:
Prílohy
skusobny protoko1.jpg
(77.3 KiB) 307 stiahnutí
1.JPG
(32.82 KiB) 307 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 25 Jan 2006, 17:34

ešte som zabudol podla technika čo to robil tlmiče sú v absolútnom poriadku ako nové, že 100% nemá ani nové auto
p.s. jasné že tento test závysí aj od stavu ostatných podvozkových častí čapy, stabilizátory, ložiská kolies........ :lol:

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 25 Jan 2006, 17:39

tu je to vin číslo :wink:
Prílohy
tat5.JPG
tat5.JPG (104.51 KiB) 7157 zobrazení
tat6.JPG
tat6.JPG (99.18 KiB) 7157 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 25 Jan 2006, 19:31

Cize ked to zhrnieme vzadu mame 1148kg, to nam dava na koleso 574kg. Takze vklude tu moze byt ta 91ka (615kg).

Ja osobne ked som kupoval pneu, ratal som 2160kg celkova hmotnost a z toho ako pise vyrobca 56% zatazenia zadok a 44% predok mi vislo, ze budeme mat pneu zatazenu 605kg.
V TP mam tiez uvedene predok max.950kg, zadok max 1210kg. To znamena, ze na jedno koleso je pripustene max. 605kg. Tu by teda stacil index 91.

Ale co v takom pripade, ze to niekto vali po dialnici 200? Dialnica tiez nieje sama rovina, no a tu musia pneu znasat dost velke sily, ci uz bocne, alebo v priamom smere. A ta hmotnost na pneu sa nam moze rapidne zvysit. Takze treba mat nejaku tu rezervu a radsej zvolit vyssi hmotnostny index. Pokial ale niekto jazdi pomaly a nie plno obsadeny, zrejme by sa mohla dat aj ta 91ka.
Naposledy upravil/-a tomas v 26 Jan 2006, 09:30, upravené celkom 1 krát.

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných