pneumatiky na tatru
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Nezabudajte, ze hmotnostny index ovplyvnuje rychlostny a naopak. Pokial sa jazdi pomaly, kludne moze byt hmotnostny index mensi. Inak kolko si myslite, ze ma hmotnostny index pneu rozmeru 205/55/16 bez zosilnenej konstrukcie XL, ktora byva pisana v prospektoch?
Aj ked malo by sa davat to co pise vyrobca, minimalne preratat na dany rozmer disku pneu tak, aby bol zachovany obvod kola koli tachu a drzat sa toho hmotnostneho indexu, ktory by mal byt u MiL tusim 94. Ako to je u kratkej neviem, ale info sa roznia, najnizsie cislo som cital 91, hoci v prospektoch ani nikde to nieje uvedene. Vlastne naco, ked je pisany rozmer, vsakze.
Aj ked malo by sa davat to co pise vyrobca, minimalne preratat na dany rozmer disku pneu tak, aby bol zachovany obvod kola koli tachu a drzat sa toho hmotnostneho indexu, ktory by mal byt u MiL tusim 94. Ako to je u kratkej neviem, ale info sa roznia, najnizsie cislo som cital 91, hoci v prospektoch ani nikde to nieje uvedene. Vlastne naco, ked je pisany rozmer, vsakze.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Netvrdim, ze som to najlepsie spracoval, ale tu mate nejaku tabulku s hmotnostami a rychlostami.
http://147.175.125.3/613/index.php?wiew=html/pneu.php
Inak Stevo ma pravdu, treba sa snazit dodrzat aspon tych 94
http://147.175.125.3/613/index.php?wiew=html/pneu.php
Inak Stevo ma pravdu, treba sa snazit dodrzat aspon tych 94
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
no páni už som to dal dokopi teda:
auto: tatra 613-3 OTS-EX, r.v 1991., stav tach do 355000km, motor E1/1-10563, vin číslo na obr.
test bol prevádzaný s dvoma osobami(70-85kg), 3/4plná nádrž, 1L vody v ostrekovači , auto je vo výbornej technickej kondícií(subjektývny pocit), žiadne gigantické nánosy blata atď...
doporučujem si pozrieť rozloženie hmotností na jednotlivé nápravy a celkovú hmotnosť auta....
test prebiehal jednotlivo najprv na prednej náprave potom na zadnej postupnýmy vybráciami......(niektorý koumáci budú mať námietky k tranparentnosti toho testu ale buď....)
auto: tatra 613-3 OTS-EX, r.v 1991., stav tach do 355000km, motor E1/1-10563, vin číslo na obr.
test bol prevádzaný s dvoma osobami(70-85kg), 3/4plná nádrž, 1L vody v ostrekovači , auto je vo výbornej technickej kondícií(subjektývny pocit), žiadne gigantické nánosy blata atď...
doporučujem si pozrieť rozloženie hmotností na jednotlivé nápravy a celkovú hmotnosť auta....
test prebiehal jednotlivo najprv na prednej náprave potom na zadnej postupnýmy vybráciami......(niektorý koumáci budú mať námietky k tranparentnosti toho testu ale buď....)
- Prílohy
-
- skusobny protoko1.jpg
- (77.3 KiB) 307 stiahnutí
-
- 1.JPG
- (32.82 KiB) 307 stiahnutí
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Cize ked to zhrnieme vzadu mame 1148kg, to nam dava na koleso 574kg. Takze vklude tu moze byt ta 91ka (615kg).
Ja osobne ked som kupoval pneu, ratal som 2160kg celkova hmotnost a z toho ako pise vyrobca 56% zatazenia zadok a 44% predok mi vislo, ze budeme mat pneu zatazenu 605kg.
V TP mam tiez uvedene predok max.950kg, zadok max 1210kg. To znamena, ze na jedno koleso je pripustene max. 605kg. Tu by teda stacil index 91.
Ale co v takom pripade, ze to niekto vali po dialnici 200? Dialnica tiez nieje sama rovina, no a tu musia pneu znasat dost velke sily, ci uz bocne, alebo v priamom smere. A ta hmotnost na pneu sa nam moze rapidne zvysit. Takze treba mat nejaku tu rezervu a radsej zvolit vyssi hmotnostny index. Pokial ale niekto jazdi pomaly a nie plno obsadeny, zrejme by sa mohla dat aj ta 91ka.
Ja osobne ked som kupoval pneu, ratal som 2160kg celkova hmotnost a z toho ako pise vyrobca 56% zatazenia zadok a 44% predok mi vislo, ze budeme mat pneu zatazenu 605kg.
V TP mam tiez uvedene predok max.950kg, zadok max 1210kg. To znamena, ze na jedno koleso je pripustene max. 605kg. Tu by teda stacil index 91.
Ale co v takom pripade, ze to niekto vali po dialnici 200? Dialnica tiez nieje sama rovina, no a tu musia pneu znasat dost velke sily, ci uz bocne, alebo v priamom smere. A ta hmotnost na pneu sa nam moze rapidne zvysit. Takze treba mat nejaku tu rezervu a radsej zvolit vyssi hmotnostny index. Pokial ale niekto jazdi pomaly a nie plno obsadeny, zrejme by sa mohla dat aj ta 91ka.
Naposledy upravil/-a tomas v 26 Jan 2006, 09:30, upravené celkom 1 krát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných