Strana 2 z 2

Napísané: 05 Jan 2006, 17:03
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Eda kdysi na brněnském webu psal o tom, že první čtyřka došla na KV KSČ v Ostravě na přelomu let 89/90. Když tedy ETB bylo inspirací pro čtverku, kdy vlastně vzniklo?

Napísané: 05 Jan 2006, 19:35
od užívateľa Luboš
Také se mi to nezdá. Ministerstvo vnitra schválilo technickou způsobilost typu T613-4 už 24.10.1989 a Bishop byl v té době kde? :roll:

Napísané: 05 Jan 2006, 22:49
od užívateľa Mojžo
a teraz čo je misinformácia že?

Tak sa spýtam: Videl niekto štvorku, tak ako ju všeobecne poznáme, vyrobenú pred rokom 1991?

Tá štvorka ktorá bola technicky schválená v roku 1989, videl ju niekto? Nebola len na papieroch, ako inovatívny model? Mala už rozteč 4x112? Nové ovládanie bufíkov, rozvody, elektroinštaláciu, interiér, sedačky, exteriér?

Napísané: 05 Jan 2006, 23:01
od užívateľa Luboš
Až na tu "rozteč 4x112" což mi tedy vůbec nic neříká (?), to ostatní samozřejmě mít musela, jinak by to nebyl nový typ. Na kdy jsou datovány ty fotky s ručně psaným nápisem místo SPZky? :)

Napísané: 09 Jan 2006, 11:54
od užívateľa ondrej
ondrej napísal:myslel som, že ten článok je chronicky známy - a tu zistím, že ho nemá ani Luboš!! :roll:
pohľadám doma a naskenujem, bolo to v nejakom čísle Automobil-u,
a článok o tej Tatre vyšiel aj v akomsi britskom časopise o klasických autách, kdesi budem mať tiež kópiu...
tak zatiaľ ten z Automobil-u..

.

Napísané: 09 Jan 2006, 11:56
od užívateľa ondrej
text

Napísané: 09 Jan 2006, 12:02
od užívateľa ondrej
3 časť

Napísané: 09 Jan 2006, 12:05
od užívateľa ondrej
koniec

Napísané: 09 Jan 2006, 12:06
od užívateľa radek
Mojžo, rozvody vzduchu ala 613-4 byly navrženy a v rámci funkčního vzorku zpracovány mnohem dříve než ETB, jestli si to pamatuju (musím zahrabošit v archivu), tak kolem roku 1986?. Byly totiž uvažovány standardem pro (tehdy) nový model 613-3, který měl "dědit" jako základ též například přístrojovou desku dosavadních "Speciálů" -verze "Zetor" (613-1,2) neměla být u 613-3 původně použita už vůbec, měla "padnout" s 613-2M84. Zrovna tak vím o T613-3 s přístrojovou deskou "Zetor", ale s výše uloženým prostředním bufíkem a podlahovými rozvody tepla v konzolách sedaček místo v prahách. A spoustu dalšího mám zpracováno v několika stránkovém článečku o topení/větrání/chlazení jednotlivých modifikací T613.....

Napísané: 09 Jan 2006, 13:42
od užívateľa MarekK
6cm nižšie? ozaj?(možno v predu) aký to malo bufík? čo znamená to vylepšenie klimatizácie? do zadu má jedno potrubie teplý aj studený vzduch?
chcel by som taký iterier...

Napísané: 17 Jan 2006, 09:48
od užívateľa Martin
Vzhledem k tomu, že skoro každý pátek jezdím kolem bazaru, ve kterém se nachází výše zmiňovaná Tatra s pravostraným řízením, rozhodnul jsem se, že se tam někdy podívám. Byl jsem také motivován Ríšanem, který chtěl vědět v.č., které by mohly napovědět, o jakou Tatru se opravdu jedná. Když jsem přišel do bazaru tak si mě odchytnul hned jeden zaměstnanec a ptal se, jak mi může pomoct. Tak jsem mu odpověděl, že bych chtěl vidět tu Tatru 613, kterou prezentují na internetu. Na to mi odpověděl, že náklaďáky v jejich bazaru nemají :-D Tak jsem mu upřesnil, že Tatra 613 není náklaďák. Odpověděl mi, že o ničem neví. Tak jsem se šel porozhlédnout po bazaru a když jsem se vracel, chlapík mi šel naproti a pověděl mi, že si to ověřoval a že ji skutečně mají v databázi, ale ne fyzicky v autobazaru. Že ji jen vyfotili a majitel ji dál používá. A ještě mi pověděl, že neví jistě,jestli je ta cena správná, že se možná někdo spletl v desetiném místě, že se mu cena zdá nějak vysoká :-D

Napísané: 17 Jan 2006, 10:52
od užívateľa etienne
Martin: Tak to je uz naozaj sila :-)

Napísané: 31 Jan 2007, 20:16
od užívateľa Erik

Napísané: 01 Feb 2007, 08:13
od užívateľa D.A.
Byl jsem na zmiňovaných Bečvách, kde majitel barvitě líčil, jak tuto repliku poskládal z dílů "někde v koutě ve vývoji vyhrabaných". Nijak nezakrýval, že auto bylo postaveno několik let po Bishopově vzoru a pouze v CZ.

Napísané: 01 Feb 2007, 18:04
od užívateľa Eda
Mám doma nějakou výroční zprávu za rok 1990 a tam je vyfocená stříbrná čtvera včetně poklic někde ve fabrice. Co jsem slyšel tak třeba interier a exterier byly hotové ještě před revolucí, motor 4 až kolem roku 1990. Nesmíme zapomenout, že vlastně čtverka se ani možná neměla dělat. Výme že od roku 85 se souběžně vyvíjel a testoval vodou chl. motor a podvozek pro projekt 625 - zastaveno, kdežto interier je věc univerzální. Osobně mi příjde interiér ze čtverky jako interiér pro T625 která měla mít podstatně větší úhel mezi kapotou a plochou předního skla a kratší kapotu, tam by ten monstrózní kastlik co tak vyčnívá do kabiny dával smysl. Nevšimli jste si nikdy, že se ve čtverce nedá skoro sedět u spolujezdce aniž byste si neposunuli sedačku téměř na zadní doraz, vým že je to vedeno hlavně snahou mít tam vparník klimy + trochu prostoru v kastlíku, nicméně ... No škoda že pan Španihel, který ten vnitřek dělal nemůže historii přiblížit.

Napísané: 01 Feb 2007, 19:21
od užívateľa čadík
Eda napísal:... No škoda že pan Španihel, který ten vnitřek dělal nemůže historii přiblížit.
Edo proč nemůže, technické nebo jiné problémy? http://www.spanihel.cz/osobnost.htm

Napísané: 01 Feb 2007, 20:06
od užívateľa radek
Edo a je v té zprávě vyfocený u té "čverky" i interiér? Ona to totiž klidně může být trojka s nárazníky zpětnými zrcátky určenými pro tehdy nastávající modernizaci na 613-4. Jeden známý měl 613-3 vyrobenou těsně začátkem roku 1991 a měla přímo z fabriky oba "čtverkové" nárazníky, "favoriťácká" zrcátka, katalyzátory, klimatizaci, ale vnitřek byl 613-3 "zetor" bez dvířek odkládací schránky v přístrojové desce.

S tou přístrojovkou pro 625 mi to přijde divné (sice ne vyloučené, ale moc se mi to nezdá, podle informací které mám, byl tvar kabiny 625 jakožto i jeho rozměry úplně jiný - a jiné - neexistovala žádná vazba na skelet 613), primárně je vysunutá spíš proto, aby v ní zbyl nějaký odkládací kastlík a hlavně! aby navázala na středový panel, což bez jejího drastického vysunutí směrem od skla do kabiny prostě nebylo možné (a možná by ji vysunuli ještě víc, kdyby se jim nepovedlo vytvořit tak krátký ten zajímavý bakelitový zkroucenec, propojující středové výdechy se stále stejně velikým a překážejícím kanálem rozvodu vzduchu pod čelním sklem). Je to vlastně podobné koncepční řešení, jako u přístrojové desky 613-S, u které se nad tím člověk tak nepozastaví, protože "S" mají (vyjma přirozenějšího tvarování přístrojové desky) vždy dlouhou karoserii, v jejíž vnitřním uspořádání tolik nevadí posunutí předních sedadel dále od čelního skla, protože vzadu zůstává stále místo. Má někdo více ověřených informací k tomuto tématu?

Napísané: 02 Feb 2007, 17:35
od užívateľa Eda
Interiér tam vyfocený není

Re: T613 s pravostraným řízením

Napísané: 02 Feb 2008, 14:59
od užívateľa FkY
http://youtube.com/watch?v=NACpB6MBXgo
původní odkaz přestal fungovat

Re:

Napísané: 02 Feb 2008, 22:56
od užívateľa bazilisak
Eda napísal:Mám doma nějakou výroční zprávu za rok 1990 a tam je vyfocená stříbrná čtvera včetně poklic někde ve fabrice. Co jsem slyšel tak třeba interier a exterier byly hotové ještě před revolucí, motor 4 až kolem roku 1990. Nesmíme zapomenout, že vlastně čtverka se ani možná neměla dělat. Výme že od roku 85 se souběžně vyvíjel a testoval vodou chl. motor a podvozek pro projekt 625 - zastaveno, kdežto interier je věc univerzální. Osobně mi příjde interiér ze čtverky jako interiér pro T625 která měla mít podstatně větší úhel mezi kapotou a plochou předního skla a kratší kapotu, tam by ten monstrózní kastlik co tak vyčnívá do kabiny dával smysl. Nevšimli jste si nikdy, že se ve čtverce nedá skoro sedět u spolujezdce aniž byste si neposunuli sedačku téměř na zadní doraz, vým že je to vedeno hlavně snahou mít tam vparník klimy + trochu prostoru v kastlíku, nicméně ... No škoda že pan Španihel, který ten vnitřek dělal nemůže historii přiblížit.
Slyšel jsem , že těsně před převratem , byl hotov 1FV + 3 rozpracované prototypy těsně před dokončením T613-4, dokonce s upraveným motorem dle nového EHK .