za kolik tatru?

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 16 Sep 2005, 23:47

nezna tu nekdo cirou nahodou nekde ze srazu modrou 613 na lpg s spz alb 16 72, r.v. 91? dik

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Sep 2005, 00:57

Fojtan napísal:me tedy popsane vyhody ctyrky pripadaji dost podstatne, nemluve o vzhledu... tak nevim :?:

jak je to s tatrou v zime? jak je na tom s odmlzovanim skel a topenim?
Ještě jsem zapomněl, čtverka má také papírově a podle zkušeností i ve skutečnosti o několik deci nižší spotřebu. :wink: A taky to jezdí na čistý Natural! Do ostatních tater bys měl lít umělé olovo.

A jen pro aspoň nějakou objektivitu pár nedostatků čtverek:
- pojistky a relátka na plošném spoji jako u favorita se všemi nedostatky a nespolehlivostí, člověk se s tím fakt dost nazlobí...
- nižší nárazníky - dost lidí urazí ty malé příčky a pak to vypadá nehezky, podstatně horší přístup k rezervě, pokud máš třeba naložený kufr, kolo už třeba taky nevytáhneš...
- na motoru je pár dílů, co nejsou tak obvyklé, jsou dražší nebo už asi nejsou k dispozici, pokud to má katalyzátory, další časovaná bomba
- přední sedačky jsou o něco výše než u starších typů, tak pokud měříš přes dva metry, tak se do toho auta možná ani nevejdeš (to nemusí být nutně nevýhoda, mě to třeba vyhovuje :wink: )
- ta přístrojová deska je nejen modernější, ale také rozměrnější - je posunutá o dobrých 10 cm do interiéru a ubírá tím vnitřní prostor

No zase by se těch nedostatků našlo víc...

Proti dnešním autům to není s takhle starou tatrou v zimě žádná sláva. Ten ventilátor fouká málo, takže se okna odmlžují pomalu. Zrcátka nejsou vyhřívaná. Zase výhoda je v těch dvou nezávislých topeních, pokud fungují (což není zase u zanedbaných nebo hodně příležitostně provozovaných aut pravidlem), tak z nich opravdu jde do minuty nebo do dvou celkem dost teplný vzduch - každé má 4kW a spotřebu 6 deci za hodinu na plný výkon. Všechny tatry mají vyhřívání zadního okna. Také je potřeba mít nedíravou karosérii, opravdu těsnící dveře, nejlépe nové provedení přívodu vzduchu k topením - dvouklapkové, kovový kastlík, což se dávalo do posledních trojek a asi aut s klimatizací a čtverek. S tím původním provedením ti totiž při provozu jen předního bufíku proudí studený vzduch přes ten vnitřní rovnou do otevřených prahů, taky nic příjemného.

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 17 Sep 2005, 15:25

a maji trojky i ctyrky klimatizaci standartne?

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 17 Sep 2005, 16:47

Dovolim si tvrdit, ze "trojke i čtverke" mají klimatizaci velmi nestandartně. Tipnul bych, že spíše u "čtverke" bude častější. Ale možu se mýliť, nejlepší by zde byl úplný přehled všech vyrobených aut, což asi nigdo nemá, boužel.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 17 Sep 2005, 18:52

Za jeden "klad" provedení 613-4 lze v případě jejího interiéru taktéž považovat to, že člověku není až tak trapně, když někomu neznalému tater, který právě kouká do kabiny, prozrazuje skutečný rok výroby daného vozidla. Majitelé 613-3 z let 1986-1991 jsou v tomto směru na tom dosti hůře..... :D

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 18 Sep 2005, 11:54

mohl by tady nekdo nejlepe z vlastni zkusenosti porovnat naklady na opravy a spolehliovost T613 se S105,120,130...

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 18 Sep 2005, 13:58

:shock:
mohl by tady nekdo nejlepe z vlastni zkusenosti porovnat naklady na opravy a spolehliovost T613 se S105,120,130...
Nelze srovnávat nesrovnatelné...... :mrgreen: :mrgreen:

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 18 Sep 2005, 14:18

Zdenek napísal::shock:
mohl by tady nekdo nejlepe z vlastni zkusenosti porovnat naklady na opravy a spolehliovost T613 se S105,120,130...
Nelze srovnávat nesrovnatelné...... :mrgreen: :mrgreen:
no to je prave ten problem, nekdo to bere tak a jiny jinak... takze pro nekoho je 613 zvetsena stodvaca( :wink: ), pro nekoho cesky mercedes.... takze jak si vybrat? :D

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 18 Sep 2005, 14:57

Jak si z toho vybrat? Tezko, T613 je v necem 120ka a necem mercedes :-)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Sep 2005, 20:00

Pokud si dobře vzpomínám, tak vůz Tatra 613 byl jako jediný čs. dopravní prostředek zařazen do I. stupně jakosti a všechna ta auta mají tak nějak obecně s menšími či většími problémy najeto 2x-4x více než vozidla řady Š105/120. Což by mohlo o něčem svědčit...

Náklady na pořízení náhradních dílů a opravy jsou vyšší zhruba o řád. Pár blbostí typu přepínač světel koupíš v autopotřebách za stejnou cenu, ale pak je na tom ohromné množství dílů, co jsou dražší třeba 20x nebo 50x... Mnoho důležitých dílů už ani není na tatru nikde k dostání, musí se extra vyrábět, což to také dost prodražuje. Také nesmíš zapomínat, že je to auto ve všech směrech podstatně větší a složitější, což podstatně zvedá jak nároky na práci, tak i spotřebu materiálu - plech, nátěrové hmoty atd. atd.

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 18 Sep 2005, 21:18

Luboš napísal:Pokud si dobře vzpomínám, tak vůz Tatra 613 byl jako jediný čs. dopravní prostředek zařazen do I. stupně jakosti a všechna ta auta mají tak nějak obecně s menšími či většími problémy najeto 2x-4x více než vozidla řady Š105/120. Což by mohlo o něčem svědčit...

Náklady na pořízení náhradních dílů a opravy jsou vyšší zhruba o řád. Pár blbostí typu přepínač světel koupíš v autopotřebách za stejnou cenu, ale pak je na tom ohromné množství dílů, co jsou dražší třeba 20x nebo 50x... Mnoho důležitých dílů už ani není na tatru nikde k dostání, musí se extra vyrábět, což to také dost prodražuje. Také nesmíš zapomínat, že je to auto ve všech směrech podstatně větší a složitější, což podstatně zvedá jak nároky na práci, tak i spotřebu materiálu - plech, nátěrové hmoty atd. atd.
:arrow: dik moc za odpoved, tohle me presne zajimalo.

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 18 Sep 2005, 21:25

nevite nekdo co to je "motor ekonomik" u trojky? :?: :!:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Sep 2005, 21:30

zrejme T613-E1/I, montován do T613-3, viz. napr. http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613&lang=sk

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Sep 2005, 21:34

Hóóóóóóóódně lidové označní pro motory řady T613E až E1/I, kterými byly Tatry 613 až 613-3 vybavovány v letech 1978-91 a setkáš se s ním u všech tater vyrobených před rokem 91 asi v 99,9% případů (nepřeháním). Podstatně vzácnější je ovšem motor "neekonomik". :wink:

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 18 Sep 2005, 21:43

dik za odkaz a odpoved, ale jak tak koukam, ty motory jsou stejne az na opravdove malickosti nebo ne?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Sep 2005, 21:59

Asi tak, liší se jen takovými drobnostmi jako jsou hlavy válců, vačkové hřídele, až do E1 mají jiný systém předehřevu + jiný výfuk, ty E1/I mají jiná kolečka v rozvodovce s jiným převodovým poměrem, pak se na nich taky vystřídaly tři generace karburátorů Jikov apod. Ale na první pohled z dálky vypadají fakt stejně...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Sep 2005, 22:05

Fojtan: mrkni se do sekce clanku T613:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=data/clanky/t613
napr. na clanek "Tatra 613-2E jako Economy"

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 18 Sep 2005, 22:46

Hosi dobre, zase tady nekteri trosku krmite o kastlach co lezely nekde na desti 1 rok az se nekdo nasel a podobne "dobrou noc stricku Fido" pohadky, pardon, teorie nesmrtelnosti cromky.

Co se tyce 613, jsou podstatne asi tyto informace:

zivotnost agregatu do g.o. 350 000 typicky 500 000km
zivotnost karoserie do I. opravy 5 let. typicky rekneme 7 a jestli majitel neda na efekt tak i vice
max. rychl. 190, max. provozni v lete 170.
spotreba Mi. 12lt prumer, mesto 15, dalnice 12 pri 150
pojistka 10 000 K.
hodina prace v servisu 300 az 350,-

jestli se chces podivat, co je treba co 30 000 km delat, tak ti klidne pujcim servisni sesit.

No a na ceste to neni samo s120 ( nic proti 120), ale pohodovy stroj co by mel rychle a bezbolestne dopravit i 4 pasazery na delsi vzdalenosti.

toz se rozhodni a sbirej informace. Jestli mas chechtaky, kup si neco s katalyzatorem a dobrym motorem, brzdama a podvozkem, kara se da za par babek opravit vzdycky. Jinak i kdyz me tady obecenstvo ukamenuje, klima je sakra dobra vec, servo taky no a topeni dve packy (BN 4) je taky dobre, ale vatak pro pripadne zeny na palube bych vzdy od rijna do dubna v kufru vozil. p.s. Long ma vzadu 15 cm navic, vhodne uvest do seznamovacich inzeratu, zeny si jiz uvedomily tyto vyhody a quituji kombinaci long+nez. topeni+tmave skla velice s povdekem.

sportu zdar!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Sep 2005, 23:43

No Eda mi připomněl ještě jednu věc, co by tě mohla možná u auta vyšší třídy překvapit. Většina tater ještě i mnohé čtverky jsou vybaveny klasickým hřebenovým řízením bez posilovače, takže řízení jde trochu dost ztuha. Je to vrozená vlastnost, zlepšit se to skoro nedá. Do T613 Special a pak do novějších aut se montovaly postupně dva systémy servořízení, což byla fakt fajn věc. Bohužel tyto systémy jsou dnes už většinou na pokraji životnosti a jak si s tím jejich majitelé moc nevědí rady se dočteš v jiných příspěvcích tu a na brněnském fóru TKB.

Radu koupit si auto s katalyzátory (u aut s iKat motory už ale nemáš na výběr) bych radči přehlédl nebo si zkus třeba v SOS Brno zjistit, co znamená "pár babek" při jejich pořízení...

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 19 Sep 2005, 07:55

...kto si kúpi tatru musí počítať s tým , že si nekupuje auto na vozenie, ale okrem tohop že sa na tom odvezie si kupuje aj auto opradené mýtmy a poverami a rozporuplnou povesťou. Čo to teda znamená? Asi toľko že bude vždy veľa ľudí čo ju budú chváliť a poskytovať tie najlepšie riešenia a veľa aj tých ktorý budú samozrejme poukazovať aj nedostaky, ktoré tam samozrejme sú. Ale na jednej veci sa všetci určite zhodnú a to na tom že tatra sa nekupuje na vozenie ako také ale pre ten pocit mať taru a môcťn sa na nej odviezť ako na svojom aute.
To akú palubovku si kto vyberie, alebo či to bude mať klímu alebo servo je vlastne jedno, lebo najdôležitejšie na T-613 je samotný tvar karosérie a motor a samozrejme ich technický stav.
Na začiatku, pri kúpe prvej tatry je človek vždy ovplyvnený nejakým názorom ale časom si vytvorý na tatru názor svoj a tieto rady a odporúčana už budú bezpredmetné.

Ja nypríklad tvrdím že pôvodná prístrojovka je najkrajšia a vyjadruje ducha tatry. Ďalej to že servo do tatry nepatrí aj keby malo byť moderné, lebo človek stratí ten pocit nedokonalosti vozu pri riadení. Ďalej tvrdím to že klíma je všeobecne len na chorobu a zníženie imunity človeka. Toť môj názor, ako jeden z mnohých.

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných