3 x T613-3

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Marko

Príspevok od užívateľa Marko » 29 Júl 2005, 09:41

Ja sa vám veľmi ale veľmi čudujem, aká je vaša láska k Tatre?? :roll: To si hovoríte Tatrováci, keď bez mihnutia oka rozrežete 613??? Ja by som nerozrezal môjho veterána ani keby som bol na mol opitý a nie to ešte triezvy. A vôbec keby sa mu niečo vážneho stalo tak by som to asi neprežil. Tak porozmýšlajte o tom :!: :!: :!:

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 29 Júl 2005, 09:44

Kdyby náhodou nějaký řezník nebo samozřejmě i někdo jiný měl el. stahování oken do trojky a za přiměřený peníz je přenechal, pomohlo by mi to. Zbyly mi tam jen vypínače...
Naposledy upravil/-a Pedro v 29 Júl 2005, 09:44, upravené celkom 1 krát.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 29 Júl 2005, 09:44

Marko: Su ludia ktori tych aut maju jednoducho privela a nechcu sa niektorym z nich venovat...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Júl 2005, 10:05

Marko, ja sa spytam takto. Kolko by si bol ochotny investovat do auta s oznacenim T613-3? Pretoze hlasat taketo slova dokaze kazdy, ale ked ma clovek zachranit nejake auto, tak nieje ochotny do takehoto auta strcit viac, ako zopar drobnych.

Ja som napriklad ponukal tu moju kade komu, ale kazdy len spekuloval, ze to je vela penazi. Tak co s tym? Musim sa teda rozhodut, ci vrazit do toho este niekolko desiatok tisic, aby to bolo ok, ci to nechat napospas poveternostnym vplyvom (pretoze moje skladovacie miesta su dost obmedzene a ludia sa uz zacinaju stazovat), alebo pouzit ND na zachranu niekolko dalsich T.

Marko

Príspevok od užívateľa Marko » 29 Júl 2005, 10:32

Ja by som môj veterán nikdy, opakujem nikdy nerozrezal a keby bola núdza najvyššia tak by som radšej použil niektoré veci ako nd.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Júl 2005, 10:36

Dakujem za odpoved na moju otazku, bolo to k veci :(

603

Príspevok od užívateľa 603 » 29 Júl 2005, 10:38

ooo.... pane... tatra 613/3 je veteran??? to fakt sa tu clovek vselico dozvie... a kto tu je tatrovak??? co mi nadavas...???

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 29 Júl 2005, 10:45

603: Ale tak Marko nepovedal ze ma T613-3... alebo som to niekde neprecital ? :oops:

Tomas: Aka je cena tej trojky ?

603

Príspevok od užívateľa 603 » 29 Júl 2005, 10:53

etienne.. ale cela tato debata sa toci okolo 613/3.. takze??? a vsetci tu likviduju 613/3... takze??? kto nelikviduje 613/3 si asi zmilil forum.. takze...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Júl 2005, 10:55

Ako som pisal, uz nieje na predaj.
Povodna cena bola 25k (sak vies, preco sa pytas?). Dokonca som ju isty cas ponukal za 17k.
Nik nechcel !
A teraz sa tu bude vykrikovat, aki sme tatrazruti.

603

Príspevok od užívateľa 603 » 29 Júl 2005, 11:03

tomas...

myslis zeby ju etienne kupil???

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 29 Júl 2005, 11:14

tomas: Neber to odomna za zle ved si mi tu cenu hovoril pred par MESIACMI nemozem si ju predsa furt pamatat... To bolo aj s papiermi ? Ci bez ? Ono za 20 to jednoducho MUSIS predat daj sem na tportal inzerat a uvidis.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Júl 2005, 11:30

Etienne, OK ;)

Uz je to jedno, bo neni na predaj ;)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Júl 2005, 11:31

etienne - ale Tomas pisal, ze ju uz nechce predat...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 29 Júl 2005, 11:38

Sorry...

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 29 Júl 2005, 11:54

Ak je trojka veteranom, tak zaplacem 8)

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 29 Júl 2005, 12:04

Chlapci, než se do krve zhádáme (už se těším), jestli je trojka veterán či ne, mohl by někdo definovat kritéria, která musí auto splňovat, aby bylo veteránem? To já jen abychom si uvědomili, že možná každý mluvíme o něčem jiném.

A soudruh Marko snad chce diktovat někomu, co má dělat se svým soukromým majetkem? To si buď plete století nebo si plete živé a neživé věci.

A připojuju se k 603 - do tatrováků si nadávat nenechám!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Júl 2005, 13:20

Ambiciózní tajemníček napísal:Chlapci, než se do krve zhádáme (už se těším), jestli je trojka veterán či ne, mohl by někdo definovat kritéria, která musí auto splňovat, aby bylo veteránem?
MEDZINÁRODNÝ TECHNICKÝ KÓDEX FIVA


1. VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ
1.1 Cieľom týchto pravidiel je zachovať všetky cestné vozidlá spadajúce do

príslušných dobových špecifikácií FIVA a udržovať ich v jazdy schopnom stave.
1.2 Zachované historické vozidlo je mechanicky poháňané vozidlo, vyrobené pred viac ako
21 rokmi (pravidlo platné v rokoch 2000/2001)
22 rokmi (pravidlo platné v rokoch 2002/2003)
23 rokmi (pravidlo platné v rokoch 2004/2005)
24 rokmi (pravidlo platné v rokoch 2006/2007)
25 rokmi (pravidlo platné v rokoch 2008/2009) a v ďalších rokoch,
zachované a udržované v historicky správnych podmienkach, nachádzajúce sa
v starostlivosti osoby alebo organizácie z dôvodu historických a technických záujmov,
nepoužívané na každodennú dopravu, pre ktoré FIVA na základe príslušnej žiadosti
vydá identifikačnú kartu (FIVA Identity Card).
1.3 Vozidlá by sa mali zásadne zachovávať a udržovať v stave, v akom ich výrobca
dodal pre verejnosť, vrátane príslušenstva alebo doplnkov ponúkaného výrobcom
alebo bežne predávaného počas normálnej životnosti vozidla.

2. MODIFIKÁCIE

2.1 Je potrebné vyhýbať sa akýmkoľvek modifikáciám, zmenám alebo úpravám
vozidiel. Pokiaľ sa predsa uskutočnia, mali by odrážať dobu, v ktorej bolo vozidlo
bežne používané a takým spôsobom, aby sa vozidlo s čo najmenším úsilím a nákladmi
dalo vrátiť do pôvodného stavu.
2.2 Modifikácie, úpravy alebo zmeny by sa mali zásadne obmedziť na také, aké požadujú
úrady na zaistenie bezpečného používania vozidla na cestách, prípadne také, ktoré si
vynútia nemožnosť obstarania príslušných súčiastok, či už vôbec, alebo iba za
neúmerne vysoké náklady.
2.3 Modifikácie, úpravy alebo iné zmeny treba zdokumentovať takým spôsobom, aby
ostalo aj v budúcnosti zrejmé, akým spôsobom sa vozidlo odlišuje od pôvodného
stavu.
Túto informáciu treba uviesť na strane č.4 identifikačnej karty FIVA.

3. TECHNICKÁ KLASIFIKÁCIA VOZIDIEL

3.1 Definície:
Typ A - štandartné vozidlo (STANDARD)
Vozidlo vyhovujúce Špecifikácii výrobcu pre trhovú dodávku. V skupine zachovania
2,3 a 4 sú prípustné doplnky, menšie kozmetické zmeny a vybavenosť typickým
príslušenstvom, ktoré bolo v danej dobe bežne k dispozícii na trhu.
Typ B – dobovo upravené vozidlo (PERIOD MODIFIED)
Vozidlo, ktoré bolo vo svojej dobe vyrobené alebo upravené pre Špecifické účely,
typické pre daný druh vozidla a tým plniace príslušné historické záujmy. Vo vzťahu
k jednotlivým skupinám zachovania (1 až 4) sa výrobca takého vozidla označuje ako
“ zhotoviteľ “ (maker).
Typ X - výnimka (EXCEPTION)
Vozidlo líšiace sa od štandartného prevedenia úpravou, vykonanou mimo svojej doby.
Takéto úpravy musia splňovať všeobecné pravidlá (§ 1.3) a používať súčiastky
z príslušnej doby, prípadne novo vyrobené podľa tých istých špecifikácií konštrukcie,
materiálov a výkonu.
Typ C – reprodukcia (REPRODUCTION)
Vozidlo vyrobené mimo svojej doby, s použitím súčiastok svojej doby alebo iných,
reprodukujúce dobovú konštrukciu. Takéto vozidlo sa musí zreteľne označiť ako
reprodukcia. Vo vzťahu k jednotlivým skupinám zachovania (1 až 4) sa jeho výrobca
označuje ako “výrobca“ ( manufacturer). Reprodukcia vyhovuje definícii historického
vozidla iba v prípade, že jeho dátum výroby spadá do niektorého z vekových limitov
FIVA. FIVA vydá identifikačnú kartu pre takéto vozidlo len na základe žiadosti
príslušnej národnej federácie( ANF) a definitívneho rozhodnutia Technickej komisie
FIVA.
3.2 Skupiny zachovania
Skupina 1 – autentické vozidlo (AUTHENTIC)
Vozidlo v stave v akom bolo vyrobené, bez zmien a iba minimálne schátralé. Musí
byť úplne originálne, vrátane vonkajšej a vnútornej povrchovej úpravy. Výnimky sa
povoľujú iba pre pneumatiky, sviečky, akumulátor a podobne spotrebné predmety.
Skupina 2 – originály (ORIGINAL)
Vozidlo používané ale nereštaurované, vyrobené podľa pôvodných špecifikácií,
priebežne doloženou históriou, v pôvodnom (prípadne schátranom) stave. Súčiastky
podliehajúce bežnému opotrebovaniu môžu byť nahradené inými, vyrobenými podľa
dobových špecifikácii. Prípustné je prelakovanie, galvanické pokovovanie a obnova
čalúnenia, ak vyhovujú dobovým špecifikáciám.
Skupina 3 – reštaurované vozidlá (RESTORED)
Vozidlo známej identity, úplne alebo čiastočne rozobraté, obnovené a zmontované.
Prípustné sú menšie odchýlky od špecifikácií zhotoviteľa ak neboli k dispozícii
originálne súčiastky alebo materiály. Pri reštaurovaní treba podľa možnosti použiť
originálne, ich náhrada inými vyrobenými podľa tých istých špecifikácií je však
povolená. Interiér, exteriér a vonkajšia povrchová úprava sa majú čo najviac
priblížiť dobovým špecifikáciám.
Skupina 4 – rekonštruované vozidlo (REBUILT)
Vozidlo zmontované s použitím súčiastok z jedného alebo viacerých vozidiel
rovnakého modelu alebo typu, čo najvernejšie podľa pôvodných špecifikácií
zhotoviteľa. Je prípustné použiť súčiastky vyrobené v priebehu rekonštrukcie, alebo
iné ako dobové (napr. karoséria, blok motora, hlava valcov alebo iné súčiastky, ktoré
nie sú nositeľmi identity vozidla). Interiér, exteriér a vonkajšia povrchová úprava sa
majú čo najviac priblížiť dobovým špecifikáciám.

4. DOBOVÁ KLASIFIKÁCIA VOZIDIEL
Z hľadiska akcií FIVA spadajú všetky vozidlá už tradične do nasledovných tried:
Trieda A (Ancestor) vozidlá vyrobené do 31.12.1904
Trieda B (Veteran) vozidlá vyrobené od 01.01.1905 do 31.12.1918
Trieda C (Vintage) vozidlá vyrobené od 01.01.1919 do 31.12.1930
Trieda D (Post Vintage) vozidlá vyrobené od 01.01.1931 do 31.12.1945
Trieda E (Post War) vozidlá vyrobené od 01.01.1946 do 31.12.1960
Trieda F vozidlá vyrobené od 01.01.1961 do 31.12.1970
Trieda G vozidlá vyrobené v období medzi 01.01.1971 a vekovým limitom FIVA (§ 1.2)

5. URČENIE DÁTUMU VÝROBY
5.1 Pri určovaní dátumu výroby vozidla alebo súčiastky treba vychádzať z relevantných
informácií o vozidle a jej dokumentácie, prípadne z dokumentácie iného vozidla
rovnakého zhotovenia, modelu a typu napr. z čísla podvozku, rámu, motora, vyrobenej
štatistiky, registrácie, dokladov o predaji alebo dodávky apod.
5.2 Majiteľ vozidla je zásadne zodpovedný za predloženie potrebnej dokumentácie.
5.3 Národná federácia (ANF) krajiny registrácie vozidla zodpovedá za stanovenie
dátumu výroby vozidla.

5.4 Vozidlo s dátumom výroby stanoveným ANF bude obvykle odsúhlasené ostatnými
členmi, treba sa však podľa potreby snažiť o zhromaždenie čo najväčšieho objemu
informácií od iných ANF. V takom prípade sú členovia povinní akúkoľvek relevantnú
dokumentáciu poskytnúť požadujúcej ANF ( alebo Technickej komisii).
5.5 Ak dôjde k sporu o dátume výroby medzi majiteľom vozidla a jeho národnou federáciou
alebo medzi jednotlivými ANF, možno požiadať o rozhodnutie Technickú komisiu FIVA.
5.6 Pri určovaní dátumu výroby vozidla treba vychádzať zo skutočného roku výroby
podvozku alebo rámu, či ich ekvivalentu, ako ich pôvodne zaznamenal výrobca
alebo zhotoviteľ. Príklady: Ford Model T 1914 , Indian Scout 1927, M.G.MGA 1959.
5.7 Ak zhotoviteľ používal modelové označenie roku výroby, možno to uviesť takto:
Chevrolet Standard 1937 (model 1938), Cadilac Eldorado 1956 (model 1957).
5.8 Ak bolo vozidlo dodané ako podvozok karosárskej firme a dostalo karosériu v inom
ako v roku výroby podvozku, možno použiť nasledovné označenie: Rolls-Royce
New Phanton 1928 (karoséria Hooper 1929).
5.9 Ak vozidlo neskoršie dostalo novú karosériu, možno to uviesť takto: Bentley 3 - liter
1925 ( karoséria Vanden Plas 1925, nová Loitens 1934).

6. IDENTIFIKAČNÁ KARTA
6.1 Identifikačná karta FIVA je poznávacím dokladom, vydaným národnou federáciou
na identifikáciu schváleného zachovalého historického vozidla, skontrolovaného
zo strany FIVA alebo jej zástupcu. Identifikačná karta zostáva trvalo vo vlastníctve
FIVA a je platná 10 rokov, alebo do zmeny vlastníka vozidla.
6.2 V krajine, ktorá má ustanovenú národnú federáciu (ANF) je vlastník vozidla
registrovaného v danej krajine povinný požiadať federáciu (s použitím predpísaného
tlačiva, pozri Prílohu A k Technickému kódexu FIVA) o vydanie identifikačnej
karty. Národná federácia nemôže vydať identifikačnú kartu na vozidlo registrované
v inej krajine.
6.3 Člen klubu pričleneného k FIVA, ktorému jeho ANF odmietla vydať identifikačnú kartu,
môže sa odvolať k Technickej komisii FIVA, ktorá je oprávnená postúpiť svoju
príslušnú právomoc niektorej zo svojich subkomisií. Technická komisia môže zvrátiť
rozhodnutie ANF. Ďalej je Technická komisia, resp. jej subkomisie oprávnená vydať
identifikačnú kartu FIVA majiteľom vozidiel v krajine, ktorá nemá ustanovenú
národnú federáciu.
6.4 Identifikačná karta FIVA je dokument v zmysle špecifikácií podľa Prílohy B kódexu.
6.5 FIVA alebo jej národný predstaviteľ, prípadne pracovník menovaný FIVA sú
kedykoľvek oprávnení zrušiť platnosť identifikačnej karty. Takáto karta sa musí
ihneď vrátiť vydávajúcej organizácii, ktorá uviedla dôvody pre jej zrušenie.
7. INÉ USTANOVENIA
Dodatočne vydané pravidlá alebo rozhodnutia, ktoré zverejnil ITC po vydaní tohoto
Medzinárodného kódexu sa považujú za súčasť Kódexu.



INFORMÁCIE PRE ŽIADATEĽOV O TESTOVANIE HISTORICKÉHO VOZIDLA

Vozidlo musí byť na testovanie pripravené, čisté ( aj zospodu), kompletné, identifikačné (výrobné)
čísla viditeľné. K vozidlu je potrebné priniesť kópiu o nadobudnutí (pre ZEČ), technické údaje,
technický preukaz, OEV keď vozidlo má EČ, prípadne iné doklady.

Technické údaje uvedené v žiadosti je potrebné doplniť o údaje: pohotovostná hmotnosť,
užitočná hmotnosť, celková hmotnosť, výkon pri otáčkach, maximálna rýchlosť, spotreba paliva,
rozmer ráfov, elektrické napätie, ukostrený pól.
Poznámka – upozornenie : V zmysle novely 405/2000 Z.z. zákona 315/96 Z.z.. je historické
vozidlo definované ako vozidlo majúce najmenej 25 rokov, uchovávané a udržiavané v historicky
správnom stave, nie je určené na každodenné používanie…. atď. Neznamená to, že každé
vozidlo staršie ako 25 rokov je automaticky historickým, ale je to vozidlo, ktoré je v historicky
správnom stave. Historicky správny stav – viď. technický kódex FIVA – v stave ako bolo expedované
výrobcom pre verejnosť. To značí nové, nepoškodené, nezodraté, neopotrebované, s nepoškodeným
lakovaním, čalúnením, s úplnou výbavou a i. Túto skutočnosť skúma testovacia komisia, tzn.
nakoľko sa testované vozidlo približuje pôvodnému stavu ako v dobe výroby.

Poplatky: Mena:SK
Vozidlá/motocykle vozidlá nečlen/člen motocykle nečlen/člen
do 31.12.1904 trieda „A“ 2000 / 1000 1200/ 600
od 01.01.1905 do 31.12.1918 trieda „B“ 2200/ 1100 1600/ 800
od 01.01.1919 do 31.12.1930 trieda „C“ 2400/ 1200 2000/ 1000
od 01.01.1931 do 31.12.1945 trieda „D“ 2600/ 1300 2400/ 1200
od 01.01.1946 do 31.12.1960 trieda „E“ 3000/ 1500 2800/ 1400
od 01.01.1961 do 31.12.1970 trieda „F“ 3400/ 1700 3200/ 1600
od 01.01.1971 a min.25 r. trieda „G“ 4000/2000 3600/1800

Členom sa rozumie člen klubu, ktorý je registrovaný v AHV SR a ZZHV SR, ktorý predloží
platný členský preukaz na rok 2004.
V prípade neúplných údajov o vozidle, resp. nesprávnych údajov, komisia tieto môže doplniť
alebo zistiť. Príplatok 500,- Sk za doplnenie, 1.000,-Sk za zisťovanie údajov.
Poplatok za testovanie sa uhradí na mieste v hotovosti pred začiatkom testovania vozidla.

Platnosť testovania (platnosť preukazu)

Vozidlá zatriedenie:
do stavu 1,2 4 – 5 rokov
do stavu 3 2 – 3 roky
do stavu 4 1/2 – 1 rok
do stavu 5 nevyhovel

ŽIADOSŤ O TESTOVANIE HISTORICKÉHO VOZIDLA
(TENTO FORMULÁR MUSÍ BYŤ VYPLNENÝ A PODPÍSANÝ MAJITEĽOM VOZIDLA)


Týmto žiadam o testovanie nižšie popisovaného historického vozidla.



Číslo preukazu historického vozidla (vyplní komisia): platí do:


Držiteľ vozidla: …………………………………………… rodné číslo: ……………………………….
Adresa: ….………………………………………………………………………………………………..
Telefón: ………………….. mobil: …………………….fax: …………………….mail: ……………….
Člen klubu: ……………………………………………………………………………………………….

EČ/ZEČ: ………………….druh vozidla: …………………………………..rok výroby: ………………

Výrobca: ………………………………………………………………………………………………….
Výrobná značka/typ/model: ………………………………………………………………………………
Kód vozidla VIN: …………………………………………..v.č. podvozka/rám: ………………………..
v.č. karosérie: ……………………………………………….v.č.. motora: ………………………………

Podvozok/rám - výrobca: …………………………………..typ: ……………….….rok: ………………..

Motor - výrobca: …………………………………..typ: …………………..rok: ………………..
vŕtanie/zdvih (mm): ……………………..zdvihový objem(cm 3): ……....… počet valcov: ……………..
výkon (kW/k/ot.min.): …………………..princíp činnosti (2t/4t): …………palivo: …………………….
chladenie: ………………………………..iné: ……………………………………………………………


Karoséria – výrobca: ……………………………………..druh: …………………..rok: ………………..
počet miest (ks): na sedenie: …………. státie: ………..lôžok: …………….farba: ……………………..


Rozmery (mm): dľžka: ………………..šírka: ……………………………..výška: ………………………
rázvor: ………………rozchod: vpredu: …………………vzadu: ………………………
Hmotnosť (kg): pohotovostná: ………………..užitočná: …………………celková: …………………….
Tlak náprav (kg): predná …………………………zadná: ..……………………………………………….
Nápravy: počet náprav (ks): …………….poháňaná (ks): …………………………………………………
Kolesá, pneumatiky: druh kolies: …………………………..počet náhradných kolies: ………………….
Rozmer ráfov: …………………………………………rozmer pneumatík: ……………………………..
Brzdy (áno/nie): prevádzková:………..parkovacia: …………núdzová: ……….odľahčovacia: …………
Druh: ……………………………………………………… iné: …………………………………………


Maximálna rýchlosť (km.h-1): ……………………..spotreba paliva (ČSN,DIN,EHK): …………………
Spojovacie zariadenie: …………………………………………………………………………………….
Celková hmotnosť prívesu (kg): brzdený: ……………………….nebrzdený: …………………………..
Elektrické zariadenie: napätie (V): ……..ukostrený pól: ………..spúšťač: ……………………………..
Hlučnosť vozidla: stojace: …………… za jazdy: ………………………………………………………
Iné údaje: …………………………………………………………………………………………………



1. Podvozok/rám:
ako a kde je identifikácia: ………………………………………………………………………
je rám pôvodný ( áno/nie): ……………………………………………………………………..

2. Karoséria:
je karoséria pôvodná (áno/nie): …………………………………………………………………..
ako a kde je identifikácia: ………………………………………………………………………..
uveďte zmeny: ……………………………………………………………………………………

3. Motor:
je motor pôvodný (áno/nie): ………………………………………………………………….. …
ako a kde je identifikácia: ………………………………………………………………………..
uveďte zmeny: ……………………………………………………………………………………

4. Zapaľovanie typ – (magneto, batériové zap.): ………………………………………………………
uveďte zmeny: …………………………………………………………………………………….

5. Palivová sústava: karburátor značka/typ: ……………………………………………………………..
doprava paliva: ……………………………………………………………………………………..
uveďte zmeny: ………. …………………………………………………………………………….

6. Prevodovka: typ, počet stupňov, je pôvodná ?: ………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………

7. Brzdový systém: druh bŕzd, počet brzdených náprav, systém pôvodný ?: ……………………………
………………………………………………………………………………………………………….

6. Kolesá: ráfy – pneumatiky ( typ, rozmer, zodpovedajú pôvodnej špecifikácii ?: ……….……………..
………………………………………………………………………………………………………….

9. Interiér:
je interiér a prístroje tohoto vozidla pôvodný ? (áno/nie): …………………………………………..
uveďte zmeny: ………………………………………………………………………………………..

10. Osvetlenie:
systém osvetlenia (elektrické, acetylénové alebo iné): ……………………………………………….
výrobca, značka: ……………………………………………………………………………………..
uveďte zmeny: ………………………………………………………………………………………..

11. Výbava a príslušenstvo:
zodpovedá pôvodnej špecifikácii ? (áno/nie): ……………………………………………………….
uveďte zmeny: ……………………………………………………………………………………….

12. Povinná výbava:
je pôvodná a úplná ? : ………………………………………………………………………………..
uveďte zmeny: ……………………………………………………………………………………….
zodpovedá povinná výbava platnej legislatíve? (áno/nie): … ……………………………………….



PREHLÁSENIE ŽIADATEĽA

Potvrdzujem, že všetky otázky som zodpovedal podľa môjho vedomia a správne a zaväzujem sa
oznámiť vystavujúcej organizácii všetky zmeny, ktoré by boli uskutočnené.
Prehlasujem, že uvedené vozidlo budem používať v zmysle novely *405/2000 Z.z. Zák.315/1996 Z.z.
§ 2.písm. ba) / bude používané len na akcie pre historické vozidlá, (súťaže, filmovanie, výstavy).
Historické vozidlo nebude používané v každodennej prevádzke.


V: dňa: podpis:



*
Historickým vozidlom, je vozidlo vyrobené pred viac ako 25 rokmi, uchované a udržiavané
v historicky správnom stave, je vo vlastníctve fyzickej alebo právnickej osoby, z dôvodov
historických alebo technických, nie je určené na každodenné používanie a má vystavený preukaz
historického vozidla vydaný príslušným národným orgánom Medzinárodnej organizácie historických vozidiel (FIVA).


Historicky správny stav – viď. Technický kódex FIVA – v stave ako bolo expedované výrobcom
pre verejnosť.


Prílohy: Pre pridelenie ZEČ doklad o nadobudnutí historického vozidla.



METODIKA TESTOVANIA HISTORICKÝCH VOZIDIEL

Historicko – technická komisia národného orgánu FIVA pred vystavením preukazu HV zisťuje historický a technický stav
historického vozidla.
1. Identifikácia vozidla.
Zistenie a overenie výrobných čísel podvozka, motora, karosérie. Zistenie roku výroby.
2. Kontrola historického stavu.
Zisťovanie pôvodnosti viď. kódex FIVA.
3. Kontrola technického stavu.
Všeobecne musí HV spĺňať technické podmienky právnych noriem platných v dobe schválenia vozidla alebo období výroby. V prípade, že súčasná právna úprava stanovuje miernejšie podmienky, stačí že vyhovuje týmto podmienkam.
3.1 Brzdy.
Účinnosť prevádzkovej aj zaisťovacej brzdy musí dosahovať predpísané hodnoty. Mechanické diely bŕzd musia byť riadne upevnené, na jednotlivých dieloch brzdy, ako sú páky, tiahla, laná, lanovody nesmú byť viditeľné deformácie alebo iné poškodenia tak, že nie je zaručená bezpečná funkcia. Kvapalinová brzda nesmie mať netesnosti, brzdový účinok sa musí dosiahnuť bez opätovného zošliapnutia na pedál. Hadice nesmú byť poškodené na povrchu popraskaním. Brzdové bubne alebo kotúče nesmú byť zoslabené alebo prasknuté. Minimálna hrúbka brzdového obloženia musí zodpovedať predpisu výrobcu. Kontrola časti sa vykonáva vizuálne, účinnosť bŕzd je meraná na brzdovej stolici.
3.2 Riadenie.
Mechanická vôľa na obvode volantu nesmie presahovať stanovené hodnoty pôvodných špecifikácií. Volant musí byť na hriadeli riadne upevnený, nesmie byť popraskaný natoľko, že nezaručuje bezpečné ovládanie vozidla. Prevodka riadenia musí byť pevne spojená s vozidlom, prenos sily v rozsahu celého zatáčania musí byť plynulý, z prevodky nesmie unikať mastivo. Riadiace páky alebo tyče nesmú byť deformované, všetky spoje musia byť upevnené a zaistené. Kĺby nesmú mať nadmerné vôle. Kontrola sa vykonáva vizuálne, vôľu na obvode volantu je možné vykonať meracím prístrojom.
3.3 Nápravy.
Na nápravách, ich závesoch nesmú byť viditeľné deformácie alebo praskliny. Spoje musia byť riadne odtiahnuté a zaistené. Pri hnacej náprave nesmie byť zjavný únik mastiva.
3.4 Pružiny, tlmiče.
Žiadne časti pruženia nesmú byť prasknuté alebo inak poškodené. Pružiace prvky musia byť bez trvalých deformácií. Tlmiče pruženia nesmú mať viditeľné poškodenia, z kvapalinových tlmičov nesmie unikať kvapalina.
3.5 Kolesá, pneumatiky.
Ráfik alebo disk nesmú mať mechanické poškodenia, deformácie alebo trhliny ohrozujúce bezpečnosť premávky.
Upevňovacie skrutky alebo matice nesmú byť povrchovo poškodené. Otvory v disku kolesa nesmú byť opotrebované. Kolesá s drôtovým výpletom musia mať všetky drôty rovnomerne napnuté, žiaden nesmie chýbať. Drevene bahrové kolesá nesmú byť napadnuté drevokaznými škodcami, jednotlivé časti musia byť bez prasklín, bez voľných spojov. Plášte pneumatík nesmú mať na vonkajšom obvode, na bokoch alebo v okolí pätky poškodenia odkrývajúce alebo narušujúce kostru. Vek plášťa nesmie ohrozovať bezpečnosť cestnej premávky. Minimálna hrúbka dezénu a kombinácie jednotlivých konštrukcií na nápravách musia zodpovedať platnej úprave. Index nosnosti plášťa musí zodpovedať zaťaženiu kolesa a náprave.
3.6 Rám, nosná konštrukcia.
Na ráme, na nosnej konštrukcii nesmú byť viditeľné lomy, trhliny, voľné spoje alebo iné mechanické poškodenia, korózne napadnutie takého rozsahu, ktoré narušujú pevnosť alebo geometriu a ohrozujú bezpečnosť prevádzky vozidla.
3.7 Karoséria.
Stav karosérie nesmie ohrozovať bezpečnosť cestnej premávky, napr. zoslabenými miestami v mieste ukotvenia dôležitých celkov, alebo možnosťou samovoľného otvorenia prednej kapoty, dvier alebo bočníc a čiel. Zasklenie musí zodpovedať pôvodným podmienkam v dobe výroby, nesmie byť poškodené, opotrebované od stieračov, prasknuté. Pokiaľ sa pri renovácii montujú nové sklá, musia byť bezpečnostné. Spätné zrkadlo musí byť aspoň na ľavej strane, odrazová plocha nesmie byť poškodená, plocha musí zodpovedať súčasnej právnej úprave.
3.8 Osvetlenie.
Osvetlenie so zdrojom svetla žiarovkami musí spĺňať pôvodné podmienky v dobe výroby. Svetlomety nesmú osvetľovať, musia byť riadne upevnené aby nemohlo prísť k samovoľnej zmene nastavenia. Odrazová plocha zrkadla nesmie byť matná alebo narušená koróziou. Je dovolené pre zachovanie dobovej vernosti upevniť svetlá a svetlomety na odnímateľný držiak. Farba vyžarovaného svetla, svetiel a svetlometov musí zodpovedať súčasným predpisom. Odrazové sklá musia zodpovedať pôvodným podmienkam, nové namontované sklá musia byť schváleného typu a tvaru.
3.9 Tesnosť motora, prevodovky, nádrže.
Z motora, prevodovky a iných olejových náplní nesmie olej viditeľne unikať a odkvapkávať na vozovku v rámci danej konštrukcie. Palivo nesmie viditeľne unikať a kvapkať na vozovku alebo na zohrievané miesta, resp. na elektrické zariadenie a vodiče.
3.10 Emisie škodlivín a výfukových plynov.
Emisie zážihových a vznetových motorov musia byť podľa danej konštrukcie čo najmenšie. Podľa potreby je možno vykonávať kontrolu CO a HC zážihových motorov a kontrolu dymivosti vznetových motorov podľa stanovených podmienok.
3.11 Povinná výbava.
Historické vozidlo musí byť povinne vybavené predpísanou výbavou podľa súčasnej právnej úpravy.

Žiadateľ svojim podpisom potvrdzuje oboznámenie metodiky testovania historických vozidiel.



Podpis …………………………….



Vyplnenú a podpísanú žiadosť zasielajte na adresu
priamo na riaditeľa testovacej komisie: Jozef Váry, 925 51 Šintava, Nitrianská ul. č. 487

603

Príspevok od užívateľa 603 » 29 Júl 2005, 14:26

aaa potom???

ondrej.

Príspevok od užívateľa ondrej. » 29 Júl 2005, 17:58

Luboš, nestačilo vložiť príslušný link...?

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných