Strana 1 z 3

Tatra 613-3

Napísané: 23 Apr 2007, 12:02
od užívateľa Rasto
Platnédoklady,r.v.1990,štvorkové narazniky aj pristrojovka,motorickydobra,korozia:zadný blatník a predný podblatník ,cena 35000.- Sk +dohoda.Bližšie info 0905768302

Napísané: 23 Apr 2007, 22:26
od užívateľa Radinko
To biele prevedenie nevyzerá zle.
Inak, nikto žiadny komentár? Ani Luboš? :shock: :shock: :lol:

Napísané: 23 Apr 2007, 22:34
od užívateľa Luboš
No co na tom komentovat? Je to částečná přestavba na čtverku, ale z těch fotek toho moc dalšího patrné není.

Napísané: 23 Apr 2007, 22:43
od užívateľa Radinko
Luboš, sranda musí byť. Ja viem, nemá to deravý výfuk (teda aspoň nič nevidno)... :D
Chcel som iba podporiť diskusného nováčika a dostať jeho inzerát do popredia. Ďakujem ti za pomoc. :wink:
Tá biela má fakt niečo do seba.

Napísané: 23 Apr 2007, 23:17
od užívateľa Erik
Aky mate nazor na pripadnu historicku hodnotu v buducnosti u takto prestavanych Tatier?

Napísané: 23 Apr 2007, 23:20
od užívateľa tomas
Zachvilu budete radi, ze zozeniete aspon takuto :-)

Napísané: 23 Apr 2007, 23:28
od užívateľa Radinko
Vždy sa dá prestavať do "pôvodného" (historicky správneho) stavu.

Napísané: 24 Apr 2007, 00:53
od užívateľa Luboš
Nějak zhodnocovat se bude časem každá tatra, ale podobné sbastleniny budou mít vždy ze všech typů šestsettřináctek nejnižší hodnotu. Tahle ještě nevypadá tak špatně, po výměně nárazníků, palubky a pár dalších dílů by z toho možná mohla být pěkná trojka. Spousta razantnějších přestaveb je ale už dávno odsouzena k likvidaci, zejména pokud mají špatnou karosérii. Už ani dneska se nevyplatí nikomu něco takového kompletovat do původního stavu nebo renovovat a za pár let, kdy spousta dnes ještě sehnatelných dílů už prostě nebude, to už vůbec nevidím reálně.

Napísané: 24 Apr 2007, 11:05
od užívateľa Radinko
Ešte asi záleží na tom, či je tá prestavba (úprava, výmena...) fabrická alebo domáca. V prípade fabrickej sa podľa mňa jedná o súčasť "histórie" so značnou výpovednou hodnotou (ako to vtedy fungovalo).
Týka sa to hlavne T603, keď sa pod generálkou rozumela hlavne fabrická prestavba T603-1 na T2-603. Aj v prípade T613 sa tu (na fóre) objavilo dosť príspevkov o rôznych dodatočných fabrických zásahoch (úpravách, dolaďovaní...).
To všetko je podľa mňa históriou tohoto podniku a jeho produktov.

Napísané: 24 Apr 2007, 15:26
od užívateľa Luboš
No a "fabrická přestavba" má být jako co? Mně tedy není znám jediný případ, kdy by se ve výrobním závodě nebo autorizovaném servisu tatra na žádost výrobce přestavovalo nějaké ojeté auto... Ano tatra schválila výměnný systém (později byl zrušen), kdy bylo možné vyměňovat motory a karosérie (jak vybavené, tak nevybavené) i různých typů, ale všechno tohle originalitu toho auta výrazně snižuje a to se projevuje i na jeho hodnotě. Je samozřejmě lepší, když ten výsledný produkt z větší části nebo zcela připomíná nějaký konkrétní typ než když je to spatlané stylem "každý pes jiná ves"...

Prozatím se celosvětové veteránské hnutí zaměřuje téměř výhradně na zachování vozidel v podobách, v jakých vznikala nebo byla později přestavěna pro nějaký specifický a zajímavý účel. I toto je urputný boj a už dnes je všem jasné, že tisíce různých typů vozidel se už pro budoucí generace zachoval nepodaří. Historii našeho motorismu samozřejmě může dokumentovat i schnilá otuněná stopětka na plyn, která byla vyhozena z STK pro desítky nebezpečných závad a podobné typy vozidel, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by tyto neoriginální věci dovedl ocenit a celosvětové mínění je zatím toho názoru, že to vůbec nemá a nikdy nebude míc cenu tyto předměty vůbec uchovávat a mnohem lépe poslouží jako surovina nebo palivo.

Napísané: 24 Apr 2007, 17:17
od užívateľa Robert
Ahoj taky bych rád přidal trochu svého.
Cena veterána ktreý je v pěkném a původním stavu je jistě nespochybnitelná.

Ale já osobně bych třeba dal přenost pěkné "spatlanině" v dobém stavu než shnilou trosku kde je vše původní.

Konkrétně u této T-613 nevidím nic špatného pokud někdo upraví své auto tak aby se mu líbilo a vyhovovalo na ježdění tím že použije díly z novejšího modelu.
Je ovšem pravda že veterán to pak být nemůže a to vůz celkově znehodnocuje.

Je asi na každém co si vybere ale pravda je že mít auto které vypadá jako když vyjelo z továrny nebo přijelo z jiné doby je nádhera a určitě přitáhne více pozornosti a obdivu.

Napísané: 24 Apr 2007, 17:18
od užívateľa Radinko
Luboš, paráda, vedel som, že na teba je spoľahnutie. :D :D
Teraz k veci :arrow:
Luboš napísal:No a "fabrická přestavba" má být jako co? Mně tedy není znám jediný případ, kdy by se ve výrobním závodě nebo autorizovaném servisu tatra na žádost výrobce přestavovalo nějaké ojeté auto... Ano tatra schválila výměnný systém (později byl zrušen), kdy bylo možné vyměňovat motory a karosérie (jak vybavené, tak nevybavené) i různých typů, ale všechno tohle originalitu toho auta výrazně snižuje a to se projevuje i na jeho hodnotě. Je samozřejmě lepší, když ten výsledný produkt z větší části nebo zcela připomíná nějaký konkrétní typ než když je to spatlané stylem "každý pes jiná ves"...
Na žiadosť výrobcu nie, ale na žiadosť zákazníka. Požiadal o GO a dostal "skoro" iné auto (vymenili čo sa dalo za nové). Takých prípadov je xy. Vďaka tomu vzniklo dosť "hybridov". Ak nájdem fotky, pošlem. Dotyčný zákazník o tom dostal potvrdenie do TP a fungoval ďalej.

Dôležité - nebola reč o originalite ale o historickej hodnote :!:

Úplne najlepšie je, ak sa na aute s ničím nehýbalo a všetko je originál, však? A koľko je takých prípadov? Dosť málo. Myslím, že si niekde spomínal, že tvoja T603 je ten prípad. Gratulujem, paráda. :wink:

Podčiarknuté - všetky takéto hybridy sú z hľadiska histórie v poriadku (jednoducho to tak v reálnom čase robilo, bola to jedna etapa vývoja podniku), z hľadiska originality je to už horšie (vlastne dosť zlé).

Napísané: 24 Apr 2007, 19:04
od užívateľa tomas
No a co vcul.
Moja bola chromka, dostala pri celkovej GO novu karoseriu - model 3. Az na motor, z ktoreho ostalo len cislo, no vnutri su creva E1/I je to nove auto. Pri havarii predku dostala zas novy 4kovy naraznik. Vsetko robota fabricka / orig tatra servis. Da sa povedat, ze to auto vyslo z fabriky 2x, raz ako typ 613 a raz ako 613-3 (v TP bolo stale 613). Vsetko je povodne, takze sa neda povedat, ze by to bol daky bastel, ale je to original, tak ako vysiel z fabriky, teda az na ten predny naraznik :mrgreen:

Napísané: 24 Apr 2007, 19:06
od užívateľa Radinko
:idea: Tvrdý oriešok... :lol:

Napísané: 24 Apr 2007, 19:09
od užívateľa Radinko
Luboš napísal:No a "fabrická přestavba" má být jako co? ...
Vidíš Tomas, pre toto mám Luboša tak rád. :lol: (Že sa robí) že nechápe... :roll: :wink:

Napísané: 24 Apr 2007, 19:39
od užívateľa Luboš
Pokud vám auto spatlají ve smluvní opravně tatra, tak to přece nemůžete vydávat za originál tatra, to je přece hloupost. Zda si někdo vyměnil motor za jiný doma, v podnikové dílně nebo s tím zajel do Bělského lesa, to je přece úplně jedno, výsledek byl úplně stejný a není možné něco z toho nebo dokonce všechno označovat za nějakou "fabrickou přestavbu". Tatra pouze toto počínání povolila, ale jinak s tím nemá nic společného.

Napísané: 24 Apr 2007, 20:01
od užívateľa tomas
Tak co je potom to, ked tatra vyrobi nahradnu karoseriu, osadi ju novym interierom, napravami a zo stareho auta da len motor?

Napísané: 24 Apr 2007, 20:14
od užívateľa peter
Luboš úplne stebou súhlasím.

Napísané: 24 Apr 2007, 20:21
od užívateľa Radinko
Luboš napísal:...Tatra pouze toto počínání povolila, ale jinak s tím nemá nic společného.
No povoloval to určite vyšší "orgán"(razítko v TP), podnik Tatra bol na to trochu malý pán. A inak s tým nemala nič spoločné, iba dodala všetky súčiastky, však?
Poznám 1 konkrétny prípad, keď sa takáto prestavba robila PRIAMO vo fabrike. Tomas uvádza druhý("vyšlo z fabriky"). Takže "fabrická prestavba" neexistovala, že? :wink:
Teraz príklad: Auto na obrázkoch má v TP rok výroby 1956. Ale na rok 1956 nevyzerá, však? Prečo asi? Lebo absolvovalo v sedemdesiatich rokoch 20. stor. "fabrickú prestavbu", čo je historicky dokázateľné razítkom v TP (+ faktúrou, dodacím listom...).
Pointa: originalita možno 10%, historická hodnota 99% (kvôli tým plastovým späťákom). To auto je reálnou ukážkou histórie podniku Tatra.

Napísané: 24 Apr 2007, 20:23
od užívateľa tomas
A ja zas nesuhlasim. Pokial bola objednavka na prestavbu, auto bolo upravene vo fabrike, alebo autorizovanom servise tatra, boli pouzite orig. tatra diely tatra, co sa tyka karoserie, alebo motora dokonca zapisane v TP, jedna sa o original. Predsa si to nikto doma neposkladal. Este si myslim, ze po prestavbe design korespondoval s aktualnym modelovym radom, tak ako u mna.