Karoséria na T613-4
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
Karoséria na T613-4
Mili Tatrovaci chcel by som predat karoseriu na T613-4 (prerobena z T613-3 rok výroby 1988).Komplet vyvarená.Dam k nej pristrojovku aj s elektrickou inštaláciou,všetky sklá,strešne okno(treba ho vyrezať do strechy) ,prednú aj zadnú nápravu v rozobratom stave,sedadlá,bufíky(karoséria ma prevarený stredový panel aj so saním z prednej kapoty zo4-rky).Pomôžem pri zapájaní elektrickej inštalácie.Zabezpečím prevoz karosérie (po železnici až k Vám 100Km cca 700SK) .Prosim o diskusiu k "veci".Cena 20000Sk-dohoda.
Kontakt 0915146139
Kontakt 0915146139
- Prílohy
-
- PA110261.JPG (14.65 KiB) 8382 zobrazení
-
- PA110262.JPG (14.45 KiB) 8383 zobrazení
-
- PA110263.JPG (14.04 KiB) 8382 zobrazení
-
- PA110267.JPG (16.12 KiB) 8381 zobrazení
-
- PA110274.JPG (17.41 KiB) 8382 zobrazení
-
- PA110276.JPG (8.6 KiB) 8383 zobrazení
-
- PA110284.JPG (10.77 KiB) 8382 zobrazení
-
- PA120306.JPG (15.01 KiB) 8383 zobrazení
-
- PA210309.JPG (10.45 KiB) 8382 zobrazení
-
- PA210310.JPG (12.17 KiB) 8383 zobrazení
-
- PA210312.JPG (10.64 KiB) 8382 zobrazení
-
- PA210322.JPG (16.27 KiB) 8381 zobrazení
-
- PA210323.JPG (13.84 KiB) 8381 zobrazení
-
- PA210325.JPG (16.88 KiB) 8382 zobrazení
-
- PB050335.JPG (13.13 KiB) 8381 zobrazení
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
To je ale dost brutální, všude používat dvojku plech. Když pominu celkem značné navýšení hmotnosti, kde máš zaručeno, že nebude docházet k deformacích nebo k praskání svárů v místech navázání plechů tak různých tlouštěk? A navíc to bude i dost nebezpečné auto s takhle "vyztuženou" deformační zónou. Do toho bych nešel.
Mimochodem, co tě k tomu vlastně vedlo?
Mimochodem, co tě k tomu vlastně vedlo?
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
...neviem prečo by mali praskať zvary , ked to bolo zvarované do "zdravého" plechu a správnou technológiou ja v tom nevidím problém ...
LUBOŠ: a nebezpečné auto prosím vysvetli my to lebo nechápem , veď toje lepšie takto vyvarené ako nejaký hznitý vrak, šrot
že sa to pri náraze bude "trocha" ináč deformovať ,krútiť , zas je to lepšie ako mať kysnu ako ementál
ja to tak zle nevydím
LUBOŠ: a nebezpečné auto prosím vysvetli my to lebo nechápem , veď toje lepšie takto vyvarené ako nejaký hznitý vrak, šrot
že sa to pri náraze bude "trocha" ináč deformovať ,krútiť , zas je to lepšie ako mať kysnu ako ementál
ja to tak zle nevydím
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
No pokud ten nadšenec nebude mít velké nároky, tak prosím. Však co taky chtít za 20tis. SK, že.
Kovoo, už jen svařit jen tak na sebe dva plechy 0,8 nebo 1mm a 2mm je chyba, toto řešení se nikde na karosérii T613 nenajde. Dokonce si dovolím tvrdit, že to nenajdeš ani na žádné jiné karosérii! Může se ti zdát, že sklet karosérie je naprosto tuhý, ale přece jen i při běžné jízdě tam k určitému namáhání dochází a použitím takto výrazně odlišných materiálů se naproto mění poměry.
Nahodilé použití podstatně silnějšího plechu na část deformační zóny automobilu, ignorování prolisů zase může zapříčinit při případné havárii, že se ta část ze silnějšího plechu nebude deformovat vůbec, vytrhne se a může případně způsobit i větší škody jak na samotném automobilu a jeho ještě opravitelných částech, tak případně i za životech či zdraví osob. Ale to jsou jen takové nepodstatné detaily, které dnes nikoho nezajímají...
Matěje zase tak vážně neber, ten má na autě snad i laminátový blatníky...
Kovoo, už jen svařit jen tak na sebe dva plechy 0,8 nebo 1mm a 2mm je chyba, toto řešení se nikde na karosérii T613 nenajde. Dokonce si dovolím tvrdit, že to nenajdeš ani na žádné jiné karosérii! Může se ti zdát, že sklet karosérie je naprosto tuhý, ale přece jen i při běžné jízdě tam k určitému namáhání dochází a použitím takto výrazně odlišných materiálů se naproto mění poměry.
Nahodilé použití podstatně silnějšího plechu na část deformační zóny automobilu, ignorování prolisů zase může zapříčinit při případné havárii, že se ta část ze silnějšího plechu nebude deformovat vůbec, vytrhne se a může případně způsobit i větší škody jak na samotném automobilu a jeho ještě opravitelných částech, tak případně i za životech či zdraví osob. Ale to jsou jen takové nepodstatné detaily, které dnes nikoho nezajímají...
Matěje zase tak vážně neber, ten má na autě snad i laminátový blatníky...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš má vpodstate v tom poslednom príspevku pravdu. Ale!!!! naša T613 nemá tak prepracované deformačné zony ako súčasné moderné karosérie, nebola modelovaná pomocou MKP a ani niekolko desiatok skúšok a verifikácii deformácii karosérie....spájanie 1 plechu na 2 plech nemusí byt všade správne... ba nakoniec povodne tam boli bodové sváry a teraz po oprave tam bodové sváry pravdepodobne vobec nebudú....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
To máš pravdu, to jsem použil dost nevhodné vyjádření. Také si nedovedu dost dobře představit, že by zrovna v tomhle případě prakl přímo svár.
Setkal jsem se asi před dvěma lety s podobnou opravou u jedné šestsettrojky, kde byly prahy vyrobené snad ještě ze silnějšího plechu. Měla už trochu uhnilou podlahu, levý práh se začal propadat a doslova trhal kus nad svárem ještě celkem zdravý blatník.
Setkal jsem se asi před dvěma lety s podobnou opravou u jedné šestsettrojky, kde byly prahy vyrobené snad ještě ze silnějšího plechu. Měla už trochu uhnilou podlahu, levý práh se začal propadat a doslova trhal kus nad svárem ještě celkem zdravý blatník.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Proč zrovna já? Mé stanovisko už tu je několikrát, jsem zásadně proti genetickým pokusům .
Já považuji za normální při opravách skeletu karoserie dodržet jak tloušťky materiálů, tak veškeré prolisování, odlehčení, vyztužení. Proto taky koneckonců mají karoserie, zejména v deformačních částech, opravovat zkušení klempíři, kteří si ten plech i s těmi prolisy prostě vyrobí, pokud není k dispozici jako nový díl. Holt tato řemeslná práce stojí peníze, no.
Pokud někdo myslí, že tím, že plech 1.0 mm, v určených místech prolisovaný tak, aby byla při destrukci dílu dodržena plánovaná deformace, nahradí deskou rovného plechu tl. 2.0 mm a tím něco získá či vylepší, není to pravda. Stane se jediné, celý tuhý kus se prostě oddělí v místech spojení s plechem původním, tenčím. Oddělí se neplánovaně a nevyzpytatelně, jeho vlastní deformace nebude nijak řízena. T613 má náhodou celkem propracované deformační zóny, už jen hlubší pozorování ukáže zajímavou skladbu zrovna předních podélníků a na nich navazujících částí, které jsou navzájem zhotoveny z plechů různých tlouštěk. A vše je samozřejmě v maximální možné míře bodované, mnohdy ještě kombinované s falcováním.
Někdo holt umí, no......viz příloha. Na opravu foceného byl použit tabulový plech, fortel v rukách opraváře a nezbytná klempířská nástrojová výbava.
Já považuji za normální při opravách skeletu karoserie dodržet jak tloušťky materiálů, tak veškeré prolisování, odlehčení, vyztužení. Proto taky koneckonců mají karoserie, zejména v deformačních částech, opravovat zkušení klempíři, kteří si ten plech i s těmi prolisy prostě vyrobí, pokud není k dispozici jako nový díl. Holt tato řemeslná práce stojí peníze, no.
Pokud někdo myslí, že tím, že plech 1.0 mm, v určených místech prolisovaný tak, aby byla při destrukci dílu dodržena plánovaná deformace, nahradí deskou rovného plechu tl. 2.0 mm a tím něco získá či vylepší, není to pravda. Stane se jediné, celý tuhý kus se prostě oddělí v místech spojení s plechem původním, tenčím. Oddělí se neplánovaně a nevyzpytatelně, jeho vlastní deformace nebude nijak řízena. T613 má náhodou celkem propracované deformační zóny, už jen hlubší pozorování ukáže zajímavou skladbu zrovna předních podélníků a na nich navazujících částí, které jsou navzájem zhotoveny z plechů různých tlouštěk. A vše je samozřejmě v maximální možné míře bodované, mnohdy ještě kombinované s falcováním.
Někdo holt umí, no......viz příloha. Na opravu foceného byl použit tabulový plech, fortel v rukách opraváře a nezbytná klempířská nástrojová výbava.
- Prílohy
-
- T1260054.jpg (60.78 KiB) 8241 zobrazení
-
- T1260035.jpg (65.85 KiB) 8242 zobrazení
-
- T2100220.jpg (82.13 KiB) 8241 zobrazení
-
- T1060034.jpg (67.66 KiB) 8242 zobrazení
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Takéto remeselné úpravy sa dajú podla mna robyt len u "starých" áut, dneska u nových áut máš použité v deformačných zonach také plechy, že sa vpodstate žiadnym iným plechom rovnakej hrúbky pevnostne nedajú nahradit!!!! Preto som protestoval, ked manželka prekotila novú koktávku nastrechu, aby v servise vymenili strechu, ked stačilo použit kladivo...a nie doje..t deformačné zony svárom, ktorý tam vobec nemá byt.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
prodám origo přední blatníky na Frankfurta od Jirky Jirouta. Cena: permanentka na lyže nebo tři kila parenice a kilo bryndzy. Beru jen qalitu z Oravy. Jsou momentálně v odstínu Rapid šeď čili hnědá metla - původní odstín mírně prosvítá. Zdarma 10% koroze +-5%.
zn. Ty blatníky viděli svět! A svět viděl je!!!!
p.s. nedělám si prdel ani nic jiného a už vůbec ne z toho inzerátu na kastli. Podle mně je to f poho a bude li i s tím dovozem drahou tak je to cool. Jen mě napadlo to inzerovat když radek vložil ty fotky zelený metalyz.
zn. Ty blatníky viděli svět! A svět viděl je!!!!
p.s. nedělám si prdel ani nic jiného a už vůbec ne z toho inzerátu na kastli. Podle mně je to f poho a bude li i s tím dovozem drahou tak je to cool. Jen mě napadlo to inzerovat když radek vložil ty fotky zelený metalyz.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných