vzduchový podvozok na 613

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Nov 2005, 16:20

ako vak pomáha tlmiť? prosím o fyzikálne vysvetlenie...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Nov 2005, 16:39

No ze by pomahal tlmit by som nepovedal, ale vak "nestriela" ako pruzina.

trinity

Príspevok od užívateľa trinity » 29 Nov 2005, 17:58

da sa to urobit aj za rozumnejsiu cenu? kolko? (aspon orientacne)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 29 Nov 2005, 18:42

doležiá je tá charakteristika, ktorá znižuje opotrebovanie tlmiča, niekedy pozriem nejaké podrobnosti...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 29 Nov 2005, 21:04

...nedalo mi to a prehrabal som PC... na tom grafe je doležitá na tlmenie (len určitých frekvencii) tá modrá oblast... takéto vaky sa používajú na návesoch...ako tlmí vinutá pružina a ako tlmia listové péééráá hmmm?
Prílohy
vak.JPG
(106.82 KiB) 360 stiahnutí

satan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa satan » 30 Nov 2005, 08:11

možná můj dotaz nebude tváří tvář sofistikované diskuzi na úrovni, nicméně má někdo fotku jak to v praxi vypadá na předku tatry ( vak nahrazuje pružinu tj. pouze se na mcphersonu nahradí pružina vakem?)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 30 Nov 2005, 08:30

No srovnávat listová péra versus vzduchové vaky je asi trošku mimo, ne? Nebo jsem sám, kdo si všiml, že na T613 listová pera nejsou? :D

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Nov 2005, 08:33

ale sú.. napr. v každom obmedzovači dverí :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Nov 2005, 08:35

ale sú.. napr. v každom obmedzovači dverí :wink:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 30 Nov 2005, 10:17

Úplně živě si dokážu představit, jak ty plátky zohýbané pružinové oceli nahrazuji vzduchovými vaky a kompresorem........

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Nov 2005, 11:07

:lol:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Nov 2005, 11:51

No a při každém otevření či zavření dveří to zasyčí jak u autobusu. To je sen každého tunera. Copak už jste zapomněli na mladá léta? :D

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 30 Nov 2005, 12:13

Ambiciózní tajemníček napísal:No a při každém otevření či zavření dveří to zasyčí jak u autobusu. To je sen každého tunera. Copak už jste zapomněli na mladá léta? :D
spítaj sa na to na tuningklube, a stavím sa že na budúci rok bude také auto na Slovensku ktoré píska pri otv. dverí :D

Asi to porovnenie je kvôli nákladiakom.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Nov 2005, 12:13

Ten zvuk, vlastne celý komplex súvisiacich zvukov od voľnobežného brblania motora, dupot cestujúcich na schodíkoch, cez zasyčanie dverí a ich zaplesnutie s charakteristickým ľahkým dokmitávaním (beda, ak sa nieto nestihol uhnúť, nevhodne stál na schodíkoch a dvere ho zasiahli), až po zaškŕkanie prevodovky pri zaradení rýchlosti a zvuk motora pri rozjazde autobusu - mám to v živej pamäti - fascinovalo ma to u autobusov 706 RTO a bolo to úžasné!
Škoda, že to patrí už minulosti. Kedysi bola tá technika akási romantickejšia, aj keď výrazne menej dokonalá, ako dnes, ale sme jej to radi prepačovali...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Nov 2005, 14:09

A to už dneska prožít není prosím žádná sranda:

Autobus Škoda 706 RTO, rok výr. 1965, linkové provedení. Dobrý stav, plně provozní, vše funkční, originál interiér. Cena k jednání 140.000 Kč.

:shock: :shock: :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 30 Nov 2005, 15:25

RTO je moja srdcová záležitosť. Vždy bola

heky

Príspevok od užívateľa heky » 30 Nov 2005, 16:43

RTO je zatim jediny autobus, kde se mi udelalo spatne... :(

Užívateľov profilový obrázok
603-1 pepa
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa 603-1 pepa » 30 Nov 2005, 20:53

Shodou okolností můj kamarád v Praze na jednu 613tku vzduchovej podvozek montoval zákazníkovi. Mcpersony se musely poslat do USA
kde je upravily na montáž vzduchovejch vaků. Potom se namontoval
kompresor se zásobníkem natahaly rozvody vzduchu pozapojovalo a
začalo i kupodivu fungovat. Je k tomu ovladač s kterym se může ovládat
každej měch zvlášť nezávysle na ostatních.Jo a ještě se tam montoval
rajskej plin (nitro). Akrát nevim co na to motor.

Užívateľov profilový obrázok
603-1 pepa
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa 603-1 pepa » 30 Nov 2005, 20:55

Málem sem zapoměl, pružiny tam samozřejmě nejsou. Je to celý opravdu na měchách.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 30 Nov 2005, 22:18

Ondrej: všetko naj k meninám... ..."ocelové" pružiny tlmia na takom istom princípe ako tie vaky, len s inou účinostou...auto nemusí mat kompresor ak má vzduchový vak, stačí ak má "ocelovú" pružinu + tlmič...z tých fotiek o tej sade pneu. pruženia je jasné, že sa musí niečo prisposobit, alebo tá fotka je len na ilustráciu...

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných