Tatra 77 dochovaná
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
A.T. Dovolím si opět nesouhlasit. Nedávno jsme tady o podobném tématu diskutovali. Jde vidět,že jsem se snažil marně. Kopřivnická automobilka v kraji s Německou mešinou zaměstná pana Ledwiku z Rakouska jako konstruktéra a ten se postupně vypracuje na místo šéfkonstruktéra a tech. ředitele. Ledwinka se obkopuje spolupracovníky jak Česky tak Německy mluvícími . V této situaci se podle A.T. stávají Tatry Německé vozy vyráběné na našem území.
Ešte aby som to doplnil:
Pre mňa je dielo patriace tomu národu, ktorého ľudia to vymysleli, takže Tatra je česká.
A keby sme to mali brať tak ako hovoríš ty, tak Rudolf II. bol Riman lebo bol okrem iného aj cisár Rímsky? Alebo dilelo Cyrila a Metoda nebolo dielom bratov zo Solúna, lebo toto dielo poslúžilo na terajšom slovensku?
Pre mňa je dielo patriace tomu národu, ktorého ľudia to vymysleli, takže Tatra je česká.
A keby sme to mali brať tak ako hovoríš ty, tak Rudolf II. bol Riman lebo bol okrem iného aj cisár Rímsky? Alebo dilelo Cyrila a Metoda nebolo dielom bratov zo Solúna, lebo toto dielo poslúžilo na terajšom slovensku?
Ale no jo, no, Matyjasi, Vás tady některé to označování aut za "česká" či "německá" moc dráždí. Tak tedy odvolávám, že předválečné tatry byla německá auta. Ale nechci připustit, že to byla česká auta. To už bychom se dostali zase do té pitomé kolektivní hrdosti na dílo (ve srovnání s národem relativně malé skupinky) schopných lidí.
Však Škoda Auto je také kolektivem Česky a Německy mluvících spolupracovníků a vznikají z toho auta na českém území.
A fakt už mne D.P. nedráždi tou pitomostí, že dílo patří národu. Na to jsi přišel jak? Podle zákona to je nesmysl a jestli si tady lůza začne něco přivlastňovat protizákonně, tak to nám nepomůžou ani věrozvěstové, ani žádný z císařů nové či staré Římské říše a ani národem vlastněná jednotka rychlého nasazení Blanických rytířů. Pak budu asi nucen odjet pěstovat ovečky na Nový Zéland.
Však Škoda Auto je také kolektivem Česky a Německy mluvících spolupracovníků a vznikají z toho auta na českém území.
A fakt už mne D.P. nedráždi tou pitomostí, že dílo patří národu. Na to jsi přišel jak? Podle zákona to je nesmysl a jestli si tady lůza začne něco přivlastňovat protizákonně, tak to nám nepomůžou ani věrozvěstové, ani žádný z císařů nové či staré Římské říše a ani národem vlastněná jednotka rychlého nasazení Blanických rytířů. Pak budu asi nucen odjet pěstovat ovečky na Nový Zéland.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
A.T. přece nemůžeš odvolat svůj názor,že předválečné Tatry byly auta německá a následně v další větě nechceš připustit ,že by byly české.To odporuje logice a kladu si otázku jak vnímají předválečnou Tatru v zahraničí(nezatížení národní hrdostí) co by značku bez jasného původu.
Přivlastňování si cizích zásluh je mi cizí,ale na druhé straně by mohli z Tvého názoru cítit křivdu česky mluvící zaměstnanci od pomocného dělníka až po konstruktéry nebo jiné vedoucí funkce. Domnívám se ,že by si tuto otázku nikdy nekladli(jakou ,že má Tatra vlastně příslušnost) a v té době byli rovnocenýmy kolegy-myšleno český mistr nebo německý.
Na druhou stranu v současnosti odmítám řeči o tzv. českých automobilkách typu TPCA o které se nemusím blíže rozepisovat a její charakter je na hony vzdálen situaci v Tatře.
Přivlastňování si cizích zásluh je mi cizí,ale na druhé straně by mohli z Tvého názoru cítit křivdu česky mluvící zaměstnanci od pomocného dělníka až po konstruktéry nebo jiné vedoucí funkce. Domnívám se ,že by si tuto otázku nikdy nekladli(jakou ,že má Tatra vlastně příslušnost) a v té době byli rovnocenýmy kolegy-myšleno český mistr nebo německý.
Na druhou stranu v současnosti odmítám řeči o tzv. českých automobilkách typu TPCA o které se nemusím blíže rozepisovat a její charakter je na hony vzdálen situaci v Tatře.
Dobře, Matyjasi, známý rozpor mezi národností a státní příslušností. Pokud se budeme bavit o tom, v obchodním rejstříku které země byl koncern Ringhoffer-Tatra zapsán, pak to asi bude republika Československá. Ale kterému národu značka patří? Čechům? Slovákům? Němcům? Maďarům? Cikánům? Rusínům? Národností, k nimž se hlásící lidé měli státní příslušnost ke stejnému státu, v němž byla firma registrována, bylo a je hodně.
No a Števovu smyslu pro detail se omlouvám, ovečky bych se pochopitelně snažíl chovat, kdybych je pěstoval, tak by mi nejspíš pochcípaly. Ale co je vám sakra do mého podnikání? Nemůžete se už dočkat, jak mne udáte novozélandským úřadům pro týrání zvířat?
No a Števovu smyslu pro detail se omlouvám, ovečky bych se pochopitelně snažíl chovat, kdybych je pěstoval, tak by mi nejspíš pochcípaly. Ale co je vám sakra do mého podnikání? Nemůžete se už dočkat, jak mne udáte novozélandským úřadům pro týrání zvířat?
Tak dobre teda A.T. súhlasím ale potom tatra nieje ani nemecké auto lebo nemci ako taký v histórii niesú až tak dlho, tak to nechceš zahnať až do takéhoto absurdismu?
PS: aby sa A.T. nehádal a nechcel všetko obrátiť na ruby, to by nebol on
PS2: inak súhlas s mojzom, nech je to trebárs aj české auto, mne to nevadí
PS: aby sa A.T. nehádal a nechcel všetko obrátiť na ruby, to by nebol on
PS2: inak súhlas s mojzom, nech je to trebárs aj české auto, mne to nevadí
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Späť k téme. Jeden pán mi rozprával,že v Bratislave jazdla (dúfam,že nie jediná!) T77 ,ktorá robila Taxi.Tu končia fakty a začína "VRAJ". Niekedy v 70-tich jej "vraj" odletelo koleso,možno aj s poloosou a tu sa končí jej stopa.Boh vie,kde by teraz mohla byť.Ved za výdrevu v zberných surovinách vela nedajú,tak tam možno neskončil...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných