T2-603 model 67
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
T2-603 model 67
Chtěl bych se obrátit na vás, kteří máte doma (či jinde) nějaké fotky tohoto modelu T603, jestli byste nemohli zapátrat a vložit je třeba sem na fórum. Po prostudování mě dostupné literatury (článek z časopisu Tatrovák "co chcete vědět o T603?", "oranžová T603 bible" od Karla Rosenkranze) jsem dospěl k závěru, že tento model by měl mít ještě oblé nárazníky jako předchozí modely T2-603. Jakým způsobem bylo řešeno ukončení "slz s gumovými dorazy" na předním nárazníku? U T603 do modelu 66 byly tyto slzy zapuštěny do větracích otvorů v přední části blatníků, z nichž jeden byl uvnitř zaslepen. Model 67 má však už větrání mřížkou v kapotě, byly tedy zaslepeny oba otvory a nárazník byl standardní jako u předchozích modelů, nebo byly otvory úplně zrušeny a slza na nárazníku zkrácena? Jediné dvě fotky tohoto modelu jsem viděl v Rosenkranzově knize, ale ty mají dost malou vypovídací hodnotu. Jsou totiž foceny tak, že je velmi diskutabilní jaký model vlastně zachycují. navíc na jedné jsou nárazníky nového hranatého typu a na druhé ty původní oblé. Jemi jasné že m67 je sám o sobě mezityp který v průběhu výroby prošel změnami, ale jde mi o rozklíčování jednotlivých variant a jejich konstrukčních úprav.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tohle je fotka z obálky sborníku "K dějinám Tatry Kopřivnice" nebo jak se to jmenuje, samozřejmě na ní také není nic podstatného vidět... No podívám se, jestli někde nenajdu něco lepšího.
Mimochodem, kolik se aut modelu 67 vlastně vyrobilo?
Dílenská příručka udává číslo prvního vozu 2134. Rosenkranz zmiňuje montáž nového modelu od 1.1.67 a u v.č. 2561 je tam poznámka ještě o nějaké dílčí změně, takže přes 400 jich určitě bylo. Nikde jsem ale zatím neobjevil, od kterého čísla se dělají modely 68. Neví někdo?
Mimochodem, kolik se aut modelu 67 vlastně vyrobilo?
Dílenská příručka udává číslo prvního vozu 2134. Rosenkranz zmiňuje montáž nového modelu od 1.1.67 a u v.č. 2561 je tam poznámka ještě o nějaké dílčí změně, takže přes 400 jich určitě bylo. Nikde jsem ale zatím neobjevil, od kterého čísla se dělají modely 68. Neví někdo?
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej: dík, z toho usuzuju , že otvory byly u m67 zaslepeny na vnějším líci blatníku a zůstal po nich jen prolis, který naznačoval jejich původní polohu. Ten nárazník se zkrácenými "slazami" jsem viděl na jedné předělané T603 r.66 (převařená široká maska a všelijaký jiný tuning), akorát jsem si nebyl jistý jestli je to původní nebo "tuning". docela by mě zajímalo, jestli v Tatře při výrobě modelu 67 použili zcela nové přední blatníky, nebo to řešili lehkou úpravou původních (které se používaly na předchozích modelech).... to už mi dneska asi někdo těžko řekne
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
no myslím, že "zcela nové blatníky" nebolo treba, to by museli mať nejaký iný tvar a to myslím že nemajú, nehovoriac o tom, že výroba lisovacích nástrojov by stála poriadnu sumu,Kontráš napísal: docela by mě zajímalo, jestli v Tatře při výrobě modelu 67 použili zcela nové přední blatníky, nebo to řešili lehkou úpravou původních (které se používaly na předchozích modelech).... to už mi dneska asi někdo těžko řekne
takže som presvedčený, že došlo k úprave stávajúcich nástrojov - hlavne vypustenie strižníkov na perforáciu otvorov pre vstupné kanály vzduchu - takéto úpravy sa v karosárskej oblasti robia bežne..
Tady je jedna fotka renovované T603-1. Majitel zřejmě neměl původní nárazník a tak tam dal ty zkrácené slzy z modelu 67. Otvory pro vstup vzduchu byly zaslepeny přišroubovaným plechem. Celkově to působilo nepěkným dojmem. Takovýchto "zlepšováků" bylo na tom autě víc.
- Prílohy
-
- IM000001.JPG
- (439.89 KiB) 1097 stiahnutí
Tady je jedna fotka renovované T603-1. Majitel zřejmě neměl původní nárazník a tak tam dal ty zkrácené slzy z modelu 67. Otvory pro vstup vzduchu byly zaslepeny přišroubovaným plechem. Celkově to působilo nepěkným dojmem. Takovýchto "zlepšováků" bylo na tom autě víc.
- Prílohy
-
- IM000001.JPG
- (439.89 KiB) 1056 stiahnutí
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej: když se zamyslím nad tím jakým stylem vznikala např T700 tak se taky přikláním k názoru že použili v zásadě stejný blatník. Abych vysvětlil kam mířím: od minulého týdne mi stojí doma T603 o které jsem si do poslední chvíle myslel že se jedná o čistokrevný model 67(podle vzhledu). Poté co jsem k autu získal původní doklady jsem zjistil že je r.v.62 a v r.68 byla vyměněna karosérie. Podrobnějším zkoumáním jsem přišel na to, že karosérie je základem dvojková (nikoliv převařená jednička). Co mě ale mátlo, že na předních blatnících jsou vstupní otvory vzduchu velmi profesionálně zavařené, a víčko nádrže je do blatníku také vsazeno dodatečně.
Aleš: dík moc za foto. Otázka jen na okraj: Ta jednička je tvoje? Z fotky soudím (možná se mýlím), že ten m67 nárazník není nově chromovaný ani nový. pokud by byl zájem můžu ti ho vyměnit za jedničkový v zhruba podobném stavu (popřípadě jen ty zkrácené slzy). Já bych zájem rozhodně měl.
Aleš: dík moc za foto. Otázka jen na okraj: Ta jednička je tvoje? Z fotky soudím (možná se mýlím), že ten m67 nárazník není nově chromovaný ani nový. pokud by byl zájem můžu ti ho vyměnit za jedničkový v zhruba podobném stavu (popřípadě jen ty zkrácené slzy). Já bych zájem rozhodně měl.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Co je na této fotce zajímavé?
- Prílohy
-
- T-603 - 3.jpg (221.63 KiB) 12754 zobrazení
Naposledy upravil/-a Michael v 16 Aug 2005, 18:38, upravené celkom 1 krát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných