Zašlé časy

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !

Tom K.

Zašlé časy

Príspevok od užívateľa Tom K. » 21 Júl 2005, 15:03

Jen tak pro radost a se slzou nostalgie v oku. Třeba vás potěší stejně jako mě.
Prílohy
Image10.jpg
Image10.jpg (111.09 KiB) 11918 zobrazení
Image12.jpg
Image12.jpg (71.59 KiB) 11921 zobrazení
Image14.jpg
Image14.jpg (76.1 KiB) 11923 zobrazení
Image16.jpg
Image16.jpg (52.93 KiB) 11923 zobrazení
Image18.jpg
Image18.jpg (77.41 KiB) 11925 zobrazení
Image20.jpg
Image20.jpg (69.56 KiB) 11926 zobrazení
Image8.jpg
Image8.jpg (94.57 KiB) 11926 zobrazení
Image22.jpg
Image22.jpg (62.78 KiB) 11930 zobrazení
Image6.jpg
Image6.jpg (127.03 KiB) 11931 zobrazení
Image4.jpg
Image4.jpg (96.89 KiB) 11933 zobrazení
Image2.jpg
Image2.jpg (107.9 KiB) 11931 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Júl 2005, 15:17

Tome - nádhera..!
nepotešila ma akurát jedna fotka - tá naborená jednička :cry:
a čo je to prosím ťa za trychtýr na tom poslednom obrázku T87 - že by nejaké amatérske vykurovanie na zimné obdobie?

gentleman

Príspevok od užívateľa gentleman » 21 Júl 2005, 15:44

Jsem zcela vlhký... autentický fotky z doby, kdy tyhle auta se normálně používaly nic nenahradí. Uffff, a ještě všechny T87 tady byly předválečný... pláču, pláču

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 21 Júl 2005, 17:47

Fantasticke fotky...

Jo jo, kdyby nasi v 86tem nevrazili 60000kc do nove skodovky, ale koupili misto toho zachovalou osmicku... :-(

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 21 Júl 2005, 18:32

Krása! Tak nějak nevím, jestli nežijeme ve špatné době... :cry:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 21 Júl 2005, 19:09

Michale Heky, za cenu nové škodovky by rodiče tehdy měli těch osmiček nejmíň deset :D

Pedro - nežijeme! Za dob nových šestettrojek Ti mohl kdekdo mluvit do toho, jestli takové auto můžeš vlastnit nebo nemůžeš. A až jsi je mít mohl (jako bezcenou otřískanou ojetinu), tak vešekerá Tvá noblesa padla tím, jak jsi z toho auta vystoupil a šel stát frontu na hajzlpapír. Zdá se, že pro stromy nevidíš les.

Přátelé, atraktivita těch aut je dána právě tím, že téměř všechna už jsou zničena a zbývá jen omezený počet. Kdyby se zachovaly všechny vyrobené osmičky, kolik lidí by po nich vzdychalo. A neplakejme nad tím designem. Ve své době to byla socha na kolech, ale stále na tom je vidět spousta kompromisů poplatných tehdejším technologiím a úrovni poznání.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 21 Júl 2005, 21:15

AT: Nevím... Jsem samozřejmě rád, že pomeranče už nejsou jen o vánocích, ale že by tato doba a lidé v ní byli šťastnější mi nepřijde :roll:

Na tohle téma jsem ale můj povzdech nemyslel. Patřil spíš pohodě, která vyzařuje z těch starých fotek. Působí na mě takovým klidem, pohodou a souzněním s auty, která tenkrát měla opravdovou duši. Aby auto sloužilo člověku, musel také člověk sloužit autu, což se dneska vytratilo a i proto to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá. No a vzhledem k tomu, že ta úcta k věcem(a lidem) nevymizela jen od aut, ale obecně, povzdechl jsem si nad touto dobou :wink:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 22 Júl 2005, 01:18

AT: Deset :?: :shock:
Půjčíte mi někdo časolet?

Pravda, nedělám si iluze, že by provoz Bůh ví jak staré osmičky nebyl nepoměrně náročnější než škodovky, ale...

Ach jo.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Júl 2005, 07:55

Ambiciózní tajemníček napísal: Přátelé, atraktivita těch aut je dána právě tím, že téměř všechna už jsou zničena a zbývá jen omezený počet. Kdyby se zachovaly všechny vyrobené osmičky, kolik lidí by po nich vzdychalo.
nemôžem celkom súhlasiť, myslím, že komu sa T87 naozaj páči, tak nehľadí na počty existujúcixh kusov, ani na to, či je to auto teraz v kurze snobských zberateľov, alebo nie. Podobné zákonitosti platia aj o iných autách, napr. dnes o T613, ktorá majiteľovi momentálne sotva prinesie nejakú spoločenskú prestíž.
Ambiciózní tajemníček napísal: A neplakejme nad tím designem. Ve své době to byla socha na kolech, ale stále na tom je vidět spousta kompromisů poplatných tehdejším technologiím a úrovni poznání.
Myslím, že to je a stále zostane socha na kolesách. A tie dobe poplatné kompromisy a niektoré archaizmy k tomu autu skrátka patria a robia ho podľa mňa ešte krajším.
A že sa T87 nepáči každému? To je predsa normálne, aj keď to, že niekomu pripomína nafúknutú konzervu, akosi nechápem... :wink:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 22 Júl 2005, 08:07

Pedro, ano, většina lidí je šťastnějších, když jim někdo nalajnuje život a zbaví je velkého kusu odpovědnosti za něj. No a ztráta úcty k věcem a lidem s tím souvisí, lidem se nechce přemýšlet, kam až se svou svobodou můžou zajít (a nikdo už to za ně nedělá). Ale to se dostáváme zase do roviny filozofie, sociologie a psychologie a brzy mne někdo upozorní, že tyto buržoazní pavědy zde na portále netrpíme.

gentleman

Príspevok od užívateľa gentleman » 22 Júl 2005, 09:05

Lidé se rodí svobodní a nechají se ovlivnit prostředím. Ochota nechat se vést je degenerace. Způsobují ji totalitní praktiky - nejen ve společnosti, ale třeba i v rodině.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Júl 2005, 09:47

myslím, že sú rôzne typy ľudí - niektorí sú vodcovia, iní sú radšej vedení - závisí to hádam viac od povahy, ako od prostredia...

Tom K.

Príspevok od užívateľa Tom K. » 01 Aug 2005, 15:06

Jsem rád, že se fotky líbily. Bohužel k nim žádné další informace nemůžu dodat. Měl jsem je půjčené od kamaráda, kterému zůstaly jako památka na dědu. Tenhle děda po prvním autu, kterým byl Walter Junior, koupil někdy v 50-tých letech první Tatru a ty pak měnil až někdy do půlky 80-tých, kdy si koupil Simcu nebo kterej krám francouzskej :-)

Janek
Diskutujúci
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 24 Jún 2005, 08:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Janek » 01 Aug 2005, 15:39

Pekne fotky, je na nich videt kumst tech kdo auta delali a i to proc auta delali - pro kazdodenni uzitek...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 01 Aug 2005, 16:19

Každodenní užitek...
Jaké to vlastně bylo, řekněme v 70. letech, každodenně užívat nějakých 20 až 30 let starou T87? Jaké to mělo výhody, nevýhody, co řidič musel umět navíc? Jaké byly ,,klasické závady" atd.

Máto o tom někdo nějaké povědomí?

joseph

Príspevok od užívateľa joseph » 01 Aug 2005, 18:20

mali sme zopar T 87.Prva prisla niekedy okolo roku 1978,cierna,motor T 603 ako aj zadna naprava.Bolo treba vozit dve rezervy,jedna predna jedna zadna,navyse zadna naprava bola dost neodborne napasovana do karoserie a tak bolo treba po prejdeni cca 1000 km zadne pneumatiky vyhodit a dat nove.
Spotreba bola velmi prijatelna,kedze motor bol po GO v opravovni Tatra na Mlynskych nivach.Pamatam si ze aj s kurenim nepresiahla spotreba 10 l.
Ale na motore bol len jeden karburator.
Tatra bola predvojnovy typ a dojazdila v roku 1981,len preto ze novemu majitelovi sa strhol zavit v hlave valca,kedze pri vymene sviecok jednu zabudol dotiahnut.

Vrak tejto T 87 myslim ze dozil do dnesnych cias a mal by dodychavat v nejakej stodole v okoli Malaciek.

DAlsia T 87 prisla v roku 1980,krasna cervena,vnutri komplet v kozi,co bolo original,este dnes ma zadok pali od tej rozpalenej koze.Vnutri elektronkove autoradio s menicom ,posuvna strecha bola bielej farby,je zaujiamve ze tuto posuvnu strechu mala aj ta prva,cierna.
V cervenej bol zasa motor T 603,ale zadna naprava a prevodovka boli este original.Auto chodilo ako hodinky a budilo vsade pozornost.Spotreba bola aler vysoka cca 12 az 15 litrov,ale boli dva karburatory.Jazdilo sa s nim hodne do MAdarska a Juhoslavie.
Auto dojazdilo v lete roku 1983 pre poruchu olejoveho cerpadla v prevodovke. V roku 1984 bolo odpredane ,neviem presne kam,myslim ze do niekam do ciech ,ale neviem to urcite,mozno by sa to dalo zistit podla SPZ.Pred casom ku mne prisla infotmacia ze auto skoncilo likvidaciou a odvezenim do srotu niekde v okoli Noveho mesta nad Vahom,ale toto je nepotvrdene.

Dalsia T 87 bola v roku 1983 ,krasna tmavosiva s original motorom .Bola plne pojazdna ,ale niekto z nej ukradol SPZ.V roku 1986 bola predana do Bratislavy za cca 2000 Kcs.

Pred casom sa z nej podarilo ozivit velky TP ktory bol stale platny a jedno auto v Nitre tak prislo ku dokladom.

Tolko moje zazitky s T 87,podotykam ze to boli auta na denne jazdenie.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Aug 2005, 07:11

Joseph: To byly časy... Nemáš také náhodou nějaké fotky?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 02 Aug 2005, 08:18

Mě to nedá, ale musím, Michal určitě promine : :wink:

Každodenní užitek...
Jaké to vlastně JE, řekněme na prahu třetího tisíciletí, každodenně užívat nějakých 20 až 30 let starou T613-XXX? Jaké to má výhody, nevýhody, co řidič/majitel musí umět navíc? Jaké jsou ,,klasické závady" atd.

Máto o tom někdo nějaké povědomí?

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 02 Aug 2005, 10:19

Radku, tahle analogie mě samozřejmě napadla, už když jsem to psal :D , jen mě zajímalo, jestli s T87 to byla taky taková krize jako s T613 :D

Navíc tehdejší Škoda Octavia třeba nebyl ve srovnání s T87 takový zázrak, kdežto když teď posadíš řidiče zvyklého na dnešní Octravii do trojky, tak se osype a není schopen se v podstatě ani rozjet a pojmy jako sytič, pumpování benzínu do karburátoru, atd. slabší povahy přivádí do breku :-)

Aneb - myslíte si, že máte vozidlo na úrovni doby? Potom posaďte za volant někoho, kdo nemá vůbec žádné zkušenosti se starými auty a zjistíte, že nemáte bájo fáro, ale starej vergl.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Aug 2005, 10:36

Tatra nemá výhody...

S Tatrou je to jako s milenkou - stojí peníze, stojí čas, snadno jí získáš, ale těžko udržuješ, nevypere, neuvaří, sousedi buď pomlouvají nebo závidí, nikdy nevíš, jestli něco nepraskne, ALE když jí zvedneš kapotu nebo jí rozdráždíš, nemá konkurenci, zapomeneš díky ní na svět a je to jízda, kterou neznalému nepopíšeš... :twisted: :twisted: :twisted:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných