Splnený aerodynamický sen Tatra
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Marco613:
Červeno-bielu T603 PO som nikdy nevidel, žlto-biela VB existovala v Bratislave (asi aj inde).
DRracer:
pri takých "vylepšeniach" sa predsa nehľadelo na originalitu. Možno si niekto pamätá tú ruskú T-613 s priplácnutým predkom z T-700, ktorá sa zo 2x ukázala aj na Rally Beskydy - niekde by som možno ešte našiel jej fotografie. A ako ju tam vtedy obdivovali! Dnes by už reakcia bola asi opačná..
Koľko bolo T-77 so zapustenými svetlami, by ma tiež zaujímalo, ako aj odpoveď na moju otázku ohľadom dvojfarebného vyhotovenia (obr. hore). Nejaké názory som už dávnejšie počulo, ale nechcem zatiaľ ovplyvňovať.
Či bolo práve auto so zapustenými svetlami prerábané na novší variant neviem, ale nejaké dvojsvetlové na trojsvetlové určite áno, pamätám si totiž také...
Červeno-bielu T603 PO som nikdy nevidel, žlto-biela VB existovala v Bratislave (asi aj inde).
DRracer:
pri takých "vylepšeniach" sa predsa nehľadelo na originalitu. Možno si niekto pamätá tú ruskú T-613 s priplácnutým predkom z T-700, ktorá sa zo 2x ukázala aj na Rally Beskydy - niekde by som možno ešte našiel jej fotografie. A ako ju tam vtedy obdivovali! Dnes by už reakcia bola asi opačná..
Koľko bolo T-77 so zapustenými svetlami, by ma tiež zaujímalo, ako aj odpoveď na moju otázku ohľadom dvojfarebného vyhotovenia (obr. hore). Nejaké názory som už dávnejšie počulo, ale nechcem zatiaľ ovplyvňovať.
Či bolo práve auto so zapustenými svetlami prerábané na novší variant neviem, ale nejaké dvojsvetlové na trojsvetlové určite áno, pamätám si totiž také...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Souhlasim, take jsem psal "z dnesniho hlediska bohuzel", tehdy byly u takove prestavby uplne jine cile.ondrej napísal:pri takých "vylepšeniach" sa predsa nehľadelo na originalitu.
To je velmi dobra otazka, tento konkretni vuz se odlisuje od meho oblibeneho "prototypu c.5" pouze tim, ze ma nezakryte bocni zebrovani za oknem zadnich dveri. Zajimave je, ze K.Rosenkranz uvadi ve sve knize Tatra - osobni automobily poznamku, ze na jare 1933 bylo do vyroby zadano 5 prototypovych karoserii T77. Pri urcitem uhlu pohledu by se mohlo jednat o vyjmenovane prototypy, zvlaste pokud, jak uvadi autor, prostredni z nich byla urcena na vystavu v Berline (a to byl jak znamo prototyp s volantem uprostred). Urcite vis, ze jeste existuje fotografie svetle T77 tvarove de-facto identicke s doubarevnou a prototypem c.5. Tvarova shoda je natolik velka, ze by se mohlo jednat i o tentyz vuz. Navic, na nekterych reprodukcich fotografii prototypu c.5 se mi zda, ze ma prostredek kapoty svetlejsi.ondrej napísal:Koľko bolo T-77 so zapustenými svetlami, by ma tiež zaujímalo, ako aj odpoveď na moju otázku ohľadom dvojfarebného vyhotovenia (obr. hore). Nejaké názory som už dávnejšie počulo, ale nechcem zatiaľ ovplyvňovať.
Minimalne v registru Keese Smita je jedna T77 se 3mi svetlomety a je u ni poznamka, ze je predelavana. Taky umisteni svetlometu je dost bidne.ondrej napísal:Či bolo práve auto so zapustenými svetlami prerábané na novší variant neviem, ale nejaké dvojsvetlové na trojsvetlové určite áno, pamätám si totiž také...
Pozn.: prototyp c.5 je pracovni oznaceni vozu v technickem popisku T77 (skoda, ze momentalne nejede tatraportal.com, takze nejsou obrazky )
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Ergo_sum: presne tak
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
toto je tá dvojfarebná - tie farby teda nevie nikto?
DRracer - neskúšal si vytvoriť nejaký zoznam T-77 s priradením ev.č.?
DRracer - neskúšal si vytvoriť nejaký zoznam T-77 s priradením ev.č.?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
no a na tejto reprodukcii vyzerá dvojfarebne aj tento voz,
od predošlého sa však v niektorých detailoch mierne líši, preto nepredpokladám, že
ide o to isté vozidlo,
k tým farebným kombináciám - počul som, že údajne existovali čierno-modrý a čierno-zelený voz...???
od predošlého sa však v niektorých detailoch mierne líši, preto nepredpokladám, že
ide o to isté vozidlo,
k tým farebným kombináciám - počul som, že údajne existovali čierno-modrý a čierno-zelený voz...???
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
ondrej: pri detailnim pruzkumu obou fotografii (v lepsi kvalite) jsem narazil na tyto rozdily:
dvoubarevna bez spz:
- ma jen jeden sterac
- nema v horni casti uprostred celniho skla jakousi ozdobu/zrcatko
- ma trochu jinak kulate konce predniho narazniku
- nema lapac za oknem zadnich dveri, pouze zebrovani
Obe dve maji strechu Webasto, shodne proporce i pneumatiky.
Sestavit seznam dle ev.c jsem zatim nezkousel.
Barvy take presne nevim. V uvahu by pripadaly, jak pises, cerno-modra nebo cerno-zelena, ale take cerno-cervena, cerno-seda apod.
dvoubarevna bez spz:
- ma jen jeden sterac
- nema v horni casti uprostred celniho skla jakousi ozdobu/zrcatko
- ma trochu jinak kulate konce predniho narazniku
- nema lapac za oknem zadnich dveri, pouze zebrovani
Obe dve maji strechu Webasto, shodne proporce i pneumatiky.
Sestavit seznam dle ev.c jsem zatim nezkousel.
Barvy take presne nevim. V uvahu by pripadaly, jak pises, cerno-modra nebo cerno-zelena, ale take cerno-cervena, cerno-seda apod.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
toto je z jednej knihy a táto má zase jeden stierač umiestnený hore
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
všimol si si presne tie 4 rozdiely, ako ja
skúsim niekedy taký zoznam začať vytvárať - môžem ti ho potom prípadne poslať na doplnenie..
Radinko - má hlavne rozdielne predné svetlá, ale aj iné čelné sklo, predné blatníky atď..
skúsim niekedy taký zoznam začať vytvárať - môžem ti ho potom prípadne poslať na doplnenie..
Radinko - má hlavne rozdielne predné svetlá, ale aj iné čelné sklo, predné blatníky atď..
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
to je treti vyrobena T77 - prototyp s volantem uprostred, urcena pro vystavu v Berline, dle K.Rosenkranze zadana do vyroby v kvetnu 1933 pod cislem 15315. V technickem popisku oznacena take jako prototyp c.3 ... ted koukam, ze jsem se s jejim zarazenim dobre trefil .Radinko napísal:toto je z jednej knihy a táto má zase jeden stierač umiestnený hore
OK, jiste znas vynikajici stranku o CS SPZ: http://www.feudal.cz/spz/html/uvodni_strana.htmondrej napísal:skúsim niekedy taký zoznam začať vytvárať - môžem ti ho potom prípadne poslať na doplnenie..
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Radinko, tvoj prototyp ma celne sklo delene na tri casti a ma ine predne svetla.
Pozna niekto prototyp T77 ktora mala celne sklo delene v strede na dve casti?
Pozna niekto prototyp T77 ktora mala celne sklo delene v strede na dve casti?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Skoda, ze zrovna nejedou obrazky z tatraportal.com. Tam bys nasel odpoved na svou otazku - T77 se sipovym celnim sklem byla prvni vyrobena a predstavena verejnosti - viz. http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t77_sk&lang=skErgo_sum napísal:Pozna niekto prototyp T77 ktora mala celne sklo delene v strede na dve casti?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
pozná, žiaľ iba z fotografií... bol to úžasný a fascinujúci stroj, prvý prototyp vozu T-77..
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Presne ten prototyp som myslel ale nevedel som ze bol prvy.
Ondrej, ten tvoj detail okna je zaujimavy to posobi skoro ako pancierove sklo nevies ako to bolo prevedene, na tej fotke to posobi ako keby bol velmi hruby ram skla...
Ondrej, ten tvoj detail okna je zaujimavy to posobi skoro ako pancierove sklo nevies ako to bolo prevedene, na tej fotke to posobi ako keby bol velmi hruby ram skla...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Nasiel som nieco co by vysvetlovalo tie ramy okolo okien, ale stale nechapem aku to malo funciu?
- Prílohy
-
- T77int_1.jpg (5.96 KiB) 9643 zobrazení
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Ty malé rámečky v oknech jsou přídavné rozmrazovače oken na zimu.
Ty silné rámy předních oken budou asi proto že ta přední okna budou výklopná (je to ale jen moje domněnka).
Ty silné rámy předních oken budou asi proto že ta přední okna budou výklopná (je to ale jen moje domněnka).
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Ergo, Ty ze neco nevis? Ty to vazne nevis? Ty nevis, ze je to zimni doplnek proti zamrzani predniho okna?
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Ergo nemáš tu fotku vnitřku ve větším ? Zdá se mi že na spodní hraně okna, zhruba uprostřed jeho šířky vidím pojistný mechanismus používaný u výklopných předních oken, což by potvrdilo moji hypotézu.
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Umístění stěrače nahoře rovněž odpovídá možnému vyklápění předních oken.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných