Strana 2 z 2

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 10:00
od užívateľa Kontráš
žeby jedna unifikovaná kabina byla "naživu"?

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 15:48
od užívateľa Marco 613
No naživu, nevim... :lol:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 17:25
od užívateľa Hynek
Naživu je těch kabin celkem hodně - řekl bych dokonce snad všechny namontované na vozidla:

1) Ta na fotkách od Kontráše - byla v celku dokud se na ní nezřítila střecha bývalého depozitáře
2) Jedna čumáková T162 v expozici kopřivnického muzea
3) jedna čumáková odstavená dlouhodobě v Kralupech nad Vltavou

4-5) dva prototypy vozidel Děvín (4x2 a 6x6) v Dopravném múzeu Bratislava
6-8?) údajně až ?tři? (info alá JPP :wink: ) kusy Děvínu by měly být v depozitáři ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech - jeden z nich má snad někdo zapůjčen/odkoupen?? Tady si fakt nejsem jistý počty ani dalším...
9) Ještě před pár lety jezdil jediný LIAZ s unifikovanou kabinou u autoškoly v Mladé Boleslavi

Takhle bych to viděl, pokud má někdo přesnější informace, budu rád za doplnění... :D

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 17:54
od užívateľa Marco 613
Tak to jsem ani nevěděl, že jich bylo až tolik, já tušil něco kolem tří dohromady.
Pokud vím, tak ty bratislavské jsou: 4x4 (opršelá červená budka, hnědá korba s kovovýma sajtnama) a to druhé vozidlo 4x2 (delší jak to první, jiné oplastování pod kabinou- vypadá spíš jako silniční, hnědo-okrová barevná kombinace, vysoké sajtny u korby- možná dokonce dřevěné- to už si moc nepamatuju, zadní náprava Liaz, dvojmontáž).

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 17:57
od užívateľa bazilisak
No , myslím, že ta žlutá, je dřevěný model ....

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 19:25
od užívateľa Hynek
bazilisak: A není tedy v depozitu i celé bezčumákové auto s unifik boudou? Jo, už jsem pohledal a v muzeu v BA opravdu je Agro 4x4 a ne 6x6, díky za opravu... Jeden z Děvínů 6x6 se skříňovou nástavbou KSSK z (tehdy ještě) Karosy má člověk, který chodí na LIAZ forum, ale nějak se mi to nechce lovit :oops:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 19:52
od užívateľa bazilisak
V depozitu muzea ( nyní v arealu Tatra ) je celé bezčumákové, pojízdné auto- funkční vzorek, na kterém proběhlo spousta zkoušek, testů a příprav homologací . A pak by tam měl být dřevěný model, ted nevím jestli celého auta, možná že jen bouda, a to je myslím celodřevěná kabina, bez oken. Na dřevomodelárně vývoje, se vždy stavělo takové auto ( po karosářské stránce ) dříve, než samotný funkční vzorek. Moc to nesleduju, kdybych tohle všechno chtěl vědět a znát, musel bych mít hlavu jak meloun ... :lol:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 19 Jan 2009, 23:46
od užívateľa Kontráš
ta kabina je v podstatě první exponát v hale zamýšleného budoucího muzea Tatry - jak moc je to vzdálená budoucnost ukáže asi čas. Myslím že myšlenka novéha muzea se nenarodila do správné doby...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 00:31
od užívateľa Hynek
On ani přístup fabriky není příliš prozíravý, když si první "sedmičku" (čtyřkolka valník) vůbec prodá, byť sběrateli...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 16:54
od užívateľa bazilisak
Hynek napísal:On ani přístup fabriky není příliš prozíravý, když si první "sedmičku" (čtyřkolka valník) vůbec prodá, byť sběrateli...
Pokud se nemýlím, první pokud myslíš ty vercajkáře to nebyla. Ti koupili pozdější, první funkční vzorek skončil v bednách a putoval kamsi za moře.
Víc mě mrzí prodej komerčního návěsu s tahačem N52 ...... této soupravy je opravdu škoda .....

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 17:43
od užívateľa Hynek
Nechci spekulovat, ale Alfavaria to auto taky dostala v bednách a po kusech. Výstavní soupravy je samozřejmě taky škoda, ostatně našlo by se toho asi víc. Třeba výše zmíněná druhá T162, která hnije už několik let bez hnutí v Kralupech, nebo třeba první Jamal, který teď Pašek prodává za nekřesťanský milion a také sklopka T815 8x6 - tu pro změnu prodává Parma...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 19:05
od užívateľa bazilisak
Tak to nevím, že to dostali rozebrané, já myslel, že dostali tohle auto, protože tohle se taky prodalo.

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 22:00
od užívateľa Hynek
Z ověřeného zdroje (Ty víš od koho, napsat to nemůžu) mám, že Alfavaria má právě ten funkční vzorek a prý si ho odváželi rozebraný na několikrát. Ten člověk se snažil, aby to auto zůstalo pro toto zamýšlené muzeum, ale napovedlo se. Mám na p.Kupského (majitel Alfavarie) telefon, můžu mu zkusit zavolat...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 22:06
od užívateľa ondrej
Kontráš napísal:ta kabina je v podstatě první exponát v hale zamýšleného budoucího muzea Tatry...
Myslel som, že Tatra už múzeum má.. aké zamýšľané múzeum!? Počujem o tom prvý krát.
A okrem toho - Tatra je asi v situácii, kedy potrebuje hlavne predávať, aby mohla existovať...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 22:33
od užívateľa Kontráš
Ano Ondreji, dívám se na to podobně a proto jsem psal že se to řeší v poněkud nevhodné době. V každém případě je tady skupina lidí, která momentální prostory muzea považuje za již nevyhovující. O tom si myslím své, je to postup typický pro tyto zeměpisné šířky. určitou roli v tom asi bude hrát i to, že sbírka patří Tatře (jestli se nepletu), zatímco barák nikoliv. Jediné pozitivum spatřuju v tom, že ono nové muzeum by nemělo být tak statické. Myslím ale, že to je v tuhle chvíli víceméně výkřik do tmy, už jen pro to, že zadávací podmínky soutěže kterou k tomu účelu Tatra vypsala jsou dle mého názoru mimo rozsah logiky, dobrých mravů a patrně i v rozporu s pravidly České komory architektů.

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 20 Jan 2009, 22:43
od užívateľa Hynek
S novým muzeem šlo zejména o to, že do stávajícího se už nic nevejde a i to, co tam je (co se náklaďáků týká) se nedá vůbec vyfotit a obejít, jak je to nahňácané. A hlavně se to nezačalo řešit teď v ekonomické krizi, ale před nějakým časem, kdy to vypadalo, že budou pro Tatru lepší časy...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 21 Jan 2009, 08:34
od užívateľa Kontráš
ano ta myšlenka zřejmě nevznikla minulý týden, ale myslím že je vhodný čas na zvážení pozastavení takových aktivit. Jak psal Ondrej, Tatra by měla mít momentálně hlavně výrobní a související priority. Jinak se taky může stát, že nebude muzeum z jedné haly, ale celý areál se změní v takzvané muzeum "posledního dne".

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 21 Jan 2009, 13:21
od užívateľa Hynek
Kontráš: Pokud vím, tato myšlenka už teď vůbec není aktuální, byla odložena už někdy na podzim... Samozřejmě je teď podstatnější udržet odbyt...

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 21 Jan 2009, 15:21
od užívateľa Kontráš
Hynek: pokud vím Tatra na to vyhlásila soutěž, kolega byl minulý týden převzít zadání, ta vložená fotka kabiny je z aktuální prohlídky haly k soutěži....

Re: T157, T815 geneze designu budky

Napísané: 23 Jan 2009, 00:24
od užívateľa Hynek
Kontráš: Aha, evidentně se něco změnilo... Tak teď už nechápu vůbec nic. To opravdu nemuseli prodávat výstavní soupravu ani prototyp sedmičky, když počítají s takovouhle halou :(