T157, T815 geneze designu budky

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Kontráš » 19 Jan 2009, 10:00

žeby jedna unifikovaná kabina byla "naživu"?
Prílohy
0901150073.jpg
0901150066.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 19 Jan 2009, 15:48

No naživu, nevim... :lol:

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 19 Jan 2009, 17:25

Naživu je těch kabin celkem hodně - řekl bych dokonce snad všechny namontované na vozidla:

1) Ta na fotkách od Kontráše - byla v celku dokud se na ní nezřítila střecha bývalého depozitáře
2) Jedna čumáková T162 v expozici kopřivnického muzea
3) jedna čumáková odstavená dlouhodobě v Kralupech nad Vltavou

4-5) dva prototypy vozidel Děvín (4x2 a 6x6) v Dopravném múzeu Bratislava
6-8?) údajně až ?tři? (info alá JPP :wink: ) kusy Děvínu by měly být v depozitáři ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech - jeden z nich má snad někdo zapůjčen/odkoupen?? Tady si fakt nejsem jistý počty ani dalším...
9) Ještě před pár lety jezdil jediný LIAZ s unifikovanou kabinou u autoškoly v Mladé Boleslavi

Takhle bych to viděl, pokud má někdo přesnější informace, budu rád za doplnění... :D

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 19 Jan 2009, 17:54

Tak to jsem ani nevěděl, že jich bylo až tolik, já tušil něco kolem tří dohromady.
Pokud vím, tak ty bratislavské jsou: 4x4 (opršelá červená budka, hnědá korba s kovovýma sajtnama) a to druhé vozidlo 4x2 (delší jak to první, jiné oplastování pod kabinou- vypadá spíš jako silniční, hnědo-okrová barevná kombinace, vysoké sajtny u korby- možná dokonce dřevěné- to už si moc nepamatuju, zadní náprava Liaz, dvojmontáž).

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa bazilisak » 19 Jan 2009, 17:57

No , myslím, že ta žlutá, je dřevěný model ....

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 19 Jan 2009, 19:25

bazilisak: A není tedy v depozitu i celé bezčumákové auto s unifik boudou? Jo, už jsem pohledal a v muzeu v BA opravdu je Agro 4x4 a ne 6x6, díky za opravu... Jeden z Děvínů 6x6 se skříňovou nástavbou KSSK z (tehdy ještě) Karosy má člověk, který chodí na LIAZ forum, ale nějak se mi to nechce lovit :oops:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa bazilisak » 19 Jan 2009, 19:52

V depozitu muzea ( nyní v arealu Tatra ) je celé bezčumákové, pojízdné auto- funkční vzorek, na kterém proběhlo spousta zkoušek, testů a příprav homologací . A pak by tam měl být dřevěný model, ted nevím jestli celého auta, možná že jen bouda, a to je myslím celodřevěná kabina, bez oken. Na dřevomodelárně vývoje, se vždy stavělo takové auto ( po karosářské stránce ) dříve, než samotný funkční vzorek. Moc to nesleduju, kdybych tohle všechno chtěl vědět a znát, musel bych mít hlavu jak meloun ... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Kontráš » 19 Jan 2009, 23:46

ta kabina je v podstatě první exponát v hale zamýšleného budoucího muzea Tatry - jak moc je to vzdálená budoucnost ukáže asi čas. Myslím že myšlenka novéha muzea se nenarodila do správné doby...

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 20 Jan 2009, 00:31

On ani přístup fabriky není příliš prozíravý, když si první "sedmičku" (čtyřkolka valník) vůbec prodá, byť sběrateli...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa bazilisak » 20 Jan 2009, 16:54

Hynek napísal:On ani přístup fabriky není příliš prozíravý, když si první "sedmičku" (čtyřkolka valník) vůbec prodá, byť sběrateli...
Pokud se nemýlím, první pokud myslíš ty vercajkáře to nebyla. Ti koupili pozdější, první funkční vzorek skončil v bednách a putoval kamsi za moře.
Víc mě mrzí prodej komerčního návěsu s tahačem N52 ...... této soupravy je opravdu škoda .....

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 20 Jan 2009, 17:43

Nechci spekulovat, ale Alfavaria to auto taky dostala v bednách a po kusech. Výstavní soupravy je samozřejmě taky škoda, ostatně našlo by se toho asi víc. Třeba výše zmíněná druhá T162, která hnije už několik let bez hnutí v Kralupech, nebo třeba první Jamal, který teď Pašek prodává za nekřesťanský milion a také sklopka T815 8x6 - tu pro změnu prodává Parma...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa bazilisak » 20 Jan 2009, 19:05

Tak to nevím, že to dostali rozebrané, já myslel, že dostali tohle auto, protože tohle se taky prodalo.
Prílohy
P9010066zm.JPG

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 20 Jan 2009, 22:00

Z ověřeného zdroje (Ty víš od koho, napsat to nemůžu) mám, že Alfavaria má právě ten funkční vzorek a prý si ho odváželi rozebraný na několikrát. Ten člověk se snažil, aby to auto zůstalo pro toto zamýšlené muzeum, ale napovedlo se. Mám na p.Kupského (majitel Alfavarie) telefon, můžu mu zkusit zavolat...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa ondrej » 20 Jan 2009, 22:06

Kontráš napísal:ta kabina je v podstatě první exponát v hale zamýšleného budoucího muzea Tatry...
Myslel som, že Tatra už múzeum má.. aké zamýšľané múzeum!? Počujem o tom prvý krát.
A okrem toho - Tatra je asi v situácii, kedy potrebuje hlavne predávať, aby mohla existovať...

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Kontráš » 20 Jan 2009, 22:33

Ano Ondreji, dívám se na to podobně a proto jsem psal že se to řeší v poněkud nevhodné době. V každém případě je tady skupina lidí, která momentální prostory muzea považuje za již nevyhovující. O tom si myslím své, je to postup typický pro tyto zeměpisné šířky. určitou roli v tom asi bude hrát i to, že sbírka patří Tatře (jestli se nepletu), zatímco barák nikoliv. Jediné pozitivum spatřuju v tom, že ono nové muzeum by nemělo být tak statické. Myslím ale, že to je v tuhle chvíli víceméně výkřik do tmy, už jen pro to, že zadávací podmínky soutěže kterou k tomu účelu Tatra vypsala jsou dle mého názoru mimo rozsah logiky, dobrých mravů a patrně i v rozporu s pravidly České komory architektů.

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 20 Jan 2009, 22:43

S novým muzeem šlo zejména o to, že do stávajícího se už nic nevejde a i to, co tam je (co se náklaďáků týká) se nedá vůbec vyfotit a obejít, jak je to nahňácané. A hlavně se to nezačalo řešit teď v ekonomické krizi, ale před nějakým časem, kdy to vypadalo, že budou pro Tatru lepší časy...

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Kontráš » 21 Jan 2009, 08:34

ano ta myšlenka zřejmě nevznikla minulý týden, ale myslím že je vhodný čas na zvážení pozastavení takových aktivit. Jak psal Ondrej, Tatra by měla mít momentálně hlavně výrobní a související priority. Jinak se taky může stát, že nebude muzeum z jedné haly, ale celý areál se změní v takzvané muzeum "posledního dne".

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 21 Jan 2009, 13:21

Kontráš: Pokud vím, tato myšlenka už teď vůbec není aktuální, byla odložena už někdy na podzim... Samozřejmě je teď podstatnější udržet odbyt...

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Kontráš » 21 Jan 2009, 15:21

Hynek: pokud vím Tatra na to vyhlásila soutěž, kolega byl minulý týden převzít zadání, ta vložená fotka kabiny je z aktuální prohlídky haly k soutěži....

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T157, T815 geneze designu budky

Príspevok od užívateľa Hynek » 23 Jan 2009, 00:24

Kontráš: Aha, evidentně se něco změnilo... Tak teď už nechápu vůbec nic. To opravdu nemuseli prodávat výstavní soupravu ani prototyp sedmičky, když počítají s takovouhle halou :(

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní