...jako Tatraplán

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !

Užívateľov profilový obrázok
Jirka Pollak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 140
Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
Kontaktovať užívateľa:

...jako Tatraplán

Príspevok od užívateľa Jirka Pollak » 30 Mar 2006, 10:20

:wink: :wink:
Prílohy
xy-plán.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 10:27

co je to :shock: ?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 30 Mar 2006, 11:09

Vrchol hnusu...... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 30 Mar 2006, 11:11

:shock:

Užívateľov profilový obrázok
Jirka Pollak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 140
Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jirka Pollak » 30 Mar 2006, 11:48

ročník 1935

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Mar 2006, 11:55

nepoznáte "slávny" aerodynamický prototyp Škoda (vyrobené údajne 2ks), o ktorom výrobca hlásal, že prekonáva Tatru 77 !?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 12:06


Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 30 Mar 2006, 12:09

To sa ale už opičili s tou plutvou, ne?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 12:13

Sedo: myslim, ze ploutev byla soucasti Jarayovych aerodynamickych navrhu:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1245

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Mar 2006, 12:16

auto je konštrukčne aj tvarovo iste zaujímavé, ale znova sa mi potvrdzuje, ako T77 v tej dobe predbehla dobu, aj konkurenciu...
zatiaľ čo tatrovky sa mohli chváliť vyváženými proporciami, ešte aj dnes lahodiacimi oku, o ostatných konkurenčných "aerodynamických" strojoch to povedať nemožno... :?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 12:20

ondrej: mam stejny nazor... T77 povazuju za skutecne prakticky pouzitelnou.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Mar 2006, 13:02

A co je na tom prosím nevyváženého? Vypadá to podobně nafoukle jako T87. Tedy v tomto případě snad Škoda předběhla Tatru, že vyrobila něco tak nabobtnalého, co se Tatře podaří až za nějaký čas.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 13:05

AT: mne se nelibi provedeni oken a zadni partie.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 30 Mar 2006, 13:51

Mě se ta škodovka taky líbí víc než 77.Jediné co se mi na ní nelíbí je její délka - 4,5 m... Znám ten obrázek už více než 2 roky.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 30 Mar 2006, 13:53

A opičení myslím nemůže být ani řeč,protože ta Škoda je tuší rok 1933....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Mar 2006, 14:24

Ambiciózní tajemníček napísal:A co je na tom prosím nevyváženého? Vypadá to podobně nafoukle jako T87. Tedy v tomto případě snad Škoda předběhla Tatru, že vyrobila něco tak nabobtnalého, co se Tatře podaří až za nějaký čas.
vzhľad je samozrejme veľmi subjektívny,
z mojho pohľadu toto auto vyzerá nevyvýžene preto, lebo zadná časť sa vo svojom hornom obryse nadmerne znižuje, zatiaľ čo spodný obrys kopíruje rovinu cesty. Toto spôsobuje, že horná časť karosérie už vzadu musí ísť veľmi nízko a z profilu to na mňa potom pôsobí nevyvážene, čo je ešte zvýraznené pomerne veľkým rázvorom so zadnou nápravou posunutou vzad a čudným rebrovaným krytom pred zadnými kolesami. Aj náznak plutvičky tu potom pôsobí dosť komicky a nestačí na optické vylepšenie profilu vozidla.
Rovnako uhol mriežky na prednom blatníku spôsobuje, že auto odzadu trocha pripomína známu siluetu delfína pri skoku nad hladinou, čo sa mi síce u delfínov páči, u áut už ale menej...
Jarayov patent hovorí, že karoséria má byť v spodnej časti tvorená profilom leteckého krídla, a v hornej kvapkovitým tvarom kabíny. Neviem, ži niektoré letecké krídla majú takýto profil, väčšinou sa smerom dozadu tiež dvíhajú hore, aj keď kvôli vztlaku je profil nesymetrický.
Ďalšiu nevyváženosť vidím v riešení čelného skla - kapsa nad ním pôsobí hodne antiaerodynamicky.
Spredu vyzerá auto trocha moc úzho, čo zvýrazňuje aj pomerne veľká šírka strechy.
Vystupujúcu strednú časť kapoty narušujúcu tiež profil vozidla tu rozoberať nechcem.

Nebol by som rád, ak by niekto tieto moje riadky chápal tak, že na toto auto mám jednoznačne negatívny názor. Iba som sa pokúsil zodpovedať Rišanovu otázku, v čom je pre mňa toto auto tvarovo nevyvážené. Žiaľ, o tomto prototype sa zachovalo pomene málo údajov, takže na jeho hodnotenie z technického hľadiska si netrúfam, rozhodne je to však zaujímavé auto a škoda, že sa nedochovalo...

Užívateľov profilový obrázok
Jirka Pollak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 140
Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jirka Pollak » 30 Mar 2006, 14:50

Škoda se jmenuje Š Typ 935, ročník 1935

1. ploutev navrhl Paul Jaray v r. 1922 i když na závodních autech a torpedech byly "nevědecké" ploutve už dřív.
(Vědecká funkce ploutve je známa)

Poslední ploutev (zatím) byla použita na Maybach Coupé, tento rok.

1. seriové aerodynamické auto s motorem vzadu dal v Říši do produkce v r. 1931 ! Gustav Ganz: Volkswagen Standart a sklidil za to zatčení, zákaz používat jméno a zastavení produkce, abych měl F. Porsche více času na Hitlerovu zakázku...(více čtěte v příštím Motor Journalu)
_________________

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 15:10


Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 30 Mar 2006, 16:31

Údajně měla nádrž na palivo v centrální nosné rouře a jiné technické zajímavosti :?:

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 30 Mar 2006, 16:35

Vývojový stupeň aerodynamického automobilu Škoda z roku 1932:
Prílohy
1932.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných