Elektrocentrála (603)

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Máj 2010, 18:03

Jo dělají se oleje na velký proběhy km, protože nikdo nemá tahač, aby mu stál na dvoře nebo v servisu a oleje v nich nejsou čistě minerální a už zdaleka ne M6... (navíc jak sem psal ty motory vrčí den co den).
Převodový oleje je zase něco jinýho, nejsou do nich zanášeny částice paliv a zbytků po hoření ze spalovacího prostoru, takže nejsou znečišťovány. Převodovky se dělají i uzavřené (bez odvětrání), takže tam je hygroskopičnost oleje minimalizována a garantována kvalita oleje po celou životnost převodovky.
Ale olej v motoru, kterej nerpacuje pravidelně (párkrát za rok) a nemá vzduchotěsnej prostor olejový vany, postě tu vlhkost natahne... Ze startů do něj může proniknout benzín, ten rozpustí úsady a spolu s vlhkostí se v oleji udělají kaly. Tomu nezabráníš. A jednou za čas vyměnit 4 - 6 litrů oleje... To je jako bys napsal, že si v kačeně od koupi ještě neměnil olej, protože podle garance výrobce oleje si s ní nenajel 15000 km. Navíc tyhle 50 let starý motory nemají na dnešní oleje "střeva" a olej M6AD zase neobsahuje aditiva Tebou zmiňovaných olejů. Ale to už sme daleko od původního tématu.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 16 Máj 2010, 20:30

No dík za poučení , pravdu máš hlavně v tom, že na kačeně jsem oleje ještě neměnil ....
Jinak víš aspon kolik % vody a paliva může v motorovém oleji být ? Dovolená hranice ??

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Máj 2010, 21:08

Já do auta oleje nalil po koupi, a v motoru sem měnil jednou za tu černotu co tam byla. :wink:
Nevim přesně jaký jsou dovolený obsahy vody a paliv v oleji, ale v případě potřeby mi nečiní sebemenší problémy si to dohledat.

kondec
Diskusný nováčik
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06 Okt 2010, 15:35
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa kondec » 06 Okt 2010, 16:03

Vidím, že jsou zde někteří zkušení uživatelé elektrocentrály EC-30kVA - teda doufám, že máme opravdu tento typ. Po několika letech, kdy ji fyzicky vlastníme došlo letos k pokynu zprovoznit. Trochu brblat jsme ji nechali již na jaře, ale po pravdě mám obavy z toho, zda vydrží. Co jsem zde četl, tak náš typ by měl točit 3.000 otáček. Nemáte někdo zkušenost, zda vydrží v takovém zápřahu několik hodin, v případě potřeby i 1 - 2 dní. Budeme ji mít jako záložní zdroj pro důležité pracoviště, ale nevím, zda nejsou potřebné nějaké přestávky.
Měl bych ještě jednu otázku, zkoušel někdo odstranit konstrukci kolem centrály? Uvažujeme o tom, že ji položíme na jiný podvozek, připojitelný za dodávku, ale máme k dispozici vozík s nosností 750 kg, zatím co centrála má 900 kg. Přemýšlel jsem, že při odstranění horní části konstrukce by hodně zchudla a přes vozík by jsme udělali lehkou lamínatovou bednu. Nevím ale, zda není konstrukce nutná kvůli tuhosti.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 07 Okt 2010, 20:22

blahopřeji k EC ... Elektrocentrála JE určena i k nepřetržitému provozu , není na ní kromě spotřeby motorového oleje a paliva jiná část , která by ji omezovala v provozu . Konstrukci kolem centrály - horní kryt nemá význam demontovat , jelikož není natolik těžká , aby mělo význam ji nahradit něčím jiným lehčím, to Váš problém s váhou nevyřeší . Navíc horní kryt s dveřmi je důležitý pro jeji chlazení , odděluje teplý vzduch od nasávaného .....

Užívateľov profilový obrázok
míla 81
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL
Bydlisko: Vysočina
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa míla 81 » 07 Okt 2010, 21:16

Když jsme měli na vojně (u PS) bojový poplach, kdy jsme museli zajistit obrannou linii státní hranice, měli jsme jako ženisté ( družstvo EC ) zajistit osvětlení štábu. Tyto centrály, jak 15kW i 30kw pracovaly po celou dobu, tzn. někdy celý týden. Nepamatuji si, že by za celou dobu mé vojenské služby některá EC odešla.....a že těch výjezdů bylo. Hlavně v roce 1981, kdy se to začlo hýbat v Polsku a my jsme měli MBO.
A s tím krytem je to opravdu tak, jak píše Bazilišák, nesundával bych ho!!

kondec
Diskusný nováčik
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06 Okt 2010, 15:35
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa kondec » 01 Nov 2010, 08:22

Děkuji za super zprávy ohledně provozu. Naše centrála má podle počítadla navrčeno pouze několik hodin (teď je tam asi 35), celou dobu někde ležela jako úloženka. Nyní v podstatě řešíme pouze zásuvky na 400V (nevíte, kde by se daly koupit samci pro výrobu adaptéru?) a podvozek. Původní idea byla taková, že na místo původního krytu vyrobíme nový, laminátový, který by měl stejné vlastnosti jako starý, ale byl by přizpůsoben rozměrům vozíku, na který budeme centrálu dávat a měl by dostatek odkládacích prostor pro kabely.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 01 Nov 2010, 20:51

Tak tu zástrčku, to je problém sehnat . Sháněl jsem ji, všude ve voj. výprodejích mi řekli, že je házeli do hliníku, nakonec jsem ji získal od známého, který ji sehnal snad na burze. Ale máme ji na startovacím vozíku v práci, ale v obrácené podobě , ale zrovna dnes na to došla řeč , že to by u nás pan Elektrikář nechtěl , protože kov a 380 V nejdou moc do sebe, že už ho to "posmýkalo" jak vypadla fáze a dotkla se vevnitř toho hliníkového obalu ....

Tohle bych docela i rád viděl na klasickou 32A zásuvku ... plastovou . Už jsem si ji taky koupil ale díky neschopnosti ji nevyměnil .....

Jinak v sobotu jsem si provětral svoji centrálu, (2hod provozu ) chystal jsem ji na zimní provoz - kdyby v zimě popadaly dráty, at můžu fungovat aniž bych měl zapnuté nouzové osvětlení ...

kondec
Diskusný nováčik
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06 Okt 2010, 15:35
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa kondec » 01 Dec 2010, 23:25

Tak zviklat s demontáží bedny jsem se nenechal, i když si ji zatím na nějaký čas nechám ve skladu. Mám ale celkem hoňku vymyslet všechno tak, aby to správně fungovalo, především ohřev při startu a dostatečné chlazení za letního provozu. Jak bude vše hotovo, přidám nějaké obrázky.
Mám ale několik dotazů, určitě mi bude někdo z Vás schopen alespoň částečně poradit.
1) Dá se sehnat (v kopii) nějaký větší návod k obsluze / údržbě, než je ten na dvířkách?
2) Můj předchůdce (který s 603 cosi najezdil) mi radil, abych si pro strýčka příhodu sehnal olejové chladiče, cívku a benzínovou pumpu. Nevíte, kde se dají náhradní díly sehnat. A jsou třeba tyto věci stejné s klasickou 603? Připadá mi, že motor určený pro auta měl benzinovou pumpu na opačné straně bloku motoru (pouze podle obrázků).
3) Při delším používání, co potřebuje měnit, kazí se apd.? Naše centrála má stále 15,3 hodin, takže kromě věku je vlastně úplně nová (dlouho jako uloženka).

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 23 Feb 2012, 18:51

Konecne sa po pracovnej sezone dockala moja celtrala aspon nejakej starostlivosti a konkretne kompletny repas karburatora (na fotkach je vidno rozdiel pred a po).
Prílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Maxono » 23 Feb 2012, 21:59

Pekné, to si robil sám?

Užívateľov profilový obrázok
skrobik613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 11 Júl 2008, 07:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613, Tatra 603, tatra 600,
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa skrobik613 » 24 Feb 2012, 09:29

Pěkné, čím si to čistil?
díky za info.

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 24 Feb 2012, 09:58

Ja som ten karbec necistil, nechal som to radsej na odbornikov (Retroservis v Presove).

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 24 Feb 2012, 17:53

Když sám -stačí koupit 2l octa a rozebrat do šroubku a uvařit jako nudle v tom octu a je to to samé...
no -co stolí ocet nevím... :)

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 503
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Feb 2012, 19:06

Když je to takto kvalitně vyčištěné, tak to vypadá dobře ,ale nesměl by se tam následně dávat benzin nebo spíš ten bordel co se zde prodáva ,aby to tak zůstalo. :lol:
Ale zajímalo by mě ,jak tyto firmy řeší především hlavní problém s opotřebovanou hřídelkou klapky karburátorů , respektive s jejím uložením.

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 24 Feb 2012, 19:08

No to by mně taky zajímalo ....nedávají tam třeba nějakou mosaz či jinou vložku??

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 503
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Feb 2012, 19:16

Já jsem tohle již dělal na Zenithu. Jen by mě zajímalo jestli to jde i na těchto karburátorech.Zatím jsem neměl čas vykuchat nějaký starý karbec ze 603, jestli tomu nebude nic bránit.
Hřídelka je vydřená a uložení rovněž, takže se udělá silnější hřídelka a k tomu průměru se vystruží i uložení.

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa joseph » 26 Feb 2012, 19:13

Nebolo škoda eur dávať ich do opravy karburátora na elektrocentrálu?Veď nový,nepoužitý sa dá obstarať za 10-15e

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 27 Feb 2012, 18:52

Novy, nepouzity sa mi nepodarilo zohnat (asi som hladal na nespravnych miestach), tak som to vyriesil repasom, ale ak by si vedel o nejakych novych mal by som zaujem do buducna (2-3 ks).
Keby som to mal riesit z pohladu penazi, tak tu centralu nebudem ani pouzivat kvoli jej spotrebe, resp. ani by som ju nekupoval. Na druhej strane uz mi niekolkokrat usetrila kopec namahy (casu a tym padom aj penazi) kedze na mieste kde ju mam zatial nemam elektricku pripojku a mne aj pocuvanie osemvalca "pohladi dusu" tak spojim prijemne s uzitocnym. Urcite by som bol radsej keby som mal novy karbec za 10-15 evri, ale vlasi si kvoli tomu trhat nebudem.
Ked to zhrniem, tak ano bola skoda davat tolke eura za opravu, ale neriesim to, z biedy ma tych "par" eur nevytrhne a spavat budem kludne aj tak. :D

peto
Diskutujúci
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 21 Máj 2009, 20:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603-2 r.v.1968 čaká na renováciu
Tatra 603-3 r.v.1974 čaká na renováciu
Tatra 613/2 prerobená na 3 v prevádzke
Tatra 613/4 r.v. 1992 započatá renovácia
Tatra 613/3 r.v. záchranný systém slovakia
Tatra 613/4 r.v. 1992 nekompletná s dokladmi
Bydlisko: SI
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa peto » 29 Feb 2012, 23:33

Zdravím ťa jeden karburátor vraj nový je na aukro.cz

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný