Strana 3 z 5

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 30 Jan 2010, 19:36
od užívateľa Luboš
To zajisté, ale jinak je koukám pořád citelně výhodnější ČEZ než Tatra... :mrgreen:

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 03 Máj 2010, 13:18
od užívateľa tatrovecka
Viete niekto aky akumulator sa daval k tej 15 kVA elektrocentrale, kolko Ah? Vdaka.

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 03 Máj 2010, 16:39
od užívateľa bazilisak
Ano , víme , byl to akumulátor 12V 82 Ah . Já tam měl 90Ah , a ted tam mám 44 Ah ze škodofky a celkem to stačí .

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 03 Máj 2010, 17:05
od užívateľa tatrovecka
Hned si mi odpovedal aj na dalsiu otazku :), mne 44 Ah nestacila, ale tam asi teda chyba nebude, takze bud kable, alebo je chybne zapojenie :?.

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 03 Máj 2010, 18:37
od užívateľa bazilisak
Tak to je divný ... Ta moje 44 ka je ze zrušené škodofky , je tak 70% stav a poradila si s tím celkem dobře ....
Může být na vině startér, třeba má velký odběr .... Pohasínaly moc kontrolky a nechtělo to točit ?

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 04 Máj 2010, 20:00
od užívateľa tatrovecka
Nejaky "dobrak" mi pocvikal a vytrhal kable na paneli, takze kontrolky a spustac su mimo. Pozriem sa este poriadne na celu elektroinstalaciu a skusim aj silnejsi akumulator. Starter netocil vobec, iba "cvakal".

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 08 Máj 2010, 20:45
od užívateľa tatrovecka
Tak a mame za sebou skusku funkcnosti http://yfrog.com/evcentrala2z.
A hned aj prvu pracovnu polhodinku http://yfrog.com/86centralaz.

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 08 Máj 2010, 21:20
od užívateľa Jerry
Ještě bych se zaměřil na motor, neběží na všech 8 a nebo je něco v karburátoru, je to poznat podle měřáku frekvence, jak skáče nahoru a dolu. Ten regulátor by měl udržet motor na 1500 ot aby byla frekvence 50 + - 1Hz.
Ať Ti centrála dlouho slouží k plnej spokojenosti. :wink:

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 09 Máj 2010, 11:08
od užívateľa bazilisak
Jo , a to jsem zezačátku nevěděl , má se startovat bez plynu , páčka na regulátoru posunuta dopředu , a před chcípnutím na chvíli taky přepnout na volnoběh. A mít vypnutou automat . regulaci, a až po ustálení otáček přepínat křižíka z ruční na automatickou , předchází se tím napětovým špičkám, které se křižík snaží omezit a prý mu to vadí. Takže , studený motor - sytič , bez plynu , po vrácení sytiče dát automatické otáčky , a potom přepnout na automat regulaci , při startu teplého motoru bez sytiče na volnoběh , potom dát automat otáčky . Jinak pokud ten motor houpe, kolísají otáčky , je možné seřídit jehlu v automat regulátoru otáček , a taky bych doporučil očistit kroužky + uhlíky na generátoru , jsou sice zdvojené, ale mě to dělalo problémy , nebylo to ani tak zoxidované, jako mastné ...

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 10 Máj 2010, 20:15
od užívateľa tatrovecka
Jerry napísal:Ještě bych se zaměřil na motor, neběží na všech 8 a nebo je něco v karburátoru, je to poznat podle měřáku frekvence, jak skáče nahoru a dolu. Ten regulátor by měl udržet motor na 1500 ot aby byla frekvence 50 + - 1Hz.
Ať Ti centrála dlouho slouží k plnej spokojenosti. :wink:
Vdaka, s tym motorom mas uplnu pravdu, nejde na vsetky valce, cela prava strana je nejaka "leniva", urcite nejde 1. a 4. valec, 3. sa mi tiez nezda. Karburator bude potrebovat tiez minimalne pretesnit, nejake kvapky benzinu sa objavuju, vidno aj na fotke. Postupne sa budem snazit chyby odstranovat, cela elektrocentrala potrebuje po 40 rokoch konecne aj nejaku udrzbu, ktorej sa prave teraz docka a snad bude potom sluzit dalsie desatrocia. A hlavne ju zapojim a dam do povodneho stavu.

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 10 Máj 2010, 20:49
od užívateľa tatrovecka
bazilisak napísal:Jo , a to jsem zezačátku nevěděl , má se startovat bez plynu , páčka na regulátoru posunuta dopředu , a před chcípnutím na chvíli taky přepnout na volnoběh. A mít vypnutou automat . regulaci, a až po ustálení otáček přepínat křižíka z ruční na automatickou , předchází se tím napětovým špičkám, které se křižík snaží omezit a prý mu to vadí. Takže , studený motor - sytič , bez plynu , po vrácení sytiče dát automatické otáčky , a potom přepnout na automat regulaci , při startu teplého motoru bez sytiče na volnoběh , potom dát automat otáčky . Jinak pokud ten motor houpe, kolísají otáčky , je možné seřídit jehlu v automat regulátoru otáček , a taky bych doporučil očistit kroužky + uhlíky na generátoru , jsou sice zdvojené, ale mě to dělalo problémy , nebylo to ani tak zoxidované, jako mastné ...
Skusal som ju startovat aj s plynom, aj bez, aj so syticom, tiez som nevedel ako spravne startovat, nemam ziadny manual, ani na udrzbu, tak dakujem za rady a budem vdacny aj za kazde dalsie postrehy a skusenosti.
Hned na zaciatok by som si potreboval nieco ujasnit:
1. ako uvediem motor do chodu na volnobeh? :oops:
2. packa na regulatore z polohy "vpredu" mi hned po nastartovani sama skoci do polohy "vzadu" - automaticka regulacia, kde moze byt chyba?
3. chcem vymenit olej, ale neviem ci som objavil spravny vypustaci otvor, vid. fotka, uvazujem nad mineralnym olejom SAE 10W40 Valvoline, moze byt? pripadne aky by bolo najvhodnejsie pouzit?
Vdaka

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 10 Máj 2010, 21:32
od užívateľa tatrovecka
Nenasiel som ziadne fotky na nete a ani za "toho tam hore" neviem na co sluzil otvor v strede strechy, vid. fotka 1, predpokladam ze to asi bude dalsi zasah kutila.
A este by som poprosil nejake fotky ukoncenia vyfukoveho potrubia (fotka 2 - moj stav :(), aj s rozmermi, aby som mohol vyrobit nahradu.

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 10 Máj 2010, 21:33
od užívateľa Jerry
Vypoušťák si objevil správnej. Ale olej bych tam moc neřešil a lil tam M6 a pokud je někde na motoru, nebo okolo, uvedeno AD tak M6AD. Ten olej je levnej a pro motor to nej, co může být. Cokoli lepšího je pro takovej motor spíš naobtíž, a navíc ten či onen je dobrý co rok (max. 2 vyměnit), nehledě na proběh motoru.

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 11 Máj 2010, 21:23
od užívateľa PAVEL64
Ještě při výměně oleje vypustit odkalovací šroubek u lamelového čističe oleje...taková ta řehtačka, kterou se před použitím centrály musí párkrát zařehtat...anebo ho vyndat celý a vymýt tu dutinu i filtr...
a je to fakt--startovat bez plynu a jen napumpovat benzínovou pumpou palivo a sytič celý vytáhnout :wink:

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 13 Máj 2010, 16:19
od užívateľa PAVEL64

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 13 Máj 2010, 22:02
od užívateľa tatrovecka
Pekna "ulozenka", kolko ma nabehanych motohodin? Moja sice nevyzera oku lahodiace, ale ma za sebou "iba" 268,7. 268 u predchadzajucich majitelov, posledny majitel ju vobec nepouzival a vravel, ze predtym sluzila potapacskemu klubu.
Som si vsimol, ze mi chyba ten "lievik" medzi nadrzou a motorom, na co sluzi?

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 16 Máj 2010, 09:42
od užívateľa PAVEL64
Zdravím, to není "lievik" ale zapomenutý reflektor trošku větší než ten, co svítí v ukázce....je bez kabelu.. :P jen tam tak leží...ale nepatří tam "nič"...

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 16 Máj 2010, 13:27
od užívateľa bazilisak
Jerry napísal: Ten olej je levnej a pro motor to nej, co může být. Cokoli lepšího je pro takovej motor spíš naobtíž, a navíc ten či onen je dobrý co rok (max. 2 vyměnit), nehledě na proběh motoru.
By mě zajímalo, co Tě k tomu vede , měnit po 2 letech olej, když se mu během toho času nic nestane ???
Jestli Tě neinspirovaly příručky dnešních vozidel , např olej, najeto 3000 km ale rok starý - vyměnit ??? :evil:

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 16 Máj 2010, 13:47
od užívateľa Jerry
Ne nemam to z příruček, ale ze zkušenosti. Jak je olej na vzduchu, tak do sebe tahne vlhkost, když motor občas běží a olej se prohřeje, tak se z něj ta voda odpaří. Kdežto u motoru kerej stojí, nemá jak. Proto sem to myslel s tou výměnou co dva roky. Jasně, že ho tam můžeš nechat i 10 let (motor bez provozu), ale pak nechtěj vědět co z toho bude, ale olej už zdaleka ne...

Re: Elektrocentrála (603)

Napísané: 16 Máj 2010, 15:22
od užívateľa bazilisak
Jerry napísal:Ne nemam to z příruček, ale ze zkušenosti. ale pak nechtěj vědět co z toho bude, ale olej už zdaleka ne...
:shock: :shock: :shock: No , víš , kolem olejů té paniky je docela dost. U nás je laboratoř ( to k vývoji prostě patří) no, a dost často tam nosím vzorky prototypových agregátů , a je tam samozřejmě vzdělaná paní a má taky moře zkušeností a vybavení v desítkách milionů korun. No , a když se kolikrát na něco ptám, divím se , jak to vlastně je ... a kdyby se v autech neměnil olej, bylo by to pro všechny olejářské a servisní firmy katastrofa.
Víš , možná , už jsi slyšel o náplni převodovky na celou životnost auta , nebo v dállkovém tahači nápln na 300 000 km .....

A pokud ne , zdá se Ti dva roky v sem tam provozu moc ....