Elektrocentrála (603)

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Jan 2010, 19:36

To zajisté, ale jinak je koukám pořád citelně výhodnější ČEZ než Tatra... :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 03 Máj 2010, 13:18

Viete niekto aky akumulator sa daval k tej 15 kVA elektrocentrale, kolko Ah? Vdaka.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Máj 2010, 16:39

Ano , víme , byl to akumulátor 12V 82 Ah . Já tam měl 90Ah , a ted tam mám 44 Ah ze škodofky a celkem to stačí .

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 03 Máj 2010, 17:05

Hned si mi odpovedal aj na dalsiu otazku :), mne 44 Ah nestacila, ale tam asi teda chyba nebude, takze bud kable, alebo je chybne zapojenie :?.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Máj 2010, 18:37

Tak to je divný ... Ta moje 44 ka je ze zrušené škodofky , je tak 70% stav a poradila si s tím celkem dobře ....
Může být na vině startér, třeba má velký odběr .... Pohasínaly moc kontrolky a nechtělo to točit ?

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 04 Máj 2010, 20:00

Nejaky "dobrak" mi pocvikal a vytrhal kable na paneli, takze kontrolky a spustac su mimo. Pozriem sa este poriadne na celu elektroinstalaciu a skusim aj silnejsi akumulator. Starter netocil vobec, iba "cvakal".

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 08 Máj 2010, 20:45

Tak a mame za sebou skusku funkcnosti http://yfrog.com/evcentrala2z.
A hned aj prvu pracovnu polhodinku http://yfrog.com/86centralaz.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Máj 2010, 21:20

Ještě bych se zaměřil na motor, neběží na všech 8 a nebo je něco v karburátoru, je to poznat podle měřáku frekvence, jak skáče nahoru a dolu. Ten regulátor by měl udržet motor na 1500 ot aby byla frekvence 50 + - 1Hz.
Ať Ti centrála dlouho slouží k plnej spokojenosti. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 09 Máj 2010, 11:08

Jo , a to jsem zezačátku nevěděl , má se startovat bez plynu , páčka na regulátoru posunuta dopředu , a před chcípnutím na chvíli taky přepnout na volnoběh. A mít vypnutou automat . regulaci, a až po ustálení otáček přepínat křižíka z ruční na automatickou , předchází se tím napětovým špičkám, které se křižík snaží omezit a prý mu to vadí. Takže , studený motor - sytič , bez plynu , po vrácení sytiče dát automatické otáčky , a potom přepnout na automat regulaci , při startu teplého motoru bez sytiče na volnoběh , potom dát automat otáčky . Jinak pokud ten motor houpe, kolísají otáčky , je možné seřídit jehlu v automat regulátoru otáček , a taky bych doporučil očistit kroužky + uhlíky na generátoru , jsou sice zdvojené, ale mě to dělalo problémy , nebylo to ani tak zoxidované, jako mastné ...

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 10 Máj 2010, 20:15

Jerry napísal:Ještě bych se zaměřil na motor, neběží na všech 8 a nebo je něco v karburátoru, je to poznat podle měřáku frekvence, jak skáče nahoru a dolu. Ten regulátor by měl udržet motor na 1500 ot aby byla frekvence 50 + - 1Hz.
Ať Ti centrála dlouho slouží k plnej spokojenosti. :wink:
Vdaka, s tym motorom mas uplnu pravdu, nejde na vsetky valce, cela prava strana je nejaka "leniva", urcite nejde 1. a 4. valec, 3. sa mi tiez nezda. Karburator bude potrebovat tiez minimalne pretesnit, nejake kvapky benzinu sa objavuju, vidno aj na fotke. Postupne sa budem snazit chyby odstranovat, cela elektrocentrala potrebuje po 40 rokoch konecne aj nejaku udrzbu, ktorej sa prave teraz docka a snad bude potom sluzit dalsie desatrocia. A hlavne ju zapojim a dam do povodneho stavu.
Prílohy
CIMG8964.jpg

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 10 Máj 2010, 20:49

bazilisak napísal:Jo , a to jsem zezačátku nevěděl , má se startovat bez plynu , páčka na regulátoru posunuta dopředu , a před chcípnutím na chvíli taky přepnout na volnoběh. A mít vypnutou automat . regulaci, a až po ustálení otáček přepínat křižíka z ruční na automatickou , předchází se tím napětovým špičkám, které se křižík snaží omezit a prý mu to vadí. Takže , studený motor - sytič , bez plynu , po vrácení sytiče dát automatické otáčky , a potom přepnout na automat regulaci , při startu teplého motoru bez sytiče na volnoběh , potom dát automat otáčky . Jinak pokud ten motor houpe, kolísají otáčky , je možné seřídit jehlu v automat regulátoru otáček , a taky bych doporučil očistit kroužky + uhlíky na generátoru , jsou sice zdvojené, ale mě to dělalo problémy , nebylo to ani tak zoxidované, jako mastné ...
Skusal som ju startovat aj s plynom, aj bez, aj so syticom, tiez som nevedel ako spravne startovat, nemam ziadny manual, ani na udrzbu, tak dakujem za rady a budem vdacny aj za kazde dalsie postrehy a skusenosti.
Hned na zaciatok by som si potreboval nieco ujasnit:
1. ako uvediem motor do chodu na volnobeh? :oops:
2. packa na regulatore z polohy "vpredu" mi hned po nastartovani sama skoci do polohy "vzadu" - automaticka regulacia, kde moze byt chyba?
3. chcem vymenit olej, ale neviem ci som objavil spravny vypustaci otvor, vid. fotka, uvazujem nad mineralnym olejom SAE 10W40 Valvoline, moze byt? pripadne aky by bolo najvhodnejsie pouzit?
Vdaka
Prílohy
1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 10 Máj 2010, 21:32

Nenasiel som ziadne fotky na nete a ani za "toho tam hore" neviem na co sluzil otvor v strede strechy, vid. fotka 1, predpokladam ze to asi bude dalsi zasah kutila.
A este by som poprosil nejake fotky ukoncenia vyfukoveho potrubia (fotka 2 - moj stav :(), aj s rozmermi, aby som mohol vyrobit nahradu.
Prílohy
1.jpg
2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Máj 2010, 21:33

Vypoušťák si objevil správnej. Ale olej bych tam moc neřešil a lil tam M6 a pokud je někde na motoru, nebo okolo, uvedeno AD tak M6AD. Ten olej je levnej a pro motor to nej, co může být. Cokoli lepšího je pro takovej motor spíš naobtíž, a navíc ten či onen je dobrý co rok (max. 2 vyměnit), nehledě na proběh motoru.

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 11 Máj 2010, 21:23

Ještě při výměně oleje vypustit odkalovací šroubek u lamelového čističe oleje...taková ta řehtačka, kterou se před použitím centrály musí párkrát zařehtat...anebo ho vyndat celý a vymýt tu dutinu i filtr...
a je to fakt--startovat bez plynu a jen napumpovat benzínovou pumpou palivo a sytič celý vytáhnout :wink:

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 13 Máj 2010, 16:19


Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 13 Máj 2010, 22:02

Pekna "ulozenka", kolko ma nabehanych motohodin? Moja sice nevyzera oku lahodiace, ale ma za sebou "iba" 268,7. 268 u predchadzajucich majitelov, posledny majitel ju vobec nepouzival a vravel, ze predtym sluzila potapacskemu klubu.
Som si vsimol, ze mi chyba ten "lievik" medzi nadrzou a motorom, na co sluzi?

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 16 Máj 2010, 09:42

Zdravím, to není "lievik" ale zapomenutý reflektor trošku větší než ten, co svítí v ukázce....je bez kabelu.. :P jen tam tak leží...ale nepatří tam "nič"...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 16 Máj 2010, 13:27

Jerry napísal: Ten olej je levnej a pro motor to nej, co může být. Cokoli lepšího je pro takovej motor spíš naobtíž, a navíc ten či onen je dobrý co rok (max. 2 vyměnit), nehledě na proběh motoru.
By mě zajímalo, co Tě k tomu vede , měnit po 2 letech olej, když se mu během toho času nic nestane ???
Jestli Tě neinspirovaly příručky dnešních vozidel , např olej, najeto 3000 km ale rok starý - vyměnit ??? :evil:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Máj 2010, 13:47

Ne nemam to z příruček, ale ze zkušenosti. Jak je olej na vzduchu, tak do sebe tahne vlhkost, když motor občas běží a olej se prohřeje, tak se z něj ta voda odpaří. Kdežto u motoru kerej stojí, nemá jak. Proto sem to myslel s tou výměnou co dva roky. Jasně, že ho tam můžeš nechat i 10 let (motor bez provozu), ale pak nechtěj vědět co z toho bude, ale olej už zdaleka ne...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektrocentrála (603)

Príspevok od užívateľa bazilisak » 16 Máj 2010, 15:22

Jerry napísal:Ne nemam to z příruček, ale ze zkušenosti. ale pak nechtěj vědět co z toho bude, ale olej už zdaleka ne...
:shock: :shock: :shock: No , víš , kolem olejů té paniky je docela dost. U nás je laboratoř ( to k vývoji prostě patří) no, a dost často tam nosím vzorky prototypových agregátů , a je tam samozřejmě vzdělaná paní a má taky moře zkušeností a vybavení v desítkách milionů korun. No , a když se kolikrát na něco ptám, divím se , jak to vlastně je ... a kdyby se v autech neměnil olej, bylo by to pro všechny olejářské a servisní firmy katastrofa.
Víš , možná , už jsi slyšel o náplni převodovky na celou životnost auta , nebo v dállkovém tahači nápln na 300 000 km .....

A pokud ne , zdá se Ti dva roky v sem tam provozu moc ....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných