Strana 1 z 1

prvý hliníkový motor...

Napísané: 01 Mar 2006, 13:11
od užívateľa kovoo
páni viete niekto, ktorá automobilka prvý krát začala používať seriové hliníkove bloky motorov??? :roll:
ja som niečo počul že škodofka, ale nejak tomu neverím :?

Napísané: 01 Mar 2006, 13:39
od užívateľa ondrej
Je rozdiel "hliníkový" motor (t.j. aj hlava), alebo len blok. Inak Škoda začala u 1000MB používať tenkostenné tlakové odliatky pre motorový blok aj skriňu prevodovky (a aj iné menšie) - v tej dobe používanie takejto technológie ešte vôbec nebolo bežné.
Al bloky sa ale používali už aj dávno predtým.

Napísané: 01 Mar 2006, 13:57
od užívateľa DRracer
uz Tatra 11 ma hlinikovy blok motoru

Napísané: 02 Mar 2006, 09:07
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
A šlo o blok nebo klikovou skříň?

Napísané: 02 Mar 2006, 12:48
od užívateľa kovoo
išlo o blok motora :idea:

Napísané: 02 Mar 2006, 13:37
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Jistě, vodou chlazené MBčko, tam byl hliníkový blok a kvůli tomu zavedla Škoda novou a moderní technologii. Ale já se ptal, jestli se dá u T-11 hovořit o "bloku", když šlo v podstatě jen o klikovou skříň a válce byly venku?

Napísané: 02 Mar 2006, 14:07
od užívateľa Luboš
Hliníkový blok má snad již i dřívější generace škodovek, né až embéčko... Ale první s tím nejpíš nebyli...

Napísané: 02 Mar 2006, 14:24
od užívateľa ondrej
Ambiciózní tajemníček napísal:Jistě, vodou chlazené MBčko, tam byl hliníkový blok a kvůli tomu zavedla Škoda novou a moderní technologii. Ale já se ptal, jestli se dá u T-11 hovořit o "bloku", když šlo v podstatě jen o klikovou skříň a válce byly venku?
U klasickej konštrukcie starších radových dlhozdvihových motorov býval niekedy oddelený motorový blok od kľukovej skrine - predovšetkým z technologických dôvodov. U modernejších konštrukcií už bola kľuková skriňa a blok motora integrovné do jedného celku, zvyčajne nazývaného iba motorový blok.
U vzduchom chladených motorov vlastne na kľukovú skriňu priamo nadväzujú motorové válce, takže aj u T11 by som sa skôr prikláňal k názvu kľuková skriňa. Myslím ale, že aj u vzduchom chladených motorov je v praxi viac zaužívaný pojem blok motora...
AT - zaujímavý postreh!

Napísané: 02 Mar 2006, 20:58
od užívateľa kovoo
páni dík... zas som o niečo múdrejší :wink:

Napísané: 03 Mar 2006, 18:40
od užívateľa sqad
možno teraz poviem úplnú blbosť, ale nemohol to byť wartburg?

Napísané: 03 Mar 2006, 21:44
od užívateľa Stevo
Cadillac mal hlinikovy blok uz v roku 1914 ci 15 na svojom L-engine, takze IFA urcite nebola prva...

Napísané: 03 Mar 2006, 23:48
od užívateľa Ignác Shustala
Prvej hlinikovy blok mel v hlave nejakejc herr mjnooo jak se jmenoval, no ale u nas v Co. se valiljc juz po emerikansku blok elektronovej - to je s toho vodvozeny - Silicium. Kterj herr je ten Tajemnycke, ten by uz davno u nas delal prirucnej slovnik anebo spitzel v zavodu takovejhlenc aktivni. Ja u Vas panove bude mi dobre, to jest vidnouc juz nynj

Napísané: 03 Mar 2006, 23:50
od užívateľa Stevo
"elektronovy" blok je zliatina horcika a hlinika, pouzivali sa masovo na chrobakoch a p911 napriklad. Zbytku nerozumiem :P

Napísané: 04 Mar 2006, 20:20
od užívateľa Zdicho
Slyšel jsem, že ve světě se spíše používala litina a že v Československu jsme v tomto ohledu byli dost popředu a používali jsme hliníkové slitiny. Říkal mi to kolega z Anglie, ale netvrdím, že je to objektivní tvrzení.

Když mi ve Würthu dávali do vačkové komory T613 závitové vložky, tak mi jejich zaměstnanec tvrdil, že je ten materiál docela bláto např. oproti materiálu bloků nových Škodovek. To by mohlo potvrzovat další tvrzení, že u motorů T613 s výkony nad 400 ks se kroutí blok.

Napísané: 06 Mar 2006, 09:26
od užívateľa ondrej
príčinu rozšírenia motorov s hliníkovými blokmi v Československu treba asi hľadať aj v prevládajúcej koncepcii vyrábaných automobilov - s motorom vzadu, kde je malá váha motora dôležitá kvôli jazdným vlastnostiam

Napísané: 06 Mar 2006, 12:52
od užívateľa Stevo
Presne ako Ondrej vravi. Plus tie ceskoslovenske megavykonne motory nielenze nepotrebovali nejak extra spevneny blok, ale 40 rokov im stacila trikrat ulozena kluka ;-)

Napísané: 06 Mar 2006, 12:55
od užívateľa radek
No Stevo díky tomu ušetřili za vibrační motorky v sedácích předních sedadel, aby šofér neusnul.

Napísané: 06 Mar 2006, 13:04
od užívateľa Stevo
Jo to je fakt... preto ani nekurili ze? Aby sa sofer nerozptyloval :twisted: