Tatra 603 v BB

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 19 Máj 2012, 20:53

A sme vo finále :mrgreen:

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa oldjan » 19 Máj 2012, 21:42

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co tatra, už jezdí tak jak má.

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 20 Máj 2012, 07:33

zatiľ nie :(
čakám na sviečky+nové fajky
našiel som tam zo tri v prdeli asi... dve dolámané a v jednej hrdzda
ale každá je omotaná páskou izolačnou neviete má to nejaký význam?
asi aby neklepkali o víko na motore :?:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa Jerry » 20 Máj 2012, 10:34

Spíš přes obal fajfky přeskakovala jiskra a pak nepálila svíčka, proto jsou fajfky omotaný. Na to jsem upozorňoval.

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 20 Máj 2012, 12:12

:idea:

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 23 Máj 2012, 16:44

Našiel som odtrhnutý nejaký káblik na pravej strane motora...
olej výmena filter vyčistený trošku maturácia ale nakoniec všetko v poriadku prebehlo
neviete čo to je za káblik resp. do čoho ide?
je na pravej strane motora niečo ako čidlo?
je nad tým malý blesk že elektrika :roll:
vo filtry vzduchovom neskutočný bordel a to nehovorím o olejovom
som somár že som sa vôbec na tom aute vozil
po koľko sa mení olej zhruba rátam tak 2000km alebo raz do roka čo som sa dočítal kade-tade
Prílohy
24052012260.jpg
24052012254.jpg

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 23 Máj 2012, 16:51

Do karburátora je prívod paliva kovovými trubkami + tie spojovacie duté šrouby : je tam fibrová podložka neviete nahodou ? :wink:
sviečky boli staré pal...
Prílohy
24052012232.jpg
24052012263.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa Jerry » 23 Máj 2012, 18:47

Ten kabel jde k palubovce pro červenou kontrolku bez znaku (tušim). Je to signalizace praskýho řemenu, po roztržení řemenu, nebo zastavení motoru přestane bejt pod plechama podtlak a membrána sepne kontakt. Kontrolka s bleskem je pro druhou stranu, je to kontrolka dobíjení, ale zastane i funkci prasklýho řemenu.

Na holendrech jsou podložky hliníkový, nebo vyžíhaná měď, fíbrový bych moc nepokoušel, jak motor tepelně pracuje, tak by to mohlo prolínat. Na 805 a i na 603 to chce holendry kontrolovat a popřípadě dotahovat. Pak jedině trubky říznout a udělat dilatační spoje hadičkou, už jsem to viděl a holendry se dotahovat nemusely.

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 23 Máj 2012, 19:46

Jen trochu upřesním. Podtlakové čidlo je zapojeno na žlutou kontrolku na přístrojovce a nápisem STOP.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa Jerry » 23 Máj 2012, 20:32

Luboši díky za upřesnění. Už jsem v 603 dloooouho neseděl tak mi to nějak vymizelo z paměti. Ale na T2-603 jsou dva druhy provedení kontrolek pod budíkama. Jedna má oranžový kontrolky blinkrů, žlutou (spíš do oranžova) stopku a zelený mazání. Druhá má blinkry zelený, červenou stopku a červený mazání. :wink: Možná tam bude ještě víc rozdílů.

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 25 Máj 2012, 16:53

Sviečky nové brisk, fajky nové, kábel nový, olej vymenený+filter vyčistený.
Iskra ide, bez problemov ma koplo :mrgreen:
vytiahol som sviečku a iskríí
neviete mi poradiť kde je asi problém ?
vzduchový filter som dal dole a ked pridám benzín strekne v obidvoch karburátoroch
môže to byť "prechlastané"?
iba točí,točí ...

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 26 Máj 2012, 12:10

Skúsim podla tohto a uvidíme :shock:
Prílohy
Snímka0248.jpg

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 29 Máj 2012, 17:07

Takže to nešlo a na sviečke som našiel olej...
otec hovorí že motor v pr..li,
neviete mi poradiť?
rozmýšlam o vymontovaní motora a kompletnej generálke... :mrgreen:
stále točí len sa bojím že oddrbem štartér
už som mal rozobrané aj karburátory a v pohode so ich zložil podla dielenskej príručky samozrejme som sa ani nechytil nastavovacích skrutiek
a to som sa chcel trochu povoziť v lete :roll:

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 29 Máj 2012, 19:49

:?
Prílohy
Snímka0266.jpg
Snímka0261.jpg
Snímka0255.jpg
Snímka0255.jpg (38.66 KiB) 7295 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Máj 2012, 20:24

Určitě hází svíčky jiskru na správnej válec? Opravdu jsi na nich našel olej? Včera jsem jeden motor T603A startoval a když nechtěl naskočit, tak jsem vytahal svíčky, vyfoukal a očistil od sazí (4-8 válec všechny mokrý, na levej straně jedna), protočil motor bez svíček a po zašroubování nastartoval bez sytiče a bez plynu. Čapnul na otočení... Před vyndáním svíček pouze ulehčoval práci startéru, jak občas jedna ze tří svíček zapálila směs.
Začni systematicky od jednoho konce a postupuj najisto. Tkusim jiskru na vstupu do rozdělovače, pak si najdu horní úvrať prvního válce, k tomu nastavím palec rozdělovače na první vývod na víčku (ornařen ryskou, nebo výstupkem), potom pokračuju k dalším válcům proti směru otáčení hodinových ručiček, nakonec nasadim všechny svíčky (do fajvek a opřu je o kostru motoru) a zkusím točit klikou, přitom sleduju, jak hází jiskru a jesli podle pořadí zapalování. Pokud je to OK ještě zkusim předstih, pokud je kolem 10° motor musí jít natočit. Pak se svíčky hodí do motoru a zkusí se. Pokud ne, tak přijde na řadu příprava paliva (předpúokládam, že AC pumpa je ok a karburátory naplněný benzínem)..... atd. Ještě se mi nestalo, že bych takhle nějakej motor neoživil.

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 29 Máj 2012, 21:49

keď som menil káble tak po jednom pekne prvý valec nová sviečka nová fajka nový kábel(na aute som prešiel asi 300km od kúpi-fungovalo pekne)
iskru som skúšal sviečka o prvú skrutku na kostre iskrila
s cievky tiež o skrutku na kostre
olej som menil a chytil hneď taký zlatý nádych ale asi s tých olejových chladičou a presne ten aj na sviečkach je na hornej riske tej tyčinky na meranie oleja
nešiel do jedného karburátora benzín ale ako som ho rozobral a vyfúkal+zložil pekne strieka sú tam male netesnosti ale kupim tesnenia a ok
tak skúsim ešte raz vyberem sviečky-všetky pretočím na prázdno a uvidíme
ako hľadáš hornú úvrať?
som laik ale každý nejako začínal..
pozriem do valca baterkou a keď bude najvyššie?
a prvý je ktorý?
postavým sa pred motor a po ľavej ruke1,2,3,4 a po pravej 5,6,7,8 ?

skúšal som aj AC pumpu a pekne naťahala benzín aj s bandasky karburátory pekne streknú ručným plynom
zatiaľ diiik budem informovať

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Máj 2012, 22:10

První válec je (při pohledu na motor od názazíku) vpravo vzadu u setrvačníku, čtvrtej u cívky, pátej vlevo u setrvačníku (za nim za přepážkou je startér) a osmej je u rozdělovače. pořadí zapalování je: 1 3 6 2 7 8 4 5. Horní úvrať se pozná, že je píst nahoře a oba koníky jsou volný => oba ventily zavřený. V tomhle natočení kliky se na danym válci seřizuje i vůle ventilů. Když nebudeš mít večer co napráci, tak si v klidu přečti dílenskou příručku a ono se ti to v hlavě do pár dnů rozleží. :wink: A pokud si přijel 300 km po ose a po výměně oleje jde na svíčky... to je něajká divočina. Jedině, že bys vypustil se starym olejem i pístní kroužky. :lol: Nedivoč a studuj, pokud to auto jezdilo, tak musí i nadále, pokud v něm divně nezabouchalo.

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 30 Máj 2012, 21:13


Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 05 Jún 2012, 14:40

Tak som sa rozhodol karburátory dole, zrepasovať :lol:
chcel som sa ešte povoziť ale nechám to tak keď som začal s kamarátom štartovať tak s nich cáka benzín všade...
aby to ešte nezbĺklo :twisted:
akú farbu sýto červenú kupujete alebo kde?
nakoniec som ich dal dole a vzadu chýbala skrutka , vlastne to tiahlo s pravej strany karburátorov(keď stojím motor predomnou) asi vôbec nefongovalo je to nejaký ventil sa vysúva von a dnu

Užívateľov profilový obrázok
hector
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 04 Apr 2012, 18:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603
Bydlisko: BB
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 v BB

Príspevok od užívateľa hector » 10 Jún 2012, 18:00

Tak príprava na repas....
AC pumpa, odkalovač a 2x karburátor :mrgreen:
Prílohy
Snímka0277.jpg
Snímka0280.jpg
Snímka0278.jpg
Snímka0279.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný