Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 20 Mar 2009, 17:50

Jerry napísal:A jak nábytek drží v terénu? Neuděláš si občas při řádění inventuru poliček a úložnejch prostor?
Drží - přišroubovaný je pořádně je i zesílený, poličky přišroubované, dvířka , šuplíky zajištěny proti otevření. Co mám uvnitř, tak je tak uloženo, aby se nic nerozbilo- zatím všechno přežilo i jízdy na polygonu i sraz .... z toho nemám nejmenší obavy, fakt je ten, že i při extrémní jízdě není uvnitř skříně tak jako u vozidel konkurence, ten podvozek je prostě dobrej :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 26 Mar 2009, 19:48

Pár foto na stránkách nejen o Tatře 805 ... http://nase-tatry.websnadno.cz/Tatra_805_patek.html

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Mar 2009, 23:48

Krásný stránky. V jednoduchosti je elegance... a to se mi líbí. Koukám, že jsi měl tu skříň ve stejnym stavu jak já.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 27 Mar 2009, 10:43

Jerry napísal:Krásný stránky. V jednoduchosti je elegance... a to se mi líbí. Koukám, že jsi měl tu skříň ve stejnym stavu jak já.
No , tak já se na tvorbě těch stránek zatím učím, vlastně ani nevím, co jsem od toho čekal... :roll: . Ale za pochvaly samozřejmě děkuji :wink: !!!
Skřín byla shnilá dole, plechy nebyly z vnitřní strany natřené, ani základní barvou .... kabinu jsem vyvařoval- prahy, nosníky, přední spodní hrana.... Když koupíš auto za 5 peněz, tak holt nelze očekávat zázraky.... :lol: / bohužel.... :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 27 Mar 2009, 11:14

S tím souhlasím. Uvažuju o spodních plecháh z pozinku, v místě spoje je naletovat a asi tam vrátim původní lišty. Přecijenom ten pozink vydrží dýl. Výdřevu budu muset taky dělat, je téměř neoplechovatelná. Už se těšim až bude venku teplo... :)
K těm stránkám, ono na websnadno se dělají stránky jednoduše. :D Je to udělaný primárně pro ty, kteří nemají o webu a jeho tvorbě informace, pořípadě na to nemají čas. Sice to není optimální, ale nebýt takových servrů, tak by těch zájmovejch webů moc nebylo (vysílačky, vojenská technika, různý téměř neznámý značky aut....). Kolikrát je na těchto stránkách mnoho (pro pár lidí) důležitých informací a předloh. Tak ať se do budoucna web rozrůstá. :wink: Já mám pouze profláknutý stránky na rajčeti, kde jsou fotky s popiskama. Starej web jsem asi před 6. lety odstavil, ale pomalu se rozhoupávam na znovazaplnění. 8)

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 30 Mar 2009, 15:14

No jo no, krásná tatřička. Mr. bazilisak to má vychytaný. Budu mít co dělat abych se zpracováním vůbec přiblížil k tomuto obytňáku. Hlavně kabina je vychytaná, o motorovém prostoru ani nemluvím. Ještě o tom neví, ale vzor pro opravu mojí tatry jak vyšitý.
Včera večer při prohlížení fotek, mě napadlo jak asi by osmsetpětka nebo její přímý nástupci vypadaly dnes , kdyby vývoj pokračoval a neskončila výroba. Věřím tomu, že kdyby se odstranily její slabá místa, mohla by fungovat jak v armádě tak v civilu. Ale nesměli by sní rozvážet rohlíky a mlíko, jak se nezřídka dělo. Jenom že kdyby.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa michal heky » 30 Mar 2009, 15:28

To by mě zajímalo, k čemu by v civilu byl takhle malej terénní náklaďáček, když všude vedou silnice? :lol:
Podle mě byl k ničemu už tenkrát... nebo ne?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Mar 2009, 16:05

Na to se dá říct jediné - začátek byl hodně podobný na Unimog. Takže nějak tak by hypoteticky mohla vypadat současná podoba. A uplatnění, tím i odbyt, docela mají, ne?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Mar 2009, 17:23

Nepřímej nástupce v dnešní domě T805 má. Vyrábí se v rakousku ve firmě Puch-Steyr a nese název Pinzgauer (vznik někdy v 60 letech, po odchodu z Kopřivnice). Kostruktérem byl též Hanz Ledvinka. Vyrábí se vozy 4x4 a 6x6. Cena se pohybuje od 2. mil Kč v základní výbavě. Slouží pro záchranou horskou službu ve Švícarsku. Parametrama je k T805 nejblíže (Vzduchem chlazenej motor (naftovej čtyřválec), centrální roura, výkyvný polonápravy, světlá výška, brodivost...). U nás jsou tyto vozy téměř vzácností, ale vyskytují se.

Michale na Kačenách vozili (kyvadlově) materiál na stavbu přehrad skrs neprůjezdnou část lesa, kde by s větší technikou uvízli. Jinak upravit převody a zapracovat na motoru, by to byla svižná dodávka nejen na silnici. A to ty dnešní silnice vypadají kolikrát hůř, jak leckerej terén... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Mar 2009, 18:35

A nebo kdyby to zgruntu předělali, tak by vzniklo valašské Pajero :mrgreen: .

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Mar 2009, 22:50

Ten Pinzgauer , byl i bencín, a z dob , kdy jsem truckeřil : přijel jsem ráno do Jeseníku, do jednej firmy a vono jim tam přes noc napadlo 30 cm sněhu. Přišel chlápek a povídá - volal jsem do technicých služeb, pošlou sem auto . Hoši ! Přijelo cosi jako multikráva- akorát větší - říkal jsem si - tam si ani neprdne, bo tam byl kopec, já čumím, ty pí.o ... to jelo, pak mě dostal otočil se na pětníku , mělo to zadní nápravu natáčecí - no brko, světlá výška snad půl metru čumím na to - říkám skoro kačena - prostě Pinzgauer s radlicí a posypem.... BRKO ...
To samý jak kačenu, dát polonápravy všechny přední.... a lepší motor a boudu- a je to !!!

tomukur
Diskutujúci
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27 Jan 2009, 12:18
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa tomukur » 01 Apr 2009, 23:21

POMOOOOC vcera som s užasom zistil ze som kupil tatru 805 4x3 takze uz viem z coho je ta rozšrotovana predna polos na korbe.Nema niekto nahodou nejaku volnu ihned k odberu? mimochodom dnes som zistil aj preco mam tak vela oleja v motore, pretoze ono to neni olej ale benzín :-(

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 02 Apr 2009, 09:37

Záleží, co je na ní špatné, která část kříže, která poloosa , případně celá . Sám nemám. O jediném místě kde se možná dá koupit vím http://www.tatra-805.cz/index.php?page=sklad

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 02 Apr 2009, 22:05

Ve volných chvílích připravujeme motor do radiovozu.
Prílohy
P1020376.JPG
P1020374.JPG
P1020372.JPG

tomukur
Diskutujúci
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27 Jan 2009, 12:18
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa tomukur » 02 Apr 2009, 22:31

bazilisak napísal:Záleží, co je na ní špatné, která část kříže, která poloosa , případně celá . Sám nemám. O jediném místě kde se možná dá koupit vím http://www.tatra-805.cz/index.php?page=sklad
dik za pomoc ale ta moja predná polos je v takom istom stave jak tie co tam maju - total utrhané kríže
co sa týka motora tak ten benzín tam, aspon dufam, tiekol cez ac pumpu tak som ju trochu pretesnil a uvidime, zajtra ho idem umyt pretože niekto nezvadol utesnrenie vik ventilov a trochu dost je zatečený :?

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 02 Apr 2009, 23:18

Abych mohl opravit valník, tak jsem nakonec koupil další vrak na nd. Protože nic nebylo, anebo to už bylo prodané, nebo cena taková, že to auto vlastně bylo laciné. Bohužel to už bude jenom horší. Hlavně s díly co odchází. Takže bych zkusil sehnat nějaký vrak ze zahrady a rozebrat na nd. Ale myslím, že to nebude o moc lehčí než- li sehnat samotnou poloosu.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Apr 2009, 00:09

tomukur napísal:
bazilisak napísal:Záleží, co je na ní špatné, která část kříže, která poloosa , případně celá . Sám nemám. O jediném místě kde se možná dá koupit vím http://www.tatra-805.cz/index.php?page=sklad
dik za pomoc ale ta moja predná polos je v takom istom stave jak tie co tam maju - total utrhané kríže
co sa týka motora tak ten benzín tam, aspon dufam, tiekol cez ac pumpu tak som ju trochu pretesnil a uvidime, zajtra ho idem umyt pretože niekto nezvadol utesnrenie vik ventilov a trochu dost je zatečený :?
Zkus kontaktovat majitele, pokud jsi se díval, co je na skladě, tak to není všechno, vím, že má věci, které tam ani neinzeruje. Jinak pokud teče benzín do motoru - zřejmě přes popraskanou membránu ? - jak jsi to přetěsnil ? Často se stává, že bbbenzín v motoru přibívá, pokud se jezdí na víc nepálících válců .... ne tak markantně, jelikož se také částečně stíhá odpařovat, ale olej ředí....

tomukur
Diskutujúci
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27 Jan 2009, 12:18
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa tomukur » 03 Apr 2009, 22:47

jeto možne ze to bolo aj tým ze nesli vsetky valce pretože ked som to kupil tak nesli urcite aspon 2, a ked som rozobral tu pumpu membrana bola ok (3kusy na sebe? ) ale tieklo to okolo toho srobu v strede tak som tam dal este gumičku pod matku. zajtra mu skusim zavolat idem na burzu do brna a potom do ostravy ta sa tam zastavim.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 04 Apr 2009, 00:09

Dneska se konal průzkum lesa a při té příležitosti jsem vyvětral 805. Po cestě tam mi vyběhla teplota oleje na 80 - 90°C a nechtělo se rafičce dolů (před vyčištěním a seřízením teploměr zadrhával a neukazoval ani 60 při 90°C), ale přisuzoval sem to táhlýmu stoupání a okolní teplotě blízké ke 20°C. V lese bylo dost vody a proplétání mezi stromama zvládal vůz na výbornou. Nikde nebyl povrch lesa podmáčený, tak se nedá hovořit ani o terénu. Během té hodiny se podařilo setnout 4 stromy (2 buky, bříza a smrk) na zkušební zátěž vozu (podle sklonu zadní nápravy se mohlo vézt něco přes 10 metráků). Při příští návštěvě už předpokládám, že povezu přibližně dvojnásobek. Po cestě domů se auto chovalo naprosto stejně, jako když s ním jedu prázdnej, řízení šlo stejně lehce, akcelerace byla přijatelná a brzdy zabíraly taky uspokojivě (je jasný, že kdyby to předemnou zaflekoval osobák tak bych ho postrčil). Teplota motoru se vyhoupla k 80°C a tam se po celou dobu držela, venku bylo asi 12°C.

Nemusím nijak zdůrazňovat, že jsem byl s vozem středem pozornosti okolního provozu. Dokonce si mě i někdo z osobáku stihnul ulovit digitálem. :lol:

Přiložené fotky byly pořízeny okolo osmé hodiny večerní, proto omluvte kvalitu.
Prílohy
Obrázek 0052.jpg
Tak se to tvářilo v autě
Obrázek 0053.jpg
Bříza a něco smrku
Obrázek 0054.jpg
Složené buky

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 04 Apr 2009, 23:05

Tak tomu se říká užitečná jízda a zabití 2 mouch jednou ranou ... :wink: ! Jinak nějak moc se Ti to hřálo, co by to dělalo, kdyby bylo 35 °C ve stínu :shock: ... možná len lže teploměr ...?
Jinak dnes jsem měnil filtr oleje - pakárna .... přístup -5 , dojebané pracky , otlačené kolena ... více na mých stránkách "v T805 pátek "
Prílohy
P4046640w.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných