Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
vlčák
Diskutujúci
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 05 Dec 2007, 08:07
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa vlčák » 09 Sep 2008, 07:15

Nějaké určitě najdu,dneska se podívám a ozvu se.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 09 Sep 2008, 21:12

Abych řekl pravdu, tak s těmi disky, je to častý problém. Jedině u vojenských aut (bývalé uloženky) auta, které nejsou dlouho v civilu , tam bývají zdravé. Tohle jsem taky řešil. Ještě se objevují disky s pery a obručí a plechem, a ty jsou odolnější proti korozi. Mám 2 , na valníkovi, jedno bylo v rezervě, druhé je ještě obuté.
Prílohy
P9093431zm.JPG
Disk opravdu v žalostném stavu, je doklepaný kladivem, 20 vrstev barvy a koroze...
P9093429zm.JPG
Péro není o moc lepší než to tvoje
P9093424zm.JPG
S třídílným systémem - obruč, pero a plech.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 09 Sep 2008, 21:38


vlčák
Diskutujúci
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 05 Dec 2007, 08:07
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa vlčák » 10 Sep 2008, 08:38

To péro mám 603802294

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Sep 2008, 23:23

Vlčáku díky!! A budu se těšit opět na návštevu do síně pokladů. 8)

Bazilišáku, rozepiš se trochu k tej jízdě na polygonu. Jinak k tej rychlosti na oválu, nevěřil sem tomu poměru tachometr/hluk v kabině. Ale při tom, jak to máš provedený, proč ne... motor zvládne točit 5500 ot/min

vlčák
Diskutujúci
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 05 Dec 2007, 08:07
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa vlčák » 12 Sep 2008, 07:06

Nemáš za co.
Doufám že za dlouhých zimních večerů bude čas a tu kachní problematiku řádně probereme.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Sep 2008, 16:00

Jerry napísal:Vlčáku díky!! A budu se těšit opět na návštevu do síně pokladů. 8)

Bazilišáku, rozepiš se trochu k tej jízdě na polygonu. Jinak k tej rychlosti na oválu, nevěřil sem tomu poměru tachometr/hluk v kabině. Ale při tom, jak to máš provedený, proč ne... motor zvládne točit 5500 ot/min
Nevím, co k tomu napsat, jak se rozepsat- co přesně popisovat- nebo s čím srovnávat, brát v ůvahu stáří vozidla 55 let či co.
Moje auto nemělo upravený tlak v pneu, v L1 5 atm , P1 3atm , L+P2 3,5 atm , zadní pérování - odklon 0. Tohle negativně ovlivnilo chování vozidla. Tatra 805 nebyla stavěna na spec. vozovky na polygonu- ty jsou šité na míru pouze pro T815, 810. Přesto žádná vozovka kromě příčné stability nebyla nepřekonatelnou překážkou, všechny byly nízkou rychlostí dobře a pohodlně průjezdné, nejhorší chování na pavé a panelové vozovce. Pokud bych srovnával - mohu srovnávat s 4x4 T815 R (s) 45 plně zatížené celk.hm 19 tun a T805 okamžitá hmotnost 3600kg.
Tatra 805 měla lepší chování na Belgické dlažbě, a Sinusu . Jinak s přehledem vede Tatra 815 , ovšem T805 mě velmi příjemně překvapila, zejména na krutové vozovce ( ta na youtube není) . Ještě více mám natočené zvenčí, ale bude trvat, než dojde k sestříhání a umístění na youtube.
Jinak s hlukem- nic jsem v hlasitosti neupravoval, ani to neumím - je to moje 3. video a sestříhával a upravoval jsem to snad celou noc... takže jak to řve - tak to řve. Jinak měl jsem s sebou 4 letého syna, který tam sem tam něco kunkal, ale moc jsem mu nerozuměl .

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Sep 2008, 21:49

Díky, takhle mi to stačí. :) Já se byl dneska taky projet, kouknul sem se za majitelem valníku, ale má ho zaparkovanej za humny a tak se sraznakonec nekonal. Od čtvrtka mam opískovanej disk a ty dni sou nějaký krátký, že sem to nestihnul ještě vyfotit. :mrgreen: Na autě sem taky popolezl o krůček k dokonalosti, ale to až s fotkama, snad se mi zítra povede pár obrázků. 8)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Sep 2008, 22:21

veľmi pekné video, živo mi to pripomenulo dobu, keď som jazdieval na mojej T-805, len maximálku som mal nižšiu, jeden raz som 805-ku rozbehol tak, že ručička rýchlomeru prekročila 80km/h, a zdalo sa mi to až-až - a hlavne osádke v skrini, ktorí mi potom vynadali, že museli všetko zbierať zo zeme.. :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Sep 2008, 18:34

ondrej napísal:veľmi pekné video, živo mi to pripomenulo dobu, keď som jazdieval na mojej T-805, len maximálku som mal nižšiu, jeden raz som 805-ku rozbehol tak, že ručička rýchlomeru prekročila 80km/h, a zdalo sa mi to až-až - a hlavne osádke v skrini, ktorí mi potom vynadali, že museli všetko zbierať zo zeme.. :twisted:
Tak pokud ta 805 ka byla v trochu slušném stavu - tak by měla mít stejnou maximálku - ovšem nebývala využívaná, já se přiznám, že vyjímečně jedu s tím V3s kovým tachometrem "za roh", v drtivé většině jízd nepřesahuju 60 km/h, jako ideální vidím rychlost 40-50 km/h .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Sep 2008, 19:25

Moja T-805 bola myslím vo veľmi dobrom stave,
tiež sa mi ako najideálnejšia pre to auto videla rýchlosť 50-60 km/h, tú maximálku 80 km/h som skúšal iba raz,
výrobca udával ako max. rýchlosť tuším 75 km/h, takže ten výkon som považoval vcelku za reálny,
myslel som, že ak ti pretáča tachometer, robil si na motore úpravy (napr. motor H), alebo ti rýchlomer dosť pridáva - neskúšal si si to porovnať napr. na diaľnici, alebo s GPS?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Sep 2008, 19:35

Mám tam tachometr z Pragy V3S, ten je do 80 km /h , Tatra 805 má tachometr do 120 km/h, ty 805 kové do 120 často ukazovaly o dost méně, o 10 a více km, ten co tam mám ted do 80 ukazuje při rychlosti 50 km /h o 2 km méně, a při 80 km/h ukazuje +/- 0,5 - tedy přesně, vím , že je to neuvěřitelné, ale je to tak. Výrobce udává sice 75 km/h max rychlost, ale také udává v tabulce s rychlostmi 4200 ot/min při 80km/h.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Sep 2008, 19:41

To sem nepostřehnul, že tam máš tachometr z V3S.. jinak tam máš přidaný kontrolky a spínače, místo ampérmetru voltmetr, elektronickej teploměr... :D To stouání si jel na 1° 4x4 nebo 4x2?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Sep 2008, 19:51

Jerry napísal:To sem nepostřehnul, že tam máš tachometr z V3S.. jinak tam máš přidaný kontrolky a spínače, místo ampérmetru voltmetr, elektronickej teploměr... :D To stouání si jel na 1° 4x4 nebo 4x2?
No vidíš :lol: - jak je ten tachometr nanápadný.. mám ho- od 4 kilometrů - ted je tam těch 1763 km, ano, spínačů je tam víc, i nějaké kontrolky (elektrické palivové čerpadlo, přední mlhovky, zadní mlhovky, stropní světlo), voltmetr mi přijde užitečnější než ampermetr, teploměr funkční kapilárový jsem nesehnal tak tam skončil madarský GANZ stejně jako ten voltmetr.
Svah 45% jsem jel na redukci a 2. rychlostní stupen a samozřejmě u redukce je 4X4.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Sep 2008, 20:32

Já si připravil elektronickej teploněr s kostřením na + jen ještě sehnat původní nefunkční budík... Tu redukovanou 2 sem měl taky v možnostech, ale nakonec sem jí před odesláním vymazal. Ono redukovaná 2 má stejnej převod jako 1... a z otáček to pak neodhadneš, kor ze zvuku.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Sep 2008, 20:44

Jerry napísal:Já si připravil elektronickej teploněr s kostřením na + jen ještě sehnat původní nefunkční budík... Tu redukovanou 2 sem měl taky v možnostech, ale nakonec sem jí před odesláním vymazal. Ono redukovaná 2 má stejnej převod jako 1... a z otáček to pak neodhadneš, kor ze zvuku.
Kostření + bych zrušil jako 1.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Sep 2008, 21:57

Už sem o tom uvažoval, ale rádio do kabiny nedam z jasnýho důvodu (jak nastartuješ, je tam zbytečný). :lol: A vysílačky mam napájený z jinýho zdroje, takže mi ukostřený + vůbec nevadí. Problém by nastal až kdybych tam chtěl nacpat tyristorový zapalování.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Sep 2008, 22:11

Jerry napísal:Už sem o tom uvažoval, ale rádio do kabiny nedam z jasnýho důvodu (jak nastartuješ, je tam zbytečný). :lol: A vysílačky mam napájený z jinýho zdroje, takže mi ukostřený + vůbec nevadí. Problém by nastal až kdybych tam chtěl nacpat tyristorový zapalování.
Ono to Tatrovácké "tyristorové zapalování" nemá nějaký extra efekt, to je zbytečný- není to origo, a navíc nemůžeš použít origo rozdělovač. Jako větší plus bych viděl alternátor... :wink: , ale to rádio bych ůplně nezavrhoval ( v kabině) , i kdyby mělo být ve skříni...
Nevidím v ukostřeném + polu z hlediska veteránské originality žádný efekt - vždyt to na první ani druhý pohled není vidět :lol: !

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Sep 2008, 22:25

Jerry napísal: K tomu odhlučnění, myslel sem subjektivní pocit během jízdy. Já se za jízdy bavim se spolucestujícím, tak mi to nepřijde tak strašný, možná časem až se toho nabažim, tak budu i odhlučňovat.
Věřím , že k tomu dojde, :wink: a i rádio bude .... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Sep 2008, 22:55

Tak rozdělovač mam připravenej bezkontakt z 603, jinak ůvodní 805 sem dostal mimo auto, nějak nemocnej a nakonec sem ho ani nevracel a mam na motoru 603 s jedním kladívkem, ten tam běhá spolehlivě. Klucí co u nás jezdívali s 805 a brodili, tak říkali, že jim to při namočení nezhaslo a projeli pak všechno, jinak v tom taky nevidim nějakej extra přínos. Rádio do skříně můžu přifařit k vysílačce... Vesměs je to auto tak jednoduchý, že je jedno jestli je kostřený + nebo -. Problém by nastal při použítí polovodičů, buď by se muselo izolovat a nebo ukostřit -. Jak to měly Třince s elektrocentrálou a bateriema pro provoz vysílaček? Auto kostřený + a skříň - a pospojení vodivých částí, nebo izolovaná soustava? U Vlčáka sem byl namlsanej literaturou, tak si to proštuduju a snad budu zase chytřejší. 8)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný