Něco o T2-603 B5 1966
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej Tak jsem prošel staré maily od bráchy psal: Našel jsem nejlevnější Matadorky 185-65-15 za 1136Kč kus na výšku 70 se dávají na nákladní dodávky a jsou drahé. To budou ony co říkal Landa a Hajdušci.
Ty 185-65 jsme si říkali, že jsou nízké a byla by velká spotřeba, tak pak sehnal ty Hankook 185-80-15 na normální jízdu jsou super proti těm co jsme tam měli (takové s hodně úzkým běhounem a vzorkem ve tvaru zmije) ještě to mělo to jiné označení ve tvaru (teď střelím čísla) 6,25-15
Na tu nápravu budu muset mrknout, je toho ještě hooodně co se musím učit o T603 Jako samouk na to přicházím až se k tomu dostanu při nějakých údržbách nebo opravách Š 1xx mám už zvládnuté do šroubku a u Tatry se teprve učím Ale poznatek, vše je min 2x větší než u škodárny
Ty 185-65 jsme si říkali, že jsou nízké a byla by velká spotřeba, tak pak sehnal ty Hankook 185-80-15 na normální jízdu jsou super proti těm co jsme tam měli (takové s hodně úzkým běhounem a vzorkem ve tvaru zmije) ještě to mělo to jiné označení ve tvaru (teď střelím čísla) 6,25-15
Na tu nápravu budu muset mrknout, je toho ještě hooodně co se musím učit o T603 Jako samouk na to přicházím až se k tomu dostanu při nějakých údržbách nebo opravách Š 1xx mám už zvládnuté do šroubku a u Tatry se teprve učím Ale poznatek, vše je min 2x větší než u škodárny
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
Dobrá zpráva
Pro všechny, kterým nejel Web zdarma, díky Etiennemu ochotě jsem svoje stránky přesunul na http://t603-marathon.tatraportal.sk/
tak můžete vyzkoušet, jestli se vám už teď načtou.
tak můžete vyzkoušet, jestli se vám už teď načtou.
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
Helfštýn
Pro ty co nebyli na závěru sezóny OldTimer Clubu Helfštýn 2006, jedna foto. Další budou časem na mém webu a bylo na co koukat
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
řidiči se staršími vozy zřejmě po 70km vyjížďce pěkně vymrzli, tak se jim na hradě už zmrzat nechtělo a že byla kosa může potvrdit i kolega Pavel s nově renovovanou T603, ale ještě s nenamontovaným topením
Největší můj obdiv měl starší pán na kole Ukrajina s pomocným motorkem, který to taky ujel a až nahoru na hrad.
Největší můj obdiv měl starší pán na kole Ukrajina s pomocným motorkem, který to taky ujel a až nahoru na hrad.
zakomplexovaný veteránista
A jaká auta vyráběla Tatra v 50tých letech ? Výroba Tatraplánu končila (v Mladé Boleslavi ) a výroba T-603 ještě pořádně nenaběhla.
Já jsem se stal tím ,,zakomplexovaným ,, veteránistou právě proto že jsem chtěl TATRU, ale protože se žádná ,,normální,, Tatra pro ,,normální,, lidi nevyráběla, musel jsem se ohlédnout do historie. Když jsem si koupil svoji první T-57A, ťukali si známí na čelo, proč jsem si raději nekoupil nějakou Š-100 nebo Š-1000MB než takový starý předválečný krám. Já jsem ale chtěl spolehlivou malou TATRU ale protože se už dlouho nevyráběli musel jsem se stát tím ,, zakomplexovaným,, veteránistou.
Já jsem se stal tím ,,zakomplexovaným ,, veteránistou právě proto že jsem chtěl TATRU, ale protože se žádná ,,normální,, Tatra pro ,,normální,, lidi nevyráběla, musel jsem se ohlédnout do historie. Když jsem si koupil svoji první T-57A, ťukali si známí na čelo, proč jsem si raději nekoupil nějakou Š-100 nebo Š-1000MB než takový starý předválečný krám. Já jsem ale chtěl spolehlivou malou TATRU ale protože se už dlouho nevyráběli musel jsem se stát tím ,, zakomplexovaným,, veteránistou.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
No přesně o tom mluvím..jen se někdo slovem dotkne předválečného auta, tak je oheň na střeše..to je ta zakomplexovanost..jsme něco víc..než nějací šestsettrojkáři, spartakovci atd. Samozdřejmě, že proti Tobě Karle nic nemám, ani proti jiným vlastníkům předválečných strojů. Ale s názorem, že na srazu byla ´´jen´´ spousta poválečných krámů a tudíž akce nestojí ani za zmínku, se neztotožňuji
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Co je na Helfštýně staré "pár desítek let" ?????
Asi tak jedna dřevěná rozhledna a zvednutá střecha věže nad pokladnou.
Vše ostatní bych hodnotil jako přiměřené aby to lidem nespadlo na halvu.
Správní veterání asi na helf nedojeli, v Lipníku na náměstí se dali vidět pěkné kousky. Jo a ten borec na ukrajině s motorkem pěkně šlapal do kopce na hrad.
Asi tak jedna dřevěná rozhledna a zvednutá střecha věže nad pokladnou.
Vše ostatní bych hodnotil jako přiměřené aby to lidem nespadlo na halvu.
Správní veterání asi na helf nedojeli, v Lipníku na náměstí se dali vidět pěkné kousky. Jo a ten borec na ukrajině s motorkem pěkně šlapal do kopce na hrad.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Co? Jen se ta tu fotku pořádně podívej... Těměř všechno co tam vidíš bylo rekonstruováno. Ono se nakonec stačí podívat na hradní stránky . A kdybys chtěl, najdu doma pár starších fotek.
Vidíš, to je právě úhel pohledu. Muzejní kousek na hrad nemusí, je tobrý k tomu aby se něj lidé dívali a hlavně na něj moc nesahali. Na muzejní kousky můžu jít do muzea, tam je nakonec větší pravděpodobnost, že je uvidím v pokud možno původním stavu. Žádné přeleštěné a přechromované bastlíky, co jen navozují dojem, že dříve bylo všechno hezčí a tráva zelenější.Štěpán napísal:Správní veterání asi na helf nedojeli, v Lipníku na náměstí se dali vidět pěkné kousky.
Ano, to je přesně ta informace, která by měla být podtržena. Správní veteráni na hrad nedojeli, pravděpodobně pro to, že jejich řidiči toho měli po krátkém výletu plné brejle. Co myslíte, jsme pohodlnější nebo by takový výlet byl považován za náročný i před šedesáti lety?Lojzkův vnuk napísal:řidiči se staršími vozy zřejmě po 70km vyjížďce pěkně vymrzli, tak se jim na hradě už zmrzat nechtělo
Neměli byste házet všechny veteránistry do jednoho pytle. Jak jsem již vysvětloval Jackovi znám spoustu majitelů veteránů, kteří je nekupovali jen proto aby byli ,,in,, ale kupovali je v době kdy vlastnit takový šrot bylo terčem posměchu. To že se svými vozy vytrvali dodnes o něčem svědčí a rádi se svezou třeba i v lednu, i přes určité nepohodlí (v porovnání s novějšími vozy). Jinak na mých stránkách je například výjezd veteránů na Jěštěd, na který vyjeli i vozy z 20tých let, je tam kolegův výjezd na Gross Glockner a spousta dalších akcí na které skalní veteránisté (mezi které se také počítáme) jezdí zásadně po ose, neboť vozit Tatru na podvalníku nám připadá potupné.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
V týchto príspevkoch je stále cítiť snahu o akési "zaškatuľkovávanie", mnohí majú k tomu sklony. Majitelia "predvojnových" a "povojnových" áut, "skalní veteránisti", "tatrováci" atď.
Prečo by napr. niekto, kto vlastní T57, nemohol s ňou ísť trebárs v januári po osi do Álp, a ten itý človek s tým istým autom inokedy na podvalníku? To by akože stratil kredit? Nechápem takú logiku. Auto má (mal by aspoň mať) predsa hlavne pre radosť, tak prečo sa obmedzovať nejakými nepísanými kastovnými pravidlami?
Ja aspoň veľmi nemám rád, ak ma niekto označuje napr. za "veteránistu" len preto, že vlastním, alebo som vlastnil, niekoľko starších áut. Svoje autá mám v prvom rade preto, že mám z toho radosť.
A zase keď niekam prídem s T613, tak to je "nové a nezaujímavé" - kto je a kým oprávnený vynášať také súdy? Niekoho môže napr. práve T613 zaujímať omnoho viac, ako trebárs tá T57, alebo hoci aj T80. Je preto azda horší!?...
Prečo by napr. niekto, kto vlastní T57, nemohol s ňou ísť trebárs v januári po osi do Álp, a ten itý človek s tým istým autom inokedy na podvalníku? To by akože stratil kredit? Nechápem takú logiku. Auto má (mal by aspoň mať) predsa hlavne pre radosť, tak prečo sa obmedzovať nejakými nepísanými kastovnými pravidlami?
Ja aspoň veľmi nemám rád, ak ma niekto označuje napr. za "veteránistu" len preto, že vlastním, alebo som vlastnil, niekoľko starších áut. Svoje autá mám v prvom rade preto, že mám z toho radosť.
A zase keď niekam prídem s T613, tak to je "nové a nezaujímavé" - kto je a kým oprávnený vynášať také súdy? Niekoho môže napr. práve T613 zaujímať omnoho viac, ako trebárs tá T57, alebo hoci aj T80. Je preto azda horší!?...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Hmmm, myslel jsem si, že mám-li vůz ze sedmdesátých let v zachovalém původním stavu, tak mám prakticky veterána kategorie G. Hodlám-li ho takto zachovat a udržovat, zároveň ho nepoužívám k běžnému dennímu ježdění tak jsem asi veteránista (ve vztahu ke zmíněnému vozu).Karel napísal:Neměli byste házet všechny veteránistry do jednoho pytle.
Naproti tomu, mám-li vůz ze šedesátých let, který je (a vždy byl) vylepšován, průběžne drobně modernizován a hlavně je stále používán k dennodennímu ježdění (byť na krátké vzdálenosti), pak mám jen hodně ojeté, lehce přestárlé auto byť plně provozuschopné a já jsem jen konzumní uživatel, který v zájmu bezpečnosti silničního provozu, ekologických otázek apod. by měl uvažovat o jeho obměně vozem současným.
Je snad zachovalý původní vůz 30let starý méně hodnotný než např. zcela zrenovovaný (ze zbytku šasi bez karosérie, podle částečně dochované dokumentace s využitím dnešních technologických možností) vůz původně pocházející třaba z období c.k. monarchie? Spíš bych se přikláněl k opaku (abych si tím třeba zvýšil své ego : ), ale beru plichtu...
Jak se asi hodnotí originál NW President (zcela jasné) a jeho replika z roku 1976 (je to oldtimer či newtimer? - podle čeho se posuzuje). Vím je to extrém, ale co vy na to?
ad.Ondrej..
Třeba právě proto že má to auto pro radost a právě ta cesta po ose je pro něj větší radost, než ten samotný sraz veteránů. Nejde tedy o žádná kastovní pravidla (alespoň u nás).
ad.Čadík..
Pro mě osobně má samozřejmě vyšší vypovídací hodnotu zachovalý původní vůz (třeba ze 70tých let), než novodobá replika předválečného vozu.
Jen tak mimochodem několikrát jsme na náš sraz zvali majitele T-603 i T-613, ale pokaždé odmítli že k nám ještě nepatří (škodovkáři přijeli bez problémů).
Pokud chcete rozebírat ,, škatulkování,, nejsem veteránista (i když jsem se tak v jednom příspěvku nazval) neboť auto jsem kupoval v době kdy to ještě nebyl veterán (jak jsem již vysvětloval) a ještě dnes se s ním rád svezu třeba na nákup, do práce, nebo jen tak, právě pro tu radost z jízdy (s vozem, který ovládám já a ne nějaký počítač).
Třeba právě proto že má to auto pro radost a právě ta cesta po ose je pro něj větší radost, než ten samotný sraz veteránů. Nejde tedy o žádná kastovní pravidla (alespoň u nás).
ad.Čadík..
Pro mě osobně má samozřejmě vyšší vypovídací hodnotu zachovalý původní vůz (třeba ze 70tých let), než novodobá replika předválečného vozu.
Jen tak mimochodem několikrát jsme na náš sraz zvali majitele T-603 i T-613, ale pokaždé odmítli že k nám ještě nepatří (škodovkáři přijeli bez problémů).
Pokud chcete rozebírat ,, škatulkování,, nejsem veteránista (i když jsem se tak v jednom příspěvku nazval) neboť auto jsem kupoval v době kdy to ještě nebyl veterán (jak jsem již vysvětloval) a ještě dnes se s ním rád svezu třeba na nákup, do práce, nebo jen tak, právě pro tu radost z jízdy (s vozem, který ovládám já a ne nějaký počítač).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní