valec s piestom na T613-3

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 07 Máj 2007, 17:59

Nedá se udělat nějaká citlivější kontrola tlaku oleje? Řekl bych, že kontrolka mazání se rozsvítí když je tlak oleje téměř atmosferický, což není vhodné.
Kde se dá napojit kontrola tlaku oleje u motoru T613?
Myslím, že by to byl velice užitečný způsob sledování stavu motoru a už několikrát jsem o tom uvažoval. Směřuji tím k otázce, kdo ví, zda má dostatečný tlak olejového čerpadla? I když je čerpadlo řešeno velice "stabilně" - zubové čerpadlo - téměř nezničitelné, byl by to jistě přínosem.
Nepalící svíčky u motoru Mi jsou celkem záludná věc, neboť se řídící jednotka snaží dohánět anomálie spalování způsobené výpadkem zapalovánía tím nezkušený řidič nepozná, že je něco v nepořadku.
Z fotek je vidět, že píst byl mazaný :lol:, takže si nemyslím, že by nepálila svíčka (nespálený benzín smýval postupně olejový film na stěně válce). Není mi jasná ale ta trhlina nebo díra vlevo.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Máj 2007, 18:33

Aj ja som toho názoru, že motor bol prehriaty.Ak mal olej 105 stupňov, kolko mohol mať piest?To poškodenie mi napovedá, že došlo k nataveniu piesta. Mimochodom ako na tom boli chladiace rebrá toho válca?Myslím čistotu.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 07 Máj 2007, 18:42

Eda:
http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... d%2fmd5%7d
http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... a%2fmd5%7d
Oba sú elektrické takže zo zabudovaním by výrazný problém nemal byť.
Čo sa týka toho piestu tak som výchadzal odtialto:
http://www.ceba.sk/z-praxe.htm
Pri zmazaní oil filmu trpí hlavne tlačná strana piestu.Ale môže to byť aj kombináci rôznych porúch...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Máj 2007, 19:09

Ano Edo, většina aut s provozně náročnějšími motory, sportovní vozy nevyjímaje, disponuje zpravidla v přístrojovém štítu minimálně tlakoměrem oleje, někdy s potlačenou nulou. Chytré motormanagementy pak měření tlaku sledují a případně upravují zátěž motoru...... Nu což, je to jen další položka nesplněných přání z kombinátu......

Celkem stabilní místo odměru tlaku lze získat na přívodních šroubech olejových vedení do vačkových komor, stačí si vytočit na soustruhu atypický dutý šroub se závitovou přípojkou na unifikované čidlo, nebo tuto přípojku navařit na šroub originální. Doplnit čidlo vhodným přístrojem je pak dílem okamžiku, jeho implantace do interéru už bude náročnější, neb s další výbavou se v kombinátě moc nepočítalo (vůbec s nějakou výbavou se tedy moc nepočítalo).

Holt při návrhu přístrojů a hodnocení informačních potřeb řidiče byly v kancelářích u Porsche, Jaguaru, BMW, ........ trochu dál, no.......
Prílohy
OIL_MET_XJ40_2.jpg
OIL_MET_XJ40_1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Máj 2007, 19:10

Kriste, udělejte s tím Palovým příspěvkem prosím něco, ta šíře je sice úchvatná, ale..... :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Máj 2007, 21:24

A neměla mít šestsettřinácka také tlakoměr oleje? Alespoň král ho tam původně kreslil a v PALu Kbely na něj také měly připravené rastry. Radku, proč to čidlo nenapojit místo původního pro kontrolku?

Užívateľov profilový obrázok
U.K.N.D
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 08 Nov 2006, 00:08
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa U.K.N.D » 07 Máj 2007, 22:43

Radinko napísal:
Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
Ľudia (myslím tým aj ostatných, čo sa tak prezentovali v iných vláknach) prečo chcete ísť silou mocou 200 km/h :?: :shock: Jeden to prekotí na strechu, druhý zruší motor,tretí ... Potrebujete si dokázať, že to dokážete?
Ale rýchla jazda je cool a v T613 Ti to zas nepripadá až take rýchle....

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Máj 2007, 22:52

Protože nad hlavní řemenicí už takhle zavazí tlakový spínač, natož ještě nějaký Tkus a čidlo, které bude permanetně v ohrožení přetrženým řemenem/manipulací při výměně řemenů/rozvodů/nastavení rozvodů motoru. Umístění na jedné či obou vačkových komorách je mechanického ohrožení rotujícími a letícími hmotami prosté, lépe technicky vyřešitelné (například umístěním čidla dále na motoru/karoserii a jeho dpojení tlakovou hadičkou. V neposlední řadě je v místě napojení vačkové komory přechodový otvor do mazacího kanálu a to položeného téměř nejvýše z celého mazacího systému motoru, toto místo je tak pro snímání skutečné hodnoty lepší, než je přímý výtlak čerpadla, navrtaný dole nad řemenicí pro přívod oleje pro hydrospojku a tlakový spínač.

Ale samozřejmě vždycky je lepší, když s měřením tlaku počítá již přímo konstrukce motoru, jako je to například u mého oblíbeného motoru AJ6, kde je přípojka pro čidlo měření tlaku oleje vyvedena z konce hlavního kanálu mazání - od posledního ložiska klikového hřídele (tedy mezi výtlakem čerpadla a měřením tlaku je celá hlavní trasa mazání) a tak tedy za jízdy běžně ukazované 4 bary svědčí o tom, že to opravdu všude řádně maže.....

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 07 Máj 2007, 23:10

U.K.N.D napísal:
Radinko napísal:
Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
Ľudia (myslím tým aj ostatných, čo sa tak prezentovali v iných vláknach) prečo chcete ísť silou mocou 200 km/h :?: :shock: Jeden to prekotí na strechu, druhý zruší motor,tretí ... Potrebujete si dokázať, že to dokážete?
...a v T613 Ti to zas nepripadá až take rýchle....
Tak to mnohé vysvetľuje. :wink: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
U.K.N.D
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 08 Nov 2006, 00:08
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa U.K.N.D » 07 Máj 2007, 23:12

Radinko: Treba si uzit tu jazdu, skus si niekedy sadnut do auta k Edovi:-)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Máj 2007, 23:28

Radinko, k Edovi ne, zase pojede tak rychle, že uvaří nějaký tranzistor z RVHP zásob a budeš s ním do noci stát u krajnice a spravovat.... :D :D :D

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 07 Máj 2007, 23:33

a nebol ten motor náhodou "dýchavičný" ? nemal okolo všetkých tesnení olej?....

Užívateľov profilový obrázok
U.K.N.D
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 08 Nov 2006, 00:08
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa U.K.N.D » 07 Máj 2007, 23:35

radek napísal:Radinko, k Edovi ne, zase pojede tak rychle, že uvaří nějaký tranzistor z RVHP zásob a budeš s ním do noci stát u krajnice a spravovat.... :D :D :D
No čo, aspoň sa chlapci zaavia :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 08 Máj 2007, 11:28

radek napísal:Radinko, k Edovi ne, zase pojede tak rychle, že uvaří nějaký tranzistor z RVHP zásob a budeš s ním do noci stát u krajnice a spravovat.... :D :D :D
No pokiaľ mu "akože" nedojde benzín, tak potom môže byť. :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 08 Máj 2007, 11:50

Chlapi písal som, že motor m po G.O. najazdených 35000Km, čiže špina, olej a podobné "veci"sa tam zatiaľ nemali šancu uchytiť.... Piest bol preto taký čistý, lebo som ho pred fotením trošku prebehol kefou...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Máj 2007, 13:30

A dal vám ten generální opravátor nějakou výkonovou záruku? Podle kombinátu měl by měl motor vydržet asi 8x déle... :o

Četli jste doufám o tom, že olej se v pravidelných intervalech mění i u motoru po "G.O."? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 08 Máj 2007, 14:57

Lubos robíš si srandu :shock: ??Olej bol naliaty nový po G.O., prvá výmena po 2000Km a druhá pri 15000Km...Tak neviem :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Máj 2007, 21:21

Původně ano, ikdyž...

Výrobce doporučoval pro E1/I motor první výměnu už po 1000 km (tu jste přetáhli dvojnásobně) a druhou po 10 000 (tu jste opět přetáhli skoro o polovinu), tak nevím... Ale jistě se shodneme, že podobný defekt pro takovém proběhu normální není.

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 08 Máj 2007, 23:14

:D Ten piest je po vycisteni,ked sme ho s bratrom vybrali bol zacmudeny na cierno :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 09 Máj 2007, 01:32

radek napísal:Protože nad hlavní řemenicí už takhle zavazí tlakový spínač, natož ještě nějaký Tkus a čidlo, které bude permanetně v ohrožení přetrženým řemenem/manipulací při výměně řemenů/rozvodů/nastavení rozvodů motoru. Umístění na jedné či obou vačkových komorách je mechanického ohrožení rotujícími a letícími hmotami prosté, lépe technicky vyřešitelné (například umístěním čidla dále na motoru/karoserii a jeho dpojení tlakovou hadičkou. V neposlední řadě je v místě napojení vačkové komory přechodový otvor do mazacího kanálu a to položeného téměř nejvýše z celého mazacího systému motoru, toto místo je tak pro snímání skutečné hodnoty lepší, než je přímý výtlak čerpadla, navrtaný dole nad řemenicí pro přívod oleje pro hydrospojku a tlakový spínač.
Souhlasím s Radkem, jím zmíněné místo připojení na vyústění oleje vaček se mi také jeví jako nejlepší (nejpřístupnější, s právě konstantním tlakem soustavy - dpufám) Uměl by také takovou redukci implantovat?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných