valec s piestom na T613-3
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Nedá se udělat nějaká citlivější kontrola tlaku oleje? Řekl bych, že kontrolka mazání se rozsvítí když je tlak oleje téměř atmosferický, což není vhodné.
Kde se dá napojit kontrola tlaku oleje u motoru T613?
Myslím, že by to byl velice užitečný způsob sledování stavu motoru a už několikrát jsem o tom uvažoval. Směřuji tím k otázce, kdo ví, zda má dostatečný tlak olejového čerpadla? I když je čerpadlo řešeno velice "stabilně" - zubové čerpadlo - téměř nezničitelné, byl by to jistě přínosem.
Nepalící svíčky u motoru Mi jsou celkem záludná věc, neboť se řídící jednotka snaží dohánět anomálie spalování způsobené výpadkem zapalovánía tím nezkušený řidič nepozná, že je něco v nepořadku.
Z fotek je vidět, že píst byl mazaný , takže si nemyslím, že by nepálila svíčka (nespálený benzín smýval postupně olejový film na stěně válce). Není mi jasná ale ta trhlina nebo díra vlevo.
Kde se dá napojit kontrola tlaku oleje u motoru T613?
Myslím, že by to byl velice užitečný způsob sledování stavu motoru a už několikrát jsem o tom uvažoval. Směřuji tím k otázce, kdo ví, zda má dostatečný tlak olejového čerpadla? I když je čerpadlo řešeno velice "stabilně" - zubové čerpadlo - téměř nezničitelné, byl by to jistě přínosem.
Nepalící svíčky u motoru Mi jsou celkem záludná věc, neboť se řídící jednotka snaží dohánět anomálie spalování způsobené výpadkem zapalovánía tím nezkušený řidič nepozná, že je něco v nepořadku.
Z fotek je vidět, že píst byl mazaný , takže si nemyslím, že by nepálila svíčka (nespálený benzín smýval postupně olejový film na stěně válce). Není mi jasná ale ta trhlina nebo díra vlevo.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Eda:
http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... d%2fmd5%7d
http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... a%2fmd5%7d
Oba sú elektrické takže zo zabudovaním by výrazný problém nemal byť.
Čo sa týka toho piestu tak som výchadzal odtialto:
http://www.ceba.sk/z-praxe.htm
Pri zmazaní oil filmu trpí hlavne tlačná strana piestu.Ale môže to byť aj kombináci rôznych porúch...
http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... d%2fmd5%7d
http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... a%2fmd5%7d
Oba sú elektrické takže zo zabudovaním by výrazný problém nemal byť.
Čo sa týka toho piestu tak som výchadzal odtialto:
http://www.ceba.sk/z-praxe.htm
Pri zmazaní oil filmu trpí hlavne tlačná strana piestu.Ale môže to byť aj kombináci rôznych porúch...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Ano Edo, většina aut s provozně náročnějšími motory, sportovní vozy nevyjímaje, disponuje zpravidla v přístrojovém štítu minimálně tlakoměrem oleje, někdy s potlačenou nulou. Chytré motormanagementy pak měření tlaku sledují a případně upravují zátěž motoru...... Nu což, je to jen další položka nesplněných přání z kombinátu......
Celkem stabilní místo odměru tlaku lze získat na přívodních šroubech olejových vedení do vačkových komor, stačí si vytočit na soustruhu atypický dutý šroub se závitovou přípojkou na unifikované čidlo, nebo tuto přípojku navařit na šroub originální. Doplnit čidlo vhodným přístrojem je pak dílem okamžiku, jeho implantace do interéru už bude náročnější, neb s další výbavou se v kombinátě moc nepočítalo (vůbec s nějakou výbavou se tedy moc nepočítalo).
Holt při návrhu přístrojů a hodnocení informačních potřeb řidiče byly v kancelářích u Porsche, Jaguaru, BMW, ........ trochu dál, no.......
Celkem stabilní místo odměru tlaku lze získat na přívodních šroubech olejových vedení do vačkových komor, stačí si vytočit na soustruhu atypický dutý šroub se závitovou přípojkou na unifikované čidlo, nebo tuto přípojku navařit na šroub originální. Doplnit čidlo vhodným přístrojem je pak dílem okamžiku, jeho implantace do interéru už bude náročnější, neb s další výbavou se v kombinátě moc nepočítalo (vůbec s nějakou výbavou se tedy moc nepočítalo).
Holt při návrhu přístrojů a hodnocení informačních potřeb řidiče byly v kancelářích u Porsche, Jaguaru, BMW, ........ trochu dál, no.......
- U.K.N.D
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 08 Nov 2006, 00:08
- Kontaktovať užívateľa:
Ale rýchla jazda je cool a v T613 Ti to zas nepripadá až take rýchle....Radinko napísal:Ľudia (myslím tým aj ostatných, čo sa tak prezentovali v iných vláknach) prečo chcete ísť silou mocou 200 km/h Jeden to prekotí na strechu, druhý zruší motor,tretí ... Potrebujete si dokázať, že to dokážete?Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Protože nad hlavní řemenicí už takhle zavazí tlakový spínač, natož ještě nějaký Tkus a čidlo, které bude permanetně v ohrožení přetrženým řemenem/manipulací při výměně řemenů/rozvodů/nastavení rozvodů motoru. Umístění na jedné či obou vačkových komorách je mechanického ohrožení rotujícími a letícími hmotami prosté, lépe technicky vyřešitelné (například umístěním čidla dále na motoru/karoserii a jeho dpojení tlakovou hadičkou. V neposlední řadě je v místě napojení vačkové komory přechodový otvor do mazacího kanálu a to položeného téměř nejvýše z celého mazacího systému motoru, toto místo je tak pro snímání skutečné hodnoty lepší, než je přímý výtlak čerpadla, navrtaný dole nad řemenicí pro přívod oleje pro hydrospojku a tlakový spínač.
Ale samozřejmě vždycky je lepší, když s měřením tlaku počítá již přímo konstrukce motoru, jako je to například u mého oblíbeného motoru AJ6, kde je přípojka pro čidlo měření tlaku oleje vyvedena z konce hlavního kanálu mazání - od posledního ložiska klikového hřídele (tedy mezi výtlakem čerpadla a měřením tlaku je celá hlavní trasa mazání) a tak tedy za jízdy běžně ukazované 4 bary svědčí o tom, že to opravdu všude řádně maže.....
Ale samozřejmě vždycky je lepší, když s měřením tlaku počítá již přímo konstrukce motoru, jako je to například u mého oblíbeného motoru AJ6, kde je přípojka pro čidlo měření tlaku oleje vyvedena z konce hlavního kanálu mazání - od posledního ložiska klikového hřídele (tedy mezi výtlakem čerpadla a měřením tlaku je celá hlavní trasa mazání) a tak tedy za jízdy běžně ukazované 4 bary svědčí o tom, že to opravdu všude řádně maže.....
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Tak to mnohé vysvetľuje.U.K.N.D napísal:...a v T613 Ti to zas nepripadá až take rýchle....Radinko napísal:Ľudia (myslím tým aj ostatných, čo sa tak prezentovali v iných vláknach) prečo chcete ísť silou mocou 200 km/h Jeden to prekotí na strechu, druhý zruší motor,tretí ... Potrebujete si dokázať, že to dokážete?Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Souhlasím s Radkem, jím zmíněné místo připojení na vyústění oleje vaček se mi také jeví jako nejlepší (nejpřístupnější, s právě konstantním tlakem soustavy - dpufám) Uměl by také takovou redukci implantovat?radek napísal:Protože nad hlavní řemenicí už takhle zavazí tlakový spínač, natož ještě nějaký Tkus a čidlo, které bude permanetně v ohrožení přetrženým řemenem/manipulací při výměně řemenů/rozvodů/nastavení rozvodů motoru. Umístění na jedné či obou vačkových komorách je mechanického ohrožení rotujícími a letícími hmotami prosté, lépe technicky vyřešitelné (například umístěním čidla dále na motoru/karoserii a jeho dpojení tlakovou hadičkou. V neposlední řadě je v místě napojení vačkové komory přechodový otvor do mazacího kanálu a to položeného téměř nejvýše z celého mazacího systému motoru, toto místo je tak pro snímání skutečné hodnoty lepší, než je přímý výtlak čerpadla, navrtaný dole nad řemenicí pro přívod oleje pro hydrospojku a tlakový spínač.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných