Vas nazor na kupu T 603
Ja viem, ale vzdy lepsie, ako opravovat nejaky uplne vylagrovny motor s neistym vysledkom...Jozef napísal:Tie motory T603 ktoré armáda ponúka sú obyčajne do T805 alebo elektrocentrál. Do osobného vozidla by som ho nemontoval, už len preto že potrebuje veľa úprav. Napríklad vymeniť: olejové čerpadlo, olejovú vaňu, karburátor, sacie potrubie, ak je z centrály aj výfukové potrubie a predný kryt rozvodov, vačkovú hriadeľ, zotrvačník a hlavne chladiace exhaustory, lebo tie originál z T805 tlačia vzduch opačne.tomcat1 napísal:V Avize sa obcas objavia nove motory na T603 z vojenskych zasob. Chcu za ne 10 -15 tis.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
No ano, ale z motoru T603A či C se motor F (pro první jedničky) získá jen kompletním rozebráním a nahražením asi stovky dost podstatných součástek a kde je dnes sehnat nové? Pokud se to nějak ošulí, tak výsledek bude ještě mnohem nejistější. Motor H se z toho už reálně přestavět vůbec nedá...tomcat1 napísal:Ja viem, ale vzdy lepsie, ako opravovat nejaky uplne vylagrovny motor s neistym vysledkom...Jozef napísal:Tie motory T603 ktoré armáda ponúka sú obyčajne do T805 alebo elektrocentrál. Do osobného vozidla by som ho nemontoval, už len preto že potrebuje veľa úprav. Napríklad vymeniť: olejové čerpadlo, olejovú vaňu, karburátor, sacie potrubie, ak je z centrály aj výfukové potrubie a predný kryt rozvodov, vačkovú hriadeľ, zotrvačník a hlavne chladiace exhaustory, lebo tie originál z T805 tlačia vzduch opačne.tomcat1 napísal:V Avize sa obcas objavia nove motory na T603 z vojenskych zasob. Chcu za ne 10 -15 tis.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
- Kontaktovať užívateľa:
Divne veci
Mam auto z roku 73 a ma bubnove brzdy a usporiadanie rucnej brzdy cez kladku (na obr) a pri tom by to malo mat kotuce a namiesto kladky vahadlo. S tou kladkou to vyzera ale dost povodne.
Co si o to mysliet?
Co si o to mysliet?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Jendo máš asi stejný případ jako já. Auto vyrobeno v roce 1964, v roce 1973 vyměněná kastle a motor v Kopřivnici. V dokladech jsou zapsány bubnové brzdy tak při GO museli dát opět bubnové brzdy, i když na model 73´ patří kotoučové.. Není na tom nic složitého a jako nějakou překopávku bych to nebral. A já tam ty bubny taky nechám.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
- Kontaktovať užívateľa:
To ma desi. Mam v plane sa poobzerat po nejakych zachovalych kotucoch a nasledne ich tam primontovat. Aj hriadele zadnej napravy s klbmi som kupil nove.
A co potom ten TP s rokom vyroby 73? To potom niekto prevaril stitok na starsiu namontovanu karoseriu, alebo v Koprivnici nasli niekde na dvore nepouzitu karoseriu vyrobenu pred 69 tak ju tam mrskli a hotovo?
A co tie kotuce spominane vTP. proste pouzili bubny a auto predali?
Zavana to bordelom
A co potom ten TP s rokom vyroby 73? To potom niekto prevaril stitok na starsiu namontovanu karoseriu, alebo v Koprivnici nasli niekde na dvore nepouzitu karoseriu vyrobenu pred 69 tak ju tam mrskli a hotovo?
A co tie kotuce spominane vTP. proste pouzili bubny a auto predali?
Zavana to bordelom
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
V technickém průkazu máte uvedeno pouze: "provozní brzda - kapalinová", nic víc, ale někdy vlastně ani to ne, pokud se to někomu nechtělo vyplňovat...
Výměna kotoučových brzd za bubnové je v ČR nepovolená představba a to auto pak nesmí vyjet na silnici, obráceně to přehodit možné je. Úpravy na karosérii jsou minimální, mírně se prý liší vykrojení zadních blatníků, větší úpravy jsou na nápravách a jsou používány také jiné disky kol s jiným zálisem a samozřejmě to chce posilovač s tím správným brzdovým válcem.
Výměna kotoučových brzd za bubnové je v ČR nepovolená představba a to auto pak nesmí vyjet na silnici, obráceně to přehodit možné je. Úpravy na karosérii jsou minimální, mírně se prý liší vykrojení zadních blatníků, větší úpravy jsou na nápravách a jsou používány také jiné disky kol s jiným zálisem a samozřejmě to chce posilovač s tím správným brzdovým válcem.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
"Kola jednoduchá-disková", znamená že to gumové, čemu se říká pneumatiky je obuto na takových ocelových věcech, kterým se říká disky a na každé nápravě jsou použity v přesném počtu dvou kusů. To s brzdami nemá nic společného...
Tatra z roku 1973 prostě nemůže mít bubnové brzdy, to není možné zpochybňovat. Údaje jsou v pořádku, chyba je v aktuálním složení auta...
Brzdy jiného druhu si samozřejmě (aspoň tedy u nás) nesmíte přehodit někde potajnu doma v garáži, ale podáte si oficiální žádost o přestavbu auta na M69 a jednou navštívíte STK, kde na to mrknou a provednou korekci údajů v TP. Nic složitého. Pokud už je to M69, tak není co řešit, jiné brzdy by tam být vůbec neměly.
Tatra z roku 1973 prostě nemůže mít bubnové brzdy, to není možné zpochybňovat. Údaje jsou v pořádku, chyba je v aktuálním složení auta...
Brzdy jiného druhu si samozřejmě (aspoň tedy u nás) nesmíte přehodit někde potajnu doma v garáži, ale podáte si oficiální žádost o přestavbu auta na M69 a jednou navštívíte STK, kde na to mrknou a provednou korekci údajů v TP. Nic složitého. Pokud už je to M69, tak není co řešit, jiné brzdy by tam být vůbec neměly.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
- Kontaktovať užívateľa:
Hmm. Takze ta kruhova vec co trci pred sedadlom otaca tymi ocelovymi vecami, na ktorych su tie gumove :).
Vazne. Raz tam budu kotuce. Aj som bol dnes nejake pozriet. Ale ich sirka bola tak 10.8 mm a v dielenskej prirucke sa tusim pise, ze min je 11 mm. Nove sa asi este nerobia. Niekde vo foru to myslim uz riesil Zdicho. Co s tym?
Inak pri navsteve som si vsimol, ze majitel tam mal este asi 2 kolesa a nejake "madla " z T 600. No a este jednu torznu pruzinu. Asi novu. To len keby nahodou.
Vazne. Raz tam budu kotuce. Aj som bol dnes nejake pozriet. Ale ich sirka bola tak 10.8 mm a v dielenskej prirucke sa tusim pise, ze min je 11 mm. Nove sa asi este nerobia. Niekde vo foru to myslim uz riesil Zdicho. Co s tym?
Inak pri navsteve som si vsimol, ze majitel tam mal este asi 2 kolesa a nejake "madla " z T 600. No a este jednu torznu pruzinu. Asi novu. To len keby nahodou.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nové se robí kdesi na Moravě, někde hluboko v poště bych našel i kontakt. Cena byla někde mezi 1-2 tis. Kč/kotouč, ale je to takové mírně neoficiální. Materiál, ze kterého se to odlévá by měl mít stejné složení jako pro kotouče jiných aut, ale jako díl to není homologované a nikdo to počítám dosud pořádně v provozu netestoval.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných