Klukove zavesne ramena prednych kolies

Technické problémy s našimi tatrovkami

csuhy_
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 26 Jún 2012, 18:22
Kontaktovať užívateľa:

Klukove zavesne ramena prednych kolies

Príspevok od užívateľa csuhy_ » 20 Máj 2013, 00:12

Kto vie poradit? Z klukovych zavesnych ramien prednych kolies mi velmi malicko unika mazivo. Tak som pozrel do dielenskej prirucky, ze ako sa doplna mazivo. Je to rocnik 68 a dielenska prirucka je tiez tohoto vydania. V prirucke je nakreslena mazacia hlavica (cislo 8 na obrazku) a ja som ju na aute nevedel najst :-). Otazka teda znie. Mali novsie rocniky (z kotreho mozem mat na aute pouzite diely) mazaciu hlavicu umiestnenu inde? Alebo ako sa doplnalo mazivo do nich? Diki za radu. Roman.
Prílohy
Snímka.JPG
Snímka.JPG (43.03 KiB) 4893 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Re: Klukove zavesne ramena prednych kolies

Príspevok od užívateľa skovi » 20 Máj 2013, 18:09

A mas tam aspon namiesto maznice skrutku? Vsetky auta maju maznice , este je moznost ze ju mas zhora ak sa s tym, nejaky odbornik hral. Rameno sa plni hustym olejom sae 140.

csuhy_
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 26 Jún 2012, 18:22
Kontaktovať užívateľa:

Re: Klukove zavesne ramena prednych kolies

Príspevok od užívateľa csuhy_ » 20 Máj 2013, 19:16

So spodu som v cca strede ramena nasiel skrutku co tam podla nakresu nepatri. Tak som ju povolil a vyvalil na na mna olej ;-). Tak len rozmyslam ze ako tam ten olej dostanem. Prevratim auto na strechu a tak? ;-)Skusim skrutku vymenit za maznicu na natlacit to tam nejako. Len neviem ci mi to pojde, ci to nebude striekat krizom krazom kedze to je olej a nie tuk.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Klukove zavesne ramena prednych kolies

Príspevok od užívateľa ondrej » 20 Máj 2013, 20:03

U auta z roku 1968 by už mali byť použité kľukové ramená posledného vyhotovenia s uložením konca čapu v závite a s utesnením hriadeľovým tesnením gufero. U týchto ramien sa nepredpokladá údržba vzhľadom na ich vysokú životnosť na rozdiel od predošlých vyhotovení s klznými plastovými puzdrami, ktoré sa rýchlo opotrebovávali a potom klepali. Takéto posledné typy ramien už spravidla prežili každú T-603.
Pokiaľ sa podarilo po vyskrutkovaní uzatváracej skrutky z púzdra vypustiť olej, kľudne by som ho nahradil zmesou tuku A00+hustý prevodový olej. Vzhľadom na kývavý pohyb tohoto uloženia je to ideálna kombinácia. Zmes by som skúsil do púzdra vpraviť šprickou, no asi bude treba rýchlo pracovať a aj tak časť pôjde aj mimo... :(

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní