tip na leštiaci prípravok
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
tip na leštiaci prípravok
Ahojte,
rád by som sa spýtal na Vaše skúsenosti s leštiacimi prípravkami na lak automobilu.
Konkrétne mám záujem o taký druh, ktorý po nanesení nevytvorí bielu vrstvu, ktorá sa následným preleštením odstráni, ale len sa handrou nanesie na lak karosérie, pritom odstráni drobné nečistoty a napr. zaschnuté kvapky vody, lak trochu ,,stabilizuje" a netreba ho zmývať ani nič ďalšie s ním robiť (taktiež by nemusel nejako meniť farbu/lesk gúm okolo okien, ak sa tam náhodou dostane).
Lak na mojom aute je od výrobcu Body, typ Fiat 601 čierna, s vrchnou vrstvou priehľadného laku.
Ďakujem za odpovede, aj za prípadné odkazy na produkty.
Zároveň želám peknú tohtoročnú veteránsku sezónu, suché cesty a plné nádrže...
rád by som sa spýtal na Vaše skúsenosti s leštiacimi prípravkami na lak automobilu.
Konkrétne mám záujem o taký druh, ktorý po nanesení nevytvorí bielu vrstvu, ktorá sa následným preleštením odstráni, ale len sa handrou nanesie na lak karosérie, pritom odstráni drobné nečistoty a napr. zaschnuté kvapky vody, lak trochu ,,stabilizuje" a netreba ho zmývať ani nič ďalšie s ním robiť (taktiež by nemusel nejako meniť farbu/lesk gúm okolo okien, ak sa tam náhodou dostane).
Lak na mojom aute je od výrobcu Body, typ Fiat 601 čierna, s vrchnou vrstvou priehľadného laku.
Ďakujem za odpovede, aj za prípadné odkazy na produkty.
Zároveň želám peknú tohtoročnú veteránsku sezónu, suché cesty a plné nádrže...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Přípravky od Autoglym. Mají celou řadu čistidel, leštidel a vosků a jinýho příslušenství pro rozmazlování auta. Já osobně s ním zkušenosti nemám, ale myslim, že tu za něj budou orodovat i jiní...
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Ďakujem Jerrymu za odpoveď.
Ak by aj ostatní však mali nejaký tip (najlepšie na konkrétny produkt), môj dotaz stále trvá...
Ak by aj ostatní však mali nejaký tip (najlepšie na konkrétny produkt), môj dotaz stále trvá...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
No říká se, že bez práce nejou koláče a za koláče si klidně člověk může dosadit "lesk"
To co poptáváš je velmi specifický produkt a to oplachovací emulze pro udržení uzávěrné vrstvy ochranné leštěnky na povrchu laku. Prvotní vydrhnutí auta, odstranění mikroškrábanců, nečistot a spol jemně '"brusným" základovým leštidlem a následné uzavření povrchu kompatibilním "sealantem" Tě nemine tak jako tak. Poté už je, v případě výběru kvalitních produktů a hlavně v případě pečlivé práce (přičemž je statisticky dokázáno, že každého to doma "baví" pečlivě dělat tak půlku blatníku a jedny dveře ) možno prakticky celý kalendářní rok auto udržovat v bezchybné čistotě a lesku oplachovým "šamponem" který nenapadá použitý sealant (a taky nevadí plastům, sklům a ničemu jinému).
Viděl bych to takto: ve stínu, při cirka 15 - 25 stupních, umýt tlakovou vodou, dokud to bude mokré, kýbl s vlažnou vodou, do ní trochu jaru, a hezky ručábo vydrhnout, včetně všech zákoutí, prolisů, kolem lišt, gum a všeho osatního, nenechat uschnout a pečlivě opláchnout tlakovou vodou. Dokonale setřít - vysušit (nejlíp řádná granáž mikrovlákna) a nechat usschnout vč. zámků, pahů, kolem lišt, gum a všeho ostatního (někdy termín nechat "uschnout" je i 48 hodin). Poté celý povrch přejít ručně pečlivě Super Resinem a vyleštit, následně přejít Ultra Deep Shinem (pokud, zejména na tmavých odstínech, i po Resinu zůstanou hologramy či myčkami/neopatrným ručním leštěním vydřená místa a plošky) a jako sealant, neboli uzavírací bariéru, použít Extra Gloss Protection. Po takovémto ošetření je nadále možné auto celý rok běžně umývat výhradně studenou vodou (a nikoli rozpálené letním sluníčkem, ale to snad nemusím připomínat) formou rychlého opláchnutí houbou/utěrkou s malým množstvím Bodywok Shampoo/Conditioneru a utřením mikrovláknovou utěrkou. Tedy platí pro auto běžně používané a parkované po většinu roku venku, pokud tento postup aplikuje člověk na leštěnky a úloženky bydlící celý rok v temných garážích a stodolách, vydrží ta úprava i tři roky, důležité je nikdy!!!! neotírat prach nebo špínu nasucho, aby nezničila sealant - tu uzavírací vrstvu.
No a potřebné věci:
Bodywork Shampoo/Conditioner: 14B/NC56/050911
Super Resin Polish: SRP/3/190510
Extra Gloss Protection: No.1/SOL/5103
Ultra Deep Shine: NO12/C/228/14703
hodně studené vody, wapka, houba, několik opravdu kvalitních mikrovláknových utěrek a ...
... a hodně času a síly v rukou, jakož i neutuchající odhodlání dovést to k dokonalému cíli.
Odměnou pak je..... třeba podobná "záchrana" 22 let starého laku, který posledních 10 let svého života strávil bez jakéhokoli ošetření a výhradně venku v centru města....
To co poptáváš je velmi specifický produkt a to oplachovací emulze pro udržení uzávěrné vrstvy ochranné leštěnky na povrchu laku. Prvotní vydrhnutí auta, odstranění mikroškrábanců, nečistot a spol jemně '"brusným" základovým leštidlem a následné uzavření povrchu kompatibilním "sealantem" Tě nemine tak jako tak. Poté už je, v případě výběru kvalitních produktů a hlavně v případě pečlivé práce (přičemž je statisticky dokázáno, že každého to doma "baví" pečlivě dělat tak půlku blatníku a jedny dveře ) možno prakticky celý kalendářní rok auto udržovat v bezchybné čistotě a lesku oplachovým "šamponem" který nenapadá použitý sealant (a taky nevadí plastům, sklům a ničemu jinému).
Viděl bych to takto: ve stínu, při cirka 15 - 25 stupních, umýt tlakovou vodou, dokud to bude mokré, kýbl s vlažnou vodou, do ní trochu jaru, a hezky ručábo vydrhnout, včetně všech zákoutí, prolisů, kolem lišt, gum a všeho osatního, nenechat uschnout a pečlivě opláchnout tlakovou vodou. Dokonale setřít - vysušit (nejlíp řádná granáž mikrovlákna) a nechat usschnout vč. zámků, pahů, kolem lišt, gum a všeho ostatního (někdy termín nechat "uschnout" je i 48 hodin). Poté celý povrch přejít ručně pečlivě Super Resinem a vyleštit, následně přejít Ultra Deep Shinem (pokud, zejména na tmavých odstínech, i po Resinu zůstanou hologramy či myčkami/neopatrným ručním leštěním vydřená místa a plošky) a jako sealant, neboli uzavírací bariéru, použít Extra Gloss Protection. Po takovémto ošetření je nadále možné auto celý rok běžně umývat výhradně studenou vodou (a nikoli rozpálené letním sluníčkem, ale to snad nemusím připomínat) formou rychlého opláchnutí houbou/utěrkou s malým množstvím Bodywok Shampoo/Conditioneru a utřením mikrovláknovou utěrkou. Tedy platí pro auto běžně používané a parkované po většinu roku venku, pokud tento postup aplikuje člověk na leštěnky a úloženky bydlící celý rok v temných garážích a stodolách, vydrží ta úprava i tři roky, důležité je nikdy!!!! neotírat prach nebo špínu nasucho, aby nezničila sealant - tu uzavírací vrstvu.
No a potřebné věci:
Bodywork Shampoo/Conditioner: 14B/NC56/050911
Super Resin Polish: SRP/3/190510
Extra Gloss Protection: No.1/SOL/5103
Ultra Deep Shine: NO12/C/228/14703
hodně studené vody, wapka, houba, několik opravdu kvalitních mikrovláknových utěrek a ...
... a hodně času a síly v rukou, jakož i neutuchající odhodlání dovést to k dokonalému cíli.
Odměnou pak je..... třeba podobná "záchrana" 22 let starého laku, který posledních 10 let svého života strávil bez jakéhokoli ošetření a výhradně venku v centru města....
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
A funguje to i na acetonovy lak?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Funguje, ovšem pokud je zaneřáděný škrábanci nějak zásadněji, místo Resinu je vhodné použít Paint Renovator, který obsahuje více brusných částic a provést základní ošetření strojní leštičkou, neboť acetonky jsou tvrdé, nepoddajné barvy. Následné užití Ultra Deepu či rovnou Extra Glossu už je stejné jako v popisu - jemně a ručně.
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Ďakujem za podrobný postup.
V popisoch produktov Super Resin Polish a Ultra Deep Shine sa mi však zdalo, že sú si dosť podobné účinkom.
Vzhľadom na použitie na čiernom laku, mohol by som Polish vynechať, a použiť len Ultra deep, či je to iba ,,šetrenie na nesprávnych miestach"?
V popisoch produktov Super Resin Polish a Ultra Deep Shine sa mi však zdalo, že sú si dosť podobné účinkom.
Vzhľadom na použitie na čiernom laku, mohol by som Polish vynechať, a použiť len Ultra deep, či je to iba ,,šetrenie na nesprávnych miestach"?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Naopak, vynechej UltraDepp, jak tam píšu. Resin je to nejemnější a zároveň nejúčinnější právě na mikroškrábance, fleky po ptačincích a podobné příhody, a je jedno, jestli má působit přímo na 1K (tedy přímo na barvě) nebo na 2K (tedy na krycím čirém laku)....
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Vďaka za odpoveď, vážim si to.
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Radku,
můžeš, prosím, vybrat a poslat i pár foto celého auta?
můžeš, prosím, vybrat a poslat i pár foto celého auta?
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Tak pres rok to skusim a potom se pochlubim s vysledkem. Radku diky za vycerpavajici informace.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Thomas: mám za to, že už tu ty fotky někde několik let jsou, tenkrát je nemohl strávit psychicky labilní pan Fencl, shromažditel vrakoidních T613, z nichž mu jednu odborně ekologicky zlikvidoval dopravní odbor v Praze - Chodově a on tu nařízenou likvidaci autovraku neunesl a považoval za krádež limuzíny nedozírné ceny a měl nějaké řeči na téma "hračka XJ".... A navíc nevím, jestli to tu projde, nejni to tatra
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
hmm.. A co ta MKX?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Coby, čeká na renovaci Kupodivu to vyjde na míň, než u T603
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Děkuji Radku, moc pěkný exemplář, fotky potěšily! Pokud je někdo smaže, budiž vůle jeho.. Víš, já jsem ale optimista a pořád ještě doufám.. ..že procitne každý, kdo ještě nedospěl k poznání, že NEmít vnímání zúženo pouze na jedno čevenobílé logo, není vada charakteru, nýbrž jev životaběh podstatně obohacující..
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Tak tak, jsou i zajimavejsi veci...Thomas napísal:Děkuji Radku, moc pěkný exemplář, fotky potěšily! Pokud je někdo smaže, budiž vůle jeho.. Víš, já jsem ale optimista a pořád ještě doufám.. ..že procitne každý, kdo ještě nedospěl k poznání, že NEmít vnímání zúženo pouze na jedno čevenobílé logo, není vada charakteru, nýbrž jev životaběh podstatně obohacující..
To Radek:
Jinak ten MKX je nadherne auto, malem jsem pred tremi lety jedno takove koupil, byla to 3,8 v manualu, ale nakonec jsem to jeste odlozil
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Mk X je demonstrace megalomanství, ruční práce odborářů a svědek doby, podobně jako DS420 Jednoznačně je lepší koupit 420G, která netrpí zásadními neduhy, jako řada Mk X, velmi brzy se rozdíl investice vrátí ve spolehlivosti a funknosti dílčích celků.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 15 Jún 2009, 18:33
- Tatry, ktoré vlastním: T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Dobrý den.Ahojte,
rád by som sa spýtal na Vaše skúsenosti s leštiacimi prípravkami na lak automobilu.
Konkrétne mám záujem o taký druh, ktorý po nanesení nevytvorí bielu vrstvu, ktorá sa následným preleštením odstráni, ale len sa handrou nanesie na lak karosérie, pritom odstráni drobné nečistoty a napr. zaschnuté kvapky vody, lak trochu ,,stabilizuje" a netreba ho zmývať ani nič ďalšie s ním robiť (taktiež by nemusel nejako meniť farbu/lesk gúm okolo okien, ak sa tam náhodou dostane).
Lak na mojom aute je od výrobcu Body, typ Fiat 601 čierna, s vrchnou vrstvou priehľadného laku.
Předem se zeptám, kolik jste ochoten do té celé záležitosti investovat času a peněz...
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Túto otázku som si predtým nekládol - záleží mi len na tom, aby cena nebola ,,premrštená" a zhruba zodpovedala kvalite výrobku (rátal som s tým, že si to budem robiť sám).
Doteraz ma to vyšlo na cenu 3 prípravkov, ktoré boli spomínané (+ spotrebný materiál), a asi jeden deň...
Prečo tá otázka - venujete sa tomu profesionálne?
Doteraz ma to vyšlo na cenu 3 prípravkov, ktoré boli spomínané (+ spotrebný materiál), a asi jeden deň...
Prečo tá otázka - venujete sa tomu profesionálne?
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 15 Jún 2009, 18:33
- Tatry, ktoré vlastním: T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tip na leštiaci prípravok
Ne, nevěnuju se tomu profesionálně, jen jsem si koupil mazla do běžného provozu a rozhodl jsem se mu věnovat důkladnější péči
Spousta lidí žije v omylu, že dobře se postarat o lak náleží jen autům tak maximálně "v muzeu" a je to každotýdenní dřina, která stojí obrovské peníze.
Všechno z toho je nesmysl, nezáleží na tom, jestli to jezdí každý den nebo jednou týdně, důkladnou péčí o lak je vystaráno na dlouhé měsíce dopředu, člověk si pak ušetří při běžném mytí spoustu práce, cena je v dlouhodobém horizontu zcela srovnatelná s běžnými kosmetickými přípravky z benzínek a supermarketů, navíc je profesionálním přístupem omezeno poškození laku na minimum.
Váš požadavek na "přípravek, který se nesmývá, lak stabilizuje a není pak potřeba s tím nic dalšího dělat", je trochu náročný... ...ale něco takového existuje.
Mám výborné zkušenosti s detailerem Dodo Juice Red Mist Tropical Protection (případně s verzí "netropical").
Nicméně si myslím, že to není ta nejlepší cesta...protože pokud o lak předtím nebylo důkladně postaráno (viz příprava od uživatele radek), tak je snaha aplikovat tuto věc poněkud polovičatá...výdrž bude slabá a při aplikaci dojde k dalšímu drobnému poškození laku.
Takže než s leštěním a čištěním začnete, tak doporučuju lak před tím důkladně připravit, jinak je to napůl zbytečná práce.
K tomu je třeba pořídit přípravky a pomůcky, k danému účelu sloužící...a to nestojí pár stovek.
Vstupní pořizovací cena je relativně dost vysoká, ale výsledky za to rozhodně stojí a v konečném efektu, když si to člověk spočítá, tak to cenově vyjde naprosto v pohodě....viz výše.
Vstupní čas je taktéž docela "vysoký"- trefil jste se- práce na 1 den (7-10 hodin práce).
Následná údržba během roku je v podstatě omezena na běžné mytí.
K Autoglymu- jak tu zmiňují uživatelé Jerry a radek...nic proti němu nemám a většinu z toho, co tu uvádí, bych se nebál použít. A to vím, že na tuto značku jsou celkem dobré reference. Osobně s nimi přímo zkušenosti nemám, ale mám čistič interiérů Autoglym Interior Cleaner- výsledky celkem v pohodě, akorát trochu větší spotřeba a pak ještě mám čistič motorů Autoglym Engine Cleaner a tohle je naprostá bída, účinky prachmizerné.
Spousta lidí žije v omylu, že dobře se postarat o lak náleží jen autům tak maximálně "v muzeu" a je to každotýdenní dřina, která stojí obrovské peníze.
Všechno z toho je nesmysl, nezáleží na tom, jestli to jezdí každý den nebo jednou týdně, důkladnou péčí o lak je vystaráno na dlouhé měsíce dopředu, člověk si pak ušetří při běžném mytí spoustu práce, cena je v dlouhodobém horizontu zcela srovnatelná s běžnými kosmetickými přípravky z benzínek a supermarketů, navíc je profesionálním přístupem omezeno poškození laku na minimum.
Váš požadavek na "přípravek, který se nesmývá, lak stabilizuje a není pak potřeba s tím nic dalšího dělat", je trochu náročný... ...ale něco takového existuje.
Mám výborné zkušenosti s detailerem Dodo Juice Red Mist Tropical Protection (případně s verzí "netropical").
Nicméně si myslím, že to není ta nejlepší cesta...protože pokud o lak předtím nebylo důkladně postaráno (viz příprava od uživatele radek), tak je snaha aplikovat tuto věc poněkud polovičatá...výdrž bude slabá a při aplikaci dojde k dalšímu drobnému poškození laku.
Takže než s leštěním a čištěním začnete, tak doporučuju lak před tím důkladně připravit, jinak je to napůl zbytečná práce.
K tomu je třeba pořídit přípravky a pomůcky, k danému účelu sloužící...a to nestojí pár stovek.
Vstupní pořizovací cena je relativně dost vysoká, ale výsledky za to rozhodně stojí a v konečném efektu, když si to člověk spočítá, tak to cenově vyjde naprosto v pohodě....viz výše.
Vstupní čas je taktéž docela "vysoký"- trefil jste se- práce na 1 den (7-10 hodin práce).
Následná údržba během roku je v podstatě omezena na běžné mytí.
K Autoglymu- jak tu zmiňují uživatelé Jerry a radek...nic proti němu nemám a většinu z toho, co tu uvádí, bych se nebál použít. A to vím, že na tuto značku jsou celkem dobré reference. Osobně s nimi přímo zkušenosti nemám, ale mám čistič interiérů Autoglym Interior Cleaner- výsledky celkem v pohodě, akorát trochu větší spotřeba a pak ještě mám čistič motorů Autoglym Engine Cleaner a tohle je naprostá bída, účinky prachmizerné.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní