Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Technické problémy s našimi tatrovkami

Sepp
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 03 Aug 2009, 08:38
Kontaktovať užívateľa:

Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Príspevok od užívateľa Sepp » 24 Nov 2011, 23:45

Má někdo skušenost se seřízením elmag. ventilu topení?
Vyměnil jsem ztvrdlou membránu za novou, ale nedaří se mi upravit průtok. Stále protéká příliš mnoho paliva.
Všude se uvádí: seřízení svěřte odborné dílně ....

Standa Dosadil
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13 Jan 2008, 23:25
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Príspevok od užívateľa Standa Dosadil » 25 Nov 2011, 11:56

Musí se použít velejemná membrána, která neovlivní pružinku. Moje topení má s množstvím vstřikovaného paliva taky problém, jednou je směs bohatá, jednou chudá. Pomůže lehký úder do regulátoru... :) .

A jak je na tom tryska?

Sepp
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 03 Aug 2009, 08:38
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Príspevok od užívateľa Sepp » 27 Nov 2011, 22:33

Tak už jsem na to přišel...
Topení jsem koupil rozebrané a nekompletní . Některé trubičky jsem upravoval a samozřejmě koncovka před vstupem do topení byla bez trysky. Takže jsem do ní vyřízl 4 závit a osadil tryskou. Pak už všechno šlo jak má. Seřizovacím šroubem na redukčním ventilu jsem si upravil průtok na uváděných 0,4-0,5l za minutu. Topení po spuštění chvíli lehce kouří a pak již nepatrně.
Chci se ještě zeptat. Překvapila mě celkem vysoká teplota pláště topení. Nedá se na měm udržet ruka. Je to v pořádku? V příručce sice píší, že tepelná pojistka je nastavena na cca 170st.C. ale na teplotu povrchu se mi to zdá hodně.

Thomas808
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 31 Mar 2010, 22:29
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Príspevok od užívateľa Thomas808 » 28 Dec 2011, 19:48

Taky se připojím k tomuto topení. Topení mi po připojení sepne ventilátor, ale topit se mu nechce, hledal jsem chybu ve ventilu, ale nakonec jsem si všiml že žhavicí svíčka po vyšroubování moc nehřeje, předpokládám že když vytáhnu svíčku z topení které jsem nechal sepnuté několik minut marné snahy by měla být rozžhavená, jde svíčka vyzkoušet prostým připojením na proud z baterie?
Je nějaká možnost jak ověřit doma že relátko sepne proud do svíčky tak aby žhavila?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Príspevok od užívateľa Jerry » 28 Dec 2011, 23:40

Ta svíčka je na napětí 4V. Takže může pracovat pouze s předřadnym odporem, co je pod držákem ochranného spínače. Zkontroluj na topení všechny spoje, bude někde něco volnýho... Nebo holt unavenýho.

Sepp
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 03 Aug 2009, 08:38
Kontaktovať užívateľa:

Re: Elektromagnetický redukční ventil Topení Tatra 603

Príspevok od užívateľa Sepp » 04 Jan 2012, 16:06

Doporučoval bych zkontrolovat zapojení. Mám zkušenost, že zapojení svorkovnice topení uvedené v příručkách ne některých topeních nefunguje. Nejlepší je udělat si z kabelů a přepínače sestavu a zapojit svorkovnici tak, že první poloha spínače spouští větrák a druhá spíná relé a přes předřazený odpor žhavící svíčku a elektromagnetický palivový ventil. Funkce topení je podrobně popsaná v příručce, včetně nastavení množství paliva a tepelné pojistky.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných