renovovať 603?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
sqad:
ak si všimneme legislatívny vývoj v oblasti starších motorových vozidiel u nás za posledné roky, tak je zreteľne jasné, že hlavným cieľom je vyradiť z premávky čo najviac týchto starých vozidiel. Mohli by sme tu teraz dlho polemizovať o tom, aké ekonomické, bezpečnostné, ekologické, a rôzne iné faktory sú s tým spojené, hlavným dôvodom však bude snaha o navýšenie predaja nových vozidiel. Takže staré autá musia ísť preč.. Ak niekto chce prevádzkovať aj napriek tomu auto staršieho roku výroby, musí prekonávať mnohé byrakratické umelo vytvorené prekážky, nahrávajúce automobilovej lobby. Záujmy zberateľov automobilov sú až na okraji. Všetko je to o biznise a toku peňazí určitými smermi. Ty ako záujemca o historické auto si pre tento štát žiaľ nezaujímavý - žiaden biznis s tebou takto nespravia. Naše povedomie žiaľ ešte nedorástlo k tomu, aby sme vedeli oceniť hodnotu technických pamiatok. Štát dáva peniaze - z toho malého balíčka, ktorý po všemožnom rozkrádaní ešte ostáva - radšej inam a význam muzeálnych a kultúrno-historických pamiatok je až na okraji. A preto je táto absentujúca funkcia štátu suplovaná zo súkromných prostriedkov nadšencov, ktorí si tieto hodnoty uvedomujú a ktorým na tom záleží.
Takže žiaľ nemožno veľmi rátať s podporou a ústretovým prístupom štátnach úradníkov, platených okrem iného aj z tvojich daní, pri riešení tvojho problému. Verím však, že raz aj na Slovensku svitne v tejto oblasti na lepšie časy, ale ak by sme na to čakali neviem, či by si si na svojej T-603 ešte zajazdil...
Je preto na tebe, aké riešenie uprednostníš.
ak si všimneme legislatívny vývoj v oblasti starších motorových vozidiel u nás za posledné roky, tak je zreteľne jasné, že hlavným cieľom je vyradiť z premávky čo najviac týchto starých vozidiel. Mohli by sme tu teraz dlho polemizovať o tom, aké ekonomické, bezpečnostné, ekologické, a rôzne iné faktory sú s tým spojené, hlavným dôvodom však bude snaha o navýšenie predaja nových vozidiel. Takže staré autá musia ísť preč.. Ak niekto chce prevádzkovať aj napriek tomu auto staršieho roku výroby, musí prekonávať mnohé byrakratické umelo vytvorené prekážky, nahrávajúce automobilovej lobby. Záujmy zberateľov automobilov sú až na okraji. Všetko je to o biznise a toku peňazí určitými smermi. Ty ako záujemca o historické auto si pre tento štát žiaľ nezaujímavý - žiaden biznis s tebou takto nespravia. Naše povedomie žiaľ ešte nedorástlo k tomu, aby sme vedeli oceniť hodnotu technických pamiatok. Štát dáva peniaze - z toho malého balíčka, ktorý po všemožnom rozkrádaní ešte ostáva - radšej inam a význam muzeálnych a kultúrno-historických pamiatok je až na okraji. A preto je táto absentujúca funkcia štátu suplovaná zo súkromných prostriedkov nadšencov, ktorí si tieto hodnoty uvedomujú a ktorým na tom záleží.
Takže žiaľ nemožno veľmi rátať s podporou a ústretovým prístupom štátnach úradníkov, platených okrem iného aj z tvojich daní, pri riešení tvojho problému. Verím však, že raz aj na Slovensku svitne v tejto oblasti na lepšie časy, ale ak by sme na to čakali neviem, či by si si na svojej T-603 ešte zajazdil...
Je preto na tebe, aké riešenie uprednostníš.
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
Je to tak ako hovoríš, ale mňa ajtak nedonútia si kúpiť nové auto
- chromkar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 09:02
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
neprehanajsqad napísal:snažím sa ju totiž zohnať celý život...
dobra sprava je, ze aj bez T603 moze byt tvoj zivot plnohodnotny
Re: renovovať 603?
S tym ze je usilie vyradit co najviac starych vozidiel plne suhlasim.Stat by mal taketo historicke vozidla este podporovat a snazit sa o ich zachranu.Ja napr cez zimu so svojou volgou nejazdim,davam ju docasne odhlasovat no uz aj tie poplatky za docasne odhlasenie by nemuseli byt,clovek sa snazi usetrit na poistnom a taktiez aby sa cez zimu nenicilo a este sa tesme co nam prinesie dalsia uprava zakona,ktora by mala byt uz niekedy v tychto mesiacoch,ci nas uz totalne nepritlacia k muru.Moja volga ma obsah 2445,vyjdem si s nou raz za tyzden niekde sa povozit a myslim si ze aspon tie ceny poistneho by sa pre nas mohli znizit ked uz tie ceny benzinu su vysoke a zas aj robit kazdy rok emisnu kontrolu je trochu moc.A co sa tyka tych testacii vozidiel to je uz total hruuza,tam chcu aby boli 40rocne auta lepsie spravane ako auto v dnesnej pasovej vyrobe.
- chromkar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 09:02
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
ja by som skor povedal, ze nastastieondrej napísal:Ty ako záujemca o historické auto si pre tento štát žiaľ nezaujímavý
si velmi sikovny, este vymysliet nafukovaci rozpocet a je to vybavene. ci uz aj vies komu by si naopak zobral?Volgač napísal:Stat by mal taketo historicke vozidla este podporovat a snazit sa o ich zachranu
lenze potom by sa ozvali zaujemcovia o stare elektrospotrebice, zberatelia znamok, obrazov, chovatelia tradicnych narodnych plemien atd.....ved aj oni zachranuju a zveladuju hodnoty, co potom?
Re: renovovať 603?
Ked maju veterany u testacie nizsie poistky preco by sme ich nemohli mat aj my, myslim ze zo svojou chromkou nechodis kazdy den, alebo hej?
- chromkar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 09:02
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
nie, ale cena poistky ma fakt netrapi
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
Cena pojistky, podobně jako náklady na dálniční známky, technickou kontrolu, emise a podobné legislativní prvky jsou zcela nicotnými a nepodstatnými detaily v ostatních nákladech na vlastnění, udržování a provozování historického vozidla v patřičném stavu. Ovšem to že to tak je ví většinou jen lidi co si renovací, údržbou a provozem takových povozů prošli, naopak to mnohdy nedochází lidem, co si "veterána" pořídí za šrotovou cenu a na hranici provozovatelnosti. Pokud někdo řeší při vlastnění HV cenu povinného ručení nebo snad dokonce nemá ani na PHM, měl by se zamyslet nad tím, jestli má vůbec smysl to (ta) HV vlastnit, udržovat a provozovat. Žehrat na stát je zde zcela mimo mísu, to auto je koníček či záliba jako jakákoli jiná z nepřeberného množství možností co život nabízí a zcela přesně sem pasuje okřídlené rčení "kdo chce mít opici, musí mít i na banány". Existují mnohem nákladnější a specifičtější záliby a koníčky a jejich vyznavači také neposílají obden na vládu žádosti o úlevy, změny zákonů a podobné věci. Pravidla jsou prostě daná, buď na to máte, nebo nemáte. Jednoduchá logika.
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
Páni, zdá sa že sme sa trochu vzdialili od pôvodnej témy - nechcel som aby sa to zvrhlo do politickej diskusie...
Písal som na krajský dopravný inšpektorát s dotazom, či aj na moju 603 bez dokladov by bolo možné vybaviť biele EČ a prišla mi táto odpoveď:
Podal som si aj inzerát na kúpu T603 s ŠPZ, aby som zhruba zistil, či by aj táto cesta bola reálna a pár odpovedí som dostal, takže zvažujem tieto dve možnosti, a ako to dopadlo dám vedieť.
Písal som na krajský dopravný inšpektorát s dotazom, či aj na moju 603 bez dokladov by bolo možné vybaviť biele EČ a prišla mi táto odpoveď:
Na základe tohto si myslím, že aj táto cesta by mohla byť schodná, budem sa ešte informovať priamo na Obvodnom úrade pre cestnú dopravu.DI napísal: Nakoľko vlastníte vozidlo Tatra 603 bez Osvedčenia o evidencii príp. Technického preukazu máte možnosť za účelom obdržania týchto dokladov požiadať Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie o schválenie technickej spôsobilosti v zmysle zákona č. 725/2004 Z.z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Po vydaní rozhodnutia Obvodného úradu o schválení technickej spôsobilosti a vydaní Osvedčenia o evidencii vozidlo zaevidujete na príslušnom Dopravnom inšpektoráte. O podmienkach pri schvaľovaní technickej spôsobilosti sa informujte priamo na Obvodnom úrade pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie.
V prípade, že sa rozhodnete vozidlo zaevidovať na Zvláštne evidenčné čísla, postupujete v zmysle zákona 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. V zmysle §- u 127 ods. 8
o tom rozhodne príslušný národný orgán Medzinárodnej organizácie historických vozidiel.
Podal som si aj inzerát na kúpu T603 s ŠPZ, aby som zhruba zistil, či by aj táto cesta bola reálna a pár odpovedí som dostal, takže zvažujem tieto dve možnosti, a ako to dopadlo dám vedieť.
Re: renovovať 603?
Tak to ze sa Ti niekto ozval s predajom papierov je super,som zvedavy ako to cele u teba dopadne Drzim palce .A k predchadzajucim prispevkom -niekto si tu potrebuje dokazovat aky som ja ,,bohaty" a ze ja na to mam .Takych ludi nemusim.
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
squad: prepáč že som ti včas neodpísal, nemal som čas. Súhlasím s tým čo písal Ondrej, dnešok na slovensku historickým autám ako takým nepraje, treba sa s tým zmieriť. Zákon o opätovnom prihlásení odhláseného auta som čítal pred mnohými rokmi, mrzí ma že dnes je to zasa o kus sťažené. Som zvedavý ako sa ti podarí vybaviť priamo na odbore dopravy.
chromkar: tvoje tvrdenie o plnohodnotnom živote squada bez Tatry 603 je zaujímavé. Neviem ako by si floristovy vysvetlil, že život môže byť plnohodnotný bez kvetov alebo pivárovi, že žiť sa dá plnohodnotne aj bez piva.
chromkar: tvoje tvrdenie o plnohodnotnom živote squada bez Tatry 603 je zaujímavé. Neviem ako by si floristovy vysvetlil, že život môže byť plnohodnotný bez kvetov alebo pivárovi, že žiť sa dá plnohodnotne aj bez piva.
- chromkar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 09:02
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
maxono - no hlavne by som im nic nevysvetloval, na to musia prist sami,
nikto sa predsa nerodi ako florista ci pivar, cize sa s tym vzdy da nieco robit
volgac - ja zase nemusim ludi, co si kupia akoze veterana a cakaju, ze vsetci z toho padnu na rit
sqad - daj vediet
nikto sa predsa nerodi ako florista ci pivar, cize sa s tym vzdy da nieco robit
volgac - ja zase nemusim ludi, co si kupia akoze veterana a cakaju, ze vsetci z toho padnu na rit
sqad - daj vediet
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: renovovať 603?
Keď som mal asi 5 rokov, alebo možno menej, s bratom, ktorý bol o niečo starší, sme na prednom sedadle otcovej 603 riešili veľmi vážnu debatu o tom, aké auto by sme chceli mať v budúcnosti.
Ja som vtedy veľmi rozhodne prehlásil, že chcem jedine 603, a keď mi brat povedal, že to asi nepôjde, lebo sa už nevyrábajú, bol som z toho smutný celý deň.
Nejak mi to odvtedy zostalo a obávam sa, že u mňa to už bude chronické
Inak ten inzerát čo som podával, bol o kúpe tatry aj s papiermi, nie len dokladov...
Ja som vtedy veľmi rozhodne prehlásil, že chcem jedine 603, a keď mi brat povedal, že to asi nepôjde, lebo sa už nevyrábajú, bol som z toho smutný celý deň.
Nejak mi to odvtedy zostalo a obávam sa, že u mňa to už bude chronické
Inak ten inzerát čo som podával, bol o kúpe tatry aj s papiermi, nie len dokladov...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných