Strana 1 z 1

Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 12 Júl 2010, 22:41
od užívateľa bellmondo
Dobrý den,
mám problém. Začal jsem jezdit vcelku slušně zrenovovanou T603 r.v. 1971 a mám problém s přehříváním motoru. Žaluzie otevírá, ventilátory se točí. Takže mě napadly 2 možnosti. Buď je špatně nakalibrovaná ručička teploměru na palubní desce, ale nevím, jak to prověřit nebo se motor opravdu přehřívá. Je možné, že by přehřátí způsobil nevyčištěný olejový filtr nebo nějaká usazenina v olejových chladičích? Předpokládám, že chlazení motoru je hlavně přes olejové chladiče a teplota je měřena na oleji.

Díky za radu

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 12 Júl 2010, 23:11
od užívateľa David ABA
no tak prvně bych vyzkoušel jinej teploměr a pokud to bude ukazovat stejně tak jít cestou nejmenšího odporu tzn. mrknout jak sou na tom chladiče (jestli nejsou zalepený) jestli ti někde neuniká (v malým množství tak aby to dělalo bahýnko a zalepovaly se ti žebra ať už na válcích či na chladičích) a čištění motoru eventuleně kanálů k chladičům bych nechal jako poslední variantu

Toť vše Zdar David

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 13 Júl 2010, 05:25
od užívateľa Jerry
Jakej máš budík, lihovej, nebo elektrickej? Lihovej zkresluje když se ohřeje interier na 35 - 40°C (tak mam na kačeně kolem 60°C na budíku)... pokud máš elektronickej, tak to na teplotě budíku závislý neni. Čidlo by mělo bejt stejný se škodou 120, mam zato (takže pokud máš elektrický, tak můžeš polaborovat a přepojit si na chvíli budík, kerej má nakreslenou stupnici). Ještě připomenu, že přes léto se s šejdou jezdí bez deklu pod motorem, pak se chladí přímo i vana ofukem za jízdy a pokud neni plech výdechu při ohřátym motoru vodorovně, tak se přesadí podložky a závlačky na vyšší dírky na tyčce u termostatu, co ten dekl ovládá.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 13 Júl 2010, 06:09
od užívateľa Honzík
Pokud v těchto teplotách co zde panují jezdíš a neni ručička schovaná v červeném poli (myslím až za roh) tak bych to moc neřešil.Ideál je vzít teplotní sondu k měřáku a je to vše jasné.A když bude za roh tak tipuju zapalování popřípadě špatně nastavený karbec.Což většinou u T603 je.Na srazech je to tak nějak 50 na 50. Otevírají se ti správně synchronně karbece?(myslím tím že nasávají karbece stejný objem vzduchu ideál zase sehnat měřák co se používa na t 613)Na rovince při 80 a 4rst měl by jsi mět plyn pedál tak max do čtvrtiny rozsahu plyn pedálu.Pokud ne tak to nasvědčuje nějaké závadě.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 13 Júl 2010, 14:29
od užívateľa jack
Předně bych vymontoval čičidlo, na elektrické plotýnce svařil vodu (nejlépe pod motorem, ať člověk necábruje s hrnkem), teplotu vody ověřil teploměrem a udělal bych si při 100 stupních cejch. Jestliže teploměr ukazuje dobře, pak bych šel po tlaku oleje v mazací soustavě. O tom, že chladiče, žebrování válců a hlav má být čisté se snad ani bavit nemusíme.
Ještě mě napadá, že se mi jednou 603ja zahřívala na dálnici při trvalé rychlosti vyšší než 120 km/h... problém byl v nenašponovaných řemenicích, takže řemeny při vyšších otáčkách motoru prokluzovaly.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 13 Júl 2010, 14:34
od užívateľa jack
Jo a plech pod motorem vozím i v létě a s teplotou ani při těchto parnech nejsou problémy. Ono když ten plech shodíš, motor nasává z vozovky všelijaký bordel. Aby jej nenasával, tak se kdysi doporučovalo kolem vany natáhnout gumový šlauch, ale i tak je to na pytel.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 13 Júl 2010, 18:54
od užívateľa tatrawerke
Nechci strašit, ale většinou když se to hodně hřálo, bylo to někde v pr...i. Myslim lágry, čepy nebo tak. Pokud to není čidlo, nebo bordel v chladičích, vyzkoušej teplej motor klikou, jak se protáčí.
Hlavně nesundavej žádnej dekl ani nejezdi s pootevřenou kapotou. Je to nesmysl!
Vzduch jde kapsama přes válce a chladiče ven, tak, jak má. Otevřenim čehokoliv narušíš správnou cirkulaci vzduchu.
Já mám takový udělátko. Prodávaj to na pečení masa. Digitální teploměr. Vrazim ho místo měrky na olej a je jasno.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 13 Júl 2010, 22:17
od užívateľa ondrej
bellmondo - nanapísal si, podľa čoho usudzuješ, že sa motor prehrieva...?

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 15 Júl 2010, 12:59
od užívateľa roman
Moje Tatřička 603 se bude asi přehřívat vlivem nánosu letitého prachu s olejem. Chca nechca budu muset celý motor oddeklovat od plechů a nějak omýt. Podržte mě psychicky a podtvrďte, že nebudu muset motor vyndávat a poraďte, jak nejlépe jej zbavit nánosů.
Dík

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 15 Júl 2010, 14:02
od užívateľa tatrovecka
Ja by som praveze motor vybral a tak poriadne vycistil, ak mas vozik so zdvihakom pod motor, tak je to robota pre jedneho na cca. 30 min., dalsia pol hodinka naspat. Na 603jke je radost vyberat motor :D.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 15 Júl 2010, 14:19
od užívateľa roman
Uf, uf. Nikdy jsem to nedělal a nevím jak na to. Asi seženu informace a nechám si Tu "laskominu" na podzim.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 15 Júl 2010, 20:30
od užívateľa ondrej
roman napísal:Moje Tatřička 603 se bude asi přehřívat vlivem nánosu letitého prachu s olejem. Chca nechca budu muset celý motor oddeklovat od plechů a nějak omýt. Podržte mě psychicky a podtvrďte, že nebudu muset motor vyndávat a poraďte, jak nejlépe jej zbavit nánosů.
Dík
Kvôli umytiu vyberať motor z auta nieje potrebné - je možné ho umyť zhora okolo karburátorov a zdola po demontáži ventilátorov. Prístup zlepší demontáž zadného čela, kedy bude motor veľmi dobre prístupný...

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 17 Júl 2010, 09:03
od užívateľa Ydhasa
Ahoj Ondrej! - Fotka motoru vypada pekne! Po delsi dobe se opet ozivam na Tatraportalu pod novym jmenem - moje originalni jmeno (Franta) mi server z neznamych duvodu zrusil. Tvoje byvala T603 mi tez bezi za horkych letnich dnu pri vysokych rychlostech v teplejsim pasmu. .... coz se asi da cekat. Motor je porad tak cisty jak na obrazku.

Mam jednu otazku - nemate nekdo zkusenosti s kolama na stareho VW Brouka? Dnes mi prisly chromovane kola s sirsim rozkrokem ktere pasuji na T603 (http://www.cip1.ca/ProductDetails.asp?P ... C10%2D6621) a s hruzou jsem zjistil ze max zatezeni na kolo je 392 kg! Toto je vytisknuto na stitku prilepenem na kole - nikde na webstrance tyto detaily samozrejme nenajdete. Originalni VW vazi asi 840 kg zatimco T603 ma pohotovostni vahu 1500 kg (45%/55% predek/zadek) - takze 412 kg na kazde zadni kolo. Co vy na to - snese to??? Planuji dat na to 195/75x15 pneu aby T603 nevypadala ze stoji na spelkach.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 17 Júl 2010, 20:19
od užívateľa ondrej
Ahoj Ydhasa! Rád ťa tu zase vidím - správne si identifikoval svoju T-603 :-)
K dobrému chladeniu určite prispievajú aj namontované nové olejové chladiče bez vnútorných úsad a tiež správne nastavenie motora (predzápal) a karburátorov. Práve snaha o zníženie spotreby neodborným nastavením chudobnej zmesi (najčastejšie menšie hlavné trysky) môže spôsobovať prehrievanie motora, čo mu môže veľmi poškodiť. Treba si ale tiež uvedomiť, že max. trvalú rýchlosť pre T-603 udával výrobca 130 km/h, pričom ale určite nerátal s takými horúčavami, aké mávame dnes. A autá už tiež nie sú nové. Na druhej strane máme dnes k dispozícii kvalitnejšie motorové oleje.
K tým diskom - rozhodne neodporúčam pre T-603 použiť disky z VW - hrozí ich prasknutie! Už som videl prasknuté oceľové disky, ktoré boli preťažované, nestojí to za to. Stačí si porovnať hrúbku plechu na obidvoch diskoch. Ak chceš použiť širšie pneumatiky /neodporúčam/, ako najschodnejšia cesta sa mi vidí na pôvodný stred disku navariť širší 15´´ ráfik z nejakého iného auta. Na pôvodný disk šírky 4,5 taktiež neodporúčam montáž širších pneumatík, ako 185, a už vôbec nie bezdušové pneumatiky. Niektorí tak síce jazdia, nepovažujem to však za bezpečné...

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 17 Júl 2010, 20:32
od užívateľa Ydhasa
Ondrej - dik za radu na kola. Co se tyce tech prasklych disku - prasklo to ve stredu kola nebo na rafku? Pokud rafek z noveho disku na VW bude pasovat na stred od T603 a jestli rafek neni ten kriticky clanek, tak bych nechal predelat rafek z VW na stred z T603.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 18 Júl 2010, 10:35
od užívateľa Kontráš
s největší pravděpodobností se ti ustrihne v ohybu ráfku, nikoli v ve střední části, která je navíc podporována hmotou náboje

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 18 Júl 2010, 21:02
od užívateľa ondrej
Ako píše Kontráš - najpravdepodobnejšie v obvodovom prelise, prípadne v spoji strednej časti s obvodovou..

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 19 Júl 2010, 07:44
od užívateľa Honzík
To Ondrej:Jak píšeš s tím používaním bezdušových pneumatik musím s tebou souhlasit.Také jsem to řešil zda takovou možnost využít když jsem montoval bezdušové pneu.Ale po nastudování podmínek co musí splnit ráfek pro bezdušové pneu tak jsem od toho upustil.Jde především o bezpečnost.

Re: Přehřívání motoru 2-T603

Napísané: 20 Júl 2010, 07:28
od užívateľa Ydhasa
Hosi - dik za dobre rady. Fakt nema cenu riskovat bezpecnost co se tyce kola a tak disky pujdou vratit - pokud to pujde.