chci se poradit. budu sprovoznovat t 603, ktera stala v garazi 15 let. predtim to dobre jezdilo a vsecko fungovalo. vidim tri problemy. motor, karburator, brzdy. co este?
ocekavam, ze valce motoru budou rezavy, nebo ne? mam to rozebrat a vyhonovat nebo roztocit tak jak to je? co bych v tom pripade nalil do svicek, normalny volej nebo penetracni nebo neco jinyho? to samy s brzdami (kotouce). vyhonovat nebo rozhejbat? a pak karburator. myslim ze bude zalepenej. nerad bych to rozebiral, protoze byl bezvadne nastavenej a serizenej. jak vypada membrana vstrikovadla po te dobe? staci to proplachnout v aute, nebo sundat a proplachnout, nebo dat do ultrazvuku nebo neco rozumnejsiho?
zdravim
roman
603
- tatrawerke
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 603
Ahoj, prosim Ťe co bys honoval. Já rozhejbal auta, co stály 20 let v kopřivách. Šoupni sítko před pumpu, ať Ti to nenasaje bordel z nádrže, vylej benzin a olej. Dej tam čerstvej a startuj. Nech tam filtr. Ať se nedivýš, jako pán z filmu na hlavní straně.Občas to buchne do karbeců. Co se týče brzd, pokud to bude fungovat, vyměň brzdovku. Možná budou hlavní válce v pytly, ale nemusej. Uvidíš, třeba bude chtít vyměnit membránu v pumpě, membrány v akceleračních pumpičkách atd. Prostě až to poběží, uvidíš co je třeba.
Ještě, startuj ze zadu, ale nestuj za větrákem. Asi z toho vyletí trochu bordel . . .
Ještě, startuj ze zadu, ale nestuj za větrákem. Asi z toho vyletí trochu bordel . . .
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 603
Já jsem oživoval motor na T613 takto:
Vyndat svíčky a opatrně zkusit pootočit motorem (ručně) jestli není kousnutý. Zárověň uvidíš jak ty svíčky vypadaj a jestli jsou použitelný alespoň na pokusy.
Zkontroloval jsem motorový olej, který vypadal velmi slušně (byl světlý) auto nestálo tak dlouho jako to tvoje.
Pokud jde motor otočit v celé otáčce bez problémů, nalil jsem do každého válce injekcí cca 20 ml benzínu s olejem.
Pak několikrát protočit motor (už startérem) aby se promazaly válce (zároveň naplníš mazací okruh motoru, nebo by jsi teoreticky měl jsestli je olejové čerpadlo v pořádku)
Odpojil jsem hadici z palivového čerpadla od nádrže a benzín pro motor bral za sklenice.
Postupně zaplavil benzínovou pumpu a oba karburátory (byly zavzdušněné, a ruční čerpání benzínu to nepřetlačí).
Odvzdušnil jsem akcelerační pumpičky.
Namontoval svíčky, vytáhnul sytič a motor na první cuknutí naskočil.
Vyndat a pročistit minimálně volnoběžné trysky není níc složitého a karburátor tím nerozšteluješ.
Určitě dej pozor na těsnost palivové soustavy (přívod benzínu do karburátoru) a přeplavení karburátoru (zaseklý ventilek hladiny). Hasící přístroj po ruce také není k zahození .
Vyndat svíčky a opatrně zkusit pootočit motorem (ručně) jestli není kousnutý. Zárověň uvidíš jak ty svíčky vypadaj a jestli jsou použitelný alespoň na pokusy.
Zkontroloval jsem motorový olej, který vypadal velmi slušně (byl světlý) auto nestálo tak dlouho jako to tvoje.
Pokud jde motor otočit v celé otáčce bez problémů, nalil jsem do každého válce injekcí cca 20 ml benzínu s olejem.
Pak několikrát protočit motor (už startérem) aby se promazaly válce (zároveň naplníš mazací okruh motoru, nebo by jsi teoreticky měl jsestli je olejové čerpadlo v pořádku)
Odpojil jsem hadici z palivového čerpadla od nádrže a benzín pro motor bral za sklenice.
Postupně zaplavil benzínovou pumpu a oba karburátory (byly zavzdušněné, a ruční čerpání benzínu to nepřetlačí).
Odvzdušnil jsem akcelerační pumpičky.
Namontoval svíčky, vytáhnul sytič a motor na první cuknutí naskočil.
Vyndat a pročistit minimálně volnoběžné trysky není níc složitého a karburátor tím nerozšteluješ.
Určitě dej pozor na těsnost palivové soustavy (přívod benzínu do karburátoru) a přeplavení karburátoru (zaseklý ventilek hladiny). Hasící přístroj po ruce také není k zahození .
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní