Desatoro

Technické problémy s našimi tatrovkami

TatraplanuZdar

Desatoro

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 12 Aug 2006, 13:53

Kupil som Tatraplan, vidim niektore problemy. Prosim skusenejsich o radu:
1. Kurenie tam vraj nie je, údajne bolo odstraňované servisami pretože bolo nebezpečné. Vie o tom niekto niečo?
2. Zadadiť rýchlosť je dosť problém, nielen jednotku, ale aj s dvojkou je to dosť zápas. Trojka a štvorka po zácviku idú zaradiť bez toho aby som musel z autom zápasiť. Jednotka občas ide zaradiť len ak najprv dám spatočku, s tou problémy nie sú, a odtiaľ to do jednotky ide dobre.
3. Nefunguje ukazovateľ hladiny benzínu, údajne sa to nepodarilo opraviť predchádzajúcemu majiteľovi. Bývajú podobné problémy?
4. Dvere u vodiča sa za jazdy otvárajú na nerovnostiach, aj ked klučku zaistím dopredu. Druhé dvere držia. Má s tým niekto skúsenosti?
5. Zadná kapota nechce držať otvorená, musím sa s ňou 5 minút hrať kým sa zaistí. Viete čo by mohlo byť opotrebené?
6. Pri brzdení pedál hrozne trasie. Ok, už som asi zabudol aké to je bez posilovača, je jasné že bubny budú nerovné, malo by to fungovať bez trasenia?
7. Svetlá svietia "ako na dušičky" dá sa s tým isť ale v dnešnej premávke len dosť ťažko. Máte niekto dobre svietiaci Tatraplán?
8. Ak ide motor na voľnobeh tak počuť znepokojujúce zvuky, ak sa ide so zaradanou rýchlosťou tak je to ok (teda má to krásny zvuk štartujúceho tryskového lietadla)
9. Tachometer ukazuje tak zo 10 km nižšiu rýchlosť ako skutočná /merané GPS/, býva to?
10. Ako vyzeraju originálne vzuchové filtre, v užívateľskej príručke sú nakreslene ležiace valce, ja mám ešusovitý tvar.

Mimochodom, pomohol by polosyntetický olej hladšiemu chodu motora?
Čo používate?

Je nejaký automechanik s nie celkom zabudnutými skúsenosťami s Tatraplánmi na východnom Slovensku?

josephx

Príspevok od užívateľa josephx » 12 Aug 2006, 21:25

a ktože bol renovátor tohoto Tatraplanu,keď ti zanechal toĺko problémov a záludností?To by u auta po renovácii sa stávať nemalo...Viem o tom svoje,práve v Banskej Bystrici sa zrodil jeden polovrak po renovácii,opísaný v prvom čísle časopisu Veteran.sk

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 13 Aug 2006, 09:28

Hm, kto bol renovatorom tohto Tatraplanu neviem ale prebiehalo to udajne v rokoch 1996-1998 takže to nie je novo zrenovovaný voz.
Odborníka na Tatraplány v Bystrici majú určite len jedného

Našťastie sa mi podarilo sa mi najst stareho automechanika ktory ale bol v mladosti šéfom dielne ktora Tatraplany bežne opravovala a na moje počudovanie si ešte všetko pamätá. A cíti sa ako niekto kto opäť stretol práve svoju prvú lásku po 50 rokoch. Takže to vyzerá byť na dobrej ceste.

Nemôžete niekto skopírovať ten článok z Verenánu alebo oskenovať a poslať mi emailom? Hodne by ma to zaujímalo.
Zrejme majiteľ ked dospel k rozhodnutiu o predaji tak sa už údržbe nevenoval.

Takze sme Tatraplan zdvihli a zistili:
1. Popri jednej hlave valca fúka, takže som sa mohol čudovat ze do kopca je nejako dýchavičný (ohladom sykaveho zvuku som si myslel že púšťa tesnenie na výfuku) ale pripisoval som to veku... Ešte šťastie že je chladenie vzduchom inak by som mal zadretý motor, mám s tym svoje skusenosti, stačí sa nepozriet na teplotu vody pár minut a pretože je motor vzadu ani pary by nebolo vidieť... Ale aj bez kopresie na jednom valci to išlo celkom dobre.
2. Sytič nefunguje. Dúfam že bude stačit premazanie lanka ktore je teda dlhočizne a echt blbo dostupné...
3. Trasenie brzd spôsobuje jedna strhnutá šrauba vlavo vzadu a vpravo vzadu chodi cely bubon, bude to nutne prichytiť...
4. Aj ked karoseria bola urobená dosť dobre /ale má nejaké problémiky/, o spodku to neplati a na jednom mieste sa to klube, klube - musím to nechať urobiť čím skôr.
5. Elektrika má viac problémov, bude to potrebné poriadne "zrevidovať".

Nemá niekto fakt skúsenosti s tými ukazovateľmi benzínu? A s tým svietením? A hlavne s tým hádzaním rýchlostí? V literatúre sa píše že stým bol problém aj na nových vozoch, že to nebolo celkom v poriadku ani vtedy. Zbytok sa zdá dosť jednoducho odstrániteľný.

Ved hej, auto v tomto veku ak nemá žiadne problémy tak preto že bolo ukradnuté ...

josephx

Príspevok od užívateľa josephx » 13 Aug 2006, 14:46

ak sa den po kupe objavuju taketo zavazne chyby,a nezalezi od toho ze auto bolo renovovane pred 8 rokmi,tak je dost mozen ze o tyzden zistis dalsich 100 zavaznych chyb a prehodnotis scvoje rozhodnutie ohladom malej opravy a zacnes premxslat nad celkovou renovaciou.
Ten problem s brzdami tam je urcite pekne dlho a chyba v elektoinstalacii tiez nie je nahoda,pri celkovej renovacii sa predsa meni cela elektroinstalacia a problemy sa riesia hned.Mozno sa mylim,ale naozaj sa to podoba ne ten pripad uverejneny v casopise.Ak nie tak si novy stastny majitel Tatry 600

12345

Príspevok od užívateľa 12345 » 13 Aug 2006, 16:58

To Josephx:
"ak sa den po kupe objavuju taketo zavazne chyby,a nezalezi od toho ze auto bolo renovovane pred 8 rokmi,tak je dost mozen ze o tyzden zistis dalsich 100 zavaznych chyb"
nechcem sa Ta nijak dotknut ani urazit, ale ked kupujes auto s rokom vyroby 1949 je len tazko predpokladat, ze na takom aute bude vsetko fungovat ako ma. Pokial oponujes s tym, ze na tom aute bola robena rekonstrukcia a renovacia, tak povedzme si rovno pokial si ju nezaplatis a nerozkazes, aby to bolo urobene podla tvojich predstav, alebo si ju nerobis sam tak nikdy to nebude tak ako chces.... a pokial sa vo sfere veteranov pohybujes, tak dobre vies ako to v skutocnosti pri predaji veteranov chodi. Majitel tvrdim, ze auto je kompet zrestaurovane atd atd a bla bla...pripadne stretas sa s tym, ze vrak cez ktory prerasta vrba a len torzo pripomina, ze to bolo auto a majitel ti tvrdi. ze to je auto ktore je za par korun zrenovovatelne..je len na tebe ci budes pocuvat predavajuceho, alebo sa budes riadit zdravym rozumom. Pokial by si sa riadil len zdravym rozumom, tak nikdy by tu neboli stare auta, ku ktorym si niekto urobil citovy vztah....a sam TatraplanuZdar napisal, ze sa rozhodol pre 30 rokmi, ze take auto chce....Teraz si ho zadovazil a je jeho stastnym majitelom a predpokladam, ze ako racionalny clovek zhanal auto, ktore je najlepsie, ale aj ked zistil, co kupil ma k tomu auto vztah a bude sa snazit to auto dat do stavu, ktory vyhovuje jeho obrazu, pricom to vsetko je otazka penazi. A to, ze u takehoto auto sa ukaze dalsich 100 chyb, alebo boli tam chyby ktore neboli pri rekonstrukcii odstranene, no co...vsetko pri kupe takeho auta sa zhrnie do otazky chcem?nechcem? A to, ze sa niekto rozhodal ako sa rozhodol, povedzme si rovno su to jeho peniaze....Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze auto zobrazene na fotkach, ktore som tu uverejnil je so stavom karoserie asi tak, ze mnoho a mnoho T613 by mu mohlo zavidiet, urcite ostrym predmetom na nom dieru cez hrdzu neurobis a hlbkovu hrzu pripadne hrdzavu dieru nenajdes, avsak to vyvarenie je tak diletansky urobene, ze auto vzhladom aby bolo urobene na obraz, ktory si predstavujem sa bude musiet vyvarat na novo. A zase je tu otazka penazi....nieje to zalezitost tisicok je to otazka stoticov...Pokial by som chcel, tak to auto hodim do laku v stave v akom je, nahodim interier a motor a mam T600 po renovacii....avsak moja predstava je ina...
...uf ale som sa rozpisal....

josephx

Príspevok od užívateľa josephx » 13 Aug 2006, 17:44

Tak keď si prečítaš zmienený článok,pochopíš čo som príspevkom mal na mysli.Bolo by škoda keby renovátorská klika z BB ulovila dalšieho Kolouška,aj keď netvrdím že ide práve o tento prípad,je tu len mnoho podobných vecí.Dokonca jedna nemenovaná televízia označila autora renovácie ktorá je opísaná v časopise,ako jedného z popredných na Slovensku.

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 13 Aug 2006, 17:56

Koukám koupil jsi "práci" :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Desatoro

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Aug 2006, 00:16

TatraplanuZdar napísal:Kupil som Tatraplan, vidim niektore problemy. Prosim skusenejsich o radu:
1. Kurenie tam vraj nie je, údajne bolo odstraňované servisami pretože bolo nebezpečné. Vie o tom niekto niečo?
2. Zadadiť rýchlosť je dosť problém, nielen jednotku, ale aj s dvojkou je to dosť zápas. Trojka a štvorka po zácviku idú zaradiť bez toho aby som musel z autom zápasiť. Jednotka občas ide zaradiť len ak najprv dám spatočku, s tou problémy nie sú, a odtiaľ to do jednotky ide dobre.
3. Nefunguje ukazovateľ hladiny benzínu, údajne sa to nepodarilo opraviť predchádzajúcemu majiteľovi. Bývajú podobné problémy?
4. Dvere u vodiča sa za jazdy otvárajú na nerovnostiach, aj ked klučku zaistím dopredu. Druhé dvere držia. Má s tým niekto skúsenosti?
5. Zadná kapota nechce držať otvorená, musím sa s ňou 5 minút hrať kým sa zaistí. Viete čo by mohlo byť opotrebené?
6. Pri brzdení pedál hrozne trasie. Ok, už som asi zabudol aké to je bez posilovača, je jasné že bubny budú nerovné, malo by to fungovať bez trasenia?
7. Svetlá svietia "ako na dušičky" dá sa s tým isť ale v dnešnej premávke len dosť ťažko. Máte niekto dobre svietiaci Tatraplán?
8. Ak ide motor na voľnobeh tak počuť znepokojujúce zvuky, ak sa ide so zaradanou rýchlosťou tak je to ok (teda má to krásny zvuk štartujúceho tryskového lietadla)
9. Tachometer ukazuje tak zo 10 km nižšiu rýchlosť ako skutočná /merané GPS/, býva to?
10. Ako vyzeraju originálne vzuchové filtre, v užívateľskej príručke sú nakreslene ležiace valce, ja mám ešusovitý tvar.

Mimochodom, pomohol by polosyntetický olej hladšiemu chodu motora?
Čo používate?

Je nejaký automechanik s nie celkom zabudnutými skúsenosťami s Tatraplánmi na východnom Slovensku?
Tatraplána sice nemám, zatím po něm jenom pokukuju, ale snad ti těch pár rad pomůže...

1. tatraplány byly vytápěny nepřímo horkým vzduchem od motoru, který byl veden takovým širokým tunelem pod podlahou. Čas od času se posádka vozu otrávila jedovatými splodinami, tak se tento systém přestal později používat.

2. to chce seřídit přesně podle návodu v dílenské příručce

3. občas jo, jestli se nepletu, tak je to stejný systém jako na všech pozdějších tatrovkách. Jenom dílenská příručka uvádí asi deset možných závad od přeplněné nádrže až po vadný budík. Podezíral bych možná přepálený odporový drát v hlavně plováku

4. zkušeností asi bylo dost, proto se na všech autech od 60. let upevňují dveře jinak...

5. zřejmě položka 5 z obr. 333 - Pojistný jazýček páčky

6. asi jo

7. původně tam byly 35W žárovky, takže to na dnešní poměry slušně svítit nebude. Je znatelný úbytek napětí na těch žárovkách? Nejsou to nějaké letité zčernalé tesly? Tatraplán svítící na úrovni T613 znám, H4ky to jistí...

8. nepomohlo by zvýšit volnoběžné otáčky? Jde to z motoru nebo převodovky?

9. mnohem častější je opačný případ. Chová se ta ručička aspoň trochu klidně? Co promazat bowden?

10. ty "ešusy" jsou olejové filtry, které se dávaly na pozdější tatraplány (od března 1950 :wink: ), originální vypadají asi jako na tom obrázku, je v nich nějaká vyjímatelná filtrační vložka, která se při údržbě jen namočí do oleje a nechá odkapat

11. hladšímu chodu motoru prospěje jenom správné seřízení či oprava, olejem se už nic nezachrání. Samozřejmě pokud tam není ještě ten, co se tam nalil při renovaci...

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 14 Aug 2006, 18:18

Josephx, už som ho kúpil, s tým nič neurobím a ani nechcem. Je to otázka osobného vzťahu, ženu tiež nevymením zakaždým ked ju chytí nejaký rapeľ...

Mimochodom, som dlhoročným zberateľom optických prístorojov. Ak sa tu niečo renovuje tak sa to nerobí do stavu "ako nové", pretože to potom vyzerá ako replika, ale do stavu "mierne opotrebené a prekvapivo dobre zachovalé". Nejaká patina a odrené hrany sa musia nechať, inak by nikto neuveril že to nie je vyrobené v Indii alebo na Tajwane... Takto som si aspoň istý že mám originál. Mohlo to byť aj spravené, ale počas 8 mich rokov a 18 000 km deduško automobil má nárok na získanie nových neduhov...

Brzdy, svetlá a kapota už sú spravené. Výborne to nesvieti ani tak ale už je to o dosť lepšie.
Ten valec, sytič, ukazovateľ benzínu, osvetlenie prístrojovky a dvere budú potrebovať viac času, ale urobí sa to. Aj ked to nebudem robiť vlastnými rukami aspoň budem môcť to pozorovať.

Mimochodom kto vie či zelená kontrolka mazania má svietiť celú dobu počas jazdy? Tlak oleja je v poriadku takže ak má svietiť tak to bude čidlo...

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 14 Aug 2006, 19:35

Koníček ti nikdo nerozmluví (když ta věc je pro tebe něco víc tak te nabijí energijí stejně jako mně má Tatřička..)i když má chyby dají se odstranit.. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Aug 2006, 21:16

Zelená kontrolka má svítit stále, pokud je tlak oleje dostatečný. Přeji hodně štěstí při shánění toho čidla, půl století už se nedělají a ta novější fungují přesně obráceně...

josephx

Príspevok od užívateľa josephx » 14 Aug 2006, 21:29

taketo cidlo nove nie je problem,mam ich nových slušnú zásobu

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných