Rozdíl mezi 613/1 a /2?
- Zeus_CZ
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 05 Okt 2005, 17:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Pardubice
- Kontaktovať užívateľa:
Rozdíl mezi 613/1 a /2?
Jak se přesně rozezná 613/1 od 613/2?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Na brněnském webu se určitě už probíralo, tak aspoň stručně.
První odrážka:
Dvojky by měly začínat číslem 4581, ve výrobě od srpna 1980.
Druhá odrážka:
Jedničky jsou typ Tatra 613, dvojky typ Tatra 613-2
Třetí odrážka:
Poslední jedničky mají motor T613E, dvojky T613E1 (od čísla 5201), i když u prvních dvojek se myslím ještě vyskytly motory E.
Jedničky mají řešen ofuk předních bočních oken. Vzduch je veden přes sloupek a dveře a vystupuje takovou gumovou mřížkou u skla. U dvojek zrušeno.
Jedničky mají české přístroje PAL s chromovanými rámečky, dvojky už mají elektronický tachometr a otáčkoměr maďarské provenience, rámečky většinou černé.
Všechny vypínače a přepínače u jedničky z tvrzené gumy, u dvojky plast.
Světýlka v B sloupích jsou u jedniček s chromovaným rámečkem, u dvojek celé z průhledného plastu.
Odlišná bílá koženka na stropě.
Jedničky v zadních dveřích popelníky s chromovaným rámečkem, dvojky celoplastové.
A takových drobných odlišností by se našlo více.
S opěrkami hlav je to trochu nejisté. Nejspíše je měly už všechny dvojky, u jedniček se podle pamětníků začaly objevovat už od roku 1976 - příplatková výbava? Určitě je ale jedničky neměly standardně ani v roce 1979/1980.
První odrážka:
Dvojky by měly začínat číslem 4581, ve výrobě od srpna 1980.
Druhá odrážka:
Jedničky jsou typ Tatra 613, dvojky typ Tatra 613-2
Třetí odrážka:
Poslední jedničky mají motor T613E, dvojky T613E1 (od čísla 5201), i když u prvních dvojek se myslím ještě vyskytly motory E.
Jedničky mají řešen ofuk předních bočních oken. Vzduch je veden přes sloupek a dveře a vystupuje takovou gumovou mřížkou u skla. U dvojek zrušeno.
Jedničky mají české přístroje PAL s chromovanými rámečky, dvojky už mají elektronický tachometr a otáčkoměr maďarské provenience, rámečky většinou černé.
Všechny vypínače a přepínače u jedničky z tvrzené gumy, u dvojky plast.
Světýlka v B sloupích jsou u jedniček s chromovaným rámečkem, u dvojek celé z průhledného plastu.
Odlišná bílá koženka na stropě.
Jedničky v zadních dveřích popelníky s chromovaným rámečkem, dvojky celoplastové.
A takových drobných odlišností by se našlo více.
S opěrkami hlav je to trochu nejisté. Nejspíše je měly už všechny dvojky, u jedniček se podle pamětníků začaly objevovat už od roku 1976 - příplatková výbava? Určitě je ale jedničky neměly standardně ani v roce 1979/1980.
- 603-1 pepa
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
S těmi kličkami se mi to nezdá, zatím jsem všude v reálu i na fotkách viděl jen chrom...
Peter: tak to je pěkné, mít chromku tahle nízkého výrobního čísla. Pokud je to v původním stavu a sedí tam i většina detailů, tak je to hodně vzácné auto. Zajímavé je, že číslo motoru je nižší než číslo podvozku/karosérie, to v 70. letech bývalo vždy obráceně, ke změně došlo až později.
Peter: tak to je pěkné, mít chromku tahle nízkého výrobního čísla. Pokud je to v původním stavu a sedí tam i většina detailů, tak je to hodně vzácné auto. Zajímavé je, že číslo motoru je nižší než číslo podvozku/karosérie, to v 70. letech bývalo vždy obráceně, ke změně došlo až později.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ta čísla vypadají reálně. Jen mě ten motor trochu překvapil, znám auta s čísly kolem 150 a 600 a novější a u všech je číslo motoru vždy nejvyšší z těch tří. Obecně karosérie předběhly v číslování motory až někde v roce 1982.
Opěrky mi ani nepřipomínej. Předchozí nebo předpředchozí majitel mé ´77 si nechal sedačky přečalounit modrou kostičkou a já vůbec netuším, jestli tam původně ty opěrky byly nebo se při tom doplnily. Tak a co teď? Pokud dopadne ta původní látka, tak je tam mám nechat nebo zrušit?
Opěrky mi ani nepřipomínej. Předchozí nebo předpředchozí majitel mé ´77 si nechal sedačky přečalounit modrou kostičkou a já vůbec netuším, jestli tam původně ty opěrky byly nebo se při tom doplnily. Tak a co teď? Pokud dopadne ta původní látka, tak je tam mám nechat nebo zrušit?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných