Strana 1 z 1

6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 03 Okt 2010, 22:53
od užívateľa 613krakenn
Caute vsetci - nemate niekto nahodou vykresy, podklady, alebo aj celu dokumentaciu o tejte prevodovke implantovanej do plasta obycajnej prevodovky t 613? alebo ci je to niekto ochotny vyrobit a ak tak za aku sumu - je mi samozrejme jasne ze to nebude lacne... vdaka za vsetky nazory a pripadne odkazy.

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 07:14
od užívateľa arcibalt
Kraken, počitam že ta 6st. sekvenckna prevodovka nema s prevodovkou T-613 absolutne nič spoločne. Ani ten plásť

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 11:47
od užívateľa radek
A na copak ji potřebuješ? Tak jak je vymyšlena a navržena je pro silničním provoz totálně nepoužitelná (zpřevodování + hluk) a potřebuješ k ní taky řízený motor (vstřikový) a k němu zase neseriovou řídící jednotku schopnou "vysazovat výkon" nulováním předstihu přesně v okamžicích přeřazování...... a co si pamatuju cenu, je to pár let zpět, přičemž tehdy hrubý náklad atakoval částku 350tis korun jen za převod....

Arcibalte, ta převodovka je opravdu vestavěna ve skoro kompletním futrálu 5Q mechanické převodovky T613. Počítáš špatně, pilně studuj :wink:.

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 14:48
od užívateľa 613krakenn
radek -diky za taketo vysvetlenie - staci mi to a taktiez dakujem za obahajobu pred arcibaltom :wink: - no ale predsa este jedna otazka tu bude - nieje navrhnuta alebo uz aj skonstruovana ina automaticka prevodovka okrem 3 stupnovej automatickej Borg-Warner 65? ktora sa tusim montovala do 613-S ? a ak nie - tak na kolko odhadujete vyrobu nejakej modernejsiej prevodovky ktora by vedela spravit motor t 613 este hospodarnejsim? a zivsim ? - alebo ? musim sklopit usi a ostat pri starej dobrej 4 stupnovej manualnej? vdaka za nazory

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 15:42
od užívateľa Lucián
Ta sekvenční převodovka stejně půjde z Ecorry pryč. Už kvůli ní poněkolikáté odrovnali motor. Třeba bude k mání... :lol:
Má tam jít (pokud budou peníze) něco použitelného.

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 15:47
od užívateľa Jerry
Ona smotná převodovka s autem cvičila pěkně do doby, než se upravil převod v diferáku, při ekonomizaci motoru. :D A překopat převody tak, aby seděli osy soukolí a vešlo se to do obalu, by šlo v případě, že vyhraješ v sazce, budeš mít moc dobrý znalosti ve strojařině a výborně vybavenou dílnu. U automatu nevim, ale mam zato, že pro občasnej provoz by to bylo stejně mrhání prostředkama...

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 15:52
od užívateľa 613krakenn
preco mas na mysli obcasny provoz? prave zato ze by to bol vacsi luxus mat nejak pekne sprevodovanu automatiku - nie kazdy je za toto riesenie ale rozhodne by som do jednej mojej 613-tky automata uvital

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 20:03
od užívateľa ondrej
a čo tak do jednej 613-ky preplňovaný turbo-motor? :wink:

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 21:09
od užívateľa team613
Lucián napísal:Ta sekvenční převodovka stejně půjde z Ecorry pryč. Už kvůli ní poněkolikáté odrovnali motor. Třeba bude k mání... :lol:
Má tam jít (pokud budou peníze) něco použitelného.
No Luciáne nevím jestli za to může jen ta převodovka ..... já bych řekl že zato může hlavně to ,že ten motor
byl co se sportovní upravi byl vyvinut spíše pro použítí v buginách kde nedochází k takovému dlouhodobému zatížení
jako na okruhu kde musí běžet pokut chcou kluci Hajdůškové dojet až do cíle nejméně tři hodiny na plný výkon ....
což se jim ,ale opčas i povede .....

A kadyž budu citovat K.Bordovského "JÁJIM ŘÍKÁM FURT ŽE ŽE JIM TEN MOTOR NEVIDRŽÍ PROTOŽE NA OKRUHY NENÍ CO SE TÝČE VÝDRŽE STAVĚNEJ "..... A já myslím že z auta nepůjde pryč nejen ta převodovka ,ale i motor pokuk se neseženou nebo nevyrobí nové komponenty do motoru ,který po menší havarii od jarní ceny Brna 2010 stojí .... a ted se momentálně řeší co stím .... :D

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 21:23
od užívateľa 613krakenn
team613 napísal:
Lucián napísal:Ta sekvenční převodovka stejně půjde z Ecorry pryč. Už kvůli ní poněkolikáté odrovnali motor. Třeba bude k mání... :lol:
Má tam jít (pokud budou peníze) něco použitelného.
No Luciáne nevím jestli za to může jen ta převodovka ..... já bych řekl že zato může hlavně to ,že ten motor
byl co se sportovní upravi byl vyvinut spíše pro použítí v buginách kde nedochází k takovému dlouhodobému zatížení
jako na okruhu kde musí běžet pokut chcou kluci Hajdůškové dojet až do cíle nejméně tři hodiny na plný výkon ....
což se jim ,ale opčas i povede .....

A kadyž budu citovat K.Bordovského "JÁJIM ŘÍKÁM FURT ŽE ŽE JIM TEN MOTOR NEVIDRŽÍ PROTOŽE NA OKRUHY NENÍ CO SE TÝČE VÝDRŽE STAVĚNEJ "..... A já myslím že z auta nepůjde pryč nejen ta převodovka ,ale i motor pokuk se neseženou nebo nevyrobí nové komponenty do motoru ,který po menší havarii od jarní ceny Brna 2010 stojí .... a ted se momentálně řeší co stím .... :D

a mozes aj povedat ake komponenty? neviem o tom vela rad sa priucim : vdaka

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 21:24
od užívateľa 613krakenn
ondrej -myslim ze turbo a motor t 613 sa tu riesil viac ako dost a vela ludi sa tu zhodlo ze je to nie celkom vyhovujuce ak sa dobre pamatam .

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 21:27
od užívateľa 613krakenn
a potom ma napada este jedna vec - ze ta 4 stupnovka by bola u turba dost na prd - ten vykon motora by bol viac ako nevyuzity a neslo by to velmi dohromady - sice by ho tam bolo citit ale chcelo by to jednoznacne novu prevodovku

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 21:29
od užívateľa team613
Takové komponenty ,které jsou potřeba když se ti na řemenici uvolní klínek se šroubem a pohne to s nastavením rozvodů
.... :D :D

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 04 Okt 2010, 21:59
od užívateľa 613krakenn
ach jaaaj .... :shock: :lol:

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 05 Okt 2010, 01:06
od užívateľa radek
Nejjednodušší a nejefektivnější věc, kterou lze udělat pro maximální ekonomizaci T613 při zachování rozumné dynamiky je:

- použít řízený motor (vstřikování)
- osadit stálý převod 3,54
- použít 5Q mechanickou převodovku

Jinak řečeno, zapomenout na přípravu směsi neidentifikovatelného stále se měnícího složení pomocí matematicky či chemicky nepopsatelných jevů v navzájem jen někdy spolupracujících zinkalových odlitcích plných dírek a kanálků, zapomenout na nejhorší ránu do vazu T613, kterou byla násilná ekonomizace zvolením stálého převodu 3,154 v kombinaci s původním odstupňováním 4Q převodovky (stálý převod 3,154 je vhodný spíše pro 300 HP V12 se 400 Nm od volnoběhu) a neztrácet čas půlmetrovými dráhami chodu řadící páky 4Q převodovky. Aplikací výše popsaných bodů u pomlček získáme i na dnešní provoz poměrně obratné, hbité vozidlo s příjemnými provozními náklady.

Co se týká automatu do T613, píše se rok 2010 a už se opravdu nepořádají vojenské přehlídky, na implantaci prastaré BW 35/65, která už v době aplikace do přehlídkových kabrioletů a pár pokusných 613-S/613-2 byla muzejním poválečným kusem, zapomeňte, je to díky nemožnému zpřevodování a prakticky řádným doplňkovým funkcím utrpení s tím jezdit. Mnohem vhodnější je implantace robustní a velmi odolné skříně od ZF, z family-řady 4HP2x....

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 05 Okt 2010, 15:04
od užívateľa 613krakenn
Ahoj . tak aby som to troska upresnil neide mi velmi o ekonomickejsie jazdenie -ale myslim si ze nejakou vhodnou prevodovkou by sa to zmenit o nieco len malo ze ? tak ako uz pises napr tym 5Q a diferakom a aj motorom - no lenze odkial ? kto to ma tak to len tak zo srandy nepreda a cele auto kupovat kvoli motoru sa mi nechce. a to co si pisal na tu automatiku 3 stupnovu tak ja viem ze to je dost somarina ja som to sem hodil lebo viem ze nieco take existovalo -tak ci nahodou niekto nesiel do hlbin :wink: a este ak sa smiem opytat - ZF, z family-řady 4HP2x- co to je ? nejak som o tom na nete nic nenasiel . vdaka

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 05 Okt 2010, 15:32
od užívateľa Jerry
Ten můj příspěvek byl myšlen tak, že bys za cenu přestavby pořídil auto odpovídající Tvejm pžadavkům a nebo by si za tu cenu a následnou úsporu paliva byl na takovej výši, že bys ve finále nic neušetřil. Je to můj názor, ale asi bys nenajel tolik km aby se ta investice začala rentovat...

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 05 Okt 2010, 16:23
od užívateľa 613krakenn
ahoj jerry tak pravdu povedat nezaujima ma uspora a nasledne vyrovnanie financii - chcem si tatru nechat tak len rozmyslam ako jazdu v nej este sprijemnit a myslim ze automat by bolo to prave orechove (jedno z mnoha dalsich)

Re: 6 stupnova sekvencna prevodovka v zavodnom speciale.

Napísané: 05 Okt 2010, 18:28
od užívateľa 613krakenn
a uz ked je rec o tej 5Q -nemal by niekto na predaj ?