Nadpozemsky voz Zil 41041 ;)
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Nejen pro Radka. Jsou to krásné záběry i krásná auta. I mně se líbí Jaguár. Mám rád auta, která vybočují z běžnosti a rovněž z Jaguárů vyzařuje charisma. Na rozdíl od Tatry mají nesrovnatelně preciznější dílenské zpracování. Tatra se mi zase líbí pro větší originalitu koncepce a je mi jedno, jestli její koncepce je v dnešní době praktická nebo ne.
Jinak Miloši, měl bych ještě dotaz: Psal jsi, že máš zkušenosti z provozu s T700, T613-4 a se Speciálem a že Speciál ti skoro sedí nejvíc. Nikdy jsem neměl možnost provozně porovnat T700 a Speciál, a proto by mě zajímali tvoje postřehy. Máš-li oba vozy, nemáš důvod jednomu nadržovat a o to objektivnější může tvoje vyjádření být. Napiš něco bližšího. Jak bys tyto vozy porovnal. Teď nemyslím to, co si můžeme všichni přečíst, ale to, na co člověk příjde až dlohodobějším provozem a udržbou. Je-li tu ještě někdo další, kdo oba vozy vlastní nebo kdo s obouma vozy hodně najezdil, rád se seznámím i s jeho názory.
Jinak Miloši, měl bych ještě dotaz: Psal jsi, že máš zkušenosti z provozu s T700, T613-4 a se Speciálem a že Speciál ti skoro sedí nejvíc. Nikdy jsem neměl možnost provozně porovnat T700 a Speciál, a proto by mě zajímali tvoje postřehy. Máš-li oba vozy, nemáš důvod jednomu nadržovat a o to objektivnější může tvoje vyjádření být. Napiš něco bližšího. Jak bys tyto vozy porovnal. Teď nemyslím to, co si můžeme všichni přečíst, ale to, na co člověk příjde až dlohodobějším provozem a udržbou. Je-li tu ještě někdo další, kdo oba vozy vlastní nebo kdo s obouma vozy hodně najezdil, rád se seznámím i s jeho názory.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Nevidím Luboši důvod si myslet, že "povolování a přesvědčování" bylo v přímém rozporu s oficiálními plány na výstavbu a rozšiřování závodu v Příboře ze 70. let, kdy se pořád počítalo s dominantní osobní výrobou. Chronologicky totiž bylo a muselo být nejdříve to "povolování a přesvědčování" a teprve po schválení přišla fáze plánování na výstavbu a rozšiřování závodu. V této choulostivé době těsně po výprasku neposlušné ČSSR v 68. roce nebylo totiž možné se bez souhlasu velkého bratra ani upr..t. Navíc přesvědčování muselo proběhnout ve velmi krátkém období a muselo být již také co ukázat. To se stalo i hlavním důvodem, proč vedení Tatry opustilo náš vleklý vývoj karoserie a projekt byl zadán do fy Vignale. Karoserie pak byla designově i konstrukčně skutečně rychle zrealizována, klobouk dolu, nutno ale i přiznat, že mnohé neduhy (např. nevhodná skladba plechů z hlediska koroze) byly právě zapříčiněny uspěchaným nevyzrálým konstrukčním řešením. V dané době to ale bylo „buď, a nebo“, a kdyby se vývoj neurychlil, k povolení by nejspíš nedošlo.
Ondro s tým ostať nad vecou máš u mňa plnú podporu. Kým si veľmi niečim pohltený alebo naopak niečo odmietaš nedokážeš sa na vec pozrieť reálnymi očami.ondrej napísal:Kým som napísal svoju odpoveď - adresovanú AT - objavil sa tam aj Šeďov príspevok. Pre neho ten záver neplatí, nakoľko u Šeďa takúto schopnosť nadhľadu nad vecou nepredpokladám - je na inej úrovni, ako AT.
Jednání,respektive jednostranná nařízení se vedla na daleko vyšší úrovni než aby je byl soudruh generální z kombinátu Tatra nějak ovlivnit...Luboš napísal:Do Příbora se postupně přesouvala i výroba dílů pro T603, to nemělo s novým modelem co dělat. A ta představa, že by podnikový ředitel Tatry v roce 1973 podílal někam do SSSR (asi soudruhu Brežněnovi, ne?) žádost o povolení na zahájení výroby T613, to je směšná utopie.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Celý ten režim bol utopia, ale takto sa nám teraz múže javiť aj feudálna, či otrokárska spoločnosť. Jednoducho to tak bolo. Teší ma, že dnes už je tomu len málokto ochotný veriťLuboš napísal:Do Příbora se postupně přesouvala i výroba dílů pro T603, to nemělo s novým modelem co dělat. A ta představa, že by podnikový ředitel Tatry v roce 1973 podílal někam do SSSR (asi soudruhu Brežněnovi, ne?) žádost o povolení na zahájení výroby T613, to je směšná utopie.
Tak myslím,že to není žádné tajemství, můžeš si jí pronajmout v Krnepu.Fotky jsou z minulého týdne.Michal B. napísal:Ještě k fotkám T700 mezi Jaguáry. Podle SPZ se skutečně jedná o Zemanovku. Podle nové SPZ jednoho z Jaguárů je patrné, že se jedná o fotky ze současné doby. Napadá mě indiskrétní otázka, komu dnes Zemanovka patří.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Ano Luboši, to je skutečně směšné, to máš pravdu. Brežněv by skutečně s ředitelem Tatry neřešil zahájení výroby. Tento omyl tu ale nevyslovil nikdo jiný než ty. To, co kde se bude a nebude v socialistickém bloku vyrábět, řešili trochu vyšší soudruzi, než jakým byl ředitel. No a jedním z těch, kteří již na vlivné úrovni byli, byl právě Strougal. Proto při znalosti jeho vztahu k motorismu to byl celkem strategicky chytrý tah od vedení Tatry, poskytnout mu jeden kousek T613.Luboš napísal:Do Příbora se postupně přesouvala i výroba dílů pro T603, to nemělo s novým modelem co dělat. A ta představa, že by podnikový ředitel Tatry v roce 1973 podílal někam do SSSR (asi soudruhu Brežněnovi, ne?) žádost o povolení na zahájení výroby T613, to je směšná utopie.
Nakonec i v dnešní tržní ekonomice se setkáváme s případy, kdy o některých kontraktech se rozhoduje v politice.
Michal B. docela s tebou v něčem souhlasím.....To by vysvětlovala citace z Poblikace z roku 1971 cituji----- Dlužno zdůraznit že výroba automobilů je v n.p. TATRA jen doplňkovým výrobním programem...... že by odpověd na vyjímky v mém Tech.průkazu??? to co tam psaly je asi taky nezajímalo umí to někdo logicky vysvětlit??????
- Mgr.Petr Naszrával
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó - Bydlisko: Poklička
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já si nic nemusím myslet, já to vím. Osobní automobil, aby mohl být vyráběn, musel splnit mnoho parametrů daných technickými i právními normami a co neplnil, na to musel dostat řádnou výjimku. Tohle všechno se ověřovalo nejvýše na národní úrovni, žádní občané cizích států se k tomu v žádném případě nevyjadřovali. T613 všechny požadavky splnila a nic nebránilo tomu, aby si v podniku sami rozhodli, zda to budou nebo nebudou vyrábět.
Protože vývoj T613 byl pouze podnikový úkol (ani sovětská, ani česká vláda, ani na ČAZu s tím nechtěli mít nic společného), tak si museli v Kopřivnici vystačit s omezenými prostředky a tomu odpovídají i některá kompromisní řešení, která nebyla úplně v souladu s předpisy a bylo nutné pro ně získávat vyjímky, třeba z té vyhlášky FMD, co sem nadhodil Vasa26.
Protože vývoj T613 byl pouze podnikový úkol (ani sovětská, ani česká vláda, ani na ČAZu s tím nechtěli mít nic společného), tak si museli v Kopřivnici vystačit s omezenými prostředky a tomu odpovídají i některá kompromisní řešení, která nebyla úplně v souladu s předpisy a bylo nutné pro ně získávat vyjímky, třeba z té vyhlášky FMD, co sem nadhodil Vasa26.
- Mgr.Petr Naszrával
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó - Bydlisko: Poklička
Lubošku, no to je nádhera!Luboš napísal:Já si nic nemusím myslet, já to vím. Osobní automobil, aby mohl být vyráběn, musel splnit mnoho parametrů daných technickými i právními normami a co neplnil, na to musel dostat řádnou výjimku. Tohle všechno se ověřovalo nejvýše na národní úrovni, žádní občané cizích států se k tomu v žádném případě nevyjadřovali. T613 všechny požadavky splnila a nic nebránilo tomu, aby si v podniku sami rozhodli, zda to budou nebo nebudou vyrábět.
Protože vývoj T613 byl pouze podnikový úkol (ani sovětská, ani česká vláda, ani na ČAZu s tím nechtěli mít nic společného), tak si museli v Kopřivnici vystačit s omezenými prostředky a tomu odpovídají i některá kompromisní řešení, která nebyla úplně v souladu s předpisy a bylo nutné pro ně získávat vyjímky, třeba z té vyhlášky FMD, co sem nadhodil Vasa26.
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrosím ještě něco o začátku výroby T613!!!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných