Vymena

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: PS

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 05 Dec 2007, 20:48

carlos napísal:Ked už mali ten vlastný vývoj /škoda,tatra/ tak prečo otravovali Vignaleho a Bertoneho?
Asi nevedeli čo s devízami :lol:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: PS

Príspevok od užívateľa jack » 05 Dec 2007, 20:58

Roman Maďar napísal:
carlos napísal:Ked už mali ten vlastný vývoj /škoda,tatra/ tak prečo otravovali Vignaleho a Bertoneho?
Asi nevedeli čo s devízami :lol:
To mi připomnělo Andera z Košic...
Jak tak jednou jeden referent přišel na družstvo a říká : "Súdruzi zem treba hnojit" no objavil ameriku.."A ked budete dobre hnojit, bude cukorna repa cukornata a ked budete dobre hnojit budu aj devizie a ked budete dobre hnojit..." a jeden bačik to už nevytrimal a řek .." to podle Vás tu cukornu repu najlepšie sadit rovnou do zadku"

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 05 Dec 2007, 21:07

Možno otravovali Vignaleho a Bertoneho, aby sa potom mohli vyhovárať ne zahnívajúci kapitalizmus, ako pravý dôvod ich zúfalých výrobkov :-)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Dec 2007, 22:55

Šestsettřináctka nebyl zoufalý výrobek a Favorit jistě také ne. Ty devizové prostředky, které se pro tohle vyčlenily nepředstavovaly nijak závratnou sumu, za domácí úkol bys mohl zjistit, kolik to přesně bylo.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Dec 2007, 23:43

kvoli nadbytočným devízovým zásobám sa v t613 objavil okrem iného ten nadpozemský zapalovač na cigarety, a mnoho suprových podzostáv, dokonca sa dá povedat, že vdaka čs. vývoju t613ka brzdí, topí, a dokonca sa prenáša aj Mk na vozovku.....

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 05 Dec 2007, 23:50

Luboš napísal:Šestsettřináctka nebyl zoufalý výrobek a Favorit jistě také ne. Ty devizové prostředky, které se pro tohle vyčlenily nepředstavovaly nijak závratnou sumu, za domácí úkol bys mohl zjistit, kolik to přesně bylo.
Ver že mám domácich úloh dosť :)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Dec 2007, 01:45

Tohle snad vygoooglit zvládneš, místo toho stěžování si tady... :wink:

Jen pro celkovou informaci, v roce 1975, kdy se šestsettřináctka začala sériově vyrábět se pro její kompletaci dováželo 35 položek za devizy v celkové výši 33 031 Kčs na 1 vůz. To je docela dost za jedno autorádio, dva bufíky, čtyři brzdiče, zapalovač cigaret a pár podobných drobností. Koncem 70. let už to byl jen zlomek této částky, ale to už se šestsettřináctka také za devizy vyvážela.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 06 Dec 2007, 06:45

Noi a preto má to auto takú výbavu akú má.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 06 Dec 2007, 07:55

Favoš by nebyl zoufalý, kdyby přišel o deset let dřív (aspoň z dálky by se díval na ritmo, dvojkového golfa, horizona atd.) Takhle vypadal v roce 1988 jako laciné retro, poskládané navíc ze součástek staré oktávky. Bertone se kvůli daným mantinelům dost odkopával, na přímou otázku v jednom rozhovoru musel kápnout božskou, že svému synovi by to jako auto rozhodně nekoupil.

Dneslka už si takový přístup, Luboši, nedovolí ani v Asii, posledním reziduem je Lada, která tvrdošíjně představuje aktuální modely o dekádu později.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 06 Dec 2007, 08:37

Luboš napísal:Tohle snad vygoooglit zvládneš, místo toho stěžování si tady... :wink:

Jen pro celkovou informaci, v roce 1975, kdy se šestsettřináctka začala sériově vyrábět se pro její kompletaci dováželo 35 položek za devizy v celkové výši 33 031 Kčs na 1 vůz. To je docela dost za jedno autorádio, dva bufíky, čtyři brzdiče, zapalovač cigaret a pár podobných drobností. Koncem 70. let už to byl jen zlomek této částky, ale to už se šestsettřináctka také za devizy vyvážela.
Ak si to adresoval, mne, tak vedz, že je rozdiel sťažovať si a vidieť veci reálne. Ked som si kedysi kúpil svoju prvú T613, bol som velmi naivne tiež presvedčený, že je to nadpozemsky výnimočné auto, po rokoch práce na týchto autách, môj neopodstatnený enduziazmus značne vyprchal. To však neznamená, že som na Tatrovky zanevrel, alebo že si na ne sťažujem, len nazývam veci pravými menami. Myslím, že tak robím istú službu ludom, ktorý pociťujú podobnú euforiu , ako ja pred rokmi. Poznám mnoho ludí, ktorí boli z večera do rána oduševnelými tatrovkármi-tatristami a ich oduševnenie sa umenilo v opovrhnutie s príchodom prvých technických problémov. Môj pohlad na Tatrovky je triezvy a vecný. To , že výroba a mdrnizácia T613 bola robená, mierne povedané diletantsky, najmä z pohladu investícií a koncepcií, mi mnohokrát potvrdili samotný aktéri, ale uvedomujem si , že táka bola doba, pamätám si ju totiž dosť živo :D Mimochodom tých pár exportovaných kusov , by som rozhodne za významný vývoz nepovažoval.Uvedom si prosím, že neopodstatneným glorifikovaním československej automobilovaj produkcie z druhej poloviny 20 storočia,. nerobíš dobrú službu mladším generáciám a prispievaš tak k vytváraniu nezaslúženej glorioly, teda k fikcii.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Dec 2007, 11:08

D.A., ze staré octávky se na favoritu neobjevil ani šroubek, to ti někdo něco napovídal...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 06 Dec 2007, 11:31

Akorát např. motor Luboši.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 06 Dec 2007, 12:11

Favorit nemá motor ze staré octávie, agente. Když, tak by se dala vystopovat jistá podobnost k embéčku, ale to je tak vše. A, mimochodem, nevidím na tom nic špatného, spíš naopak.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Dec 2007, 12:24

Z motoru ani šroubek, Agente.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 06 Dec 2007, 12:29

radek napísal:Luboši, spíš je docela kardinální rozdíl dnes jako automobilka existovat, vyrábět a prodávat, či být dnes jako automobilka maximálně předmětem potisku reklamních hrnečků a vydávání vzpomínkových knih... :wink:
.... a sem tam vyrobit nějaký ten náklaďák.....

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 06 Dec 2007, 12:34

D.A. napísal:Favoš by nebyl zoufalý, kdyby přišel o deset let dřív (aspoň z dálky by se díval na ritmo, dvojkového golfa, horizona atd.) Takhle vypadal v roce 1988 jako laciné retro....
S tím bych s Tebou nesouhlasil. Myslím,že dobře v roce 1988 zapadl do své doby. Musíme však pominout jeho katastrofální fušerské sestavení zásluhou nulové pracovní morálky zaměstnanců AZNP.Výstupní kontrola jakoby ani neexistovala.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Dec 2007, 22:52

aká pekná pivná debata - samí odborníci na automobilovú históriu a konštrukciu!
normálne som aj ja dostal chuť sa pripojiť, idem si teda jedno zobrať z chladničky :lol:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 06 Dec 2007, 23:27

Ondrej: Nazdravie! A?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 07 Dec 2007, 08:48

Trvám na tom, že tvarově byl o generaci pozadu, chudičkou výbavou a výběrem motorů / karosářských provedení připomínal tak 60. léta. Jinak, Miloši, souhlasím. Kdyby aspoň vyprodukovali to kupé, sedan, roadster...

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 07 Dec 2007, 09:01

miloš bukáček napísal:
D.A. napísal:Favoš by nebyl zoufalý, kdyby .......zásluhou nulové pracovní morálky zaměstnanců AZNP.Výstupní kontrola jakoby ani neexistovala.
No, pracovali tam i vězni, že? Já myslím, že to nebyla jen "zásluha" AZNP MB. Každé auto je složitý výrobek sestavený z mnoha subdodávek kovo, chemie, elektro atd. Prostě ten Favorit byl obrazem stavu, úrovně a možností VEŠKERÉHO průmyslu ČSSR. Ale kupodivu - řada těch aut koná dodnes věrné a dobré služby. :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných